Författare Ämne: Waterboys  (läst 20492 gånger)

Utloggad Hibbitt

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 1671
    • Visa profil
    • E-post
SV: Waterboys
« Svar #30 skrivet: 22 april, 2015, 18:39:27 »
Oslo är inbokat så det ska nog bli Sverige också.

Japp.
Sverigekonserter.
Och 2015-skivan är tung med både Fishermans Blues- och Rock in a Weary Land-vibbar så konserterna blir nog välbesökta.

Tack för att du tipsade om detta, Hibbitt!  :d5:
Biljett bokad till deras konsert på Nalen i Stockholm lör 10/10. Yes!  :d6:

Thanx! Syns!  :d2:
...and if you hear vague traces of skippin' reels of rhyme to your tambourine in time...

Utloggad Guthrie

  • Landlord
  • *****
  • Antal inlägg: 331
    • Visa profil
SV: Waterboys
« Svar #31 skrivet: 22 april, 2015, 20:39:01 »
Är någon här som vet när dom spelar i Göteborg och var.Har letat men inte kunnat hittat ngt datum.


Utloggad Guthrie

  • Landlord
  • *****
  • Antal inlägg: 331
    • Visa profil
SV: Waterboys
« Svar #33 skrivet: 22 april, 2015, 20:57:19 »
Tack så mkt Bengt

Utloggad Tobias

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6016
    • Visa profil
    • Last.fm
    • E-post
SV: Waterboys
« Svar #34 skrivet: 29 juni, 2015, 09:40:22 »
Spelningen på Nalen den 10/10 sålde slut snabbt, men det finns fortfarande biljetter kvar till en extrakonsert på samma ställe 9/10.
Extrakonserten kom lägligt, då en viss Bob spelar i Malmö just den 10/10.
"Trying is the first step towards failure."

-Homer Simpson

Utloggad Fajersson

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 1174
    • Visa profil
    • E-post
SV: Waterboys
« Svar #35 skrivet: 11 september, 2015, 20:13:09 »
Är det någon som sitter på en extrabiljett till konserten i Stockholm? Jag ska gå men en kompis till mig ville haka på.
...and the road is long, it's a long hard climb. I've been on that road for too long a-the time.

Utloggad Tobias

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6016
    • Visa profil
    • Last.fm
    • E-post
SV: Waterboys
« Svar #36 skrivet: 12 september, 2015, 00:42:52 »
Är det någon som sitter på en extrabiljett till konserten i Stockholm? Jag ska gå men en kompis till mig ville haka på.

Anders, tyvärr har jag ingen biljett att erbjuda (min biljett till första kvällen är inte till salu), men jag tror det är en fördel om du anger vilken kväll du avser. Det är ju två.
"Trying is the first step towards failure."

-Homer Simpson

Utloggad Fajersson

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 1174
    • Visa profil
    • E-post
SV: Waterboys
« Svar #37 skrivet: 12 september, 2015, 16:14:44 »
Oj visste inte att det var en extrakonsert också. Jag har biljett till 10 oktober och det är till den kvällen jag jagade biljett.

Anders
...and the road is long, it's a long hard climb. I've been on that road for too long a-the time.

Utloggad Tobias

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6016
    • Visa profil
    • Last.fm
    • E-post
SV: Waterboys
« Svar #38 skrivet: 10 oktober, 2015, 01:56:47 »
Waterboys gav en utmärkt spelning på Nalen under fredagskvällen. Den inleddes med en intensiv "Destinies Entwined" och avslutades knappt två timmar med deras kanske största låt, "Fisherman's Blues". Däremellan tappade konserten sällan fart. Många av låtarna sträcktes ut och töjdes ordentligt under kvällen, t ex "We Will Not Be Lovers".
Bland höjdpunkterna kan nämnas "Don't Bang The Drum" (avskalat arrangemang med bara fiol och piano) och avslutningen på ordinarie set, "Long Strange Golden Road".
Under konsertens gång hann Mike Scott rikta sig till oidentifierade recensenter och utbrista att "this ain't no f##king folk rock show!" och säga att Rosanne Cash rekommenderat Nalen som konsertlokal. Vad gäller det sistnämnda kan jag nämna att jag (och minst en annan av detta forums aktiva) såg just RC när hon uppträdde i lokalen.
För övrigt var organisten Brother Paul (det var i alla fall vad Mike Scott kallade honom) en härlig syn, ständigt headbangande bakom sin keyboard. Bland de övriga medlemmarna i nuvarande Waterboys finns basisten David Hood, med tung meritlista från Muscle Shoals, och violinisten Steve Wickham, den ende nuvarande medlem utöver Mike Scott som var med under bandets storhetstid.
"Trying is the first step towards failure."

