Författare Ämne: London 2013  (läst 20210 gånger)

Utloggad egoBen

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 3464
    • Visa profil
    • E-post
SV: London 2013
« Svar #60 skrivet: 28 november, 2013, 03:29:58 »
:d2:

Det här är en strålande bild min vän!

Utloggad egoBen

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 3464
    • Visa profil
    • E-post
SV: London 2013
« Svar #61 skrivet: 28 november, 2013, 03:47:36 »
Blowing in the wind i stället för Roll on John i kväll men jag tror inte många känner någon saknad för det var en fantastiskt bra version med ett makalöst munspel på slutet, bland det bästa jag hört. För övrigt en minst lika bra som konsert som föregående kväll, personligen tycker jag att den var ännu bättre till och med. Vi satt bakom mixerbordet med fin sikt över arenan och scenen. Åter igen en mycket vänligt och trevlig stämning, engelsmän är mycket artiga och det är en njutning att gå på konsert i detta land. Bara positivt med andra ord. Tror Bob gillar det här lite extra!

Utloggad AndersG

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 3628
    • Visa profil
    • E-post
SV: London 2013
« Svar #62 skrivet: 28 november, 2013, 06:58:41 »
:d2:

Det här är en strålande bild min vän!

Yes, stämmer det, Bob & His Merry Men :)
Politics is entertainment. It's a sport. It's for the well groomed and well heeled. The impeccably dressed. Party animals. Politicians are interchangeable.

Utloggad M:o Nightmare

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2156
  • I woke in the mornin' wand'rin'...
    • Visa profil
SV: London 2013
« Svar #63 skrivet: 28 november, 2013, 08:51:42 »
...och alla i bandet klädda enligt 'Bob-snitt'...men inte kan 'Blowin in the wind' i dagsläget tävla med 'Roll on John'... ^_^
Gypsy gal, you got me swallowed
I have fallen far beneath
Your pearly eyes, so fast an' slashing
An' your flashing diamond teeth

Utloggad Humlan

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 8072
    • Visa profil
SV: London 2013
« Svar #64 skrivet: 28 november, 2013, 09:26:25 »
Där är ni och där är Bobby :d2: :party: Tack !
±→H4n→~ https://www.instagram.com/joakim.humleback/

"But power and greed and corruptible seed Seem to be all that there is"

"Since the legalization, Monsanto has charged Brazilian farmers 2% of their sales of Roundup Ready soya beans, which now account for an estimated 85% of the nations soyabean"

Utloggad egoBen

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 3464
    • Visa profil
    • E-post
SV: London 2013
« Svar #65 skrivet: 29 november, 2013, 10:33:40 »
Igår satt vi i ett trevligt bås långt fram på högersidan av arenan, med väldigt bra sikt över scenen, förvisso med Bobs rygg mot oss, men det gjorde inte så mycket, kul med något annorlunda och dessutom så står han ofta vänd ut mot publiken. Åter igen en mycket bra konsert som jag personligen tyckte var lite stel i början men när farten stegrades med Duquesne Whistle så blev Bob och bandet gladare och efter det var det riktigt roligt och i stort sett alla låtar efter det var mycket bra. Kul att se honom gå fram och hälsa på publiken efteråt, det blev några bilder på det som jag ska försöka lägga upp lite senare. Jag vet inte varför men jag har blivit så hes att jag knappt kan prata, det är väl det här englandsvädret, kallare än väntat. Tack för den här resan Bob, vi kanske ses igen. Den ena hesare än den andra.

Utloggad egoBen

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 3464
    • Visa profil
    • E-post
SV: London 2013
« Svar #66 skrivet: 29 november, 2013, 12:30:38 »
Här har vi en bild från igår, tagen med en liten kompaktkamera från långt avstånd.

Utloggad Humlan

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 8072
    • Visa profil
SV: London 2013
« Svar #67 skrivet: 29 november, 2013, 12:35:26 »
Här har vi en bild från igår, tagen med en liten kompaktkamera från långt avstånd.

Wow  :d2:

±→H4n→~ https://www.instagram.com/joakim.humleback/

"But power and greed and corruptible seed Seem to be all that there is"

"Since the legalization, Monsanto has charged Brazilian farmers 2% of their sales of Roundup Ready soya beans, which now account for an estimated 85% of the nations soyabean"

Utloggad egoBen

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 3464
    • Visa profil
    • E-post
SV: London 2013
« Svar #68 skrivet: 29 november, 2013, 12:50:52 »
Här är en till bild. Den här tycker jag blev fin. Skalat ner den ganska mycket för att den ska funka här. Fint ljus!

