Författare Ämne: Experiment Ensam - Bob Dylan  (läst 67199 gånger)

Utloggad Humlan

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 8072
    • Visa profil
SV: Experiment Ensam - Bob Dylan
« Svar #30 skrivet: 16 november, 2014, 08:45:37 »
Ja vi får se. Tills dess kan man lyssna på Al Bowlly. Aldrig fel när världen har gonnat wrong. Eller right.

Ett fantastiskt bra råd.

För övrigt var Wikingsson L&T-are i tidernas begynnelse.
Jasså aha funderade just på varför han som uppenbart genuint intresserad inte är här. Alltså fd här. Eller gömmer han sig bakom pseudonym?

Om jag minns saken rätt var det en konflikt med dåtida L&T-aren Hynek som fick Wikingsson att söka sig bort från oss.
Han är väldigt välkommen tillbaka.

Vad som nu hände har hänt eller aldrig skett så är de båda två välkomna tillbaka gäller ju även Eyolf speciellt om jag nu ska lära mig spela 339 :-)
±→H4n→~ https://www.instagram.com/joakim.humleback/

"But power and greed and corruptible seed Seem to be all that there is"

"Since the legalization, Monsanto has charged Brazilian farmers 2% of their sales of Roundup Ready soya beans, which now account for an estimated 85% of the nations soyabean"

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
SV: Experiment Ensam - Bob Dylan
« Svar #31 skrivet: 17 november, 2014, 20:53:30 »
Inget kommer att hända. I alla fall inget som involverar Bob och en ensam Fredrik Wikingsson. Finns det verkligen någon här som tror det?
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Utloggad Merlin

  • Landlord
  • *****
  • Antal inlägg: 254
    • Visa profil
SV: Experiment Ensam - Bob Dylan
« Svar #32 skrivet: 18 november, 2014, 06:22:23 »
Tja, som jag sa tidigare så tror jag att han får sitta i salen medan Bob och bandet river av ett par låtar under en slags soundcheck. Ingen solo konsert. Ingen meet and greet.

Utloggad Humlan

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 8072
    • Visa profil
SV: Experiment Ensam - Bob Dylan
« Svar #33 skrivet: 18 november, 2014, 11:51:37 »
Inget kommer att hända. I alla fall inget som involverar Bob och en ensam Fredrik Wikingsson. Finns det verkligen någon här som tror det?

En möjlighet är ju personliga kontakter och gentjänster samt andra dolda behov och behov av ytterligare kapital svårt att veta vad som kommer eller inte kommer att ske mer än just ensam och filma en eventuell händelse om den nu sker lär inte ske förmodligen inte...
±→H4n→~ https://www.instagram.com/joakim.humleback/

"But power and greed and corruptible seed Seem to be all that there is"

"Since the legalization, Monsanto has charged Brazilian farmers 2% of their sales of Roundup Ready soya beans, which now account for an estimated 85% of the nations soyabean"

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
SV: Experiment Ensam - Bob Dylan
« Svar #34 skrivet: 18 november, 2014, 12:36:57 »
Inget kommer att hända. I alla fall inget som involverar Bob och en ensam Fredrik Wikingsson. Finns det verkligen någon här som tror det?

En möjlighet är ju personliga kontakter och gentjänster samt andra dolda behov och behov av ytterligare kapital svårt att veta vad som kommer eller inte kommer att ske mer än just ensam och filma en eventuell händelse om den nu sker lär inte ske förmodligen inte...

Nej, jag sticker ut hakan och säger att inget alls kommer att hända som involverar Bob och Fredrik.
Och OM - vilket jag inte heller tror - OM Fredrik får sitta med under en snutt soundcheck, så vore det onekligen en väldigt uppblåst ballong som pyser ihop till inte särskilt mycket.
Men nä, jag tror inte något som helst märkvärdigt kommer att hända. Förutom att Fredrik och den här bettingsajten eller vad det är får en massa uppmärksamhet.
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Utloggad Humlan

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 8072
    • Visa profil
SV: Experiment Ensam - Bob Dylan
« Svar #35 skrivet: 18 november, 2014, 13:15:53 »
Inget kommer att hända. I alla fall inget som involverar Bob och en ensam Fredrik Wikingsson. Finns det verkligen någon här som tror det?

En möjlighet är ju personliga kontakter och gentjänster samt andra dolda behov och behov av ytterligare kapital svårt att veta vad som kommer eller inte kommer att ske mer än just ensam och filma en eventuell händelse om den nu sker lär inte ske förmodligen inte...

