Författare Ämne: Stora ögonblick/Bob knäcker  (läst 381250 gånger)

Utloggad Leif

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 4238
    • Visa profil
    • E-post
SV: Stora ögonblick/Bob knäcker
« Svar #225 skrivet: 15 november, 2008, 18:31:09 »
http://www.youtube.com/watch?v=7NzdCc9OHhk

Kommer ni ihåg? Herregud, snacka om att knäcka! Jag vill ha denna och allt annat från den perioden i en snyggt förpackad Bootleg Series.
Och den här låten, den här låten... :d5: ^_^
The man in me will hide sometimes to keep from bein seen.
But that's just because he doesn't want to turn into some machine.

Utloggad Fajersson

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 1174
    • Visa profil
    • E-post
SV: Stora ögonblick/Bob knäcker
« Svar #226 skrivet: 15 november, 2008, 23:18:33 »
Hear hear
...and the road is long, it's a long hard climb. I've been on that road for too long a-the time.

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
SV: Stora ögonblick/Bob knäcker
« Svar #227 skrivet: 15 november, 2008, 23:34:16 »
En mycket märklig period är detta. Som nån sorts outforskad zon. Även om en del skrivits om den.
Själv anser jag mig definitivt inte kvalificerad att säga en massa klokt. Inte om dessa år. Men är, som många av oss, oerhört fascinerad.
Hann ju inte mer än upptäcka honom, knappt, på den tiden, förrän detta hände.

Jösses .....
Sterke saker, som norrmännen säger   :d4:  :d6:  :d2:  :d3:
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Utloggad babyface

  • Hobo
  • *
  • Antal inlägg: 89
    • Visa profil
    • E-post
SV: Stora ögonblick/Bob knäcker
« Svar #228 skrivet: 16 november, 2008, 02:47:58 »
Härlig period  :d2:. Faktiskt en av de som jag lyssnar mest på nu för tiden.

Har dock svårt att tro att de skulle kunna ge ut den på en framtida bootleg series. Fast det är väl så att de kanske klipper bort allt svavelos i mellansnacken och gör den mer rumsren kanske. Min teori är dock att Dylan skäms lite och inte kommer att ge ut något av detta officiellt. 

Min favorit är en knäckande version av "What Can I Do For You? "

http://www.youtube.com/watch?v=1ATqE-Gk_pY

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
SV: Stora ögonblick/Bob knäcker
« Svar #229 skrivet: 16 november, 2008, 08:28:36 »
Härlig period  :d2:. Faktiskt en av de som jag lyssnar mest på nu för tiden.

Har dock svårt att tro att de skulle kunna ge ut den på en framtida bootleg series. Fast det är väl så att de kanske klipper bort allt svavelos i mellansnacken och gör den mer rumsren kanske. Min teori är dock att Dylan skäms lite och inte kommer att ge ut något av detta officiellt. 

Min favorit är en knäckande version av "What Can I Do For You? "

http://www.youtube.com/watch?v=1ATqE-Gk_pY

Det är svårt att säga hur Dylan ser på den här perioden numera, men uppenbarligen vill han inte prata om den, vilket väl innebär att en Bootleg Seriesutgåva är mindre trolig. Men man vet ju aldrig ...
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Utloggad Sergei Petrov

  • A Friend To The Poor
  • ***
  • Antal inlägg: 209
    • Visa profil
SV: Stora ögonblick/Bob knäcker
« Svar #230 skrivet: 17 november, 2008, 17:22:20 »
Kom ihåg ett youtube-klipp från en konsert i Tokyo då Bob kör LARS inför en minst sagt entusiastisk ståplatspublik. Har letat som en galning efter det klippet den sista tiden utan resultat. Det hela är filmat från scenen, så man ser det nästan från Dylans synvinkel.

Någon som vet vart man kan få tag på denna filmt?
Beauty walks a razor's edge, someday I'll make it mine.

