Författare Ämne: Den långa tråden om Elliott Murphy  (läst 102562 gånger)

Utloggad Fabian

  • Landlord
  • *****
  • Antal inlägg: 489
    • Visa profil
    • Resan till september
    • E-post
SV: Den långa tråden om Elliott Murphy
« Svar #300 skrivet: 01 maj, 2014, 22:20:23 »
En vecka kvar till Elliott anländer Sverige och Karlstad. Torsdag 8 maj på Arenan, en liten teater i bibliotekshuset. Hoppas någon mer från listan dyker upp. Jag såklart, och Anders. Men fler!? "Molkom" till exempel, jag vill minnas att vi sågs i Deje...?
/per
- Yes, this is Wilson Smith.

Utloggad molkom

  • Landlord
  • *****
  • Antal inlägg: 277
    • Visa profil
    • E-post
SV: Den långa tråden om Elliott Murphy
« Svar #301 skrivet: 02 maj, 2014, 09:45:15 »
Jodå, jag hade nog tänkt komma! Han var bra i Deje, kanske lite mer röj än jag väntat mig. Ska det bli mer finstämt på intima Arenan med fasta sittplatser?  Fick syn på affischen först i onsdags när jag var på Arenan och såg en bra film, Nebraska. Den filmen borde väl kunna passa en och annan på forumet. Recension här: http://www.svd.se/kultur/film/lysande-jakt-pa-hogsta-vinsten_3315750.svd

Utloggad molkom

  • Landlord
  • *****
  • Antal inlägg: 277
    • Visa profil
    • E-post
SV: Den långa tråden om Elliott Murphy
« Svar #302 skrivet: 02 maj, 2014, 18:55:36 »
OK Per/Fabian! Biljett inhandlad.  :d5:

Utloggad Fabian

  • Landlord
  • *****
  • Antal inlägg: 489
    • Visa profil
    • Resan till september
    • E-post
SV: Den långa tråden om Elliott Murphy
« Svar #303 skrivet: 02 maj, 2014, 20:46:27 »
Härligt Christer/Molkom! Vi ses på torsdag! :d2:
- Yes, this is Wilson Smith.

Utloggad molkom

  • Landlord
  • *****
  • Antal inlägg: 277
    • Visa profil
    • E-post
SV: Den långa tråden om Elliott Murphy
« Svar #304 skrivet: 08 maj, 2014, 22:21:27 »
Stort tack till Per/Fabian som vågade arrangera spelningen! Jag är mer än nöjd. Det funkade bra även med sittande, nykter publik en torsdagskväll. Görbra, Per! :d5:

Utloggad Fabian

  • Landlord
  • *****
  • Antal inlägg: 489
    • Visa profil
    • Resan till september
    • E-post
SV: Den långa tråden om Elliott Murphy
« Svar #305 skrivet: 09 maj, 2014, 13:21:56 »
Kul att du kom och att du gillade det - jag tycker att det blev en kanonkväll. För att vara min premiärkonsert som arrangör tyckte jag det funkade bra (mycket tack vare Anders L). Man lär sig. Och lite fler sålda biljetter kunde varit bra...men huvudsaken är att det blev en lyckad kväll i slutändan och att publiken och Elliott/Olivier var nöjda. Det verkar de ha varit - och jag bokade dessutom in Elliott i Beatles-rummet på Stadshotellet, alltså rummet som Beatles bodde i 1963, vilket verkar ha gått hem. Det var därför vi fick höra den sällsynta covern "Norwegian Wood".
- Yes, this is Wilson Smith.

Utloggad ElJefe

  • A Friend To The Poor
  • ***
  • Antal inlägg: 188
    • Visa profil
SV: Den långa tråden om Elliott Murphy
« Svar #306 skrivet: 03 juni, 2014, 13:17:59 »
THE FIFTH & SIXTH STOCKHOLM STEAMBOAT SHOW(S)

Jag var i princip kontakt med Blidösundsbolaget och har glädjen att meddela att det i skrivande stund finns TVÅ (2 !!!) musikbiljetter kvar till den 16:e juli, medan ALLA musikbiljetter till den 17:e är SLUTSÅLDA på Blidösund !!

För den som inte köpt biljett än finns en dryg handfull biljetter med så kallad MUSIKLÅDA kvar till bägge kvällarna.

Så här tidigt har musikbiljetterna till Elliotts tidigare turer med Blidan sålt slut !! Kan inte låta bli att tycka det ä riktigt riktigt kul.

Vi kan också meddela att det tillkommit en solospelning under hans sommarbesök i Sverige.

Söndagen den 13:e juli hittar vi Elliott på FOLK & ROCK i Malmö !!