Nej, jag sticker ut hakan och säger att inget alls kommer att hända som involverar Bob och Fredrik.
Och OM - vilket jag inte heller tror - OM Fredrik får sitta med under en snutt soundcheck, så vore det onekligen en väldigt uppblåst ballong som pyser ihop till inte särskilt mycket.
Men nä, jag tror inte något som helst märkvärdigt kommer att hända. Förutom att Fredrik och den här bettingsajten eller vad det är får en massa uppmärksamhet.

Bob har en konstnärs själ mer säger jag inte... :-)

När jag istället sökte på engelska hittade jag en dikt skriven på konstnären Alex Grey:. 

"The artist’s soul is like wildflowers growing in a ditch."

Jag fann sedan en lista på tjugo personlighetsdrag som kännetecknar konstnärssjälar. Hur många egenskaper stämmer in på dig?

Top 20 Characteristics of Soul Artistry:

1. Love of adventure.
 2. Willingness to step into the unknown.
 3. Desire for discovery.
 4. Non-attachment to outcome.
 5. Willingness to get lost.
 6. Receptivity to get found.
 7. Sense of humor.
 8. Delight in sharing the process.
 9. Capacity to stay present.
 10. Acceptance of the unknown.
 11. Devotion to trusting the process.
 12. Disregard for approval or disapproval.
 13. Self-permission to learn 1-12 over a lifetime.
 14. Self-compassion.
 15. Longing to bring harmony and beauty out of chaos.
 16. Attitude of the alchemist: curious about impossibilities becoming possibilities.
 17. Tenacity in staying true to what matters most to heart and soul, no matter what.
 18. Capacity to begin anew when the ego says "why bother."
 19. Refusal to stay permanently discouraged.
 20. Joy through playful surrender and creative collaboration.

Listan kommer från Dr. Cara Barker och är publicerad på Huffpost Lifestyle.

Sofia

http://www.litteraturmagazinet.se/medlem/177552/sofia-hallberg/blogg/hur-ar-en-konstnarssjal-1041066
±→H4n→~ https://www.instagram.com/joakim.humleback/

"But power and greed and corruptible seed Seem to be all that there is"

"Since the legalization, Monsanto has charged Brazilian farmers 2% of their sales of Roundup Ready soya beans, which now account for an estimated 85% of the nations soyabean"

Utloggad Guthrie

  • Landlord
  • *****
  • Antal inlägg: 331
    • Visa profil
SV: Experiment Ensam - Bob Dylan
« Svar #36 skrivet: 18 november, 2014, 13:32:23 »
Jag tror faktiskt inte på de heller.Möjligtvis ett soundcheck som han får sitta med på.

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
SV: Experiment Ensam - Bob Dylan
« Svar #37 skrivet: 18 november, 2014, 13:54:25 »
Jag tror faktiskt inte på de heller.Möjligtvis ett soundcheck som han får sitta med på.

Men i så fall är han ensam på nåt där ingen normalt är med. Poängen med det här projektet är ju att göra saker ensam som man normalt gör tillsammans. Så inte ens det är särskilt troligt.
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Utloggad Humlan

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 8072
    • Visa profil
SV: Experiment Ensam - Bob Dylan
« Svar #38 skrivet: 18 november, 2014, 13:56:23 »
Det är intressantare att tala om sannorlikheter än tro så tycker jag :-)
±→H4n→~ https://www.instagram.com/joakim.humleback/

"But power and greed and corruptible seed Seem to be all that there is"

"Since the legalization, Monsanto has charged Brazilian farmers 2% of their sales of Roundup Ready soya beans, which now account for an estimated 85% of the nations soyabean"

Utloggad mb650918

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 1819
    • Visa profil
    • E-post
SV: Experiment Ensam - Bob Dylan
« Svar #39 skrivet: 18 november, 2014, 15:43:52 »
Mmm, låter tveksamt äkta på nåt vis...
Micke B.

Utloggad Merlin

  • Landlord
  • *****
  • Antal inlägg: 254
    • Visa profil
SV: Experiment Ensam - Bob Dylan
« Svar #40 skrivet: 18 november, 2014, 18:01:52 »
Jag tror faktiskt inte på de heller.Möjligtvis ett soundcheck som han får sitta med på.

Men i så fall är han ensam på nåt där ingen normalt är med. Poängen med det här projektet är ju att göra saker ensam som man normalt gör tillsammans. Så inte ens det är särskilt troligt.

Nej, visst. Jag menar bara att de kanske gör den här grejen på eftermiddagen före konserten i samband med soundcheck. Men Bob och bandet river av ett par hela låtar och Fredrik får sitta ensam bland "publiken". Jag tror inte på ett soloframträdande eller att Bob skulle riva av hela setlistan för honom. Min poäng med min tidigare post var att en sån grej är väl knappast otrolig.

