Författare Ämne: Vad lyssnar ni på just nu?  (läst 697465 gånger)

Utloggad Hurricane

  • Landlord
  • *****
  • Antal inlägg: 250
    • Visa profil
SV: Vad lyssnar ni på just nu?
« Svar #495 skrivet: 14 oktober, 2008, 19:23:18 »
Lundell live från Norrköping häromdagen, otroligt bra konsertform. Lååånga historier och mycket bra låtval.  :d2:

Utloggad Bengt

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 1950
    • Visa profil
    • E-post
SV: Vad lyssnar ni på just nu?
« Svar #496 skrivet: 17 oktober, 2008, 18:01:20 »
"Little Honey" med Lucinda Williams
Bara 1 lyssning ännu, men den låter ganska mycket annorlunda om jag jämför med senaste "West".
AC/DC-covern "It's A Long Way To The Top" sitter som en Fredags-smäck.  :d4:

:d2:

Edit 18/10: Jag har gillat LW som F, A och N i rätt många år nu, men konstigt nog brukar de allra första genomlyssningarna av en ny platta vanligtvis resultera i ett "- Jaså jahaja, men jag hade nog hoppats på mer, bättre...". Men, men, Lucinda VET vilka 1:or och 0:or hon ristar in, och hon har alltid rätt. Man måste bara bre på så tjockt som jag gjort hela morgonen, sen sitter HELA plattan som en smäck. "For much of Little Honey, she makes much out of little", tyckte nån recensent nånstans... "really much", skulle jag ha sagt, minst. Kul med en (tempomässigt) varierad platta. Numera känns det både svårt och onödigt att försöka fingra fram en absolut favorit, lilla honingen är nog en smet som skall hållas ihop i en klump. Fast det är klart, "Rarity" måste vara insamlad under optimala förhållanden, ingen hög vattenhalt där inte :rolleyes:. Jag är säker på att den här honingen har potential att söta till sig ytterligare till den grad att jag får karies i öronen till slut. Hur som helst, i "Little Honey" har vi antagligen en klassisker igen ! Köp ! Lyssna ! ...och Lucinda, våren är vanligtvis en skön grej over here... Turné ?

Pågar med de smått svenskklingande namnen Eric Liljestrand och Tom Overby är producenter ? Nån som vet, är de "bara" utvandrarsöner eller rediga svenskar :rolleyes: ?

Enligt LW's hemsida vankas en förmodat härlig webcast nästa Fredag (för oss i detta land). Det får bli sen ankomst till jobbet !
Hear Lucinda Live on the Web: Oct 23
Three-time Grammy Award-winner, Lucinda Williams, will make her October 23rd concert at the legendary First Avenue in Minneapolis available to all as a free audio webcast.

Fans can chat live while listening to the show by going to www.lucindawilliams.com. At the website, listeners can download the Microsoft Silverlight Player and tune in as Williams performs her new album, Little Honey in its entirety, followed by a second set of songs from her extensive catalogue.


http://www.lucindawilliams.com/lucinda/php/index.php
« Senast ändrad: 18 oktober, 2008, 14:24:00 av Some Funny Lagoon »

RidingIntoOmaha

  • Gäst
SV: Vad lyssnar ni på just nu?
« Svar #497 skrivet: 17 oktober, 2008, 18:20:19 »
Fleet foxes. Det låter som om Brian Wilson hade gjort en fri omtolkning av Music from Big Pink. Köp!

Utloggad Leif

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 4238
    • Visa profil
    • E-post
SV: Vad lyssnar ni på just nu?
« Svar #498 skrivet: 17 oktober, 2008, 23:07:19 »
Fleet foxes. Det låter som om Brian Wilson hade gjort en fri omtolkning av Music from Big Pink. Köp!

Instämmer maximalt! Fleet Foxes! Allt som vi som gräver ner oss i myllan kan önska! Alla Anders på det här forumet måste utforska detta om ni inte redan gjort det.
Och alla ni andra också.