-Homer Simpson

Utloggad mb650918

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 1819
    • Visa profil
    • E-post
SV: Waterboys
« Svar #39 skrivet: 10 oktober, 2015, 17:20:02 »
Kul. Jag såg dem på Annexet '92 och i Solnahallen nåt år senare om jag inte minns fel. Tror att P3 spelade in i Solna. Sen tog det några år till Cirkus för ca 10 år sen samt på en mycket glest beträdd gata i Borlänge P&L.
Micke B.

Utloggad Bengt

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 1950
    • Visa profil
    • E-post
SV: Waterboys
« Svar #40 skrivet: 10 oktober, 2015, 23:27:00 »
Jag säljer 1 biljett (onumrerad ståplats) till konserten på Pumpehuset i Köpenhamn på Tisdag kväll (13/10) 20.00. Biljetten kostade 360 DKr + 30 DKr i förköp, men jag är öppen för bud - skambud  :d6: Meddela mig genom PM om du är intresserad.

Utloggad mickesam

  • Landlord
  • *****
  • Antal inlägg: 285
    • Visa profil
    • E-post
SV: Waterboys
« Svar #41 skrivet: 12 oktober, 2015, 06:39:58 »
Jag hade ett dylikt intryck av konserten igår på Lorensbergsteatern som Tobias beskriver från Nalen. Bandet har blivit otroligt tight sedan öppningsspelningarna i Amsterdam i december förra året.
Trumpets var en mycket välkommen överraskning igår. Spelades för några, för Mike, bekanta ansikten som verkar ha rest med från UK-delen. Tyvärr ingen Purple Rain, men håller tummarna för Oslo på lördag.

Micke, Göteborg

Utloggad Hibbitt

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 1671
    • Visa profil
    • E-post
SV: Waterboys
« Svar #42 skrivet: 12 oktober, 2015, 10:43:04 »
Lördagen i Stockholm. Mycket bra.
Still a Freak och nån mer bluesrockdänga skulle han för mig gärna få byta mot valfria mjukfolky nummer från Room to Roam / Fishermans Blues men denna turné är ju ett skyltfönster för ROCK-Waterboys så det är väl inte att tänka på.
Men mycket bra.
Plockade fram mina gamla foton från Oslo 86 och såg att Scott spelar på samma fräcka trägitarr nu som då. Aldrig sett någon annan ha en sådan. Någon sorts Gibson(?) i design av limmad designerskärbräda.  ^_^
Kul också att Steve Wickham på fiol har så framträdande roll på scen. På årets skiva finns typ ingen fiol alls så det var otippat men glädjande.
...and if you hear vague traces of skippin' reels of rhyme to your tambourine in time...

Utloggad Tobias

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6016
    • Visa profil
    • Last.fm
    • E-post
SV: Waterboys
« Svar #43 skrivet: 06 maj, 2017, 21:11:54 »
Det är inte bara Dylan som släpper tripplar numera. I september släpper Waterboys "Out of All This Blue". Det är egentligen "bara" en dubbel, men en bonusskiva medföljer den första upplagan av cd-utgåvan.
"Trying is the first step towards failure."

-Homer Simpson

Utloggad Bengt

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 1950
    • Visa profil
    • E-post
SV: Waterboys
« Svar #44 skrivet: 05 augusti, 2017, 20:52:28 »
Waterboys gör Like A Rolling Stone: http://www.bbc.co.uk/programmes/p05bj3c4