Författare Ämne: Bob till Stockholm waterfront  (läst 185378 gånger)

Utloggad Leif

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 4238
    • Visa profil
    • E-post
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #315 skrivet: 04 oktober, 2013, 23:54:03 »
Jag är instinktivt smått skeptisk mot hotellbaren. Detta av skäl som redan varit uppe. 3000 pers ska på konsert i samma byggnad och rätt många av dem kommer att vara sugna på något som kräver utskänkningstillstånd. Dessutom är det lördag första kvällen. Föreställer mig att det kommer att vara rätt packat. Det vet jag förstås inte säkert, utan det är bara mitt antagande. Därför är det uppskattat att Joakim offrar lite tid på att reka.

Mmm. jag har samma känsla...det finns en ganska stor risk att det blir knökfullt i Waterfronts bar. Det är inget jag längtar efter. Annars vore det ju ganska smidigt förstås.
Vi får se, vi har ju en vecka på oss att reda ut begreppen...Jag hakar på vad det än blir...
The man in me will hide sometimes to keep from bein seen.
But that's just because he doesn't want to turn into some machine.

Utloggad egoBen

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 3464
    • Visa profil
    • E-post
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #316 skrivet: 05 oktober, 2013, 16:02:16 »
Jag befinner mig just nu på Waterfront-området och jag har gått runt och pratat med både den ena och andre. Själva hotellbaren är dessvärre mycket liten, ryms kanske 30-40 personer max och då behöver många stå troligen. Denna kommer ju dessutom vara halvfylld med random turister gissar jag, som den är nu. Restaurangen har en mindre loungedel som rymmer ca 25 personer. Det vettigaste alternativet, om vi vill vara här, skulle nog vara att samlas på den mycket stora öppna baravdelning i direkt anslutning till själva arenan, men det kommer vara ganska få sittplatser och dessa kommer säkert bli upptagna ganska snabbt för den som tycker det är viktigt. Det är den stora bruna ytan man ser på denna pdf över området.

http://www.stockholmwaterfront.com/swcc_sc/floorplans/pdf/SWCC_FLOORPLAN.pdf

Det finns även mindre barer som man ser på planritnigen, dessa kommer troligen vara öppna men jag har inte tillgång till dessa nu eftersom det inte är något evenemang idag.

Vad säger ni om denna information? Jag tänkte gå och prata med personalen på Bishops nu och prata lite. Det finns ju en stor inre avdelning men den blir nog svår att boka om inte väldigt många vill äta.

Utloggad egoBen

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 3464
    • Visa profil
    • E-post
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #317 skrivet: 05 oktober, 2013, 16:37:41 »
På Bishops Arms på Vasagatan kan man boka borden ut mot gatan för 20-30 personer utan matkrav. Utöver detta kan ju folk sitta i bås eller på andra bord eller hänga i baren. Just idag var det ganska mycket folk på grund av Öl & Whiskymässan men annars brukar det inte fyllas med folk förrän lite senare på kvällen. Tjejen som hjälpte mig skulle ringa om det inte redan var bokat, deras dator strulade. Jag skulle givetvis även invänta besked från den stora massan här.

Någon som har tankar om allt detta och kanske andra bra idéer om samlingsplats?

Utloggad Fajersson

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 1174
    • Visa profil
    • E-post
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #318 skrivet: 05 oktober, 2013, 16:45:53 »
Jag tycker det låter som en bra idé.
...and the road is long, it's a long hard climb. I've been on that road for too long a-the time.

Utloggad egoBen

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 3464
    • Visa profil
    • E-post
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #319 skrivet: 05 oktober, 2013, 17:44:58 »
Jag tycker det låter som en bra idé.

Jag tyckte också det men nu ringde dom och sa att det inte gick att boka. Jäkla typer! Men väljer vi det stället tror jag ändå det finns mycket gott om platser nästa lördag.

Utloggad mb650918

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 1819
    • Visa profil
    • E-post
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #320 skrivet: 05 oktober, 2013, 17:52:32 »
Nån som har en biljett till lördagen? Min fru vill hänga på.
Micke B.

Utloggad Leif

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 4238
    • Visa profil
    • E-post
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #321 skrivet: 05 oktober, 2013, 17:59:39 »
Jag tycker det låter som en bra idé.

