Författare Ämne: Stora ögonblick/Bob knäcker  (läst 381250 gånger)

Utloggad 2gruv

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2318
    • Visa profil
    • E-post
SV: Stora ögonblick/Bob knäcker
« Svar #375 skrivet: 26 november, 2010, 19:37:35 »
Things have changed Sun Fest Washington 2003 Jävlar villen sångare han är och Freddie Satan med Larry Även om dagens sättning är hur tighta som helst Freddie o Larry när dom fick till det Bob har inte haft nåt bättre!
Lord, have mercy, mama. It sure is good to see you comin' today

Utloggad Fajersson

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 1174
    • Visa profil
    • E-post
SV: Stora ögonblick/Bob knäcker
« Svar #376 skrivet: 26 november, 2010, 20:13:34 »
Sun Fest var väl West Palm Beach, va? Tror scenen hette Washington stage däremot. Hursomhelst, grym konsert. Lyssna på hur han vrider varje droppe bitterhet ur Like a Rolling Stone, eller desperationen i sista versen av Señor. WPB är en av de verkligt STORA Bob-gigen för mig. Om det nu var den du menade, 2gruv?
...and the road is long, it's a long hard climb. I've been on that road for too long a-the time.

Utloggad 2gruv

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2318
    • Visa profil
    • E-post
SV: Stora ögonblick/Bob knäcker
« Svar #377 skrivet: 26 november, 2010, 22:06:10 »
Sun Fest var väl West Palm Beach, va? Tror scenen hette Washington stage däremot. Hursomhelst, grym konsert. Lyssna på hur han vrider varje droppe bitterhet ur Like a Rolling Stone, eller desperationen i sista versen av Señor. WPB är en av de verkligt STORA Bob-gigen för mig. Om det nu var den du menade, 2gruv?
yep, slarv. Sorry, krälar i stoftet
Lord, have mercy, mama. It sure is good to see you comin' today

Utloggad rainydaycat

  • A Friend To The Poor
  • ***
  • Antal inlägg: 200
    • Visa profil
    • E-post
SV: Stora ögonblick/Bob knäcker
« Svar #378 skrivet: 02 december, 2010, 22:55:37 »
Jag är fullständigt fast i konserten London 6/10-00!! Helt överdådigt bra! Bob sjunger suveränt o musikerna kompar mer än bra! Vilken setlista-Song To Woody (unikt?)
Blind Willie,Things have changed,Standing in the doorway, If dogs run free m.m m.m!! Gitarren OCH munspelet i Girl from the North country gör mig salig. Herre Jävlar vad den mannen är kapabel till!
Rainydaycat

Utloggad Tobias

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6016
    • Visa profil
    • Last.fm
    • E-post
SV: Stora ögonblick/Bob knäcker
« Svar #379 skrivet: 02 december, 2010, 23:17:27 »
Jag är fullständigt fast i konserten London 6/10-00!! Helt överdådigt bra! Bob sjunger suveränt o musikerna kompar mer än bra! Vilken setlista-Song To Woody (unikt?)
Blind Willie,Things have changed,Standing in the doorway, If dogs run free m.m m.m!! Gitarren OCH munspelet i Girl from the North country gör mig salig. Herre Jävlar vad den mannen är kapabel till!

Jodå, både den konserten och konserten i samma lokal kvällen innan var riktigt bra. Jag räknar dem som två av de bästa Dylan-konserter jag varit på.
"Trying is the first step towards failure."

-Homer Simpson

Utloggad Leif

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 4238
    • Visa profil
    • E-post
SV: Stora ögonblick/Bob knäcker
« Svar #380 skrivet: 02 april, 2011, 21:52:58 »
« Senast ändrad: 02 april, 2011, 21:57:53 av Leif »
The man in me will hide sometimes to keep from bein seen.
But that's just because he doesn't want to turn into some machine.

Utloggad Bengt

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 1950
    • Visa profil
    • E-post
SV: Stora ögonblick/Bob knäcker
« Svar #381 skrivet: 10 april, 2011, 00:05:50 »
Pretty Boy Floyd från "Folkways - A Vision Shared"

Tröttnar aldrig på denna. Helt fantastisk !

Utloggad leifwoxlin

  • Hobo
  • *
  • Antal inlägg: 67
    • Visa profil
    • http://www.bergsjo.nu/bobdylan/
    • E-post
SV: Stora ögonblick/Bob knäcker
« Svar #382 skrivet: 07 maj, 2011, 21:59:13 »
Bob Dylan’s greatest hits volume 3:
Nu har vi spelat den här CDn ett par månader - om och om igen har den gått. Det här är nog den enda skiva jag skulle behöva på en öde ö.
you've been captured but by whom?

Utloggad mb650918

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 1819
    • Visa profil
    • E-post
SV: Stora ögonblick/Bob knäcker
« Svar #383 skrivet: 27 maj, 2011, 20:10:55 »
"Where do you get the idea that I want people to like my music?"  ^_^

Love you, Bob!
Micke B.

