Författare Ämne: Tempest  (läst 295089 gånger)

Utloggad Tobias

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6016
    • Visa profil
    • Last.fm
    • E-post
SV: Tempest
« Svar #195 skrivet: 01 augusti, 2012, 19:53:18 »
När kom senaste singeln egentligen? Dignity? Love Sick?  :huh:

Det beror på vad man menar med singel. Singelformatet är sedan länge rätt dött vad gäller cd-formatet. Numera släpps singlar mest som mp3 och även promosinglar till radiostationer och liknande.
"Beyond Here Lies Nothin'" släpptes digitalt ungefär en månad innan skivan släpptes och kom även i begränsad upplaga som vinylsingel. Även "Must Be Santa" och "Dreamin' Of You" kom ut på vinylsingel i mindre upplaga.
Det är rätt skralt med cd-singlar från 2000-talet, om man bortser från promogrejer. Finns dock ett par. År 2000 kom "Things Have Changed" ut i flera varianter som cd-singel och 2007 Mark Ronsons remixade "Most Likely You Go Your Way".
"Trying is the first step towards failure."

-Homer Simpson

Utloggad egoBen

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 3464
    • Visa profil
    • E-post
SV: Tempest
« Svar #196 skrivet: 01 augusti, 2012, 23:10:04 »
Nu ligger texten på nätet, illustrerad med en bild från konserten i Carhaix: www.rollingstone.com/music/news/bob-dylan-on-his-dark-new-album-tempest-20120801

Rolig bild. Bob lattjar som vanligt och Tony måste ha fullt fokus för att hänga med trollkarlen.

Utloggad Tobias

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6016
    • Visa profil
    • Last.fm
    • E-post
SV: Tempest
« Svar #197 skrivet: 02 augusti, 2012, 03:10:07 »
En bit av "Early Roman Kings" kan höras (tillsammans med en del skottlossning, explosioner och dialog som inte kommer på skivan) i en trailer på denna sida:
abcnewsradioonline.com/music-news/2012/8/1/check-out-new-bob-dylan-song-in-trailer-for-cinemaxs-strike.html
"Trying is the first step towards failure."

-Homer Simpson

Utloggad Fajersson

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 1174
    • Visa profil
    • E-post
SV: Tempest
« Svar #198 skrivet: 02 augusti, 2012, 07:38:26 »
Det var inte mycket att hänga i granen. Precis den typen av trötta blueslåtar jag trodde vi skulle slippa på den här plattan. Låter som My Wife's Hometown. Bättre kan du vä, Bob?
...and the road is long, it's a long hard climb. I've been on that road for too long a-the time.

Utloggad Humlan

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 8072
    • Visa profil
SV: Tempest
« Svar #199 skrivet: 02 augusti, 2012, 09:17:34 »
Ljudspår -> http://caribbeanwind.tumblr.com/post/28540230485/bob-dylan-early-roman-kings-this-is-a-2-minute

Bob Dylan - Early Roman Kings

This is a 2 minute version taken from a trailer from some new series. Bob sings two verses from this new song. I won’t spoil anything - listen if you like - the full single is out in a few days. There are some background noises because it’s from a trailer, but that’s ok - you can hear everything he sings.
±→H4n→~ https://www.instagram.com/joakim.humleback/

"But power and greed and corruptible seed Seem to be all that there is"

"Since the legalization, Monsanto has charged Brazilian farmers 2% of their sales of Roundup Ready soya beans, which now account for an estimated 85% of the nations soyabean"

Garcia678

  • Gäst
SV: Tempest
« Svar #200 skrivet: 02 augusti, 2012, 11:59:32 »
Ljudspår -> http://caribbeanwind.tumblr.com/post/28540230485/bob-dylan-early-roman-kings-this-is-a-2-minute

Bob Dylan - Early Roman Kings

This is a 2 minute version taken from a trailer from some new series. Bob sings two verses from this new song. I won’t spoil anything - listen if you like - the full single is out in a few days. There are some background noises because it’s from a trailer, but that’s ok - you can hear everything he sings.


Jag tycker det låter underbart! Bob fokuserad och intensiv i orden som aldrig förr :d5:

Utloggad mb650918

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 1819
    • Visa profil
    • E-post
SV: Tempest
« Svar #201 skrivet: 02 augusti, 2012, 12:21:51 »
Det var inte mycket att hänga i granen. Precis den typen av trötta blueslåtar jag trodde vi skulle slippa på den här plattan. Låter som My Wife's Hometown. Bättre kan du vä, Bob?