/ Anders L
« Senast ändrad: 03 juni, 2014, 13:27:08 av ElJefe »
But all they heard was the way the clock would tick, the way the time stood still.

Utloggad Marren

  • Hobo
  • *
  • Antal inlägg: 17
    • Visa profil
SV: Den långa tråden om Elliott Murphy
« Svar #307 skrivet: 03 juni, 2014, 15:15:48 »
//Jag var i princip kontakt med Blidösundsbolaget och har glädjen att meddela att det i skrivande stund finns TVÅ (2 !!!) musikbiljetter kvar till den 16:e juli, medan ALLA musikbiljetter till den 17:e är SLUTSÅLDA på Blidösund !! //

Då finns det bara En kvar dåra..... :d6:

Utloggad ElJefe

  • A Friend To The Poor
  • ***
  • Antal inlägg: 188
    • Visa profil
SV: Den långa tråden om Elliott Murphy
« Svar #308 skrivet: 07 juli, 2014, 13:50:32 »
Med en knapp vecka kvar till ELLIOTT MURPHY:s första solospelning för sommaren vill vi flagga att biljetterna säljer riktigt riktigt bra till de här gigen. Vill man se Elliott solo i sommar ska man inte vänta längre med att skaffa sin biljett.

  • Den 13:e juli på Folk & Rock i Malmö
  • Den 16:e & 17:e juli på Ångfartygets S/S Blidösund i Stockholm

Med vänliga hälsningar

Anders L
But all they heard was the way the clock would tick, the way the time stood still.

Utloggad ElJefe

  • A Friend To The Poor
  • ***
  • Antal inlägg: 188
    • Visa profil
SV: Den långa tråden om Elliott Murphy
« Svar #309 skrivet: 11 juli, 2014, 17:00:53 »
Håkan Engström i dagens (??) Sydsvenskan inför söndagens spelning på Folk å Rock på söndag.

"Där uppe bland de största
Elliott Murphy kan vara den bästa singer-songwriter-veteran du aldrig hört. Sedan 1973 har han med hög produktivitet och hög lägstanivå gett ut plattor med intelligenta, ofta närmast litterära rocklåtar som borde få Springsteen att springa och köpa skokräm och borstar. På söndag kl 18 spelar han på Folk å rock."

Det viskas en den nere i Malmö om söndagen som en blivande klassiker ...

Anders L
But all they heard was the way the clock would tick, the way the time stood still.

Utloggad Marren

  • Hobo
  • *
  • Antal inlägg: 17
    • Visa profil
SV: Den långa tråden om Elliott Murphy
« Svar #310 skrivet: 15 juli, 2014, 12:59:19 »
 :wacko: :angry:
Kan inte gå i  morgon....en Musikbiljett 225SEK säljes.....billigare...

Utloggad janne

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 828
    • Visa profil
SV: Den långa tråden om Elliott Murphy
« Svar #311 skrivet: 18 juli, 2014, 08:33:43 »
Jag och Per/Fabian var på Blidösund igår. En mycket trevlig kväll  :party:

Utloggad ElJefe

  • A Friend To The Poor
  • ***
  • Antal inlägg: 188
    • Visa profil
SV: Den långa tråden om Elliott Murphy
« Svar #312 skrivet: 21 juli, 2014, 00:45:18 »
Det här inlägget skrev jag i går på Night Lights listservern.

"
2014 was the 4:th year running that we were able to do these so called "Steamboat Shows" in Stockholm with the Beautiful archipelago as a scenic backdrop. But what made this trip to Sweden special was that we were able to add a show in Malmö at the Southern most tip of Sweden. An area Elliott last visited some 30 years ago.

Here are the set-lists and a few of my personal reflections on the shows.


13:th of July @ FOLK Å ROCK in Malmö, Sweden

Benedict's Blues / Hangin' Out / Sweet Honky Tonk / Take That Devil Out Of Me / Little Big Man / Sonny / Take Your Love Away / You Never Know What You're In For / Last Of The Rock Stars / Diamonds By The Yard / Blissed Out In The Land Of Nod / Just A Story From America / Come On LouAnn / Drive All Night // A Touch Of Kindness - In Part / Thirty Was A Long Time Ago - In Part / Caught Short In The Long Run / Rock Ballad

The venue was closed to being sold out and the local promoter is already looking to have Elliott back next year, so I guess it is safe to say that the night was a success.


