Författare Ämne: Bob till Stockholm waterfront  (läst 185373 gånger)

Utloggad mb650918

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 1819
    • Visa profil
    • E-post
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #45 skrivet: 13 juni, 2013, 22:42:23 »
Ticnet som vanligt kl 9, eller?
Micke B.

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #46 skrivet: 14 juni, 2013, 00:18:13 »
Oaaoh !!!
Såg det nyss via DN. Ringde Bobi direkt. Själv är jag ute och seglar, tillbaka i juli först och kan inget göra än att vädja om Bobis och er hjälp för biljetter i Sthlm o kanske Copenhagen om möjligt.

Jag förstår att somliga av er är saliga. Vilken fin nordeuropeisk turné.

Inte mkt har jag skrivit på L&T, men nu känns det spännande igen. Verkligen att se fram emot.

Tack för övrigt för födelsedagsfesten (Jörgens läpporgel inte minst) !

Åååååhhh! Du uppskattade min "läpporgel"? Tack Jurre! Blir jätteglad   -_-  :mellow:  :d2:  :d5:

Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Utloggad janne

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 828
    • Visa profil
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #47 skrivet: 14 juni, 2013, 06:30:45 »
Tvivlar på att det kommer att vara några "VIP-ståplatsbiljetter" i Waterfront. På Ticnet är i alla fall biljetterna inldelade i tre kategorier: Främre nedre läktare (parkett) 1 240 kr. Bakre nedre läktare (parkett) 1 040 kr. Övre läktare 840 kr.

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #48 skrivet: 14 juni, 2013, 09:49:41 »
Tvivlar på att det kommer att vara några "VIP-ståplatsbiljetter" i Waterfront. På Ticnet är i alla fall biljetterna inldelade i tre kategorier: Främre nedre läktare (parkett) 1 240 kr. Bakre nedre läktare (parkett) 1 040 kr. Övre läktare 840 kr.

Jaha. 1240 för vettig plats. Per konsert. Tack för den ...

Å andra sidan ... det var ungefär vad jag betalade i både Santander och Murcia 1999, på gatan. Jaja, om man slår ut det på två år ... 700 dagar ... ja! Jättebilligt   -_-  :huh:
« Senast ändrad: 14 juni, 2013, 09:52:17 av Elston »
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #49 skrivet: 14 juni, 2013, 10:24:12 »
Pratat med Live Nation nu. Och det var som väntat. De har fått förfrågningar från många håll. Och kan inte hjälpa oss med biljetter denna gång. Sorry!
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Utloggad Humlan

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 8072
    • Visa profil
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #50 skrivet: 14 juni, 2013, 10:25:23 »
Tvivlar på att det kommer att vara några "VIP-ståplatsbiljetter" i Waterfront. På Ticnet är i alla fall biljetterna inldelade i tre kategorier: Främre nedre läktare (parkett) 1 240 kr. Bakre nedre läktare (parkett) 1 040 kr. Övre läktare 840 kr.

Jaha. 1240 för vettig plats. Per konsert. Tack för den ...

Å andra sidan ... det var ungefär vad jag betalade i både Santander och Murcia 1999, på gatan. Jaja, om man slår ut det på två år ... 700 dagar ... ja! Jättebilligt   -_-  :huh:

1 Hot Ticket och 1 1240:- kanske...  :d4:
±→H4n→~ https://www.instagram.com/joakim.humleback/

"But power and greed and corruptible seed Seem to be all that there is"

"Since the legalization, Monsanto has charged Brazilian farmers 2% of their sales of Roundup Ready soya beans, which now account for an estimated 85% of the nations soyabean"

Utloggad Humlan

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 8072
    • Visa profil
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #51 skrivet: 14 juni, 2013, 10:31:01 »
Pratat med Live Nation nu. Och det var som väntat. De har fått förfrågningar från många håll. Och kan inte hjälpa oss med biljetter denna gång. Sorry!

Tack för att du försökte  :d1:
±→H4n→~ https://www.instagram.com/joakim.humleback/

"But power and greed and corruptible seed Seem to be all that there is"

"Since the legalization, Monsanto has charged Brazilian farmers 2% of their sales of Roundup Ready soya beans, which now account for an estimated 85% of the nations soyabean"

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #52 skrivet: 14 juni, 2013, 10:31:46 »
Tvivlar på att det kommer att vara några "VIP-ståplatsbiljetter" i Waterfront. På Ticnet är i alla fall biljetterna inldelade i tre kategorier: Främre nedre läktare (parkett) 1 240 kr. Bakre nedre läktare (parkett) 1 040 kr. Övre läktare 840 kr.

Jaha. 1240 för vettig plats. Per konsert. Tack för den ...

