Författare Ämne: The table is oh, so full  (läst 41394 gånger)

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
The table is oh, so full
« skrivet: 18 oktober, 2008, 19:14:39 »
Under mina Londonresor i början av 90-talet, dessa fina år när man kunde se Bob på The Hammersmith Apollo kväll efter kväll, satt jag och mina reskamrater ofta på hotellrummet och tittade på snooker, detta ädla spel.
Sen tappade jag bort snookern fram till nyligen, när jag fått erfara att jag gift mig med en smått snookertokig kvinna   -_-

Sååå ... nån mer därute som följer Hendry, Davis, Higgins, O'Sullivan och grabbarna på Eurosport?
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Utloggad AndersG

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 3628
    • Visa profil
    • E-post
SV: The table is oh, so full
« Svar #1 skrivet: 18 oktober, 2008, 23:49:15 »
Under mina Londonresor i början av 90-talet, dessa fina år när man kunde se Bob på The Hammersmith Apollo kväll efter kväll, satt jag och mina reskamrater ofta på hotellrummet och tittade på snooker, detta ädla spel.
Sen tappade jag bort snookern fram till nyligen, när jag fått erfara att jag gift mig med en smått snookertokig kvinna   -_-

Sååå ... nån mer därute som följer Hendry, Davis, Higgins, O'Sullivan och grabbarna på Eurosport?

Sorry Elston, snooker är inte min grej. F1 och sumobrottning tilltalar mig mer.
Politics is entertainment. It's a sport. It's for the well groomed and well heeled. The impeccably dressed. Party animals. Politicians are interchangeable.

Utloggad bobi

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2127
    • Visa profil
    • E-post
SV: The table is oh, so full
« Svar #2 skrivet: 19 oktober, 2008, 21:11:29 »
Snooker på eurosport är fint.
Jag tittar ibland.
Rena meditationen. Och Penser är coolast av de coolaste.
Härom dan var det en kvinnlig domare som undslapp sig ett rop av förvåning när en spelare gjorde en grov miss. Ett klavertramp av stora mått, men det skrattades gott och Penser motser det hela på youtube...
bobi ^_^

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
SV: The table is oh, so full
« Svar #3 skrivet: 19 oktober, 2008, 21:29:14 »
Kul att du kollar på snooker, bobi   :d5:  :d2:

Penser? Vilken Penser? Vad har jag nu missat?

Den (tjusiga) kvinnliga domarens utrop var fint   ^_^

Nu verkar det i alla fall som om Higgins ska krossa Day i finalen. Men det är som bekant inte över förren den feta damen sjunger   :mellow:
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Utloggad Elmer Eliasson

  • Landlord
  • *****
  • Antal inlägg: 445
    • Visa profil
    • E-post
SV: The table is oh, so full
« Svar #4 skrivet: 19 oktober, 2008, 22:28:27 »
Snooker är underbar idrott! De bästa spelarna är fenomenala bollartister. Du måste vara rädd om en kvinna som har så begåvade intressen...

En av mina favoriter är den lille irländske gentlemannen Ken Doherty. Han är förresten expert på italiensk konst. Men det finns flera intressanta personligheter och när du följt några tävlingar får du dina egna favoriter. Det handlar mycket om vilken spelstil och vilken framtoning individerna har.

Den verkliga höjdpunkten på året är World Championships som traditionsenligt spelas varje vår (april-maj) i Crucible Theater i Sheffield. Det är en två veckor lång snookerfest för alla som har tillgång till Eurosport.

Elmer

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
SV: The table is oh, so full
« Svar #5 skrivet: 19 oktober, 2008, 22:49:34 »
Snooker är underbar idrott! De bästa spelarna är fenomenala bollartister. Du måste vara rädd om en kvinna som har så begåvade intressen...

En av mina favoriter är den lille irländske gentlemannen Ken Doherty. Han är förresten expert på italiensk konst. Men det finns flera intressanta personligheter och när du följt några tävlingar får du dina egna favoriter. Det handlar mycket om vilken spelstil och vilken framtoning individerna har.

Den verkliga höjdpunkten på året är World Championships som traditionsenligt spelas varje vår (april-maj) i Crucible Theater i Sheffield. Det är en två veckor lång snookerfest för alla som har tillgång till Eurosport.

Elmer

Jag är rädd om henne, jag lovar   -_-

Vi såg så mycket vi hann från The Crucible, denna märkliga arena. Visst är det årets snookerhöjdpunkt!

Tycker jag känner igen namnet Doherty, men är inte säker.
Spelmässigt är just nu förstås Ronnie O'Sullivan huvud och skuldror över alla andra. När han är som bäst spelar han ju som i trans.

Hans "adept", den endast 19-årige Judd Trump, ska också bli spännande att följa framöver.

Men just nu ... är det frågan om Day ska kunna ge Higgins en riktig match   :rolleyes:

Edit: Har någon en aning om varför fickorna heter nåt så märkligt på svenska som "miljöer"?

« Senast ändrad: 19 oktober, 2008, 22:51:32 av Elston »
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Utloggad Hoho

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 849
    • Visa profil
SV: The table is oh, so full
« Svar #6 skrivet: 19 oktober, 2008, 23:03:16 »
Jag sa upp mitt tv-abbonemang i april, och tyvärr, mitt i W Champ, kan aldrig förlåta telia för att dom släckte ner rutan tre dagar tidigare än dom skulle - tre dagar innan finalen :angry: Det jag saknar mest med tv är snookern, superb underhållning, njutning. Det andra tjafset som sänds saknar jag dock inte, det hämmade min kreativitet.

