Författare Ämne: Bob till Stockholm waterfront  (läst 185373 gånger)

Utloggad Humlan

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 8072
    • Visa profil
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #135 skrivet: 18 juni, 2013, 19:09:16 »
Jag försöker förgäves få coop.se att låta mig registrera mig på "Mina sidor". :( Det verkar vara något fel på sidan och det kommer inget bekräftelsemail. Jag kan ju tycka att det hade varit bättre om alla fick samma möjlighet att få biljetter … Vet inte riktigt vad Bob Dylan har med Coop-medlemskap att göra.

Faan vad besviken jag blir! Coop, släpp in mig!

Gissar på att dom är överbelastade just nu Bobby gilla Coop iden det vet vi ju sedan den där grejen i England om jag inte helt tar miste  :d4:

Jag fick äntligen tag i en biljett. Fick i sektion A, skulle egentligen vilja sitta i B eller C, men man får vara nöjd med vad man får!

 :d2: imorgon släpps säkert B och C :-)
±→H4n→~ https://www.instagram.com/joakim.humleback/

"But power and greed and corruptible seed Seem to be all that there is"

"Since the legalization, Monsanto has charged Brazilian farmers 2% of their sales of Roundup Ready soya beans, which now account for an estimated 85% of the nations soyabean"

Utloggad egoBen

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 3464
    • Visa profil
    • E-post
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #136 skrivet: 18 juni, 2013, 19:22:42 »
Jag försöker förgäves få coop.se att låta mig registrera mig på "Mina sidor". :( Det verkar vara något fel på sidan och det kommer inget bekräftelsemail. Jag kan ju tycka att det hade varit bättre om alla fick samma möjlighet att få biljetter … Vet inte riktigt vad Bob Dylan har med Coop-medlemskap att göra.

Faan vad besviken jag blir! Coop, släpp in mig!

Gissar på att dom är överbelastade just nu Bobby gilla Coop iden det vet vi ju sedan den där grejen i England om jag inte helt tar miste  :d4:

Jag fick äntligen tag i en biljett. Fick i sektion A, skulle egentligen vilja sitta i B eller C, men man får vara nöjd med vad man får!

 :d2: imorgon släpps säkert B och C :-)

Via Lidl.

Utloggad Humlan

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 8072
    • Visa profil
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #137 skrivet: 18 juni, 2013, 19:24:54 »
Jag försöker förgäves få coop.se att låta mig registrera mig på "Mina sidor". :( Det verkar vara något fel på sidan och det kommer inget bekräftelsemail. Jag kan ju tycka att det hade varit bättre om alla fick samma möjlighet att få biljetter … Vet inte riktigt vad Bob Dylan har med Coop-medlemskap att göra.

Faan vad besviken jag blir! Coop, släpp in mig!

Gissar på att dom är överbelastade just nu Bobby gilla Coop iden det vet vi ju sedan den där grejen i England om jag inte helt tar miste  :d4:

Jag fick äntligen tag i en biljett. Fick i sektion A, skulle egentligen vilja sitta i B eller C, men man får vara nöjd med vad man får!

 :d2: imorgon släpps säkert B och C :-)

Via Lidl.

Om du säger det så <*)))-{ :-)
±→H4n→~ https://www.instagram.com/joakim.humleback/

"But power and greed and corruptible seed Seem to be all that there is"

"Since the legalization, Monsanto has charged Brazilian farmers 2% of their sales of Roundup Ready soya beans, which now account for an estimated 85% of the nations soyabean"

Utloggad Björn

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 684
    • Visa profil
    • E-post
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #138 skrivet: 18 juni, 2013, 22:28:13 »
Vad säger ni, om man tänker att två konserter blir väldigt dyrt, vilken skulle ni satsa på? Hur har han gjort med andra dubbelspelningar den senaste tiden, blir det samma setlist bägge kvällar eller blir det något udda ena kvällen...?
I love Bob Dylan. Who doesn't? He tapped into some kind of vein and it keeps on keeping on. There's nobody like him. He's unique, and just… way out cool. (D Lynch)

Utloggad Leif

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 4238
    • Visa profil
    • E-post
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #139 skrivet: 18 juni, 2013, 22:37:20 »
Vilken jäkla dag! Jag måste säga att det känns väldigt skönt att sitta här i soffan ikväll, med ett glas vin(ja det är väl fjärde glaset nu  :mellow:),  efter den stora nervanspänning som det här oförutsedda förköpssläppet via COOP innebar. Biljetter i hamn, efter gemensamt slit med Humlan under en kakafonisk förmiddag! Tack Simp för att du tipsade om COOPs förköp i morse!  :d5:

Jag fick en rejäl chock då jag såg detta på jobbet imorse och fattade först inte riktigt vad som hände innan sms:en och tel-samtalen  från Humlan började strömma in. Sedan blev det en jäkla fart på aktiviteterna och jag hade inte tillstymmelse till Medmera-konto etc. Började först försöka skapa ett men det sket sig helt, kom sedan på att min ex-sambo (numera goda vän ^_^) har ett så jag kastade mig över mobilen, ringde, fick hennes Medmera-kortuppgifter och efter diverse ytterligare strul lyckades jag till slut få till ett jäkla konto och sedan boka biljetter. Men jag förlorade en del tid där så det blev ju inte premiumplatser men dock helt OK, tror jag.
Tillsammans fick vi ihop ett bra paket, jag och Humlan!

