Författare Ämne: Dylan på Debaser Medis!!!  (läst 201579 gånger)

Utloggad Tobias

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6016
    • Visa profil
    • Last.fm
    • E-post
SV: Dylan på Debaser Medis!!!
« Svar #540 skrivet: 04 april, 2007, 16:03:29 »
Det var ju kul, eller nåt, att se det som mina arbetskamrater pratade om- Jag såg dig i tv (hehehe)

 ^_^
Det var ungefär så det gick till när jag hörde talas om inslaget. (Det krävs dock ett bra öga för att faktiskt se och identifiera mig. Jag skymtas hastigt när jag står vid insläppet, lite skymd bakom min polare Pehr, ganska precis en minut in i reportaget.)
"Trying is the first step towards failure."

-Homer Simpson

Utloggad bobi

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2127
    • Visa profil
    • E-post
SV: Dylan på Debaser Medis!!!
« Svar #541 skrivet: 04 april, 2007, 19:10:10 »
En ok liten bit, tycker jag.
Litet så är det: Jag vill dit igen.
I den där timskorta kön, med bara förväntan. Och alla med ett genuint gemensamt intresse.
Once in a lifetime
bobi

RidingIntoOmaha

  • Gäst
SV: Dylan på Debaser Medis!!!
« Svar #542 skrivet: 04 april, 2007, 21:33:49 »
den här inspelningen är ju super!!! Låter som supper club-soundboarden ungefär... i alla fall under de lugna numren (som t.ex. Tears of rage). Stort tack för den!!  ^_^

Utloggad Tobias

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6016
    • Visa profil
    • Last.fm
    • E-post
SV: Dylan på Debaser Medis!!!
« Svar #543 skrivet: 27 mars, 2017, 00:10:55 »
Det har nu gått på dagen tio år sedan spelningen på Debaser Medis. Det tycker jag bör uppmärksammas. Vilka är era starkaste minnen från denna speciella afton?
"Trying is the first step towards failure."

-Homer Simpson

Utloggad JanneS

  • A Friend To The Poor
  • ***
  • Antal inlägg: 159
    • Visa profil
SV: Dylan på Debaser Medis!!!
« Svar #544 skrivet: 27 mars, 2017, 07:34:32 »
Förutom känslan att se honom i en sådan intim lokal gladdes jag åt att få höra en av mina favoriter, Not dark yet. Har bara fått höra den live två gånger, på Debaser Medis och i Globen 2000.

Utloggad Humlan

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 8072
    • Visa profil
SV: Dylan på Debaser Medis!!!
« Svar #545 skrivet: 27 mars, 2017, 08:30:02 »
Våren 2007 Förutom att vi kunde gå en kort promenad i skönt väder för att tillsammans vara med om en intim underbar spelning med Bob jaa... :rolleyes: Starkaste minne är när jag och min kvinna stod vid scenkanten så nära man kan vara (man är ensam med Bobby och Bandet) och tårarna började komma och den känslan av att tiden står stilla allt är i stunden tiden har ingen inverkan alls man är där sedan blir det tyst och man lämnar platsen där allt hände utanför tiden för tiden var inte där eller helt enkelt tittade bort en stund helt oförglömligt tills tids ände... :d2: :d1: :d5: :d6: :d4:
±→H4n→~ https://www.instagram.com/joakim.humleback/

"But power and greed and corruptible seed Seem to be all that there is"

"Since the legalization, Monsanto has charged Brazilian farmers 2% of their sales of Roundup Ready soya beans, which now account for an estimated 85% of the nations soyabean"

Utloggad Guthrie

  • Landlord
  • *****
  • Antal inlägg: 331
    • Visa profil
SV: Dylan på Debaser Medis!!!
« Svar #546 skrivet: 27 mars, 2017, 09:17:58 »
Detta är egentligen fel ämne men jag tycker nu när vi skriver om det starkaste ögonblicket så är mitt på Berns 2009 och det är inte Billy.Jag vet inte vad som hände men när jag hörde Senor så kom tårarna och det är mitt starkaste ögonblick med Bob.Det var så starkt på något sätt som inte går att förklara.

Utloggad Neverendingfan

  • A Friend To The Poor
  • ***
  • Antal inlägg: 139
    • Visa profil
    • E-post
SV: Dylan på Debaser Medis!!!
« Svar #547 skrivet: 27 mars, 2017, 10:24:11 »
Förutom det uppenbara, glädjen i att se Dylan i sån intim lokal, var det väl att han greppade gitarren igen (efter ett fem år långt uppehåll, om jag minns rätt) och ett kort samtal med Lasse Winnerbäck efter konserten, jag minns bäst!
En fin kväll......

