Författare Ämne: Den långa tråden om Elliott Murphy  (läst 102560 gånger)

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
SV: Den långa tråden om Elliott Murphy
« Svar #315 skrivet: 09 september, 2014, 22:03:28 »
Så snart jag får schema för oktober (om några veckor ... ) så kan jag boka. Hoppas detta datum kommer att passa!

Pensionering? Nejdå, det tillåter vi inte   :mellow:
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Utloggad Tobias

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6016
    • Visa profil
    • Last.fm
    • E-post
SV: Den långa tråden om Elliott Murphy
« Svar #316 skrivet: 10 oktober, 2014, 22:01:54 »
Jag vill bara påminna om spelningen 17/10. Jag är på plats och jag hoppas många andra också kommer. ElJefe alias Anders L har arrangerat dussintals Elliott Murphy-spelningar i Sverige de senaste sju åren, bland dem en handfull tidigare "piano shows" på Kägelbanan. Jag var på flertalet av dem och kan säga att de hållit antingen hög eller mycket hög kvalitet.
Jag ska inte säga för mycket, men livet kan ibland förändras och Anders L kanske inte kan arrangera fler konserter på ett tag. Om inte Anders får Elliott Murphy till Sverige, vem gör det då?
Det här är kanske chansen på länge att se Elliott Murphy i Sverige. Passa på! Jag tror inte ni kommer att ångra det.
"Trying is the first step towards failure."

-Homer Simpson

Utloggad ElJefe

  • A Friend To The Poor
  • ***
  • Antal inlägg: 188
    • Visa profil
SV: Den långa tråden om Elliott Murphy
« Svar #317 skrivet: 19 oktober, 2014, 21:20:41 »
Så var det dags igen. Ännu en Piano Show med ELLIOTT MURPHY & THE NORMANDY ALL STARS på Kägelbanan i Stockholm har gått av stapeln. Den här gången var det den 6:e i ordningen och det kan mycket möjligt ha varit den sista. Jag flyttar till Gotland den 1:a december och det är inte alls säkert att min nya arbetsgivare vill att jag har mitt lilla boknings- och produktionsbolag Kulturgärningar i Sverige i gång.

I ljuset av denna vetskap vill jag nog påstå att Elliott och killarna spelade livet ur sig i fredags.

Benedict's Bliues / Hangin' Out / Sweet Honky Tonk / Take That Devil Out Of Me / Little Big Man / Sonny / You Never Know What You're In For / Deco Dance* / Poise 'N Pen* / The Red Lights* / Ground Zero* / Last Of The Rock Stars / Abraham Lincoln Continental / Isadora's Dancers / King Of Serpentine / Just A Story From America // Great Balls Of Fire* / Lo And Behold / My Father's House // Change Will Come [UNPLUGGED] / Drive All Night [UNPLUGGED]

På låtlistan men som aldrig spelades var även "On Romeo's Street" och "Modern Romance." De gjorde fantastiska versioner av de bägge låtarna på soundcheck, men strök dem on-the-fly på konserten.

Anders L Johansson
But all they heard was the way the clock would tick, the way the time stood still.

Utloggad ElJefe

  • A Friend To The Poor
  • ***
  • Antal inlägg: 188
    • Visa profil
SV: Den långa tråden om Elliott Murphy
« Svar #318 skrivet: 19 oktober, 2014, 22:45:57 »
Så var det dags igen. Ännu en Piano Show med ELLIOTT MURPHY & THE NORMANDY ALL STARS på Kägelbanan i Stockholm har gått av stapeln. Den här gången var det den 6:e i ordningen och det kan mycket möjligt ha varit den sista. Jag flyttar till Gotland den 1:a december och det är inte alls säkert att min nya arbetsgivare vill att jag har mitt lilla boknings- och produktionsbolag Kulturgärningar i Sverige i gång.

I ljuset av denna vetskap vill jag nog påstå att Elliott och killarna spelade livet ur sig i fredags.

Benedict's Bliues / Hangin' Out / Sweet Honky Tonk / Take That Devil Out Of Me / Little Big Man / Sonny / You Never Know What You're In For / Deco Dance* / Poise 'N Pen* / The Red Lights* / Ground Zero* / Last Of The Rock Stars / Abraham Lincoln Continental / Isadora's Dancers / King Of Serpentine / Just A Story From America // Great Balls Of Fire* / Lo And Behold / My Father's House // Change Will Come [UNPLUGGED] / Drive All Night [UNPLUGGED]

På låtlistan men som aldrig spelades var även "On Romeo's Street" och "Modern Romance." De gjorde fantastiska versioner av de bägge låtarna på soundcheck, men strök dem on-the-fly på konserten.

Anders L Johansson

Take You Love Away ska in mellan Sonny och You Never Know What You're in For så blir listan komplett.

HDS
But all they heard was the way the clock would tick, the way the time stood still.

Utloggad Leif

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 4238
    • Visa profil
    • E-post
SV: Den långa tråden om Elliott Murphy
« Svar #319 skrivet: 04 juli, 2015, 00:56:32 »
Det var länge sedan någon skrev något i den här tråden. ElJefe (Anders J) kommer nog att återkomma då han känner att det är läge för det.
Under tiden glädjer jag mig stilla åt att jag snart får se Elliott live på Blidösund, för första gången- På Blidösund alltså. Tors 16/7.