Och vad mera är: just nu i denna stund, även jag rullar Lucinda Williams nya (Little Honey). Har just börjat snurra den så jag ska inte säga så mycket än.
Men Lucinda är...Lucinda.
« Senast ändrad: 17 oktober, 2008, 23:09:39 av Leif »
The man in me will hide sometimes to keep from bein seen.
But that's just because he doesn't want to turn into some machine.

Utloggad Fajersson

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 1174
    • Visa profil
    • E-post
SV: Vad lyssnar ni på just nu?
« Svar #499 skrivet: 18 oktober, 2008, 07:52:44 »
Jo jag snubblade över dem redan i somras och har inte slutat lyssna.
...and the road is long, it's a long hard climb. I've been on that road for too long a-the time.

Utloggad egoBen

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 3464
    • Visa profil
    • E-post
SV: Vad lyssnar ni på just nu?
« Svar #500 skrivet: 18 oktober, 2008, 18:43:24 »
Eftersom det ändå inte sker någon större aktivitet på sidan denna lördag, fina vackra höstlördag, så kan jag väl flika in att jag lyssnar på Mojave 3. Ett hyvens trevligt band. Kan väl sammanfattas som mjuk brittisk folkvemod med medlemmar från drömpopbandet Slowdive, ett av huvudbanden i den så kallade shoegazegenren. Nick Drake och Mazzy Star är två besläktade akter. Deras debut, Ask me tomorrow, är deras bästa skiva men hela katalogen hör mycket bra. Nu tog skivan slut, ska se vad vi kan hitta på då.
« Senast ändrad: 18 oktober, 2008, 18:56:58 av egoBen »

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
SV: Vad lyssnar ni på just nu?
« Svar #501 skrivet: 18 oktober, 2008, 22:23:04 »
Ni kommer med spännande tips, som jag ska utforska vid tillfälle. Tack för det!

Ikväll är det mycket Percy S, och jag kommer att återkomma med en liten "guide", baserad på de sex Percyplattor jag skaffat på sistone.
Men måste ändå redan nu säga att hans version av "Love me tender", som är med på hans andra platta "Warm and tender soul" från 1966, är en pur uppenbarelse.

Pur.

Vackrare musik finns inte.
« Senast ändrad: 19 oktober, 2008, 08:07:04 av Elston »
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Utloggad Leif

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 4238
    • Visa profil
    • E-post
SV: Vad lyssnar ni på just nu?
« Svar #502 skrivet: 19 oktober, 2008, 00:45:52 »
"Little Honey" med Lucinda Williams
Bara 1 lyssning ännu, men den låter ganska mycket annorlunda om jag jämför med senaste "West".
AC/DC-covern "It's A Long Way To The Top" sitter som en Fredags-smäck.  :d4:

:d2:

Edit 18/10: Jag har gillat LW som F, A och N i rätt många år nu, men konstigt nog brukar de allra första genomlyssningarna av en ny platta vanligtvis resultera i ett "- Jaså jahaja, men jag hade nog hoppats på mer, bättre...". Men, men, Lucinda VET vilka 1:or och 0:or hon ristar in, och hon har alltid rätt. Man måste bara bre på så tjockt som jag gjort hela morgonen, sen sitter HELA plattan som en smäck. "For much of Little Honey, she makes much out of little", tyckte nån recensent nånstans... "really much", skulle jag ha sagt, minst. Kul med en (tempomässigt) varierad platta. Numera känns det både svårt och onödigt att försöka fingra fram en absolut favorit, lilla honingen är nog en smet som skall hållas ihop i en klump. Fast det är klart, "Rarity" måste vara insamlad under optimala förhållanden, ingen hög vattenhalt där inte :rolleyes:. Jag är säker på att den här honingen har potential att söta till sig ytterligare till den grad att jag får karies i öronen till slut. Hur som helst, i "Little Honey" har vi antagligen en klassisker igen ! Köp ! Lyssna ! ...och Lucinda, våren är vanligtvis en skön grej over here... Turné ?

Pågar med de smått svenskklingande namnen Eric Liljestrand och Tom Overby är producenter ? Nån som vet, är de "bara" utvandrarsöner eller rediga svenskar :rolleyes: ?

