Författare Ämne: Vad tittar ni på just nu?  (läst 52763 gånger)

Utloggad Tobias

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6016
    • Visa profil
    • Last.fm
    • E-post
SV: Vad tittar ni på just nu?
« Svar #60 skrivet: 18 september, 2010, 11:36:49 »
Snarare knappt 40 år sedan. Jesse Winchester första, självbetitlade skiva (producerad av Robbie Robertson) är en självklar klassiker och bör finnas i varje samling. Han lyckades förstås aldrig överträffa den, men även hans fortsatta karriär har bjudit på många fina stunder.
"Trying is the first step towards failure."

-Homer Simpson

Utloggad 2gruv

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2318
    • Visa profil
    • E-post
SV: Vad tittar ni på just nu?
« Svar #61 skrivet: 19 september, 2010, 15:17:05 »
Snarare knappt 40 år sedan. Jesse Winchester första, självbetitlade skiva (producerad av Robbie Robertson) är en självklar klassiker och bör finnas i varje samling. Han lyckades förstås aldrig överträffa den, men även hans fortsatta karriär har bjudit på många fina stunder.
Underbar skiva som snurrat med viss oregelbundenhet sen tidigt 70tal då den kom från LPfyndet för 2, 95. Snygg omslagsbild av en ung och skäggig Jesse oxå
Lord, have mercy, mama. It sure is good to see you comin' today

Utloggad dignity

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 668
    • Visa profil
    • http://web.comhem.se/bsob/
SV: Vad tittar ni på just nu?
« Svar #62 skrivet: 19 september, 2010, 16:41:07 »
Jag bodde i Montreal ett par månader i slutet av 1990 och umgicks med bl a Jesse, och fick skivan av honom personligen. Han är en mycket sympatisk människa. (Jesse var ju AWOL och bodde i Canada under ett par årtionden.)
Att stjäla en noshörning hör inte till det lättaste!

Utloggad AndersG

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 3628
    • Visa profil
    • E-post
SV: Vad tittar ni på just nu?
« Svar #63 skrivet: 19 september, 2010, 17:09:58 »
Jag bodde i Montreal ett par månader i slutet av 1990 och umgicks med bl a Jesse, och fick skivan av honom personligen. Han är en mycket sympatisk människa. (Jesse var ju AWOL och bodde i Canada under ett par årtionden.)
Intressant, tell us more!
Politics is entertainment. It's a sport. It's for the well groomed and well heeled. The impeccably dressed. Party animals. Politicians are interchangeable.

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
SV: Vad tittar ni på just nu?
« Svar #64 skrivet: 25 september, 2010, 00:03:46 »
Är det fel på min TV? Richard Thompson spelar "Shoot out the lights" och gitarren hörs inte?!?
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
SV: Vad tittar ni på just nu?
« Svar #65 skrivet: 25 september, 2010, 00:40:38 »
Är det fel på min TV? Richard Thompson spelar "Shoot out the lights" och gitarren hörs inte?!?

Gitarren hördes senare, så det var uppenbarligen bara en egentligen obegriplig miss att Thompsons gitarr inte hördes på den låt som i stort sett helt bygger på hans gitarrsolo.
Hur det kan bli så förstår jag inte, men det får väl någon fråga Elvis om?

I övrigt så vet jag inte ... ingen av de fantastiska gästerna gjordes på något sätt rättvisa, eller?
Och publiken ... vilka är de egentligen? Bryr de sig överhuvudtaget om musik?
Och ... avsluta med "The weight", det är klart. Men var det nån som brydde sig om låten? Vad var egentligen poängen?

Så. Nu har jag varit gnällig.
Vissa avsnitt i den här serien har gett mig mycket, vissa inte så mycket.
Ikväll såg jag mest det negativa.
Nån som vill säga emot?
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Utloggad Tobias

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6016
    • Visa profil
    • Last.fm
    • E-post
SV: Vad tittar ni på just nu?
« Svar #66 skrivet: 24 oktober, 2010, 00:50:16 »
Ni missade väl inte Bill Clinton som gäst hos Elvis Costello? Clinton är fenomenal. Clinton har många svagheter, men han kan få mig att må bättre efter bara några sekunder i rutan. Snubben är något av ett socialt geni.
"Trying is the first step towards failure."

-Homer Simpson

Utloggad AndersG

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 3628
    • Visa profil
    • E-post
SV: Vad tittar ni på just nu?
« Svar #67 skrivet: 24 oktober, 2010, 00:52:30 »
DVD, Bronson, som handlar om Englands mest ökände och mest våldsamma fånge som dessutom kostat ofantliga pengar "i drift" ,34 år bakom galler när filmen gjordes varav 30 i isoleringscell.