Men det är då fan hur det går till, dessa jäkla biljettsläpp!  :angry: Här satt vi väl alla och inväntade ett nerve-breaking släpp imorgon och så dyker detta upp, out of the blue! Hur fan tänker de? Vad är det för jävla apparat?

Måste man vara synsk och klärvojant för att få biljetter!?

Ska bli intressant att se vad det finns för "premium"-biljetter kvar att få tag på imorgon; det lär ju förstås göra det och om då tillfälle ges att boka en "bättre"
biljett, vad gör jag då? Det återstår att se. Det är ju inte ett jättestort Globen vi snackar om nu, så, ja...vi får se...

« Senast ändrad: 18 juni, 2013, 22:39:31 av Leif »
The man in me will hide sometimes to keep from bein seen.
But that's just because he doesn't want to turn into some machine.

Utloggad Leif

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 4238
    • Visa profil
    • E-post
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #140 skrivet: 18 juni, 2013, 22:44:04 »
Vad säger ni, om man tänker att två konserter blir väldigt dyrt, vilken skulle ni satsa på? Hur har han gjort med andra dubbelspelningar den senaste tiden, blir det samma setlist bägge kvällar eller blir det något udda ena kvällen...?

Ja Björn, du vet ju hur den senaste rundan såg ut, vad gäller setlist...Det betyder dock inte att det kommer att bli samma stuk på Europa-turnén. Eller så blir det, det. Eller inte. Med Bob vet man att man inte vet. Och det är som det ska vara, vill inte ha det på något annat sätt.  :mellow: ^_^

Så, jag har inget bra svar att ge, jag upprepar mitt mantra: Fuck the setlist!

 :d5:
The man in me will hide sometimes to keep from bein seen.
But that's just because he doesn't want to turn into some machine.

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #141 skrivet: 18 juni, 2013, 22:45:03 »
Snyggt jobbat Leif! Och Humlan.

Nä, tacka vet jag när man själv kunde säkra bra plåtar med hjälp av köande, och ha koll på hur allt gick till. Nu är det som att åka Blå Tåget på Gröna Lund. Bäst man tuffar fram i lugn och ro kommer ett COOP-spöke eller nåt annat oknytt fram bakom nästa hörn och säger Buhuuu!!!    :angry:  :huh:  :d3:
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Utloggad Tobias

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6016
    • Visa profil
    • Last.fm
    • E-post
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #142 skrivet: 18 juni, 2013, 22:50:41 »
Måste man vara synsk och klärvojant för att få biljetter!?

Nja, men nog underlättar det.  -_-
Biljettsläpp till stora evenemang har blivit allt mer komplexa. Biljetter släpps i omgångar och på oväntade, ibland i förväg oannonserade sätt (som Coop). Det gäller inte minst denna Dylan-turné, i Sverige och annorstädes. Royal Albert Hall-biljetterna stod efter ett par minuter som slutsålda hos Ticketmaster, men hittade man till andra officiella försäljare verkar det ha gått utmärkt att få biljetter långt efter biljettsläpp.
Allt detta har möjligen den fördelen att den som är engagerad nog förr eller senare kan få tag i biljetter officiellt, utan att behöva gå via andrahandsmarknaden bara för att man inte kom in på en viss sajt mellan 09.00 och 09.02 en viss dag.
"Trying is the first step towards failure."

-Homer Simpson

Utloggad Tobias

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6016
    • Visa profil
    • Last.fm
    • E-post
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #143 skrivet: 18 juni, 2013, 22:57:11 »
Vad säger ni, om man tänker att två konserter blir väldigt dyrt, vilken skulle ni satsa på? Hur har han gjort med andra dubbelspelningar den senaste tiden, blir det samma setlist bägge kvällar eller blir det något udda ena kvällen...?

Svårt att ge något råd. Det förekom inga dubbelspelningar på senaste vändan, då Dylan bjöd på nästan identiska låtlistor varje kväll. I höstas varierade han 6 av 15 låtar de gånger han körde dubbla kvällar på samma ställe.
Första kvällen på Waterfront sker precis 10 år efter spelningen i Karlstad 2003. Det kan ju vara en anledning att gå den kvällen. Eller inte. Rent instinktivt skulle jag nog satsa på andra kvällen. Då kan man längta första kvällen och kvällen efter andra konserten behöver man inte känna att man inte missar något man kunde vara på.
"Trying is the first step towards failure."

