Författare Ämne: Alkoholtråden  (läst 265532 gånger)

Utloggad Fredrik

  • Global Moderator
  • Precious Angel
  • *****
  • Antal inlägg: 947
    • ICQ Messenger - 47371243
    • Visa profil
SV: Alkoholtråden
« Svar #180 skrivet: 08 december, 2008, 21:33:43 »
Håller med Tobias, vi pratar Alkohol i allmänhet här, alkohol före Bob-gig i andra trådar.
It's not me you're looking for, babe.

Utloggad egoBen

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 3464
    • Visa profil
    • E-post
SV: Alkoholtråden
« Svar #181 skrivet: 09 december, 2008, 08:55:50 »
Men kom igen...

Det finns gott om tid till trådar om förställen. Lite försnack här kan väl inte skada.

Utloggad Fredrik

  • Global Moderator
  • Precious Angel
  • *****
  • Antal inlägg: 947
    • ICQ Messenger - 47371243
    • Visa profil
SV: Alkoholtråden
« Svar #182 skrivet: 09 december, 2008, 10:51:23 »
Men kom igen...

Det finns gott om tid till trådar om förställen. Lite försnack här kan väl inte skada.

Jag säger som Alfon Åbergs pappa: "Ordning och reda och var sak på sin plats"  -_-
It's not me you're looking for, babe.

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
SV: Alkoholtråden
« Svar #183 skrivet: 09 december, 2008, 10:53:16 »
Men kom igen...

Det finns gott om tid till trådar om förställen. Lite försnack här kan väl inte skada.

Jag säger som Alfon Åbergs pappa: "Ordning och reda och var sak på sin plats"  -_-

Följ mig!
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

JANNE

  • Gäst
SV: Alkoholtråden
« Svar #184 skrivet: 09 december, 2008, 14:00:11 »
Jag är egentligen ingen stor vän av julöl men jag måste ta tillfället i akt och rekommendera Anchor Christmas Ale. Mustig och god.   :d2: :d5: :d6:

Utloggad bobi

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2127
    • Visa profil
    • E-post
SV: Alkoholtråden
« Svar #185 skrivet: 09 december, 2008, 16:20:54 »
Årets julölutbud är stort och bättre varierat än tidigare. Borde inte alltid ses som julöl utan jag tycker en beteckning som winter ale passar bättre, även om vi bör urskilja de sorter som är mörka lager. En del av de amerikanska utgåvorna är fantastskt publikfriande men jag vet inte vad som händer smakmässigt om man skulle dricka dem regelbundet. Personligen tycker jag nog bäst om tung engelsk ale samt vissa svenska brygder, ale såväl som mörk lager.
tyvärr är jag inte längre helt torr, men får väl ta det onda med det goda , nu när jag i alla fall är back to basic.
bobi :party: :d1:

JANNE

  • Gäst
SV: Alkoholtråden
« Svar #186 skrivet: 09 december, 2008, 16:25:33 »
Young´s winter warmer är en favorit när det gäller engelsk winter ale.
Bishops på Folkungagatan har fått in ett antal julöl på fat. Deras erbjudande om en knäckemacka med skinka och senap och en pint låter väldigt lockande...  :d5: :d6:

Utloggad bobi

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2127
    • Visa profil
    • E-post
SV: Alkoholtråden
« Svar #187 skrivet: 09 december, 2008, 16:36:44 »
Janne är rätt inne med Young Winter Ale. I högsta division.
PÅ Fredag flyttar jag till Fältöversten.
Sen ska jag besöka de fina ölhusen med sajtens konnäsörer ( vad sägs om den stavningen?)
Om min fru tillåter...
bobi :d6:

Utloggad egoBen

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 3464
    • Visa profil
    • E-post
SV: Alkoholtråden
« Svar #188 skrivet: 09 december, 2008, 19:19:43 »
Brukar köpa på mig en hel drös med julöl men i år får det stanna vid mina favoriter: Oppigårds, Jämtlands och Nils Oscar. Men på fat testar jag gärna andra sorter. By the way, Mackinlay's Inn på Fleminggatan i Stockholm är min nya favoritpub. Deras öl är tipptopp på alla sätt. Även mat och service är riktigt bra.

Utloggad 2gruv

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2318
    • Visa profil
    • E-post
SV: Alkoholtråden
« Svar #189 skrivet: 10 december, 2008, 13:39:47 »
By the way, Mackinlay's Inn på Fleminggatan i Stockholm är min nya favoritpub. Deras öl är tipptopp på alla sätt. Även mat och service är riktigt bra.
Mycket bra, och pyttipannan kan verkligen rekommenderas

Bobi skrev
Citera
PÅ Fredag flyttar jag till Fältöversten.