Enligt LW's hemsida vankas en förmodat härlig webcast nästa Fredag (för oss i detta land). Det får bli sen ankomst till jobbet !
Hear Lucinda Live on the Web: Oct 23
Three-time Grammy Award-winner, Lucinda Williams, will make her October 23rd concert at the legendary First Avenue in Minneapolis available to all as a free audio webcast.

Fans can chat live while listening to the show by going to www.lucindawilliams.com. At the website, listeners can download the Microsoft Silverlight Player and tune in as Williams performs her new album, Little Honey in its entirety, followed by a second set of songs from her extensive catalogue.


http://www.lucindawilliams.com/lucinda/php/index.php

Lucinda. Jag är med dig där, 100-procentigt. Både hon och jag jobbar hårt som F, A, N, just nu. Hon kommer att vinna. Fast hon får jobba hårdare än jag den här gången.

« Senast ändrad: 19 oktober, 2008, 00:57:22 av Leif »
The man in me will hide sometimes to keep from bein seen.
But that's just because he doesn't want to turn into some machine.

Utloggad Leif

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 4238
    • Visa profil
    • E-post
SV: Vad lyssnar ni på just nu?
« Svar #503 skrivet: 19 oktober, 2008, 00:53:29 »
Ni kommer med spännande tips, som jag ska utforska vid tillfälle. Tack för det!

Ikväll är det mycket Percy S, och jag kommer att återkomma med en liten "guide", baserad på de sex Percyplattor jag skaffat på sistone.
Men måste ändå redan nu säga att hans version av "Love me tender", som är med på hans andra platta "Warm and tender soul" från 1966, är en pur uppenbarelse.
Pur.

Vackrare musik finns inte.

Har lyssnat på Love me tender via Spotify. Vet inte om det är samma version som du hör, Jörgen. Det här är från The Platinum Collection. Vad det nu än är.
Ja, det är bra, mycket bra. Och give me soul anyday. Otis Redding. Men...

...jag måste lyssna mer. Och antingen så will I get it, eller inte alls...det finns så mycket j-a  bra soul out there...





« Senast ändrad: 19 oktober, 2008, 00:55:42 av Leif »
The man in me will hide sometimes to keep from bein seen.
But that's just because he doesn't want to turn into some machine.

Utloggad AndersG

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 3628
    • Visa profil
    • E-post
SV: Vad lyssnar ni på just nu?
« Svar #504 skrivet: 19 oktober, 2008, 18:41:39 »
"Little Honey" med Lucinda Williams
Bara 1 lyssning ännu, men den låter ganska mycket annorlunda om jag jämför med senaste "West".
AC/DC-covern "It's A Long Way To The Top" sitter som en Fredags-smäck.  :d4:

:d2:

Edit 18/10: Jag har gillat LW som F, A och N i rätt många år nu, men konstigt nog brukar de allra första genomlyssningarna av en ny platta vanligtvis resultera i ett "- Jaså jahaja, men jag hade nog hoppats på mer, bättre...". Men, men, Lucinda VET vilka 1:or och 0:or hon ristar in, och hon har alltid rätt. Man måste bara bre på så tjockt som jag gjort hela morgonen, sen sitter HELA plattan som en smäck. "For much of Little Honey, she makes much out of little", tyckte nån recensent nånstans... "really much", skulle jag ha sagt, minst. Kul med en (tempomässigt) varierad platta. Numera känns det både svårt och onödigt att försöka fingra fram en absolut favorit, lilla honingen är nog en smet som skall hållas ihop i en klump. Fast det är klart, "Rarity" måste vara insamlad under optimala förhållanden, ingen hög vattenhalt där inte :rolleyes:. Jag är säker på att den här honingen har potential att söta till sig ytterligare till den grad att jag får karies i öronen till slut. Hur som helst, i "Little Honey" har vi antagligen en klassisker igen ! Köp ! Lyssna ! ...och Lucinda, våren är vanligtvis en skön grej over here... Turné ?