-Homer Simpson

Utloggad Björn

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 684
    • Visa profil
    • E-post
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #144 skrivet: 18 juni, 2013, 23:39:26 »
Tack för svar! Hmmm, om det inte finns något uppenbart tydligt svar (som om det någonsin fanns det, helt rätt Leif) kanske man skulle göra så att man bokar första kvällen och sedan hittar pengar till andra om det visar sig vara helt omissbart?
I love Bob Dylan. Who doesn't? He tapped into some kind of vein and it keeps on keeping on. There's nobody like him. He's unique, and just… way out cool. (D Lynch)

Utloggad Leif

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 4238
    • Visa profil
    • E-post
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #145 skrivet: 18 juni, 2013, 23:56:41 »
Tack för svar! Hmmm, om det inte finns något uppenbart tydligt svar (som om det någonsin fanns det, helt rätt Leif) kanske man skulle göra så att man bokar första kvällen och sedan hittar pengar till andra om det visar sig vara helt omissbart?

Låter som en god plan - och dyr - eftersom det kommer att vara omissbart!  ^_^
The man in me will hide sometimes to keep from bein seen.
But that's just because he doesn't want to turn into some machine.

Utloggad Humlan

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 8072
    • Visa profil
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #146 skrivet: 19 juni, 2013, 08:31:41 »
Lycka till alla ni som köper era (B och C) biljetter idag  :d2: :d5: :party:

Själv är jag förunderligt nöjd och glad över våra D biljetter på rad 13 lördag och rad 7 på söndag  :d2: :d1: :d5: :party:

Var börjar festen, var träffas vi, i Gamla Stan ?  :d1: :party:
±→H4n→~ https://www.instagram.com/joakim.humleback/

"But power and greed and corruptible seed Seem to be all that there is"

"Since the legalization, Monsanto has charged Brazilian farmers 2% of their sales of Roundup Ready soya beans, which now account for an estimated 85% of the nations soyabean"

Utloggad Hoho

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 849
    • Visa profil
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #147 skrivet: 19 juni, 2013, 08:36:45 »
Då kom du till samma till synes kloka resonemang som jag då, men det tog ett tag och en mängd nervositet (att man aldrig kan bli fri från den:)). Har nu biljetter till båda konserterna men söker liksom du bättre platser för ena dagen, kanske också den andra. Kan bli några plåtar över men, ja, borde gå att göra av med.

Och tack humlan för coopsurret  :party:

 :d2: Glöm inte Simp som faktiskt tipsade oss alla med sitt första inlägg :d1:

Ah! Simp - tack!
Jag har tydligen fått för vana att Humlan surrar först, uppmärksamheten är vid biljettsläpp tydligen inte i bästa form!
The more I die, the more I live.

Utloggad Hoho

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 849
    • Visa profil
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #148 skrivet: 19 juni, 2013, 08:39:06 »
Lycka till alla ni som köper era (B och C) biljetter idag  :d2: :d5: :party:

Själv är jag förunderligt nöjd och glad över våra D biljetter på rad 13 lördag och rad 7 på söndag  :d2: :d1: :d5: :party:

Var börjar festen, var träffas vi, i Gamla Stan ?  :d1: :party:

Ja jag är mycket nöjd med rad 14, D på lördagen (vilka sittplatsnummer Humlan? :D Kanske sitter precis bakom..) Men till söndagen ska jag söka närmre scenen, kanske rad 8 då :)
 :d5:
The more I die, the more I live.

Utloggad Humlan

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 8072
    • Visa profil
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #149 skrivet: 19 juni, 2013, 08:42:57 »
Lycka till alla ni som köper era (B och C) biljetter idag  :d2: :d5: :party:

Själv är jag förunderligt nöjd och glad över våra D biljetter på rad 13 lördag och rad 7 på söndag  :d2: :d1: :d5: :party:

Var börjar festen, var träffas vi, i Gamla Stan ?  :d1: :party:

Ja jag är mycket nöjd med rad 14, D på lördagen (vilka sittplatsnummer Humlan? :D Kanske sitter precis bakom..) Men till söndagen ska jag söka närmre scenen, kanske rad 8 då :)
 :d5:

4 platser börjar på 59 om jag minns rätt...  :d1: :party:
±→H4n→~ https://www.instagram.com/joakim.humleback/

"But power and greed and corruptible seed Seem to be all that there is"

"Since the legalization, Monsanto has charged Brazilian farmers 2% of their sales of Roundup Ready soya beans, which now account for an estimated 85% of the nations soyabean"