Penser - är det något nytt stjärnskott? Har ju tappat kollen över utvecklingen i sporten, hur har det gått för han som svajar i ansatsen, när han siktar? Minns inte hans namn för ögonblicket, som spelat mot O'Sullivan ett par gånger och vann i nån final om jag inte minns helt galet :huh:
The more I die, the more I live.

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
SV: The table is oh, so full
« Svar #7 skrivet: 19 oktober, 2008, 23:06:30 »
Jag sa upp mitt tv-abbonemang i april, och tyvärr, mitt i W Champ, kan aldrig förlåta telia för att dom släckte ner rutan tre dagar tidigare än dom skulle - tre dagar innan finalen :angry: Det jag saknar mest med tv är snookern, superb underhållning, njutning. Det andra tjafset som sänds saknar jag dock inte, det hämmade min kreativitet.

Penser - är det något nytt stjärnskott? Har ju tappat kollen över utvecklingen i sporten, hur har det gått för han som svajar i ansatsen, när han siktar? Minns inte hans namn för ögonblicket, som spelat mot O'Sullivan ett par gånger och vann i nån final om jag inte minns helt galet :huh:

bobi berättar säkert snart om Penser, kvällens frågetecken   -_-

Men just nu har finalen i Glasgow, som Higgins nyss såg ut att ta hem ohotad, blivit en riktig rysare   :wacko:  :rolleyes:  :party:
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
SV: The table is oh, so full
« Svar #8 skrivet: 20 oktober, 2008, 00:08:33 »
Higgins tog den dock till slut. Och spännande blev det.

Hoppas se er andra snookerkonnässörer på denna tråd framöver.

Polen nästa helg? Undrar om de har Eurosport på vårt hotell i Barcelona   :mellow:
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Utloggad bobi

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2127
    • Visa profil
    • E-post
SV: The table is oh, so full
« Svar #9 skrivet: 20 oktober, 2008, 09:22:04 »
Ojoj.
Nu har jag nog snurrat till det totalt.
När snooker populariserades i Sverige var det finansmannen Penser som var en av frontfigurerna. Jag tror (trodde) det fortfarande var han som kommenterade matcherna. "Samma" röst, i alla fall.
Detta är den tro jag levt i. Korrigera mig! Vem är i så fall den coole??
bobi :huh:

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
SV: The table is oh, so full
« Svar #10 skrivet: 20 oktober, 2008, 10:23:39 »
Ojoj.
Nu har jag nog snurrat till det totalt.
När snooker populariserades i Sverige var det finansmannen Penser som var en av frontfigurerna. Jag tror (trodde) det fortfarande var han som kommenterade matcherna. "Samma" röst, i alla fall.
Detta är den tro jag levt i. Korrigera mig! Vem är i så fall den coole??
bobi :huh:

Kim Hartman heter han. Och visst är han cool. Men han svarade inte på mina sms igår när jag frågade varför fickorna kallas för "miljöer". Vet du det, bobi?
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Utloggad Jonas

  • Hobo
  • *
  • Antal inlägg: 6
    • Visa profil
    • E-post
SV: The table is oh, so full
« Svar #11 skrivet: 20 oktober, 2008, 10:38:03 »
Kim Hartman heter han. Och visst är han cool. Men han svarade inte på mina sms igår när jag frågade varför fickorna kallas för "miljöer". Vet du det, bobi?

Jo det gjorde han! Miljö är ett franskt ord som bland annat betyder mitt/mitten. Det används bara om fickorna som finns på mitten på långvallarna.

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
SV: The table is oh, so full
« Svar #12 skrivet: 20 oktober, 2008, 11:10:41 »
Kim Hartman heter han. Och visst är han cool. Men han svarade inte på mina sms igår när jag frågade varför fickorna kallas för "miljöer". Vet du det, bobi?

Jo det gjorde han! Miljö är ett franskt ord som bland annat betyder mitt/mitten. Det används bara om fickorna som finns på mitten på långvallarna.

Hej Jonas!
Aha, gjorde han det? Det missade jag. Så tack då, för förklaringen. Då förstår jag bättre.
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Utloggad bobi

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2127
    • Visa profil
    • E-post
SV: The table is oh, so full
« Svar #13 skrivet: 20 oktober, 2008, 16:03:11 »
My misstake. ( Stick to the dreams,Bobi)
Nu undrar jag förstås var Penser tog vägen? Åter till finanseriet?
Och Kim Hartman. Låter anglosaxiskt.
Men väldigt bra på svenska....
bobi :party:

Utloggad Elmer Eliasson

  • Landlord
  • *****
  • Antal inlägg: 445
    • Visa profil
    • E-post
SV: The table is oh, so full
« Svar #14 skrivet: 20 oktober, 2008, 21:09:51 »
Bobi, den den gamle finansmannen och snookerälskaren Erik Penser är fortfarande ett begrepp inom ekonomisektorn. Åtminstone finns möjligheten kvar att investera i Erik Penser Fonder. Dessa är mest kända för sina låga avgifter.

Elmer