Pågar med de smått svenskklingande namnen Eric Liljestrand och Tom Overby är producenter ? Nån som vet, är de "bara" utvandrarsöner eller rediga svenskar :rolleyes: ?

Enligt LW's hemsida vankas en förmodat härlig webcast nästa Fredag (för oss i detta land). Det får bli sen ankomst till jobbet !
Hear Lucinda Live on the Web: Oct 23
Three-time Grammy Award-winner, Lucinda Williams, will make her October 23rd concert at the legendary First Avenue in Minneapolis available to all as a free audio webcast.

Fans can chat live while listening to the show by going to www.lucindawilliams.com. At the website, listeners can download the Microsoft Silverlight Player and tune in as Williams performs her new album, Little Honey in its entirety, followed by a second set of songs from her extensive catalogue.


http://www.lucindawilliams.com/lucinda/php/index.php

Lucinda. Jag är med dig där, 100-procentigt. Både hon och jag jobbar hårt som F, A, N, just nu. Hon kommer att vinna. Fast hon får jobba hårdare än jag den här gången.



Tom Overby är en musikbransch snubbe och dessutom LW:s nya kärlek och Eric Liljestrand är en ljudtekniker som LW håller hårt, http://www.oldnordicfolksongs.com/
Politics is entertainment. It's a sport. It's for the well groomed and well heeled. The impeccably dressed. Party animals. Politicians are interchangeable.

Utloggad Bengt

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 1950
    • Visa profil
    • E-post
SV: Vad lyssnar ni på just nu?
« Svar #505 skrivet: 19 oktober, 2008, 19:58:44 »

Tom Overby är en musikbransch snubbe och dessutom LW:s nya kärlek och Eric Liljestrand är en ljudtekniker som LW håller hårt, http://www.oldnordicfolksongs.com/

Tack för länken !
Inte riktigt säker på att jag förstår det där med kex och köttsaft, men whatever works för LW & EL.  :d2:
"Plan To Marry" sattes tydligen på nåt som inte ens kan kallas tagning 1, nån repetition eller nåt...   Even Bob would be impressed, probably  :party:
« Senast ändrad: 19 oktober, 2008, 20:24:56 av Some Funny Lagoon »

JANNE

  • Gäst
SV: Vad lyssnar ni på just nu?
« Svar #506 skrivet: 20 oktober, 2008, 13:25:50 »
Lyssnar på nyutgåvan av Live at Shea Stadium med The Clash. Snygg booklet med fina bilder av Bob Gruen. Skaplig uppställning på denna konsert som ägde rum 1982: David Johansen, Clash och The Who framträdde i tur och ordning.

Utloggad Fajersson

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 1174
    • Visa profil
    • E-post
SV: Vad lyssnar ni på just nu?
« Svar #507 skrivet: 20 oktober, 2008, 22:11:48 »
Ja, Janne. Det var något man gärna skulle ha sett. Vissa dagar tror jag fortfarande att The Clash är "the only band that matters".  Snygga var de också, och coola.
...and the road is long, it's a long hard climb. I've been on that road for too long a-the time.

Utloggad 650918

  • A Friend To The Poor
  • ***
  • Antal inlägg: 227
  • "He not busy being born is busy dying"
    • Visa profil
    • E-post
SV: Vad lyssnar ni på just nu?
« Svar #508 skrivet: 21 oktober, 2008, 20:11:23 »
Ja, Janne. Det var något man gärna skulle ha sett. Vissa dagar tror jag fortfarande att The Clash är "the only band that matters".  Snygga var de också, och coola.

Missade ni dem boys? Såg dem två ggr maj 80 och 81. Minne för livet. Konsertplanschen med biljetter uppe i musikrummet hemma!
Micke B.

Utloggad egoBen

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 3464
    • Visa profil
    • E-post
SV: Vad lyssnar ni på just nu?
« Svar #509 skrivet: 22 oktober, 2008, 22:10:06 »
Galaxie 500, "Today". Firar tydligen 20 år i dag. Tremannaband. Velvet Underground var en stor inspirationskälla. Jonathan Richman också. Men detta är tamejtusan lika bra!