Författare Ämne: Tempest  (läst 295838 gånger)

Utloggad M:o Nightmare

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2156
  • I woke in the mornin' wand'rin'...
    • Visa profil
SV: Tempest
« Svar #165 skrivet: 24 juli, 2012, 11:03:10 »
Ja man får hoppas det inte krävs fler än en st Mint Julep för att uppskatta 'Tempest'.... :d4:
Gypsy gal, you got me swallowed
I have fallen far beneath
Your pearly eyes, so fast an' slashing
An' your flashing diamond teeth

Utloggad Tobias

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6016
    • Visa profil
    • Last.fm
    • E-post
SV: Tempest
« Svar #166 skrivet: 24 juli, 2012, 16:57:43 »
Allan Jones på Uncut skriver några rader om sina intryck av nya skivan: www.uncut.co.uk/blog/uncut-editors-diary/the-new-dylan-album-a-first-listen
"Trying is the first step towards failure."

-Homer Simpson

Utloggad Humlan

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 8072
    • Visa profil
SV: Tempest
« Svar #167 skrivet: 24 juli, 2012, 17:16:43 »
Allan Jones på Uncut skriver några rader om sina intryck av nya skivan: www.uncut.co.uk/blog/uncut-editors-diary/the-new-dylan-album-a-first-listen

 :d1: Inte minsta antydan om något grand piano eller är det avsaknaden av ordet som stärker...  :party:
±→H4n→~ https://www.instagram.com/joakim.humleback/

"But power and greed and corruptible seed Seem to be all that there is"

"Since the legalization, Monsanto has charged Brazilian farmers 2% of their sales of Roundup Ready soya beans, which now account for an estimated 85% of the nations soyabean"

Garcia678

  • Gäst
SV: Tempest
« Svar #168 skrivet: 24 juli, 2012, 17:57:32 »
Allan Jones på Uncut skriver några rader om sina intryck av nya skivan: www.uncut.co.uk/blog/uncut-editors-diary/the-new-dylan-album-a-first-listen

 :d1: Inte minsta antydan om något grand piano eller är det avsaknaden av ordet som stärker...  :party:

När han nu talar om Red River och Green Mountain får jag en känsla inför Tempest av gamla musikaliska traditioner med en modern episk prägel, kanske rentutav med lätt symfoniska orgelmattor i bakgrunden. Vardera portionen sotig Oh Mercy och Time Out Of Mind drapperad i Under The Red Sky's röda färg, plus ett uns ledigt sent gypsy 2000-tal a la Together Through Life. Men jag är väl förmodligen ute och yrar alldeles  -_-

Utloggad Leif

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 4238
    • Visa profil
    • E-post
SV: Tempest
« Svar #169 skrivet: 25 juli, 2012, 01:13:42 »
Jag väntar nu på den där stunden i september då jag ska sitta ensam och lyssna på Tempest, med någon dryck av något slag, vi får se vad det blir.
Jag kommer att sitta här hemma i min lägenhet och lyssna, som vanligt.

Tills den stunden kommer, stänger jag fr o m nu av all spekulation.

Jag har all respekt för att det finns andra som inte kan ge sig till tåls, god bless you, som vill ha en liten aning om hur den kommer att låta, Allan Jones ger kanske en liten aning.

Den här snubben gör också ett försök:

http://vimeo.com/46246490




« Senast ändrad: 25 juli, 2012, 01:21:04 av Leif »
The man in me will hide sometimes to keep from bein seen.
But that's just because he doesn't want to turn into some machine.