Tja, ok men inte mer va? MWHT del 2.
Micke B.

Utloggad mb650918

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 1819
    • Visa profil
    • E-post
SV: Tempest
« Svar #202 skrivet: 02 augusti, 2012, 13:38:27 »
Micke B.

Utloggad egoBen

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 3464
    • Visa profil
    • E-post
SV: Tempest
« Svar #203 skrivet: 02 augusti, 2012, 14:32:43 »
Det där bluesriffet har man ju hört några gånger tidigare och är kanske inte inte helt njutbart. Det krävs en enormt intensiv sånginsats för att göra en sådan låt bra. Jag hoppas kanske på andra låter istället men det var ju bara en liten snutt, förhoppningsvis innehåller låten något mer.

Utloggad salle

  • A Friend To The Poor
  • ***
  • Antal inlägg: 126
    • MSN Messenger - pingis66@hotmail.coml
    • Visa profil
    • E-post
SV: Tempest
« Svar #204 skrivet: 02 augusti, 2012, 16:48:20 »
Tycker det lilla låter fantastiskt bra, han är idag en otroligt bra gammal bluesman
men jag hoppas ju på några tunga balader med...
Salle GBG

Utloggad Tobias

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6016
    • Visa profil
    • Last.fm
    • E-post
SV: Tempest
« Svar #205 skrivet: 02 augusti, 2012, 16:59:02 »
"Trying is the first step towards failure."

-Homer Simpson

Utloggad janne

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 828
    • Visa profil
SV: Tempest
« Svar #206 skrivet: 02 augusti, 2012, 17:05:33 »
Det var inte mycket att hänga i granen. Precis den typen av trötta blueslåtar jag trodde vi skulle slippa på den här plattan. Låter som My Wife's Hometown. Bättre kan du vä, Bob?
Håller med. Är inte alls upphetsad över detta, snarare tvärtom.

Utloggad Hibbitt

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 1671
    • Visa profil
    • E-post
SV: Tempest
« Svar #207 skrivet: 02 augusti, 2012, 17:46:10 »
Det var inte mycket att hänga i granen. Precis den typen av trötta blueslåtar jag trodde vi skulle slippa på den här plattan. Låter som My Wife's Hometown. Bättre kan du vä, Bob?
Håller med. Är inte alls upphetsad över detta, snarare tvärtom.
Oops vad tråkigt. Hade hoppats/anat/känt i vinden att den här skivan skulle vara lite mer akustiskgitarrbaserad. Lite luftigare. Lite sparsmakad. Som Blood On the Tracks fast i nutid och annorlunda liksom.
Men denna klyschdänga kanske inte alls är representativ. Nio spår till ju så vad som helst kan väntas.
...and if you hear vague traces of skippin' reels of rhyme to your tambourine in time...

Utloggad egoBen

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 3464
    • Visa profil
    • E-post
SV: Tempest
« Svar #208 skrivet: 02 augusti, 2012, 18:04:57 »
En Randy Lewis på LA Times ger oss sina första intryck av skivan: www.latimes.com/entertainment/music/posts/la-et-ms-bob-dylan-tempest-new-album-20120801,0,5164376.story

Detta verkar ju faktiskt ganska lovande, skoj!

Utloggad Anders S

  • Global Moderator
  • Precious Angel
  • *****
  • Antal inlägg: 4582
    • Visa profil
    • E-post
SV: Tempest
« Svar #209 skrivet: 02 augusti, 2012, 18:17:23 »
För min del får det gärna finnas med en eller annan blueslåt, a´la 'Til I Fell in Love with You, Lonesome Day Blues, The Levee's Gonna Break eller My Wife's Home Town. Då skulle jag bli riktigt glad  :party:

Gud Bob hör bön!!!

Det här var precis vad jag hade hoppats på. Gärna ett par blueslåtar till. Nån som doftar Lonesome Day Blues och nån åt Highlands-hållet vore fint :-)
I'm looking for a place that's going to animal my soul,
knit my return, bathe my foot, and collect my dog.
Commission me to sell my animal to the bird to clip
and buy my bath and return me back to the cigarette!