En tragiskt och självfallet våldsamt liv.



Politics is entertainment. It's a sport. It's for the well groomed and well heeled. The impeccably dressed. Party animals. Politicians are interchangeable.

Utloggad Vaudeville

  • Landlord
  • *****
  • Antal inlägg: 337
    • Visa profil
SV: Vad tittar ni på just nu?
« Svar #68 skrivet: 24 oktober, 2010, 10:45:03 »
Inget direkt fel på Bronson ävren om jag tycker att den ställvis kändes lite överspelad. Såg för egen del Un prophète igår och alla lovorden som den filmen fått är helt på sin plats. Allra bäste i genren fängelsefilmer tycker jag dock att Hunger (om Bobby Sands) från ett par år sen är.
I might remember it all differently tomorrow

Utloggad AndersG

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 3628
    • Visa profil
    • E-post
SV: Vad tittar ni på just nu?
« Svar #69 skrivet: 24 oktober, 2010, 18:35:11 »
Inget direkt fel på Bronson ävren om jag tycker att den ställvis kändes lite överspelad. Såg för egen del Un prophète igår och alla lovorden som den filmen fått är helt på sin plats. Allra bäste i genren fängelsefilmer tycker jag dock att Hunger (om Bobby Sands) från ett par år sen är.

Jo då, Hunger är riktigt vass, synd bara att den fick så få biobesökare.
Politics is entertainment. It's a sport. It's for the well groomed and well heeled. The impeccably dressed. Party animals. Politicians are interchangeable.

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
SV: Vad tittar ni på just nu?
« Svar #70 skrivet: 24 oktober, 2010, 20:04:10 »
Tittade på reprisen av "Bonde söker fru" ikväll. Och eftersom kanske alla här inte följer den serien   :rolleyes:  så är det min uppgift att meddela att där spelades "I want you".
I stereo, gissar jag   :mellow:
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Utloggad AndersG

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 3628
    • Visa profil
    • E-post
SV: Vad tittar ni på just nu?
« Svar #71 skrivet: 24 oktober, 2010, 20:08:42 »
Tittade på reprisen av "Bonde söker fru" ikväll. Och eftersom kanske alla här inte följer den serien   :rolleyes:  så är det min uppgift att meddela att där spelades "I want you".
I stereo, gissar jag   :mellow:

Var Carola med?  ^_^
Politics is entertainment. It's a sport. It's for the well groomed and well heeled. The impeccably dressed. Party animals. Politicians are interchangeable.

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
SV: Vad tittar ni på just nu?
« Svar #72 skrivet: 24 oktober, 2010, 20:11:01 »
Tittade på reprisen av "Bonde söker fru" ikväll. Och eftersom kanske alla här inte följer den serien   :rolleyes:  så är det min uppgift att meddela att där spelades "I want you".
I stereo, gissar jag   :mellow:

Var Carola med?  ^_^

Asså Anders, du har ju verkligen iiiiiiiiiiiiiingen koll ...............   :mellow:  ^_^
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Utloggad Humlan

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 8072
    • Visa profil
SV: Vad tittar ni på just nu?
« Svar #73 skrivet: 24 oktober, 2010, 20:15:47 »
Tittade på reprisen av "Bonde söker fru" ikväll. Och eftersom kanske alla här inte följer den serien   :rolleyes:  så är det min uppgift att meddela att där spelades "I want you".
I stereo, gissar jag   :mellow:

Var Carola med?  ^_^

Asså Anders, du har ju verkligen iiiiiiiiiiiiiingen koll ...............   :mellow:  ^_^

Är Carola bonde ?
±→H4n→~ https://www.instagram.com/joakim.humleback/

"But power and greed and corruptible seed Seem to be all that there is"

"Since the legalization, Monsanto has charged Brazilian farmers 2% of their sales of Roundup Ready soya beans, which now account for an estimated 85% of the nations soyabean"

Utloggad AndersG

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 3628
    • Visa profil
    • E-post
SV: Vad tittar ni på just nu?
« Svar #74 skrivet: 24 oktober, 2010, 20:18:52 »
Tittade på reprisen av "Bonde söker fru" ikväll. Och eftersom kanske alla här inte följer den serien   :rolleyes:  så är det min uppgift att meddela att där spelades "I want you".
I stereo, gissar jag   :mellow:

Var Carola med?  ^_^

Asså Anders, du har ju verkligen iiiiiiiiiiiiiingen koll ...............   :mellow:  ^_^

Trodde hon var en bred entertainer som villigt provade på det mesta, jag kanske har missat en del i TV utvecklingen på senare år då -_-
Politics is entertainment. It's a sport. It's for the well groomed and well heeled. The impeccably dressed. Party animals. Politicians are interchangeable.