Författare Ämne: Vägs ände?  (läst 13570 gånger)

Utloggad Leif

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 4238
    • Visa profil
    • E-post
SV: Vägs ände?
« Svar #15 skrivet: 29 september, 2019, 20:04:24 »
Instämmer till fullo, Fredrik!

Tack för att du kämpar på.  :d5:
Men lägg ut en blänkare om ekonomisk stöttning så pytsar vi in, alla efter förmåga. Du ska inte behöva pröjsa själv!

The man in me will hide sometimes to keep from bein seen.
But that's just because he doesn't want to turn into some machine.

Utloggad Tobias

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6016
    • Visa profil
    • Last.fm
    • E-post
SV: Vägs ände?
« Svar #16 skrivet: 29 september, 2019, 20:34:37 »
Jag bidrar också gärna. Det betyder mycket för mig att Love & Theft i någon form lever vidare.
2001 såg Internet ut på ett helt annat sätt än i dag. Det fanns ingen Facebook eller andra sociala medier. Jag såg ett behov att koppla ihop svenska Dylan-fans. Jag startade en e-postlista med de Dylan-fans jag hade e-postadresser till. De bjöd i sin tur personer de kände. Så småningom blev e-postlistan för stor och spretig och det uppstod behov av ett forum, vilket Fredrik ordnade på ett för den tiden förträffligt sätt.
Sedan forumet uppstod har jag i princip inte haft mer med L&T att göra än som aktiv medlem, men L&T har alltid känts som något jag är väldigt stolt över att ha skapat.
Nu finns Facebook och annat och tiden har kanske sprungit om närforum som L&T, men jag är glad att L&T lever vidare.
"Trying is the first step towards failure."

-Homer Simpson

Utloggad Anders S

  • Global Moderator
  • Precious Angel
  • *****
  • Antal inlägg: 4582
    • Visa profil
    • E-post
SV: Vägs ände?
« Svar #17 skrivet: 29 september, 2019, 20:48:03 »
Mmm... Det är samma trend överallt. De seriösare diskussionssidorna har passerat sina toppar, aktiviteten avtar samtidigt som diverse olika facebooksidor poppar upp med rätt så hygglig aktivitet. 
 :rolleyes:
Jag är tydlig och helt säker på vad jag tycker:
L&T är överlägset Bunkern på facebook.
Här har vi historiken, vi kan fiska upp tusen gamla ämnen från åratal tillbaka och fortsätta diskussionerna. Alltid intressant. Just för att tiden gått, för bredden, för de många rösterna, för att frågorna aldrig tar slut, allt går att vrida vidare och utveckla.
 :d2:
Även om jag också kluddar dit några ord i ett facebookflöde ibland, så förstår jag inte grejen. Mest blir det en bild, en länk, en låt och så lajkar man och ibland sägs det intressanta saker några timmar och sen försvinner allt för evigt mot bottnarna på den stora cyberoceanens djupgravar. Folk slänger sina nävar kvickrepliker och klokord som guldgrus singlande neråt, man ser det hastigt och sen borta. Borta - vad intressant och välformulerat som än skrevs. Synd. Vilket åtminstone gör mig tveksam till hur mycket tid man ger det och hur stor vits det är att befinna sig där.

Tack Hibbitt, kloka ord  :d2:
I'm looking for a place that's going to animal my soul,
knit my return, bathe my foot, and collect my dog.
Commission me to sell my animal to the bird to clip
and buy my bath and return me back to the cigarette!

Utloggad Anders S

  • Global Moderator
  • Precious Angel
  • *****
  • Antal inlägg: 4582
    • Visa profil
    • E-post
SV: Vägs ände?
« Svar #18 skrivet: 29 september, 2019, 20:50:23 »
Såhär två år efter det att Tobias kastade ut frågan kommer en kommentar från admin. Sent ska syndarna vakna.

