Författare Ämne: Scandinavium 21/10  (läst 10418 gånger)

Bluesman

  • Gäst
Scandinavium 21/10
« Svar #15 skrivet: 23 oktober, 2005, 19:57:16 »
*ler stort*

Don´t we all? Fläsk on när vi är glada, alltså... Problemet är att bara Johan får med det i tidningen.....*skrattar* (jag hade kunnat skriva lyriska spaltmetrar också, liksom Linnea och många andra härinne).

/R
« Senast ändrad: 23 oktober, 2005, 20:07:53 av Bluesman »

Pelle

  • Gäst
Scandinavium 21/10
« Svar #16 skrivet: 23 oktober, 2005, 20:05:42 »
Var inte i Gbg och har inte hört någon inspelning men måste ändå lyfta på hatten för dessa eleganta rader i GP's recension:
"...den klarstrupade innerligheten i Make you feel my love. Som sedan motas bort av stenhård exorcism och voodo i en ruggigt stark Highway 61 revisited."

Tjusigt Johan!  

Utloggad Linnea

  • A Friend To The Poor
  • ***
  • Antal inlägg: 221
    • Visa profil
    • E-post
Scandinavium 21/10
« Svar #17 skrivet: 23 oktober, 2005, 20:12:51 »
Jadå. Menade inte så. Både elegant och formuleringarnas formule 1.

Jag fick en känsla av att inte kunna andas bara. Men det är ju bara jag.

Så.. keep on keepin on, Johan.  
Standin' in the doorway - smiling ;)

Utloggad blizz

  • Hobo
  • *
  • Antal inlägg: 8
    • Visa profil
    • E-post
Scandinavium 21/10
« Svar #18 skrivet: 23 oktober, 2005, 20:16:20 »
Jag gillade din recension Johan. Den beskrev precis min upplevelse av konserten, förutom då att det precis som Linnea beskriver nog tog en stund innan det lossnade. Men det var ju verkligen inte det bestående intrycket, utan det som var suveränt vägde ju över, och du gick ju iväg och skrev med lyckoruset i blodet.   :)  

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
Scandinavium 21/10
« Svar #19 skrivet: 23 oktober, 2005, 20:24:57 »
Jag gillade också recensionen Johan. Gjorde även mig glad, inte bara Bluesman.
Jag gillar din entusiasm. Världen behöver entusiaster.

Och välkommen till forumet!

 :cheer:  
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Utloggad Jack Fate

  • Landlord
  • *****
  • Antal inlägg: 491
    • Visa profil
Scandinavium 21/10
« Svar #20 skrivet: 23 oktober, 2005, 20:54:46 »
Om det e den Johan som skriver i GP så e han extremt entusiastisk när det gäller "han från New Jersey".
Vad jag försöker säga är välkommen till forumet!  :D  
"Don't let me change my heart,
Keep me set apart
From all the plans they do pursue.
And I, I don't mind the pain
Don't mind the driving rain
I know I will sustain
'Cause I believe in you."

Utloggad Johan Lindqvist

  • Hobo
  • *
  • Antal inlägg: 3
    • Visa profil
    • E-post
Scandinavium 21/10
« Svar #21 skrivet: 23 oktober, 2005, 22:17:30 »
Tack Tack!  :) Ville egentligen bara reda ut skillnaden mellan GP och GT. Men kul att ni gillade recensionen. Nu ser man fram mot en bra inspelning från konserten...

Utloggad bobi

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2127
    • Visa profil
    • E-post
Scandinavium 21/10
« Svar #22 skrivet: 24 oktober, 2005, 11:34:27 »
Citera
Hejsan allihopa!
Är ny på det här forumet och det är väl inte mer än rätt att jag presenterar mig lite grann innan jag säger mitt om hur jag upplevde Gbg och Aalborg.

 
Välkommen!
Enjoy! :punk:  

Pelle

  • Gäst
Scandinavium 21/10
« Svar #23 skrivet: 24 oktober, 2005, 12:05:21 »
Citera
Hejsan allihopa!
Är ny på det här forumet och det är väl inte mer än rätt att jag presenterar mig lite grann innan jag säger mitt om hur jag upplevde Gbg och Aalborg.

 
Välkommen!

Utloggad hansensdatter

  • Hobo
  • *
  • Antal inlägg: 1
    • Visa profil
    • E-post
Scandinavium 21/10
« Svar #24 skrivet: 27 oktober, 2005, 14:05:57 »

Utloggad kicki45

  • Hobo
  • *
  • Antal inlägg: 4
    • Visa profil
    • E-post
Scandinavium 21/10
« Svar #25 skrivet: 27 oktober, 2005, 21:18:35 »
Hej allihop!
Jag var också på Scandinavium fredagen den 21 oktober! Jag blev glatt överraskad över att koncerten var så BRA! En känga åt gnällspiken som skrev i Aftonbladet!