Å andra sidan ... det var ungefär vad jag betalade i både Santander och Murcia 1999, på gatan. Jaja, om man slår ut det på två år ... 700 dagar ... ja! Jättebilligt   -_-  :huh:

1 Hot Ticket och 1 1240:- kanske...  :d4:

Frestare där ........
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Utloggad Humlan

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 8072
    • Visa profil
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #53 skrivet: 14 juni, 2013, 10:33:55 »
Tvivlar på att det kommer att vara några "VIP-ståplatsbiljetter" i Waterfront. På Ticnet är i alla fall biljetterna inldelade i tre kategorier: Främre nedre läktare (parkett) 1 240 kr. Bakre nedre läktare (parkett) 1 040 kr. Övre läktare 840 kr.

Jaha. 1240 för vettig plats. Per konsert. Tack för den ...

Å andra sidan ... det var ungefär vad jag betalade i både Santander och Murcia 1999, på gatan. Jaja, om man slår ut det på två år ... 700 dagar ... ja! Jättebilligt   -_-  :huh:

1 Hot Ticket och 1 1240:- kanske...  :d4:

Frestare där ........

 :party: Hot 12 och 13 Normal ? :-)
±→H4n→~ https://www.instagram.com/joakim.humleback/

"But power and greed and corruptible seed Seem to be all that there is"

"Since the legalization, Monsanto has charged Brazilian farmers 2% of their sales of Roundup Ready soya beans, which now account for an estimated 85% of the nations soyabean"

Utloggad Tobias

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6016
    • Visa profil
    • Last.fm
    • E-post
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #54 skrivet: 14 juni, 2013, 10:35:14 »
Det är nästan så att jag överväger att hoppa över detta Sverige-besök, för första gången sedan 1991. I slutänden lär jag gå, men dessa biljettpriser är horribla.
Priserna för i alla fall det goda med sig att det inte lär gå att tjäna många kronor för aktörer på andrahandsmarknaden. Stället är mindre än vanligt, men det är inte direkt Debaser Medis vi pratar om.
"Trying is the first step towards failure."

-Homer Simpson

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #55 skrivet: 14 juni, 2013, 10:37:14 »
Det är nästan så att jag överväger att hoppa över detta Sverige-besök, för första gången sedan 1991. I slutänden lär jag gå, men dessa biljettpriser är horribla.
Priserna för i alla fall det goda med sig att det inte lär gå att tjäna många kronor för aktörer på andrahandsmarknaden. Stället är mindre än vanligt, men det är inte direkt Debaser Medis vi pratar om.

Även 1966 sa man att biljettprisena var horribla. Faktiskt.
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Utloggad janne

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 828
    • Visa profil
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #56 skrivet: 14 juni, 2013, 10:45:26 »
Även 1978 klagades det. 70 kronor kostade en sittplats högt upp på läktaren i Scandinavium. Mycket pengar då.

Utloggad Tobias

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6016
    • Visa profil
    • Last.fm
    • E-post
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #57 skrivet: 14 juni, 2013, 10:54:10 »
Att det klagades förr betyder inte att det inte kan vara berättigat att klaga nu.
Å andra sidan är det principiellt inte fel att artister och arrangörer (som de flesta andra) försöker få så stora intäkter som möjligt och om de säljer dessa biljetter (vilket de lär göra)  har de satt ett marknadsmässigt acceptabelt pris.
"Trying is the first step towards failure."

-Homer Simpson

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #58 skrivet: 14 juni, 2013, 11:01:45 »
Att klaga är i allmänhet fel, vad det än gäller. Livet är för kort för att klaga på sånt som biljettpriser   -_-

Nä, men alltså ...

Ja, jag hickade till först, men när jag tänker på Leif och Joakim, som reser ut i Europa och lägger ut stora pengar på sina konserter. Och så tar jag tunnelbanan till Centralen, och betalar bara bortåt 2000 spänn ...
Klart det är en del stålar, men jag har - tack och lov - råd med det.
Och, som min gamle gode dylanvän Dave från Manchester alltid sa ... it's only money ............   :mellow:  -_-  :party:
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Utloggad egoBen

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 3464
    • Visa profil
    • E-post
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #59 skrivet: 14 juni, 2013, 11:13:18 »
Att klaga är i allmänhet fel, vad det än gäller. Livet är för kort för att klaga på sånt som biljettpriser   -_-

Nä, men alltså ...

Ja, jag hickade till först, men när jag tänker på Leif och Joakim, som reser ut i Europa och lägger ut stora pengar på sina konserter. Och så tar jag tunnelbanan till Centralen, och betalar bara bortåt 2000 spänn ...
Klart det är en del stålar, men jag har - tack och lov - råd med det.
Och, som min gamle gode dylanvän Dave från Manchester alltid sa ... it's only money ............   :mellow:  -_-  :party:

Jag håller givetvis med om att det är svindyrt med konsertbiljetter både på hemmaplan och utomlands. Väldigt många exkluderas. Men det är inte mycket att välja på. Jag kan ju inte vägra att gå, som en protest. Borde kanske, men kan inte.