Jag tyckte också det men nu ringde dom och sa att det inte gick att boka. Jäkla typer! Men väljer vi det stället tror jag ändå det finns mycket gott om platser nästa lördag.

Tack för marknadsundersökningen, Joakim!  :d5:
Jag känner än mindre för Waterfront efter din rapport och föredrar definitivt en hederlig pub, varför inte Bishop Arms, vi kan nog knöka in oss där.
Min röst går dit. Eller något av de andra ställena du listat, förutom Monks ( :angry:)...

The man in me will hide sometimes to keep from bein seen.
But that's just because he doesn't want to turn into some machine.

Utloggad gerbos

  • Landlord
  • *****
  • Antal inlägg: 326
    • Visa profil
    • E-post
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #322 skrivet: 05 oktober, 2013, 21:30:36 »
Tycker också att Bishop Arms låter bra! :d5:

Utloggad Tobias

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6016
    • Visa profil
    • Last.fm
    • E-post
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #323 skrivet: 06 oktober, 2013, 00:13:52 »
Jag tycker också Bishops verkar som en god idé vad gäller läge, beläggning och annat. Bishops vid 17.30-snåret på lördag?
"Trying is the first step towards failure."

-Homer Simpson

Utloggad Tobias

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6016
    • Visa profil
    • Last.fm
    • E-post
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #324 skrivet: 06 oktober, 2013, 01:08:21 »
Det handlar om ett ovanligt tillbakadraget sällskap som samlas för att utföra sina riter.

Jag har ofta tänkt på det där med riter. Det finns, åtminstone för oss som varit med ett antal gånger, någonting väldigt rituellt över det här med att se en Dylan-konsert. Hela händelseförloppet följer en viss liturgi. Jag kan utveckla set där mer vid tillfälle, men har sett att även andra redan varit inne på det spåret.
"Trying is the first step towards failure."

-Homer Simpson

Utloggad Leif

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 4238
    • Visa profil
    • E-post
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #325 skrivet: 06 oktober, 2013, 01:16:52 »
Det handlar om ett ovanligt tillbakadraget sällskap som samlas för att utföra sina riter.

Jag har ofta tänkt på det där med riter. Det finns, åtminstone för oss som varit med ett antal gånger, någonting väldigt rituellt över det här med att se en Dylan-konsert. Hela händelseförloppet följer en viss liturgi. Jag kan utveckla set där mer vid tillfälle, men har sett att även andra redan varit inne på det spåret.

Liturgi är ordet!  ^_^
Du kan ge dig på att du kommer att få utveckla detta inom kort!  :d5:
The man in me will hide sometimes to keep from bein seen.
But that's just because he doesn't want to turn into some machine.

Utloggad egoBen

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 3464
    • Visa profil
    • E-post
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #326 skrivet: 06 oktober, 2013, 14:06:36 »
Jag försökte knäppa några bilder på min utforskartur igår, det blev inga bra bilder men ett litet hum om hur barerna ser ut får man kanske. Först hotellbaren. Det är några få platser till till vänster, men det är allt.

Utloggad egoBen

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 3464
    • Visa profil
    • E-post
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #327 skrivet: 06 oktober, 2013, 14:10:54 »
Och så Bishops platser vid fönstret ut mot gatan, tyvärr kan man ju inte boka dessa med dom brukar inte vara helt upptagna. Denna dag var det ovanligt mycket folk på grund av Öl & Whiskymässan.

Man skulle kunna börja här och sedan gå vidare till Waterfront, ehh, vilket vi ändå kommer att göra... :d2:

Utloggad bobi

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2127
    • Visa profil
    • E-post
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #328 skrivet: 06 oktober, 2013, 17:19:30 »
Bra rekat. Bishop alltså??/bobi :d1:

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #329 skrivet: 06 oktober, 2013, 22:17:21 »
Bishops it is then. Bra ställe. Gott om plats, god öl och (efter egen erfarenhet) trevlig personal. Dessutom kan man äta där, vilket inte är helt oviktigt.
Ses där!
 :party:  :d6:  :d5:  :d4:  :d1:  :d3:  :d2:
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you