Utloggad Anders S

  • Global Moderator
  • Precious Angel
  • *****
  • Antal inlägg: 4582
    • Visa profil
    • E-post
SV: Stora ögonblick/Bob knäcker
« Svar #231 skrivet: 17 november, 2008, 17:41:57 »
Kom ihåg ett youtube-klipp från en konsert i Tokyo då Bob kör LARS inför en minst sagt entusiastisk ståplatspublik. Har letat som en galning efter det klippet den sista tiden utan resultat. Det hela är filmat från scenen, så man ser det nästan från Dylans synvinkel.

Någon som vet vart man kan få tag på denna filmt?

Hittade tråden med länk här, men när man klickar vidare står det
Citat från: YouTube
This video has been removed due to terms of use violation.

Men, det är ju möjligt att den kommer tillbaka eller att nån annan lagt upp den i annat namn.

Har för mig att det var Dave Stewart som filmade och att den i såfall skulle kunna finnas på den här DVD'n. Men helt säker är jag inte...
I'm looking for a place that's going to animal my soul,
knit my return, bathe my foot, and collect my dog.
Commission me to sell my animal to the bird to clip
and buy my bath and return me back to the cigarette!

Utloggad Sergei Petrov

  • A Friend To The Poor
  • ***
  • Antal inlägg: 209
    • Visa profil
SV: Stora ögonblick/Bob knäcker
« Svar #232 skrivet: 26 december, 2008, 13:02:28 »
http://www.youtube.com/watch?v=IRblTSqo1f0

Bob Dylans gångstil 3.20 in i videon är underbar! Skuttar liksom fram.
Beauty walks a razor's edge, someday I'll make it mine.

lonesome sparrow

  • Gäst
SV: Stora ögonblick/Bob knäcker
« Svar #233 skrivet: 27 december, 2008, 11:29:51 »
http://www.youtube.com/watch?v=2Wg9sfkBudQ   she´s your lover now 
mycket bra!

Utloggad Porss

  • Hobo
  • *
  • Antal inlägg: 48
    • Visa profil
    • E-post
SV: Stora ögonblick/Bob knäcker
« Svar #234 skrivet: 11 februari, 2009, 18:38:32 »
The Man In Me från Zürich -91. Åh herregud vad bra han sjunger! Totalt knäckande!

Porss

Utloggad Slim

  • Landlord
  • *****
  • Antal inlägg: 291
    • Visa profil
SV: Stora ögonblick/Bob knäcker
« Svar #235 skrivet: 14 februari, 2009, 12:56:52 »
Utan att läsa igenom allas yttrande om favoritlåt nöjer mig med att nämna min egen, de flesta tycks välja livespelningar märkligt nog, & jag med
WHAT CAN I DO FOR YOU? m/live våren 1980. Nyansering, frasering, artikulering, koncentration, munspeleri - allt är bara så rätt.
Höjdpunkt bland mina Dylankonserter när jag fick höra den live på -eller snarare i- Earls Court 1981.
/Slim

Utloggad 2gruv

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2318
    • Visa profil
    • E-post
SV: Stora ögonblick/Bob knäcker
« Svar #236 skrivet: 02 mars, 2009, 23:33:37 »
Lagom till årets besök har jag åkt på ett skov i min kroniska dylanitisinfektion. BOB, JWH och NS på raken nu, men Lay Lady Lay är trots det svårartade skovet en riktig jävla skitlåt
Lord, have mercy, mama. It sure is good to see you comin' today

Utloggad Fajersson

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 1174
    • Visa profil
    • E-post
SV: Stora ögonblick/Bob knäcker
« Svar #237 skrivet: 03 mars, 2009, 09:33:34 »
Jag har sagt det förut, men ibland tar Dylan illa. Man sitter där helt oanande och lyssnar på någon inspelning från Hoffman Estates eller Gruga Halle i Essen eller kanske Den Graa Hal i Christiania eller you name it... Plötsligt dyker det upp en låt du har hört tusen gånger innan som bara tar tag i dig och rycker hjärtat ur kroppen på dig för att sedan trycka ner de i halsen igen. Det hände mig häromdagen.

