Författare Ämne: Bob till Stockholm waterfront  (läst 185378 gånger)

Utloggad Humlan

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 8072
    • Visa profil
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #450 skrivet: 14 oktober, 2013, 01:34:14 »
Underbart  :d2: :d1: :d3: :d5: :d4: :d6: :party:
±→H4n→~ https://www.instagram.com/joakim.humleback/

"But power and greed and corruptible seed Seem to be all that there is"

"Since the legalization, Monsanto has charged Brazilian farmers 2% of their sales of Roundup Ready soya beans, which now account for an estimated 85% of the nations soyabean"

Utloggad 2gruv

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2318
    • Visa profil
    • E-post
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #451 skrivet: 14 oktober, 2013, 01:48:07 »
Visst är det härligt och underbart att lämna en konsert med lyckan rusande i kroppen
Helt klart en fullödig upplevelse Jag är glad och avundsjuk på alla som får följa den här turnén på plats
Vi andra får hoppas på flitiga och duktiga tejpare
Lord, have mercy, mama. It sure is good to see you comin' today

Utloggad Tobias

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6016
    • Visa profil
    • Last.fm
    • E-post
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #452 skrivet: 14 oktober, 2013, 02:45:01 »
Aftonbladets Håkan Steen har recenserat även söndagens konsert och ger även denna konsert fyra plus. Under "sämst" (en faktaruta där bland annat "bäst" och "sämst" anges är standard i Aftonbladet) skriver Steen "att han så sällan spelar i såna här lokaler". Skriver detta med min mobiltelefon och vet inte hur man länkar med den, så ni får leta rätt på recensionen själva.
"Trying is the first step towards failure."

-Homer Simpson

Utloggad janne

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 828
    • Visa profil
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #453 skrivet: 14 oktober, 2013, 07:05:39 »
En fantastisk kväll på Waterfront, det bästa jag sett med honom på över tio år.  :d5: :d6:

Utloggad AndersG

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 3628
    • Visa profil
    • E-post
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #454 skrivet: 14 oktober, 2013, 07:12:03 »
Aftonbladets Håkan Steen har recenserat även söndagens konsert och ger även denna konsert fyra plus. Under "sämst" (en faktaruta där bland annat "bäst" och "sämst" anges är standard i Aftonbladet) skriver Steen "att han så sällan spelar i såna här lokaler". Skriver detta med min mobiltelefon och vet inte hur man länkar med den, så ni får leta rätt på recensionen själva.

Här: http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/musik/recensioner/article17650947.ab

Politics is entertainment. It's a sport. It's for the well groomed and well heeled. The impeccably dressed. Party animals. Politicians are interchangeable.

Utloggad M:o Nightmare

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2156
  • I woke in the mornin' wand'rin'...
    • Visa profil
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #455 skrivet: 14 oktober, 2013, 07:16:12 »
Vardag igen. Ljudet och arrangemanget i Waterfront Congresshall var enligt min uppfattning fantastiskt bra (jag intager aldrig något alkoholhaltigt när jag ser Dylan), så jag undrar om någon kan påminna sig om att ha hört en konsert med Dylan där ljudet varit bättre. (Ok munspelet vart lite för högt vid första tillfället och på någon ton), och så undrar jag om Lördagen var lika perfekt ur alla synpunkter som Söndagens konsert? It's allright Ma hade jag gärna fått höra tex...

Gypsy gal, you got me swallowed
I have fallen far beneath
Your pearly eyes, so fast an' slashing
An' your flashing diamond teeth

Utloggad AndersG

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 3628
    • Visa profil
    • E-post
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #456 skrivet: 14 oktober, 2013, 07:31:16 »
Vardag igen. Ljudet och arrangemanget i Waterfront Congresshall var enligt min uppfattning fantastiskt bra (jag intager aldrig något alkoholhaltigt när jag ser Dylan), så jag undrar om någon kan påminna sig om att ha hört en konsert med Dylan där ljudet varit bättre. (Ok munspelet vart lite för högt vid första tillfället och på någon ton), och så undrar jag om Lördagen var lika perfekt ur alla synpunkter som Söndagens konsert? It's allright Ma hade jag gärna fått höra tex...



Läget och storleken på Waterfront gör det till en klar favorit före Globen i min bok.
Övrigt: Var lite Elvis has just left the building upplägg efter konsertens slut igår , Beat The Street bussarna rullade snabbt iväg från arenan några minuter efter sista låten.
Politics is entertainment. It's a sport. It's for the well groomed and well heeled. The impeccably dressed. Party animals. Politicians are interchangeable.

Utloggad M:o Nightmare

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2156
  • I woke in the mornin' wand'rin'...
    • Visa profil
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #457 skrivet: 14 oktober, 2013, 07:43:30 »
Ja det är inget ställe jag var kvar och hängde på heller.... :party:
Gypsy gal, you got me swallowed
I have fallen far beneath
Your pearly eyes, so fast an' slashing
An' your flashing diamond teeth

Utloggad he_porter

  • A Friend To The Poor
  • ***
  • Antal inlägg: 244
    • Visa profil
    • E-post
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #458 skrivet: 14 oktober, 2013, 08:21:53 »



Jag blir nyfiken på bilden?
Det påminner om min gamle hjälte Björn Sjöö från bandet Rekyl även om jag aldrig sett honom spela trombon?

/Janne K.