Jag var med och startade forumet och har varit ansvarig för driften sedan start. Till en början var den kombinationen av Dylanintresse och teknikintresse som gjorde att jag ville vara med och driva forumet. Med åren har både Dylan- och teknikintresset minskat. Det var länge sedan jag själv skrev aktivt på forumet. Anders har agerat huvudmoderator de senaste åren, själv har jag mest hanterat nya registreringar. Vi har en dålig leverantör med en support som lämnar mycket att önska. Sajten är seg emellanåt, det är trögt att skicka mejl och PM. Samtidigt betalar vi väldigt lite så vi kan inte kräva så mycket. Jag har dåligt samvete för att forumet inte skötts på ett bra sätt. Eftersom jag inte tycker forumet håller tillräckligt hög nivå har jag valt att inte fråga om ekonomiska bidrag. Jag betalar dryg 1100:- per år, som tagits ur egen ficka de senaste åren.

Jag kollade just användarstatistik och det är drygt 40 personer som varit inne på forumet de senaste 30 dagarna. Det är inte så många, men jag ser ändå en vits i att driva forumet vidrare för er som verkligen använder det.

Jag har börjat titta på en bättre leverantör och hoppas kunna flytta forumet under hösten. Jag återkommer med mer info när det börjar klarna.

Tack Fredrik  :d5:
Jag tycker också att det finns en vits med att forumet lever vidare, och jag är självklart med och bidrar  :party:
I'm looking for a place that's going to animal my soul,
knit my return, bathe my foot, and collect my dog.
Commission me to sell my animal to the bird to clip
and buy my bath and return me back to the cigarette!

Utloggad mb650918

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 1819
    • Visa profil
    • E-post
SV: Vägs ände?
« Svar #19 skrivet: 29 september, 2019, 22:19:27 »
Använd Facebook gratis istället. Varför betala?  :huh:
Micke B.

Utloggad Tobias

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6016
    • Visa profil
    • Last.fm
    • E-post
SV: Vägs ände?
« Svar #20 skrivet: 29 september, 2019, 22:27:39 »
Använd Facebook gratis istället. Varför betala?  :huh:

15+ års sökbart arkiv kan vara en orsak. Bland många.
"Trying is the first step towards failure."

-Homer Simpson

Utloggad egoBen

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 3464
    • Visa profil
    • E-post
SV: Vägs ände?
« Svar #21 skrivet: 29 september, 2019, 22:48:53 »
Använd Facebook gratis istället. Varför betala?  :huh:

15+ års sökbart arkiv kan vara en orsak. Bland många.

Jag det finns mycket information som är väl värd att sparas 4-ever. Jag söker själv äldre trådar då och då.

Utloggad Leif

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 4238
    • Visa profil
    • E-post
SV: Vägs ände?
« Svar #22 skrivet: 29 september, 2019, 23:03:10 »
Använd Facebook gratis istället. Varför betala?  :huh:

15+ års sökbart arkiv kan vara en orsak. Bland många.

Jag det finns mycket information som är väl värd att sparas 4-ever. Jag söker själv äldre trådar då och då.

Jag håller med, dvs det är väl värt att hålla liv i L&T-forumet, inte minst pga all den uppsjö av information vi har samlat på oss här.
Även om det kostar någon liten slant.
Det är bra att vi har både ett FB-forum som Dylanbunkern (och andra Dylan-grupper på FB) och det här gamla forumet, det kan väl inte vara fel. The more the merrier!  ^_^

The man in me will hide sometimes to keep from bein seen.
But that's just because he doesn't want to turn into some machine.

Utloggad mickesam

  • Landlord
  • *****
  • Antal inlägg: 285
    • Visa profil
    • E-post
SV: Vägs ände?
« Svar #23 skrivet: 30 september, 2019, 06:45:30 »
Jag är fortsatt med på att forumet bör överleva, och är givetvis med att stötta ekonomiskt. Fredrik, hur mycket kostar det för att driva det vidare?

Micke, Göteborg

Utloggad Bengt

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 1950
    • Visa profil
    • E-post
SV: Vägs ände?
« Svar #24 skrivet: 30 september, 2019, 06:58:12 »
Tack Fredrik !
Jag ser gärna att L&T finns kvar. Jag har varit dålig på att pynta in, men kan ändra mig, lätt. Om du har tid att hitta en bättre leverantör så låt oss veta hur vi hjälper till ekonomiskt. Du skall inte behöva betala ensam. Jag är med.  :d6:

Utloggad Håkan

  • Hobo
  • *
  • Antal inlägg: 21
    • Visa profil
    • E-post
SV: Vägs ände?
« Svar #25 skrivet: 30 september, 2019, 15:21:11 »
Jag är en av de som inte är särskilt aktiv här. Men, jag uppskattar verkligen forumet och jag är väldigt tacksam för det arbete som flera av er lägger ner. För mig vore det en förlust om forumet inte kan leva vidare och jag bidrar gärna ekonomiskt för att verksamheten skall kunna hålla igång.