Utloggad Humlan

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 8072
    • Visa profil
SV: Tempest
« Svar #170 skrivet: 25 juli, 2012, 12:19:16 »
Leif jag väljer att inte följa din länk längre än till sidan den leder till  :d3: :party:  och en ting kan jag säga om nya plattan och det är att jag vet med rätt stor säkerhet hur den kommer att låta live  :d1: :d6: :party:
±→H4n→~ https://www.instagram.com/joakim.humleback/

"But power and greed and corruptible seed Seem to be all that there is"

"Since the legalization, Monsanto has charged Brazilian farmers 2% of their sales of Roundup Ready soya beans, which now account for an estimated 85% of the nations soyabean"

Utloggad Humlan

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 8072
    • Visa profil
±→H4n→~ https://www.instagram.com/joakim.humleback/

"But power and greed and corruptible seed Seem to be all that there is"

"Since the legalization, Monsanto has charged Brazilian farmers 2% of their sales of Roundup Ready soya beans, which now account for an estimated 85% of the nations soyabean"

Utloggad Anders S

  • Global Moderator
  • Precious Angel
  • *****
  • Antal inlägg: 4582
    • Visa profil
    • E-post
SV: Tempest
« Svar #172 skrivet: 25 juli, 2012, 13:29:16 »
Allan Jones på Uncut skriver några rader om sina intryck av nya skivan: www.uncut.co.uk/blog/uncut-editors-diary/the-new-dylan-album-a-first-listen

 :d1: Inte minsta antydan om något grand piano eller är det avsaknaden av ordet som stärker...  :party:

När han nu talar om Red River och Green Mountain får jag en känsla inför Tempest av gamla musikaliska traditioner med en modern episk prägel, kanske rentutav med lätt symfoniska orgelmattor i bakgrunden. Vardera portionen sotig Oh Mercy och Time Out Of Mind drapperad i Under The Red Sky's röda färg, plus ett uns ledigt sent gypsy 2000-tal a la Together Through Life. Men jag är väl förmodligen ute och yrar alldeles  -_-

Ja, jag drömmer mig också iväg åt del hållet  :mellow:

Undrar om Hidalgo, med sitt dragspel, platsade i slutproduktionen?

För min del får det gärna finnas med en eller annan blueslåt, a´la 'Til I Fell in Love with You, Lonesome Day Blues, The Levee's Gonna Break eller My Wife's Home Town. Då skulle jag bli riktigt glad  :party:

Så, nu har ett gäng journalister fått lyssna men är förbjudna att säga nåt, än så länge... Nu väntar vi bara på de riktiga recensionerna  :ph34r:
I'm looking for a place that's going to animal my soul,
knit my return, bathe my foot, and collect my dog.
Commission me to sell my animal to the bird to clip
and buy my bath and return me back to the cigarette!

Utloggad Humlan

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 8072
    • Visa profil
SV: Tempest
« Svar #173 skrivet: 25 juli, 2012, 21:19:06 »
Jag vill gärna att skivan är röd, jag vill höra outtakes och se på blu ray film och höra storys och tell tale signs och se på bilder i en bok, Bobby vilken ska jag beställa då ?
±→H4n→~ https://www.instagram.com/joakim.humleback/

"But power and greed and corruptible seed Seem to be all that there is"

"Since the legalization, Monsanto has charged Brazilian farmers 2% of their sales of Roundup Ready soya beans, which now account for an estimated 85% of the nations soyabean"

Utloggad AndersG

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 3628
    • Visa profil
    • E-post
SV: Tempest
« Svar #174 skrivet: 25 juli, 2012, 21:32:04 »
Jag vill gärna att skivan är röd, jag vill höra outtakes och se på blu ray film och höra storys och tell tale signs och se på bilder i en bok, Bobby vilken ska jag beställa då ?

Självklart värstingboxen , som kommer till jul, vinyl/video/dvd med mera kombinerat med CFTH Vol 2  :santa3:
Politics is entertainment. It's a sport. It's for the well groomed and well heeled. The impeccably dressed. Party animals. Politicians are interchangeable.

Utloggad Tobias

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6016
    • Visa profil
    • Last.fm
    • E-post
SV: Tempest
« Svar #175 skrivet: 25 juli, 2012, 21:44:22 »
Jag vill gärna att skivan är röd, jag vill höra outtakes och se på blu ray film och höra storys och tell tale signs och se på bilder i en bok, Bobby vilken ska jag beställa då ?