Utloggad he_porter

  • A Friend To The Poor
  • ***
  • Antal inlägg: 244
    • Visa profil
    • E-post
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #459 skrivet: 14 oktober, 2013, 08:49:53 »
På dagen 10 år innan denna konsert, spelade Bob Dylan i Karlstad. För min del blev det slutet på 03-turnén. Sedan dess har många konserter skett, av vilka jag sett ett antal. Fast kvällens konsert var nog den överlag den bästa jag sett sedan den där kvällen i Karlstad.
I början var jag skeptisk. Dylans nuvarande röst har uppenbara begränsningar och bandet är detsamma som flera gånger tidigare. Varningsklockor ringde när inte ens "What Good Am I?" kunde röra mig mer än en smula. Fast varningsklockorna visade sig vara falsklarm. För varje låt blev konsertupplevelsen bättre och efter ett tag småätt episk. "Forgetful Heart" och "Long and Wasted Years" hör till det bästa jag hört och sett Dylan framföra sedan de gyllene åren under sent 90-tal och tidigt 00-tal.
Jag måste också tacka en användare här, som kunde ordna en jättebra biljett åt mig.

Jag upplevde på exakt samma sätt att jag, till min irritation, inte riktigt blev tagen av första konserten i början. Speciellt bekymrad blev jag när "What good am i?" som jag verkligen hoppats på inte riktigt grep tag i mig. Men sen kändes det som att bara blev bättre och bättre.
Igår hade jag inga som helst invändningar i början. Ska jag klaga så blir jag tvungen att säga att "What good am i?" inte nu heller kändes så bra som jag hoppats. Men konserterna har ju varit fantastiska. Att ha fått sitta i publiken och höra de här versonerna av "Forgetful heart" och "Long and waisted years" var i sig värt biljettpengarna även om det var dyrt.
Det var kul att jag hann prata lite med några av er också trots att jag var så upptagen av de som kom på besök för konserterna. Det kändes kul att kunna erbjuda "förstagångsdylanbesökare" på såna här konserter.
Jag avundas er som nu ger er ut på dylantour för fler konserter. Helt lottlös är jag nu inte eftersom jag kommer på sista konserten i Royal Albert Hall i London. Det är nåt att se fram emot.

Janne K.

Utloggad M:o Nightmare

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2156
  • I woke in the mornin' wand'rin'...
    • Visa profil
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #460 skrivet: 14 oktober, 2013, 09:24:52 »



Jag blir nyfiken på bilden?
Det påminner om min gamle hjälte Björn Sjöö från bandet Rekyl även om jag aldrig sett honom spela trombon?

/Janne K.

Visst är det Björn Sjöö (här i Norrlåtar) som spelar på tuban....
Gypsy gal, you got me swallowed
I have fallen far beneath
Your pearly eyes, so fast an' slashing
An' your flashing diamond teeth

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #461 skrivet: 14 oktober, 2013, 12:00:47 »
Tjugotvå år var det sen vi såg Bob spela två konserter på Cirkus. Men vad är 22 år?
Ja, vad är 22 år.
Minns de där spelningarna på Djurgården, och allt som hände runtomkring, som om det var igår? Kanske var det igår?
Nä visst nej, det som var igår var Bob på Waterfront. Och igår vad det igår jag såg Bob för första gången på Waterfront ...

Time is a jet plane. And it passes slowly.
Och jag vet inte vad jag kan säga om den här helgen. Den är så nära, var som en evighet och försvann i ett ögonblick.
Det är så fint att läsa att ni som skrivit är så glada över det ni var med om. Det är jag med. Och var detta årets understatement? Årtiondets? Mer än så???

Var det jag som sa nåt om att inte jämföra? Och är det jag som tjatar om Cirkus 91 hela tiden?
Just det.
Kontraster. Motsägelser. What's real and what is not.
För mig är Bob Dylan allt detta. Och mycket mer.
Så jag fortsätter. Och vet vad jag upplevde på Cirkus 1991. Och vad jag upplevde på Waterfront 2013.
Nä, jag vet inte vad jag upplevde. Men upplevde, det gjorde jag. Och ... det sista jag gjorde var att ta mig fram till scenkanten, precis framför Bob. Ett par meter från honom. Där jag hittade Kim Larsen från Norge och hans Lena från Sverige. Men det är ju inte Bob som människa jag är fascinerad av.
Eller???

Efter det jag upplevt denna helg fattar jag inte att jag överhuvudtaget kan hitta ett enda ord. Men det gör jag visst. Även om de är förvirrade.

Besök av filmare från England, och självklart alla underbara och goa vänner jag inte hann prata tillräckligt med gjorde förstås inte helgen sämre.
Tack alla! Och visst gör vi om det här 2035?

 :d2:  :party:  :d6:  :d5:  :d4:  :d1:
« Senast ändrad: 14 oktober, 2013, 12:02:18 av Elston »
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Utloggad Bengt

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 1950
    • Visa profil
    • E-post
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #462 skrivet: 14 oktober, 2013, 15:45:33 »
 :d2: :party: :d3:

Utloggad Bengt

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 1950
    • Visa profil
    • E-post
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #463 skrivet: 14 oktober, 2013, 16:03:57 »

Utloggad Humlan

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 8072
    • Visa profil
±→H4n→~ https://www.instagram.com/joakim.humleback/

"But power and greed and corruptible seed Seem to be all that there is"

"Since the legalization, Monsanto has charged Brazilian farmers 2% of their sales of Roundup Ready soya beans, which now account for an estimated 85% of the nations soyabean"