Just nu har Fältöverstens bolag skapligt med julöl, annars är det inte ett ölbolag men dom har min stapelbira så det blir jämna besök ändå, det är ju trots allt mitt närmaste bolag...
Och det är bättre än Åkersbergas bolag, och jag får väl säga grattis till att du slipper från Gardners skräckvälde
Lord, have mercy, mama. It sure is good to see you comin' today

JANNE

  • Gäst
SV: Alkoholtråden
« Svar #190 skrivet: 11 december, 2008, 07:19:47 »
Just nu har Fältöverstens bolag skapligt med julöl, annars är det inte ett ölbolag men dom har min stapelbira så det blir jämna besök ändå, det är ju trots allt mitt närmaste bolag...
Och det är bättre än Åkersbergas bolag, och jag får väl säga grattis till att du slipper från Gardners skräckvälde

Det är trevligt att man numera kan få din stapelbira på fat. De har både lager- och brown ale-varianten på Patricks i Götgatsbackn där jag och en arbetskamrat understundom tar oss en after work-bra på fredag ity att där inte är så trångt.

Utloggad 2gruv

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2318
    • Visa profil
    • E-post
SV: Alkoholtråden
« Svar #191 skrivet: 11 december, 2008, 09:11:55 »
Just nu har Fältöverstens bolag skapligt med julöl, annars är det inte ett ölbolag men dom har min stapelbira så det blir jämna besök ändå, det är ju trots allt mitt närmaste bolag...
Och det är bättre än Åkersbergas bolag, och jag får väl säga grattis till att du slipper från Gardners skräckvälde

Det är trevligt att man numera kan få din stapelbira på fat. De har både lager- och brown ale-varianten på Patricks i Götgatsbackn där jag och en arbetskamrat understundom tar oss en after work-bra på fredag ity att där inte är så trångt.

Det låter ju bra! December är verkligen ruinerande tider, all julöl på bolag och krogar runt i kring! Igår hade Duvels bakficka en Chouffe från 2004 och Akkurat en Stille nacht från 2003. Fel öl en kväll mitt i veckan, men det går inte att låta bli. Löjligt gott. Små fat, säkert slut idag.
Lord, have mercy, mama. It sure is good to see you comin' today

JANNE

  • Gäst
SV: Alkoholtråden
« Svar #192 skrivet: 11 december, 2008, 10:03:54 »
När det gäller öl så måste jag rekommendera Monks Café. Har legat några år på Wallingatan snett bakom LO-borgen men har nu också öppnat på Sveavägen bredvid kyrkan i Risbergs gamla bokhandel. Brett och intressant ölutbud inklusive öl som de brygger i eget bryggeri.  :d5: :d6:

Utloggad 2gruv

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2318
    • Visa profil
    • E-post
SV: Alkoholtråden
« Svar #193 skrivet: 11 december, 2008, 11:55:47 »
När det gäller öl så måste jag rekommendera Monks Café. Har legat några år på Wallingatan snett bakom LO-borgen men har nu också öppnat på Sveavägen bredvid kyrkan i Risbergs gamla bokhandel. Brett och intressant ölutbud inklusive öl som de brygger i eget bryggeri.  :d5: :d6:

ok, många ölsorter men högdragen och urusel service.
Lord, have mercy, mama. It sure is good to see you comin' today

Utloggad 2gruv

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2318
    • Visa profil
    • E-post
SV: Alkoholtråden
« Svar #194 skrivet: 12 december, 2008, 00:53:42 »
Janne är rätt inne med Young Winter Ale. I högsta division.
PÅ Fredag flyttar jag till Fältöversten.
Sen ska jag besöka de fina ölhusen med sajtens konnäsörer ( vad sägs om den stavningen?)
Om min fru tillåter...
bobi :d6:

Den här vinterölen har jag varit på väg att kommentera ett par dar nu, men jag har slirat iväg-
I tisdags delade jag en flaska från 2005 med en god vän. Jag har egentligen alltid blivit besviken på YWA, kanske för höga förväntningar, men den här flaskan med ett par år på nacken-. Det är ju bedrövligt att man ska behöva planera sin ölkonsumtion åratal i förväg--- :d2:  :d6:  :d2:  :d4: :d1: :d3: :santa3:
Lord, have mercy, mama. It sure is good to see you comin' today