Jag har varit på alla Dylan-koncerter sedan 1978 i Göteborg. Tycker att det är underligt att ingen hittills har nämnt den Dylan-koncert år 2000 i Scandinavium som i mitt tycke är den absolut bästa! Den sitter fortfarande kvar i hjärtat, så vackra och innerliga tolkningar! Om det är någon annan som var med då skulle det vara roligt att höra din åsikt!

Utloggad dignity

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 668
    • Visa profil
    • http://web.comhem.se/bsob/
Scandinavium 21/10
« Svar #26 skrivet: 28 oktober, 2005, 06:24:44 »
Citera
Jag har varit på alla Dylan-koncerter sedan 1978 i Göteborg. Tycker att det är underligt att ingen hittills har nämnt den Dylan-koncert år 2000 i Scandinavium som i mitt tycke är den absolut bästa! Den sitter fortfarande kvar i hjärtat, så vackra och innerliga tolkningar! Om det är någon annan som var med då skulle det vara roligt att höra din åsikt!
Inklämd mellan röjarspelningarna i Lund och Stockholm minns jag att jag tyckte att  Göteborg lämnade efter sej en känsla av allvar och vemod, något eftertänksamt och sentimentalt (i dess goda bemärkelse) som jag inte kan sätta fingret på idag eftersom jag också minns att det svängde rejält där det skulle svängas. Jag måste lyssna på Göteborg 2000 igen, för jag vet att det inte var jag själv som var på annorlunda humör just den kvällen i Götet.  
Att stjäla en noshörning hör inte till det lättaste!

Utloggad egoBen

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 3464
    • Visa profil
    • E-post
Scandinavium 21/10
« Svar #27 skrivet: 28 oktober, 2005, 07:49:30 »
Citera
Hej allihop!
Jag var också på Scandinavium fredagen den 21 oktober! Jag blev glatt överraskad över att koncerten var så BRA! En känga åt gnällspiken som skrev i Aftonbladet!

Jag har varit på alla Dylan-koncerter sedan 1978 i Göteborg. Tycker att det är underligt att ingen hittills har nämnt den Dylan-koncert år 2000 i Scandinavium som i mitt tycke är den absolut bästa! Den sitter fortfarande kvar i hjärtat, så vackra och innerliga tolkningar! Om det är någon annan som var med då skulle det vara roligt att höra din åsikt!
Göteborg 2000 var min första Dylan-konsert. Nu har jag sett cirka 12 konserter totalt (minns ej exakt nu) och jag vet inte om det var för att det var den första jag var på eller om jag bara uppfattat den som den bästa spelningen hittills helt enkelt. Det var en perfekt blandning mellan akustiskt och rockigare och stämningen var fantastisk, som alltid i Göteborg. Jag hade aldrig kunnat drömma om att stå längst fram på en Dylan-konsert och hoppa till All along the watchtower. :party:

Utloggad Jack Fate

  • Landlord
  • *****
  • Antal inlägg: 491
    • Visa profil
Scandinavium 21/10
« Svar #28 skrivet: 28 oktober, 2005, 09:24:25 »
Min första oxå!

Hade dåliga platser men kom ihåg att Dylan hade vit kostym. Right?

Är det nån som har bild på den?
"Don't let me change my heart,
Keep me set apart
From all the plans they do pursue.
And I, I don't mind the pain
Don't mind the driving rain
I know I will sustain
'Cause I believe in you."

Utloggad I&I

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 1125
    • Visa profil
    • E-post
Scandinavium 21/10
« Svar #29 skrivet: 29 oktober, 2005, 18:43:32 »
Citera
Hej allihop!
Jag var också på Scandinavium fredagen den 21 oktober! Jag blev glatt överraskad över att koncerten var så BRA! En känga åt gnällspiken som skrev i Aftonbladet!

Jag har varit på alla Dylan-koncerter sedan 1978 i Göteborg. Tycker att det är underligt att ingen hittills har nämnt den Dylan-koncert år 2000 i Scandinavium som i mitt tycke är den absolut bästa! Den sitter fortfarande kvar i hjärtat, så vackra och innerliga tolkningar! Om det är någon annan som var med då skulle det vara roligt att höra din åsikt!
Jo, jag har sett ca 12 konserter sen 1984 och Gbg 2000 är även min favorit.
Många av de andra ligger och nosar på topplatsen, även årets är ganska nära, men ska jag gå efter framförandet och den känsla jag hade just den dagen så vinner den konserten. Jag är personligen också extra svag för det melodiska sound som bandet hade under de åren.