Utloggad Fredrik

  • Global Moderator
  • Precious Angel
  • *****
  • Antal inlägg: 947
    • ICQ Messenger - 47371243
    • Visa profil
SV: Vägs ände?
« Svar #26 skrivet: 06 oktober, 2019, 12:22:16 »
Kul med positiv input! Jag planerar för en flytt till annan leverantör under hösten. Återkommer när det klarnat lite mer.
It's not me you're looking for, babe.

Utloggad Lucky Old Sun

  • A Friend To The Poor
  • ***
  • Antal inlägg: 118
    • Visa profil
SV: Vägs ände?
« Svar #27 skrivet: 24 oktober, 2019, 20:40:22 »
FB kan skapa avgifter för grupper etc. Vem vet? En bra hemsida med forum däremot, det är som att hitta en guldåder. Tack för att du håller sidan levande!

Utloggad Fredrik

  • Global Moderator
  • Precious Angel
  • *****
  • Antal inlägg: 947
    • ICQ Messenger - 47371243
    • Visa profil
SV: Vägs ände?
« Svar #28 skrivet: 27 mars, 2021, 17:37:18 »
Hej alla,
det var ett tag sedan sist. Hösten 2019 lovade jag att se över en flytt av forumet till en mer tillförlitlig leverantör. Det blev inte mycket av det, jag har helt enkelt inte haft tid/möjlighet/lust/ork att ta tag i det. Men för någon vecka sedan hörde Leif av sig och frågade hur mina tankar runt sajten gick. Det fick mig att fundera lite och jag har äntligen fått tummen ur och beställt nytt "hem" till sajten. Målet är att genomföra en flytt under påskhelgen. Förhoppningsvis ska alla poster, bilder, länkar etc. följa med automagiskt. Sajten kommer att ligga nere medan ompekning av domänen görs, men det bör inte bli långvarigt, jag hoppas ni har överseende med det.

// Fredrik
It's not me you're looking for, babe.

Utloggad Anders S

  • Global Moderator
  • Precious Angel
  • *****
  • Antal inlägg: 4582
    • Visa profil
    • E-post
SV: Vägs ände?
« Svar #29 skrivet: 03 april, 2021, 20:06:29 »
Hej alla,
det var ett tag sedan sist. Hösten 2019 lovade jag att se över en flytt av forumet till en mer tillförlitlig leverantör. Det blev inte mycket av det, jag har helt enkelt inte haft tid/möjlighet/lust/ork att ta tag i det. Men för någon vecka sedan hörde Leif av sig och frågade hur mina tankar runt sajten gick. Det fick mig att fundera lite och jag har äntligen fått tummen ur och beställt nytt "hem" till sajten. Målet är att genomföra en flytt under påskhelgen. Förhoppningsvis ska alla poster, bilder, länkar etc. följa med automagiskt. Sajten kommer att ligga nere medan ompekning av domänen görs, men det bör inte bli långvarigt, jag hoppas ni har överseende med det.

// Fredrik

Hej Fredrik,
Tack för info, låter trevligt med "nytt hem"  :d5:

Mycket av aktiviteten har ju flyttat över till Dylanbunkern på Facebook, men jag vet att en del av de som hänger här på L&T inte har gått med i (eller vill gå med i) Facebook.
Sen är det nog så att en viss typ av inlägg gör sig bättre här än på Facebook, som typ längre texter med inbäddade länkar etc.

Så, jag är väldigt tacksam över att L&T får leva vidare  :party: :d2:
Tack för det jobb du lägger ned  :party:
I'm looking for a place that's going to animal my soul,
knit my return, bathe my foot, and collect my dog.
Commission me to sell my animal to the bird to clip
and buy my bath and return me back to the cigarette!