Utloggad Merlin

  • Landlord
  • *****
  • Antal inlägg: 254
    • Visa profil
SV: Experiment Ensam - Bob Dylan
« Svar #41 skrivet: 18 november, 2014, 21:54:08 »
Okej, det där inlägget av mig var väldigt förvirrande. (Som vanligt). Jag läste ordet soundcheck och trodde att Elston svarade på mitt tidigare inlägg. Jag måste ta lite mer tid på mig och sluta läsa L&T i busskön. Nåväl, vi får se vad som händer. Kul ATT det händer något med Bob inblandad. Inte för att det inte händer mycket hela tiden när det gäller Bob. Var det någon här på forumet som var lycklig nog att vinna tävlingen om nordamerikakonserten? Kanske får vinnaren, Fredrik och hela TV-teamet sitta i en ring runt en lägereld medan Bob framför hela Basement Tapes Complete på Ukulele?  :party:

Utloggad Hibbitt

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 1671
    • Visa profil
    • E-post
SV: Experiment Ensam - Bob Dylan
« Svar #42 skrivet: 18 november, 2014, 23:25:13 »
Okej, det där inlägget av mig var väldigt förvirrande. (Som vanligt). Jag läste ordet soundcheck och trodde att Elston svarade på mitt tidigare inlägg. Jag måste ta lite mer tid på mig och sluta läsa L&T i busskön. Nåväl, vi får se vad som händer. Kul ATT det händer något med Bob inblandad. Inte för att det inte händer mycket hela tiden när det gäller Bob. Var det någon här på forumet som var lycklig nog att vinna tävlingen om nordamerikakonserten? Kanske får vinnaren, Fredrik och hela TV-teamet sitta i en ring runt en lägereld medan Bob framför hela Basement Tapes Complete på Ukulele?  :party:
Super!
Men faller tyvärr på att Bob Dylan inte rört ett akustiskt stränginstrument på 43 legs...
...and if you hear vague traces of skippin' reels of rhyme to your tambourine in time...

Utloggad Humlan

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 8072
    • Visa profil
SV: Experiment Ensam - Bob Dylan
« Svar #43 skrivet: 19 november, 2014, 14:17:04 »
Okej, det där inlägget av mig var väldigt förvirrande. (Som vanligt). Jag läste ordet soundcheck och trodde att Elston svarade på mitt tidigare inlägg. Jag måste ta lite mer tid på mig och sluta läsa L&T i busskön. Nåväl, vi får se vad som händer. Kul ATT det händer något med Bob inblandad. Inte för att det inte händer mycket hela tiden när det gäller Bob. Var det någon här på forumet som var lycklig nog att vinna tävlingen om nordamerikakonserten? Kanske får vinnaren, Fredrik och hela TV-teamet sitta i en ring runt en lägereld medan Bob framför hela Basement Tapes Complete på Ukulele?  :party:
Super!
Men faller tyvärr på att Bob Dylan inte rört ett akustiskt stränginstrument på 43 legs...

Jag säger bara Obama http://www.rollingstone.com/music/videos/flashback-bob-dylan-plays-for-obama-at-the-white-house-20130910 :-)
±→H4n→~ https://www.instagram.com/joakim.humleback/

"But power and greed and corruptible seed Seem to be all that there is"

"Since the legalization, Monsanto has charged Brazilian farmers 2% of their sales of Roundup Ready soya beans, which now account for an estimated 85% of the nations soyabean"

Utloggad egoBen

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 3464
    • Visa profil
    • E-post
SV: Experiment Ensam - Bob Dylan
« Svar #44 skrivet: 19 november, 2014, 14:39:21 »
Okej, det där inlägget av mig var väldigt förvirrande. (Som vanligt). Jag läste ordet soundcheck och trodde att Elston svarade på mitt tidigare inlägg. Jag måste ta lite mer tid på mig och sluta läsa L&T i busskön. Nåväl, vi får se vad som händer. Kul ATT det händer något med Bob inblandad. Inte för att det inte händer mycket hela tiden när det gäller Bob. Var det någon här på forumet som var lycklig nog att vinna tävlingen om nordamerikakonserten? Kanske får vinnaren, Fredrik och hela TV-teamet sitta i en ring runt en lägereld medan Bob framför hela Basement Tapes Complete på Ukulele?  :party:
Super!
Men faller tyvärr på att Bob Dylan inte rört ett akustiskt stränginstrument på 43 legs...

Jag säger bara Obama http://www.rollingstone.com/music/videos/flashback-bob-dylan-plays-for-obama-at-the-white-house-20130910 :-)

Den du! Underbart framträdande. MED akustisk gitarr. Och vilken känsla. Så sparsmakat och delikat, inte en ton för mycket, inte en ton för lite. En modern klassiker.