Författare Ämne: Bob till Stockholm waterfront  (läst 185378 gånger)

Utloggad Humlan

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 8072
    • Visa profil
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #390 skrivet: 11 oktober, 2013, 21:32:29 »
Inte Bobs bussar? Va fan! Var håller karln hus?

Han repeterar en coverlåt inför Waterfront: www.youtube.com/watch?v=zbN_aB8OIv8

19 isf  :d1:
±→H4n→~ https://www.instagram.com/joakim.humleback/

"But power and greed and corruptible seed Seem to be all that there is"

"Since the legalization, Monsanto has charged Brazilian farmers 2% of their sales of Roundup Ready soya beans, which now account for an estimated 85% of the nations soyabean"

Utloggad Merlin

  • Landlord
  • *****
  • Antal inlägg: 254
    • Visa profil
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #391 skrivet: 11 oktober, 2013, 23:23:06 »
God natt. Imorgon när jag vaknar är det till en dag med en Dylan konsert.

Utloggad Leif

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 4238
    • Visa profil
    • E-post
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #392 skrivet: 11 oktober, 2013, 23:56:07 »
Uppladdning pågår. Tangled...i Lowell 9 april är en rysare, riktig rysare!

Lowell 9/4 är en wow wow wow höjdare!

Nu Pay in Blood. Får blodet att isa sig i ådrorna. Imorgon, imorgon...Oh my goodness!

 :d5:

Och så smyger Visions igång...så smäckert, läckert, subtilt fint. Sååå bra. VOJne...!

« Senast ändrad: 12 oktober, 2013, 00:01:26 av Leif »
The man in me will hide sometimes to keep from bein seen.
But that's just because he doesn't want to turn into some machine.

Utloggad Tobias

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6016
    • Visa profil
    • Last.fm
    • E-post
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #393 skrivet: 12 oktober, 2013, 00:10:47 »
Uppladdning pågår. Tangled...i Lowell 9 april är en rysare, riktig rysare!

Lowell 9/4 är en wow wow wow höjdare!

Nu Pay in Blood. Får blodet att isa sig i ådrorna. Imorgon, imorgon...Oh my goodness!

 :d5:

Jag laddar upp på annorlunda sätt jämfört med de flesta andra och brukar inte alls lyssna på Dylan en vecka innan jag går på konsert. Å andra sidan ligger min lyssning veckan före sällan så väldigt långt från Dylan. Den här gången har jag lyssnat mycket på hans polare i Grateful Dead. Där snubblar jag ständigt över låtar som på något sätt har en Dylan-koppling. Inte minst gamla folk- och blueslåtar de båda har gjort, där man ibland kan misstänka att Grateful Dead har inspirerat Dylan till låtval i hans senare skiv- och liverepertoar. "Oh Babe It Ain't No Lie", "Jack-a-Roe", "Viola Lee Blues" med flera. Dylan inspirerade Grateful Dead, som i sin tur inspirerade Dylan.
Allt detta är förstås off topic just här. För att föra tråden tillbaka till ämnet, bara 19 timmar kvar!
"Trying is the first step towards failure."

-Homer Simpson

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #394 skrivet: 12 oktober, 2013, 00:23:04 »
Uppladdning pågår. Tangled...i Lowell 9 april är en rysare, riktig rysare!

Lowell 9/4 är en wow wow wow höjdare!

Nu Pay in Blood. Får blodet att isa sig i ådrorna. Imorgon, imorgon...Oh my goodness!

 :d5:

Jag laddar upp på annorlunda sätt jämfört med de flesta andra och brukar inte alls lyssna på Dylan en vecka innan jag går på konsert. Å andra sidan ligger min lyssning veckan före sällan så väldigt långt från Dylan. Den här gången har jag lyssnat mycket på hans polare i Grateful Dead. Där snubblar jag ständigt över låtar som på något sätt har en Dylan-koppling. Inte minst gamla folk- och blueslåtar de båda har gjort, där man ibland kan misstänka att Grateful Dead har inspirerat Dylan till låtval i hans senare skiv- och liverepertoar. "Oh Babe It Ain't No Lie", "Jack-a-Roe", "Viola Lee Blues" med flera. Dylan inspirerade Grateful Dead, som i sin tur inspirerade Dylan.
Allt detta är förstås off topic just här. För att föra tråden tillbaka till ämnet, bara 19 timmar kvar!

Å herregud, måste vi räkna timmar också? Är vi (jag) inte tillräckligt hispiga ändå?
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Utloggad Tobias

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6016
    • Visa profil
    • Last.fm
    • E-post
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #395 skrivet: 12 oktober, 2013, 00:49:31 »
Å herregud, måste vi räkna timmar också? Är vi (jag) inte tillräckligt hispiga ändå?

Det är ju ändå konsert 151 för din del... Du borde ha viss vana vid det här laget. Fast det är klart, det finns saker man aldrig helt vänjer sig vid, saker som aldrig helt blir rutin. Jag är en relativ novis i sammanhanget med mina 26 konserter. Någonstans där ute finns någon som väntar på sin första Dylan-konsert, någon som kanske väntat i åratal på denna händelse.
"Trying is the first step towards failure."

-Homer Simpson

Utloggad egoBen

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 3464
    • Visa profil
    • E-post
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #396 skrivet: 12 oktober, 2013, 01:15:21 »
Å herregud, måste vi räkna timmar också? Är vi (jag) inte tillräckligt hispiga ändå?

Det är ju ändå konsert 151 för din del... Du borde ha viss vana vid det här laget. Fast det är klart, det finns saker man aldrig helt vänjer sig vid, saker som aldrig helt blir rutin. Jag är en relativ novis i sammanhanget med mina 26 konserter. Någonstans där ute finns någon som väntar på sin första Dylan-konsert, någon som kanske väntat i åratal på denna händelse.

Någon där ute, sin första Dylsnkonsert, och för några av dessa blir det en stor sådan, början till en livslång ja vadå, passion, kärlek, djävul, gud, ledsagare, passion! Jag tror på Passion!

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #397 skrivet: 12 oktober, 2013, 01:55:04 »
Å herregud, måste vi räkna timmar också? Är vi (jag) inte tillräckligt hispiga ändå?

Det är ju ändå konsert 151 för din del... Du borde ha viss vana vid det här laget. Fast det är klart, det finns saker man aldrig helt vänjer sig vid, saker som aldrig helt blir rutin. Jag är en relativ novis i sammanhanget med mina 26 konserter. Någonstans där ute finns någon som väntar på sin första Dylan-konsert, någon som kanske väntat i åratal på denna händelse.

Någon där ute, sin första Dylsnkonsert, och för några av dessa blir det en stor sådan, början till en livslång ja vadå, passion, kärlek, djävul, gud, ledsagare, passion! Jag tror på Passion!

Så är det Tobias. Det har intet att göra med vana. Eller rutin. Tror snarare att jag blir hispigare med åren inför bobkonserter. Att befinna sig i publiken när Bob ger konsert är något som inte går att beskriva. Så är det och så har det alltid varit. Sen att gå in på det där med bättre eller sämre konserter, det är en annan diskussion.
Men att vara där. När lyset släcks. Och Bob står på scen. Ännu en gång. Då finns ingen vana. Bara passion    -_-
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Utloggad Humlan

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 8072
    • Visa profil
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #398 skrivet: 12 oktober, 2013, 10:03:10 »
Från Waterfront igår... :d4:
±→H4n→~ https://www.instagram.com/joakim.humleback/

"But power and greed and corruptible seed Seem to be all that there is"

"Since the legalization, Monsanto has charged Brazilian farmers 2% of their sales of Roundup Ready soya beans, which now account for an estimated 85% of the nations soyabean"

Utloggad egoBen

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 3464
    • Visa profil
    • E-post
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #399 skrivet: 12 oktober, 2013, 10:28:00 »
Nu snackar vi! Visst?

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #400 skrivet: 12 oktober, 2013, 10:30:57 »
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Utloggad Humlan

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 8072
    • Visa profil
±→H4n→~ https://www.instagram.com/joakim.humleback/

"But power and greed and corruptible seed Seem to be all that there is"

"Since the legalization, Monsanto has charged Brazilian farmers 2% of their sales of Roundup Ready soya beans, which now account for an estimated 85% of the nations soyabean"

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #403 skrivet: 12 oktober, 2013, 10:45:58 »
Antar att alla är medvetna om att detta är första gången som Bob ger två konserter i Stockholm, ja i Sverige, två dagar i följd på samma ställe sen 1991. Och de konserterna minns jag som vore det igår   -_-
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Utloggad Humlan

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 8072
    • Visa profil
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #404 skrivet: 12 oktober, 2013, 10:48:42 »
Antar att alla är medvetna om att detta är första gången som Bob ger två konserter i Stockholm, ja i Sverige, två dagar i följd på samma ställe sen 1991. Och de konserterna minns jag som vore det igår   -_-

 :party: :d1: :party:
±→H4n→~ https://www.instagram.com/joakim.humleback/

"But power and greed and corruptible seed Seem to be all that there is"

"Since the legalization, Monsanto has charged Brazilian farmers 2% of their sales of Roundup Ready soya beans, which now account for an estimated 85% of the nations soyabean"