Du ligger alltid ett steg före oss andra, Humlan. Vi vill höra skivan, du vill höra outtakes.  :d5:
Att döma av vad som hittills framkommit, verkar det inte som något paket innehåller mer musik än skivans 10 låtar. Personligen är jag föga intresserad av de värstingboxar bobdylan.com erbjuder. Nöjer mig nog med vanliga vinylpaketet, som ju också innehåller en cd.
"Trying is the first step towards failure."

-Homer Simpson

Utloggad Humlan

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 8072
    • Visa profil
SV: Tempest
« Svar #176 skrivet: 25 juli, 2012, 21:57:58 »
Jag vill gärna att skivan är röd, jag vill höra outtakes och se på blu ray film och höra storys och tell tale signs och se på bilder i en bok, Bobby vilken ska jag beställa då ?

Du ligger alltid ett steg före oss andra, Humlan. Vi vill höra skivan, du vill höra outtakes.  :d5:
Att döma av vad som hittills framkommit, verkar det inte som något paket innehåller mer musik än skivans 10 låtar. Personligen är jag föga intresserad av de värstingboxar bobdylan.com erbjuder. Nöjer mig nog med vanliga vinylpaketet, som ju också innehåller en cd.


 :d1: Tobias hela storyn i ett fint paket  :santa2: :d5: :party: just precis boxen -arna som finns nu är inte rätt för mig heller som sagt...
±→H4n→~ https://www.instagram.com/joakim.humleback/

"But power and greed and corruptible seed Seem to be all that there is"

"Since the legalization, Monsanto has charged Brazilian farmers 2% of their sales of Roundup Ready soya beans, which now account for an estimated 85% of the nations soyabean"

Utloggad Humlan

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 8072
    • Visa profil
SV: Tempest
« Svar #177 skrivet: 25 juli, 2012, 21:59:39 »
Jag vill gärna att skivan är röd, jag vill höra outtakes och se på blu ray film och höra storys och tell tale signs och se på bilder i en bok, Bobby vilken ska jag beställa då ?

Självklart värstingboxen , som kommer till jul, vinyl/video/dvd med mera kombinerat med CFTH Vol 2  :santa3:

 :santa2: :santa1: :santa3:  :d3: :d1: :d5: :party:
±→H4n→~ https://www.instagram.com/joakim.humleback/

"But power and greed and corruptible seed Seem to be all that there is"

"Since the legalization, Monsanto has charged Brazilian farmers 2% of their sales of Roundup Ready soya beans, which now account for an estimated 85% of the nations soyabean"

Utloggad mb650918

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 1819
    • Visa profil
    • E-post
SV: Tempest
« Svar #178 skrivet: 25 juli, 2012, 22:12:09 »

Den här snubben gör också ett försök:

http://vimeo.com/46246490


haha! Hur orkar folk. var får de tiden ifrån?  ^_^
Micke B.

Utloggad mb650918

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 1819
    • Visa profil
    • E-post
SV: Tempest
« Svar #179 skrivet: 25 juli, 2012, 22:14:00 »
Jag vill gärna att skivan är röd, jag vill höra outtakes och se på blu ray film och höra storys och tell tale signs och se på bilder i en bok, Bobby vilken ska jag beställa då ?

Du ligger alltid ett steg före oss andra, Humlan. Vi vill höra skivan, du vill höra outtakes.  :d5:
Att döma av vad som hittills framkommit, verkar det inte som något paket innehåller mer musik än skivans 10 låtar. Personligen är jag föga intresserad av de värstingboxar bobdylan.com erbjuder. Nöjer mig nog med vanliga vinylpaketet, som ju också innehåller en cd.


Yes! Håller med. Perfekt med vinylens extra-cd i bilen. Jag gillar att lyssna in skivor i bilen. Bra sätt faktiskt.
Micke B.