Utloggad egoBen

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 3464
    • Visa profil
    • E-post
SV: Dylan på Debaser Medis!!!
« Svar #548 skrivet: 27 mars, 2017, 12:16:39 »
Biljettkaoset
Trängseln och värmen
Att Globen-konserten var bättre

 ^_^

Utloggad JanneS

  • A Friend To The Poor
  • ***
  • Antal inlägg: 159
    • Visa profil
SV: Dylan på Debaser Medis!!!
« Svar #549 skrivet: 28 mars, 2017, 08:41:30 »
Biljettkaoset
Trängseln och värmen
Att Globen-konserten var bättre

 ^_^

Jo han var bättre i Globen

Utloggad Humlan

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 8072
    • Visa profil
SV: Dylan på Debaser Medis!!!
« Svar #550 skrivet: 28 mars, 2017, 10:34:16 »
Biljettkaoset
Trängseln och värmen
Att Globen-konserten var bättre

 ^_^

Jo han var bättre i Globen

Jag minns inget från globen annat än att det är stort och låter dåligt och massor av friskluft Jag kan lika gärna lyssna på en upptagning... :rolleyes:
±→H4n→~ https://www.instagram.com/joakim.humleback/

"But power and greed and corruptible seed Seem to be all that there is"

"Since the legalization, Monsanto has charged Brazilian farmers 2% of their sales of Roundup Ready soya beans, which now account for an estimated 85% of the nations soyabean"

Utloggad lundell

  • Landlord
  • *****
  • Antal inlägg: 494
    • Visa profil
    • E-post
SV: Dylan på Debaser Medis!!!
« Svar #551 skrivet: 28 mars, 2017, 21:13:05 »
Förväntan som låg över den vårvarma Medborgarplatsen innan konserten när vi stod i kön. Glädjen över att äntligen vara inne på Debese Medis, att inte vilja vara någon annanstans just då. När Baron kikade ut från sidan för att titta på publiken strax innan det började. Rökelsedoften strax innan de klev på scenen. Intimiteten, känslan av att vara sååå nära Dylan när konserten väl började. När Dylan plockade upp gitarren. Ett kort samtal med Winnerbäck strax efteråt.
Av de konserter som jag har sett sedan min Dylandebut 1998 är detta den starkaste rent känslomässigt för mig.

Utloggad Tobias

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6016
    • Visa profil
    • Last.fm
    • E-post
SV: Dylan på Debaser Medis!!!
« Svar #552 skrivet: 29 mars, 2017, 10:26:26 »
När jag nu tänker tillbaka på Debaser Medis-spelningen är det inte minst spänningen och uppståndelsen inför konserten jag minns. Från Elstons lilla notis, via de bortåt 20 timmar jag stod i kö vid Globens biljettkassa till den ringlande konsertkön på Medborgarplatsen.
Konserten var ju också fin, även om den jämfört med den följande Globen-konserten kändes som en uppvärmning. Dylan tog chansen att testa sitt gitarrspelande framför publik igen. Dylan hade ju i livesammanhang lagt gitarren på hyllan strax efter Sverige-spelningarna 2003, med undantag för en instrumental snutt året därefter. Redan när man kom in i lokalen såg man att det var förberett för att Dylan skulle stå i mitten under en del av konserten. När Dylan (för ovanlighetens skull något efter utsatt tid) kom ut och tog emot en gitarr av en roddare var vi nog ganska många som var häpna, trots att vi redan sett scenarrangemanget.
Inget enskilt framförande på Medis var i mitt tycke lika bra som t ex ”Nettie Moore” i Globen nästa kväll, men ”Not Dark Yet”, ”Tears of Rage”, ”Hard Rain” och några till minns jag med stor värme. Jag är glad att Dylan valde att öppna turnén i en sådan miljö och att jag hade chansen att vara med.
Tio år senare är det bara dagar kvar innan Dylan öppnar en ny turné just i Stockholm, om än i en något större lokal. Det skulle egentligen inte vara mindre häpnadsväckande om han tog fram gitarren den här gången än det var då.
"Trying is the first step towards failure."

-Homer Simpson

Utloggad Swamprat

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 541
    • Visa profil
    • E-post
SV: Dylan på Debaser Medis!!!
« Svar #553 skrivet: 29 mars, 2017, 11:29:18 »
Kommer ihåg hur jag låg och skakade i kylan hela natten för biljetter. Sen när jag gick därifrån på morgonkvisten ringde min svåger till mig och sade att han hade fixat biljetter till mig och undrade om jag ville ha.... :mellow: Nettie Moore i Globen dagen efter är enda gången jag bölat under en konsert. Så fullkomligt oslagbart.
Cocaine improves your tennis