Jag har ingen viktig information att komma med, ville bara säga det här ovan. Och hoppas att Anders, ElJefe, mår bra och hakar på Blidösund.



The man in me will hide sometimes to keep from bein seen.
But that's just because he doesn't want to turn into some machine.

Utloggad Leif

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 4238
    • Visa profil
    • E-post
SV: Den långa tråden om Elliott Murphy
« Svar #320 skrivet: 17 juli, 2015, 01:08:12 »
Blidösund ikväll. Oh yeah.

Jag gör bara en copy/paste från Facebook. Elliott, hatten av.
Anders (El Jefe) - hatten av.

Från Facebook - helt oredigerat - och inga bilder på setlists här, kolla på FB  :mellow: ^_^


Leif Hansson
4 tim •
Just nu på Blidösund. Skärgård. Elliott Murphy lirar akustiskt. Det är ljuvligt.
Elliott's setlist till första halvan av spelningen. Den höll nästan.

 

Gilla • Kommentera • Dela
•   Jörgen Lindström, Carola Hansson Backteman, Jona Hansson och 4 andra gillar detta.
•   
•  Jörgen Lindström Andra halvan var minst lika ljuvlig. Ljuvligare, faktiskt.
Gilla • Svara • 1 tim
•   
•  Leif Hansson Ja det är sant. Total-ljuvligt. Här är Elliott's försök till setlist för andra delen av spelningen. Den höll väl sisådär Smiley smile
Gilla • Svara • 1 tim
•   
•  Leif Hansson

 

Gilla • Svara • 1 • 1 tim
•   
•  Jörgen Lindström Hade aldrig hört "Navy blue" tidigare. Gripande låt.
Gilla • 1 tim
•   
•  Jörgen Lindström Liksom "Dusty roses".
Gilla • 1 tim
•   
•   Leif Hansson Navy Blue dök upp på La Terre Commune från 2001 och Dusty Roses ännu mycket tidigare, på Murph The Surf från 1982.
Gilla • 1 tim • Har redigerats
•   
 Skriv ett svar...


•   
•  Leif Hansson Och båda var ju knäckande bra ikväll...
Gilla • Svara • 1 • 1 tim
•   
•  Jörgen Lindström Ja, verkligen. Och även om dessa starka låtar var alldeles ljuvliga så bestod ju kvällens underhållning även av massor med humor, allsång, all-handklappning ... alltså allvar och allt möjligt annat på den känslomässiga och musikaliska skalan. Dessutom hade vi förmånen att sitta inom andetagsavstånd till artisten själv. Och med skärgårdsnjutning, som sagt, som fond. Bara att tacka och buga ...
Gilla • Svara • 1 tim • Har redigerats
•   
Leif Hansson På andetagsavstånd Smiley smile ja och med på en fantastisk resa - fysiskt på båten, på alla andra tänkbara plan i musiken, med Elliott. Yeah.
Gilla • Svara • 1 • 59 min

The man in me will hide sometimes to keep from bein seen.
But that's just because he doesn't want to turn into some machine.

Utloggad Marren

  • Hobo
  • *
  • Antal inlägg: 17
    • Visa profil
SV: Den långa tråden om Elliott Murphy
« Svar #321 skrivet: 02 juli, 2016, 23:23:38 »
Kom just på att Elliot kanske lirar på båten i år, sökte lite på nätet, och visst 17 lirar han den 14/7.
Nöp den sista "musikbiljetten".... :d5:
c u around

Utloggad Tobias

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6016
    • Visa profil
    • Last.fm
    • E-post
SV: Den långa tråden om Elliott Murphy
« Svar #322 skrivet: 15 juli, 2016, 18:27:29 »
Murphy uppmärksammas av SVT: http://www.svt.se/kultur/elliott-murphy
"Trying is the first step towards failure."

-Homer Simpson

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
SV: Den långa tråden om Elliott Murphy
« Svar #323 skrivet: 15 juli, 2016, 23:52:18 »
Murphy uppmärksammas av SVT: http://www.svt.se/kultur/elliott-murphy
Ja skitskoj att se på nyheterna!😊
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Utloggad lundell

  • Landlord
  • *****
  • Antal inlägg: 494
    • Visa profil
    • E-post
SV: Den långa tråden om Elliott Murphy
« Svar #324 skrivet: 18 juli, 2016, 13:16:52 »
Någon av er som sett Murphy-dokumentären "The Secod Act of Elliott Murphy"? (På IMDB är det inga recensioner alls...)

Utloggad Leif

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 4238
    • Visa profil
    • E-post
SV: Den långa tråden om Elliott Murphy
« Svar #325 skrivet: 19 juli, 2016, 09:35:35 »
Någon av er som sett Murphy-dokumentären "The Secod Act of Elliott Murphy"? (På IMDB är det inga recensioner alls...)

Nej, inte möjligt ännu.

ElJefe (Anders) skriver på FB att filmen beräknas släppas senare i år.
Anders lär nog ge oss en blänkare då den är tillgänglig.

The man in me will hide sometimes to keep from bein seen.
But that's just because he doesn't want to turn into some machine.