Jag gick hemma och packade inför kommande flytt. Eftersom jag var helt ensam var musikvalet enkelt... our kid. Det blev den nya soundboarden från New Jersey 24/6 88. Trevligt. G.E och Aaronson. Bra ljud. Plötsligt stannar jag till och släpper allt för handen. Jag sjunker ner i soffan och sträcker mig efter fjärrkontrollen, höjer ljudet och trycker på repeat. Så otroligt bra. Vilket sväng, vilken sång, vilken röst. Kan det vara djävulen som far i honom? Gud? Eller bara the spirit of rock n' roll? Fan vet. Bra är det i alla fall.

Nu till det märkliga. Ni undrar kanske vad som fick upp mig i brygga så fullständigt? Jag vågar knappt säga det för mig själv, än mindre skriva det. Driftin' too far from shore. Driftin' jävla too far from fucking shore, en dussinlåt från Dylans absolut sämsta skiva får mig fullständigt övertygad om att detta är ett "defining moment of rock n' roll". Klicka på länken längre ner och lyssna. Under andra halvan av låten när G.E körar och Chefen blir alldeles till sig och sjunger  med en passion och glöd som han inte gjort på tio år... minst. Bob knäcker? Det kan du ge dig faaan på.

https://download.yousendit.com/Y2orSkhaY3lZY1NGa1E9PQ
« Senast ändrad: 03 mars, 2009, 10:51:56 av Fajersson »
...and the road is long, it's a long hard climb. I've been on that road for too long a-the time.

Utloggad 2gruv

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2318
    • Visa profil
    • E-post
SV: Stora ögonblick/Bob knäcker
« Svar #238 skrivet: 03 mars, 2009, 13:07:55 »
Jag har sagt det förut, men ibland tar Dylan illa. Man sitter där helt oanande och lyssnar på någon inspelning från Hoffman Estates eller Gruga Halle i Essen eller kanske Den Graa Hal i Christiania eller you name it... Plötsligt dyker det upp en låt du har hört tusen gånger innan som bara tar tag i dig och rycker hjärtat ur kroppen på dig för att sedan trycka ner de i halsen igen. Det hände mig häromdagen.

Jag gick hemma och packade inför kommande flytt. Eftersom jag var helt ensam var musikvalet enkelt... our kid. Det blev den nya soundboarden från New Jersey 24/6 88. Trevligt. G.E och Aaronson. Bra ljud. Plötsligt stannar jag till och släpper allt för handen. Jag sjunker ner i soffan och sträcker mig efter fjärrkontrollen, höjer ljudet och trycker på repeat. Så otroligt bra. Vilket sväng, vilken sång, vilken röst. Kan det vara djävulen som far i honom? Gud? Eller bara the spirit of rock n' roll? Fan vet. Bra är det i alla fall.

Nu till det märkliga. Ni undrar kanske vad som fick upp mig i brygga så fullständigt? Jag vågar knappt säga det för mig själv, än mindre skriva det. Driftin' too far from shore. Driftin' jävla too far from fucking shore, en dussinlåt från Dylans absolut sämsta skiva får mig fullständigt övertygad om att detta är ett "defining moment of rock n' roll". Klicka på länken längre ner och lyssna. Under andra halvan av låten när G.E körar och Chefen blir alldeles till sig och sjunger  med en passion och glöd som han inte gjort på tio år... minst. Bob knäcker? Det kan du ge dig faaan på.

https://download.yousendit.com/Y2orSkhaY3lZY1NGa1E9PQ
^_^
Lord, have mercy, mama. It sure is good to see you comin' today

Utloggad Hoho

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 849
    • Visa profil
SV: Stora ögonblick/Bob knäcker
« Svar #239 skrivet: 09 mars, 2009, 14:48:19 »
Tack Hoho. Fast har du tjugo att rekommendera så är det risk att jag betvivlar ditt omdöme en smula   :mellow:

Jag har ändrat mig, jag rekommenderar snarare 80! Ett fåtal kan man väl ha eller mista, men 90% av 2008 är fantastiskt.
The more I die, the more I live.