Utloggad Humlan

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 8072
    • Visa profil
SV: London 2013
« Svar #69 skrivet: 29 november, 2013, 12:54:16 »
Här är en till bild. Den här tycker jag blev fin. Skalat ner den ganska mycket för att den ska funka här. Fint ljus!

 :d2: Fin den också  :party:

±→H4n→~ https://www.instagram.com/joakim.humleback/

"But power and greed and corruptible seed Seem to be all that there is"

"Since the legalization, Monsanto has charged Brazilian farmers 2% of their sales of Roundup Ready soya beans, which now account for an estimated 85% of the nations soyabean"

Utloggad egoBen

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 3464
    • Visa profil
    • E-post
SV: London 2013
« Svar #70 skrivet: 29 november, 2013, 13:01:21 »
Testar en svartvit version också. -_-

Utloggad Humlan

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 8072
    • Visa profil
SV: London 2013
« Svar #71 skrivet: 29 november, 2013, 13:04:21 »
Testar en svartvit version också. -_-

 :d2: Fin :-)

±→H4n→~ https://www.instagram.com/joakim.humleback/

"But power and greed and corruptible seed Seem to be all that there is"

"Since the legalization, Monsanto has charged Brazilian farmers 2% of their sales of Roundup Ready soya beans, which now account for an estimated 85% of the nations soyabean"

Utloggad Merlin

  • Landlord
  • *****
  • Antal inlägg: 254
    • Visa profil
SV: London 2013
« Svar #72 skrivet: 29 november, 2013, 18:50:24 »
Igår satt vi i ett trevligt bås långt fram på högersidan av arenan, med väldigt bra sikt över scenen, förvisso med Bobs rygg mot oss, men det gjorde inte så mycket, kul med något annorlunda och dessutom så står han ofta vänd ut mot publiken. Åter igen en mycket bra konsert som jag personligen tyckte var lite stel i början men när farten stegrades med Duquesne Whistle så blev Bob och bandet gladare och efter det var det riktigt roligt och i stort sett alla låtar efter det var mycket bra. Kul att se honom gå fram och hälsa på publiken efteråt, det blev några bilder på det som jag ska försöka lägga upp lite senare. Jag vet inte varför men jag har blivit så hes att jag knappt kan prata, det är väl det här englandsvädret, kallare än väntat. Tack för den här resan Bob, vi kanske ses igen. Den ena hesare än den andra.

På svensk mark igen. Jag tyckte också att sista kvällen började lite trevande men det blev snart världsklass igen. Allt efter high water var ett långt ärevarv. Vid de avslutande applåderna var det inte en enda person i arenan som fortfarande satt ner. Mäktigt. Det var en märkbart rörd Bob som tog farväl denna gång. Även jag satt i ett bås och kunde inte avhålla mig att utnyttja den extra servicen. Lagom till andra halvan kom en servitris springande med min GT. Hmm kanske var det detta som ledde till att jag tyckte andra halvan var en riktig klassiker. Tack igen för guidningen efter andra kvällen. Det var som sagt kul att ses. Nåväl, nu får man försöka återhämta sig ekonomiskt till nästa år. Undrar vad han kommer att hitta på.

Utloggad mb650918

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 1819
    • Visa profil
    • E-post
SV: London 2013
« Svar #73 skrivet: 29 november, 2013, 21:22:36 »
Vilken stoooor kostym! :rolleyes:
Micke B.

Utloggad egoBen

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 3464
    • Visa profil
    • E-post
SV: London 2013
« Svar #74 skrivet: 30 november, 2013, 00:01:52 »
2 förmodat mörbultande bra spelningar kvar med Bob toppas med ett softare gig på Fredag :d6:

Dear MR BENGT,

You have booked to attend EAT PRAY LAUGH! DAME EDNA'S FAREWELL TOUR at London Palladium, London on FRIDAY 29/11/2013 at 19.30.

ENJOY !


 :d2:

Jag gick förbi Palladium för en halvtimma sedan och tänkte på Damen och er. Hur var det? Undrar alla! :d2: