Författare Ämne: Bob till Stockholm waterfront  (läst 185370 gånger)

Utloggad Humlan

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 8072
    • Visa profil
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #420 skrivet: 12 oktober, 2013, 14:49:35 »
Nu beger jag mig ut på min vandring (mobil plånbok biljetter) ner mot samling och konsert kanske möter jag en vilsen cyklist på någon av broarna undrande över åt vilket håll Waterfront ligger...  Vi ses snart  :d2: :d5: :d4: :party:
±→H4n→~ https://www.instagram.com/joakim.humleback/

"But power and greed and corruptible seed Seem to be all that there is"

"Since the legalization, Monsanto has charged Brazilian farmers 2% of their sales of Roundup Ready soya beans, which now account for an estimated 85% of the nations soyabean"

Utloggad Slim

  • Landlord
  • *****
  • Antal inlägg: 291
    • Visa profil
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #421 skrivet: 12 oktober, 2013, 16:20:44 »
Är på plats inte många ledifga platser inne på BA.

Utloggad M:o Nightmare

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2156
  • I woke in the mornin' wand'rin'...
    • Visa profil
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #422 skrivet: 12 oktober, 2013, 16:28:11 »
Är på plats inte många ledifga platser inne på BA.

 :party: Herregud vad stressigt det är att leva i dagens samhälle....säg till när muggen blir ledig... :d2:
Gypsy gal, you got me swallowed
I have fallen far beneath
Your pearly eyes, so fast an' slashing
An' your flashing diamond teeth

Utloggad egoBen

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 3464
    • Visa profil
    • E-post
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #423 skrivet: 12 oktober, 2013, 16:40:53 »
Är på plats inte många ledifga platser inne på BA.

Nej, men det är många som ska på konsert sa dom i baren, det är ju roligt. Och fotbollsfolket gör tar en weekendtripp in Stockholm. Jag är också på plats!

Utloggad Tobias

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6016
    • Visa profil
    • Last.fm
    • E-post
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #424 skrivet: 13 oktober, 2013, 00:47:56 »
På dagen 10 år innan denna konsert, spelade Bob Dylan i Karlstad. För min del blev det slutet på 03-turnén. Sedan dess har många konserter skett, av vilka jag sett ett antal. Fast kvällens konsert var nog den överlag den bästa jag sett sedan den där kvällen i Karlstad.
I början var jag skeptisk. Dylans nuvarande röst har uppenbara begränsningar och bandet är detsamma som flera gånger tidigare. Varningsklockor ringde när inte ens "What Good Am I?" kunde röra mig mer än en smula. Fast varningsklockorna visade sig vara falsklarm. För varje låt blev konsertupplevelsen bättre och efter ett tag småätt episk. "Forgetful Heart" och "Long and Wasted Years" hör till det bästa jag hört och sett Dylan framföra sedan de gyllene åren under sent 90-tal och tidigt 00-tal.
Jag måste också tacka en användare här, som kunde ordna en jättebra biljett åt mig.
"Trying is the first step towards failure."

-Homer Simpson

Utloggad Michael Staff

  • Hobo
  • *
  • Antal inlägg: 33
    • Visa profil
    • E-post
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #425 skrivet: 13 oktober, 2013, 00:59:39 »
Vad glad jag blev i kväll! För mig var det nog den bästa Dylankonserten sen i vart fall 2001. (Jag hörde till dem som var rätt rejält besvikna efter Globen 2011.) Med det nya mer "lågmälda" soundet känns det som att allt plötsligt fallit på plats för Dylan modell äldre. Han verkar liksom ha befriats litegrann: sång, frasering och inlevelse var nu klart över (min) förväntan. Och hur kul är det inte med nästan bara nya låtar! Otroligt, det är 2013 och Dylan känns för mig än en gång snudd på pånyttfödd.
It's now or never
More than ever

Utloggad janne

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 828
    • Visa profil
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #426 skrivet: 13 oktober, 2013, 08:39:57 »
Vad glad jag blev i kväll! För mig var det nog den bästa Dylankonserten sen i vart fall 2001. (Jag hörde till dem som var rätt rejält besvikna efter Globen 2011.) Med det nya mer "lågmälda" soundet känns det som att allt plötsligt fallit på plats för Dylan modell äldre. Han verkar liksom ha befriats litegrann: sång, frasering och inlevelse var nu klart över (min) förväntan. Och hur kul är det inte med nästan bara nya låtar! Otroligt, det är 2013 och Dylan känns för mig än en gång snudd på pånyttfödd.

Hade samma intryck som dig då jag lämnade Oslo Spektrum i torsdags och jag (som inte såg konserten igår) ser fram mot en trevlig söndagskväll på Waterfront. Konsert nr 77 för mig  :d5: :d6:
« Senast ändrad: 13 oktober, 2013, 08:42:49 av janne »

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #427 skrivet: 13 oktober, 2013, 08:50:33 »
Vad glad jag blev i kväll! För mig var det nog den bästa Dylankonserten sen i vart fall 2001. (Jag hörde till dem som var rätt rejält besvikna efter Globen 2011.) Med det nya mer "lågmälda" soundet känns det som att allt plötsligt fallit på plats för Dylan modell äldre. Han verkar liksom ha befriats litegrann: sång, frasering och inlevelse var nu klart över (min) förväntan. Och hur kul är det inte med nästan bara nya låtar! Otroligt, det är 2013 och Dylan känns för mig än en gång snudd på pånyttfödd.

Så var var du igår? Ses vi ikväll???

Ja. Det är lågmält. Och musikaliskt är det mycket jag funderar över. Först av allt hur ett band kan spela utan att (nästan) titta på varandra. Men ändå vara så samspelta, för att uttrycka det försiktigt.
När jag står på scen med ett band är något av det viktigaste för mig att ha ögonkontakt med alla som står på scen. Dylans band? Icke det nej ...

I övrigt ... jag har vaknat för tidigt och jag har så svårt att sätta ord på såna här upplevelser. Ja, ibland i alla fall.
Men ... Forgetful heart. Long and wasted years. Och, inte minst, dessa ljuvliga knix med de där ännu inte utslitna knäna ... Jeeeeeezzz, he can still find his kneeeeeees!!!     -_-
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #428 skrivet: 13 oktober, 2013, 09:03:43 »
Och ... det har sagts förut och tål att sägas igen ...
Bob har haft många bra trummisar, ingen ska säga nåt annat, men ... George Receli ... herrejösses ...

"The drummer is the solo guitarist in my band", sa inte Bob nåt sånt?
Jag kan personligen bara sitta och njuta av George Receli och strunta i resten.
Typ.

 :d5:
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Utloggad Homer

  • Landlord
  • *****
  • Antal inlägg: 403
    • Visa profil
    • E-post
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #429 skrivet: 13 oktober, 2013, 09:35:18 »
Any news om eventuella inspelningar av konserten? För oss som inte hade turen att närvara?  :party:

Utloggad Humlan

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 8072
    • Visa profil
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #430 skrivet: 13 oktober, 2013, 09:47:20 »
±→H4n→~ https://www.instagram.com/joakim.humleback/

"But power and greed and corruptible seed Seem to be all that there is"

"Since the legalization, Monsanto has charged Brazilian farmers 2% of their sales of Roundup Ready soya beans, which now account for an estimated 85% of the nations soyabean"

Utloggad janne

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 828
    • Visa profil
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #431 skrivet: 13 oktober, 2013, 09:49:58 »
Any news om eventuella inspelningar av konserten? För oss som inte hade turen att närvara?  :party:

Jag vet att i alla fall en tejpare var där så vi ska förhoppningsvis inte behöva vänta alltför länge.

Utloggad Humlan

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 8072
    • Visa profil
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #432 skrivet: 13 oktober, 2013, 09:53:42 »
Och ... det har sagts förut och tål att sägas igen ...
Bob har haft många bra trummisar, ingen ska säga nåt annat, men ... George Receli ... herrejösses ...

"The drummer is the solo guitarist in my band", sa inte Bob nåt sånt?
Jag kan personligen bara sitta och njuta av George Receli och strunta i resten.
Typ.

 :d5:

George Receli  :d5: Men alla bandets medlemmar spelade en framträdande viktig roll under kvällen vid olika tillfällen blev dom mera framträdande i ljudbilden alla utom mäster Bob som verkligen var underbart tydlig hela kvällen  :party: :d1: :d2:
±→H4n→~ https://www.instagram.com/joakim.humleback/

"But power and greed and corruptible seed Seem to be all that there is"

"Since the legalization, Monsanto has charged Brazilian farmers 2% of their sales of Roundup Ready soya beans, which now account for an estimated 85% of the nations soyabean"

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #433 skrivet: 13 oktober, 2013, 09:55:41 »
Korta klipp...

http://www.youtube.com/watch?v=KbtTFEZRNkI

What Good Am I?

http://www.youtube.com/watch?v=Xc8VcG87eOg

Blind Willie McTell


Tack Humlan!

Och ... Long and wasted years ... ingen, absolut ingen, rör sig som Bob Dylan. Å så underbart att se   -_-

http://www.youtube.com/watch?v=chh5ZfwGQK4

Long And Wasted Years
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #434 skrivet: 13 oktober, 2013, 10:01:14 »
Och ... det har sagts förut och tål att sägas igen ...
Bob har haft många bra trummisar, ingen ska säga nåt annat, men ... George Receli ... herrejösses ...

"The drummer is the solo guitarist in my band", sa inte Bob nåt sånt?
Jag kan personligen bara sitta och njuta av George Receli och strunta i resten.
Typ.

 :d5:

George Receli  :d5: Men alla bandets medlemmar spelade en framträdande viktig roll under kvällen vid olika tillfällen blev dom mera framträdande i ljudbilden alla utom mäster Bob som verkligen var underbart tydlig hela kvällen  :party: :d1: :d2:

Jomen det är klart. Antar jag. Hela bandet. Visst.
Men jag är ju så fascinerad av rytmen. Rytmen, Andningen. Allt som finns mellan. Mellan det uppenbara. Ja? Och där finns George Receli. Bland andra, givetvis. Men ändå. Vad en trummis betyder. Kan lyfta, kan förstöra. George lyfter. Hittar rätt, sekundsnabbt. Finns det ett Nobelpris för trummisar? Jag vet vem som ska ha det     :d5:
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you