16:th of July @ ÅNGFARTYGET S/S BLIDÖSUND in Stockholm, Sweden

Benedict's Blues / Hangin' Out / Sweet Honky Tonk / Take That Devil Out Of Me / Little Big Man / Sonny / Take Your Love Away / You Never Know What You're In For / Last Of The Rock Stars / Diamonds By The Yard / Come On LouAnn / A Touch Of Kindness // Change Will Come / Green River / Navy Blue / Just A Story From America / Twist & Shout / Even Steven / Something Like Steve McQueen / Wild Horses - with guest appearance by BASSE WICKMAN / If Poets Were King / Drive All Night / Hollywood / Anastasia / Worried Man Blues - UNPLUGGED

 A great night in one of my faovurite venues in the entire World in front of a capacity crowd made this the personal highlight of the tour. Great renditions of most of the songs and a truly Beautiful version of "Wild Horses" together with Swedish artist Basse Wickman. Basse opened for Elliott a few times in Sweden in 2013 and had been invited to the stage by Elliott a handfull of times since.


17:th of July @ ÅNGFARTYGET S/S BLDÖSUND in Stockholm, Sweden

Benedict's Blues / Hangin' Out / Sweet Honky Tonk / Take That Devil Out Of Me / Little Big Man / Sonny / Take Your Love Away / You Never Know What You're In For / Last Of The Rock Stars / Diamonds By The Yard / Come On LouAnn // Change Will Come / Green River / Navy Blue / Just A Story From America / Twist & Shout / Something Like Steve McQueen / Drive All Night / Anastasia - with guest appearance by FRANCOISE VIALLON-MURPHY / Angeline / Summer House / On Elvis Presley's Birthday / Hollywood / Losing It

Not as many people this night, for some odd ball reason, which resulted in less energy in the room. What was lacking in the department of energy from the audience Elliott for sure made for from the stage. At the end of the show Elliott entered "I'm-a-human-jukeboxy mode" taking requests for the last 5 songs.

It is Always a pleasure and a privilege to be on the road with Elliott. What can I say: It is somewhat unbelevalbe that him and I have done 40 shows together by now.
"


Anders L Johanssoin
But all they heard was the way the clock would tick, the way the time stood still.

Utloggad ElJefe

  • A Friend To The Poor
  • ***
  • Antal inlägg: 188
    • Visa profil
SV: Den långa tråden om Elliott Murphy
« Svar #313 skrivet: 09 september, 2014, 16:37:33 »
Det satt långt inne och in i det allra sista var det oklart men nu är det officiellt !!

ELLIOTT MURPHY kommer till Stockholm med THE NORMANDY ALL STARS och dukar upp scenen för THE SIXTH ANNUAL STOCKHOLM PIANO SHOW den 17:e oktober !!

Den här högkvalitativa helkvällen inleds med ett kortare akustiskt solo-set av BASSE WICKMAN !!

Dörrarna slår upp kl 19:00. Basse går på runt 19:30 och Elliott drar igång timmen senare.

Biljetter och annan info hittar den hugade här: http://sodrateatern.com/sv/Program-och-biljetter/Evenemang/Elliot-Murphy-and-The-Normandy-All-Stars/

/ Anders L Johansson
But all they heard was the way the clock would tick, the way the time stood still.

Utloggad Leif

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 4238
    • Visa profil
    • E-post
SV: Den långa tråden om Elliott Murphy
« Svar #314 skrivet: 09 september, 2014, 19:59:50 »
Det satt långt inne och in i det allra sista var det oklart men nu är det officiellt !!

ELLIOTT MURPHY kommer till Stockholm med THE NORMANDY ALL STARS och dukar upp scenen för THE SIXTH ANNUAL STOCKHOLM PIANO SHOW den 17:e oktober !!

Den här högkvalitativa helkvällen inleds med ett kortare akustiskt solo-set av BASSE WICKMAN !!

Dörrarna slår upp kl 19:00. Basse går på runt 19:30 och Elliott drar igång timmen senare.

Biljetter och annan info hittar den hugade här: http://sodrateatern.com/sv/Program-och-biljetter/Evenemang/Elliot-Murphy-and-The-Normandy-All-Stars/

/ Anders L Johansson

Hear! Hear! Yes!  :d5:

Tack för detta, Anders! OK, folks, boka biljetter; har ni inte sett och hört Elliott, Olivier och bandet hittills, så är det dags!
Vem vet om det blir någon fler gång, Elliott hotar ju med pensionerring!  ^_^

OBS
Jag har nyss bokat biljett och jag noterade då att det står fel scen (Stora Scen) vilket alltså inte är korrekt.
Det är Kägelbanan som gäller i vanlig ordning.
Anders har mailat Södra och gjort dem uppmärksamma på felet.


The man in me will hide sometimes to keep from bein seen.
But that's just because he doesn't want to turn into some machine.