Utloggad Leif

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 4238
    • Visa profil
    • E-post
SV: Stora ögonblick/Bob knäcker
« Svar #384 skrivet: 27 maj, 2011, 23:57:03 »
Shake Sugaree (Now playing).
Boot: Soul
Date: 17 juni 1996. Berlin.

Oooooh.
« Senast ändrad: 28 maj, 2011, 00:04:21 av Leif »
The man in me will hide sometimes to keep from bein seen.
But that's just because he doesn't want to turn into some machine.

Utloggad egoBen

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 3464
    • Visa profil
    • E-post
SV: Stora ögonblick/Bob knäcker
« Svar #385 skrivet: 06 juni, 2011, 14:37:06 »
Masters of war från Nashville 78 måste ju vara bland det tyngsta han spelat, knappt ens någon Watchtower som når dit, eller?

Jag hittade den på den här 4cd 78-samlingen http://tangledupintorrents.com/details.php?id=1312 ("Rock this joint 1978")

Utloggad egoBen

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 3464
    • Visa profil
    • E-post
SV: Stora ögonblick/Bob knäcker
« Svar #386 skrivet: 06 juni, 2011, 14:54:47 »
Jag lägger till en 78:a till här, men av en annan anledning. Herregud vad hes han är, och herregud vad fantastiskt detta är, ojoj!

Changing of the guards Los Angeles 15 november 1978! Det är kaos och kanoner här, verkligen mycket speciell, måste höras!

Utloggad Fajersson

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 1174
    • Visa profil
    • E-post
SV: Stora ögonblick/Bob knäcker
« Svar #387 skrivet: 15 juni, 2011, 20:31:40 »
När man minst anar det, är som minst förberedd så tar Dylan som mest illa. Så har det alltid varit. Idag hade jag lagat mat till de mina och satte mig sedan ner och slängde på en slumpvis vald inspelning. Slumpen föll på en konsert från LA 19 december 1997. Medan jag satt och gjorde små mentala exkursioner sjöng Bob för mig i bakgrunden. Plötsligt hände det igen. Blixten slog ner igen. Klockorna stannade. Luften stod stilla. Can't Wait. Så bra den är. Speciellt här. Jag kastas tillbaka till 2002. Minns att jag lyssnade mycket på den då, både i den här versionen och i andra. Mental time travel. Jag gick igenom en ganska skitig separation då och på något sätt var just Can't Wait en låt jag hämtade styrka ifrån. Andra har gått igenom det här och kommit ut på andra sidan liksom. Every one of them words rang true.

 Nu, in another lifetime, sitter jag här och låter Can't Wait transportera mig tillbaka till de där månaderna hösten 2002. Plötsligt avbryts mitt lyssnande av ljudet av min fyraåring som kommer springande. "Lyssnar du på Dylan?" -Mmmm, svarar jag, och kastas tillbaka till nutid. -Stackars dig, skrattar hon och springer därifrån. Inte alls, min vän, inte alls, tänker jag medan Bob och hans band går över i Silvio. Jag får väl ta itu med disken nu.
...and the road is long, it's a long hard climb. I've been on that road for too long a-the time.

Utloggad Anders S

  • Global Moderator
  • Precious Angel
  • *****
  • Antal inlägg: 4582
    • Visa profil
    • E-post
SV: Stora ögonblick/Bob knäcker
« Svar #388 skrivet: 21 juni, 2011, 19:40:27 »
När man minst anar det, är som minst förberedd så tar Dylan som mest illa. Så har det alltid varit. Idag hade jag lagat mat till de mina och satte mig sedan ner och slängde på en slumpvis vald inspelning. Slumpen föll på en konsert från LA 19 december 1997. Medan jag satt och gjorde små mentala exkursioner sjöng Bob för mig i bakgrunden. Plötsligt hände det igen. Blixten slog ner igen. Klockorna stannade. Luften stod stilla. Can't Wait. Så bra den är. Speciellt här. Jag kastas tillbaka till 2002. Minns att jag lyssnade mycket på den då, både i den här versionen och i andra. Mental time travel. Jag gick igenom en ganska skitig separation då och på något sätt var just Can't Wait en låt jag hämtade styrka ifrån. Andra har gått igenom det här och kommit ut på andra sidan liksom. Every one of them words rang true.

 Nu, in another lifetime, sitter jag här och låter Can't Wait transportera mig tillbaka till de där månaderna hösten 2002. Plötsligt avbryts mitt lyssnande av ljudet av min fyraåring som kommer springande. "Lyssnar du på Dylan?" -Mmmm, svarar jag, och kastas tillbaka till nutid. -Stackars dig, skrattar hon och springer därifrån. Inte alls, min vän, inte alls, tänker jag medan Bob och hans band går över i Silvio. Jag får väl ta itu med disken nu.

Tack Anders, känner igen det där. När man minst anar det, slår han till  :party:
I'm looking for a place that's going to animal my soul,
knit my return, bathe my foot, and collect my dog.
Commission me to sell my animal to the bird to clip
and buy my bath and return me back to the cigarette!

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
SV: Stora ögonblick/Bob knäcker
« Svar #389 skrivet: 21 juni, 2011, 22:12:36 »
När man minst anar det, är som minst förberedd så tar Dylan som mest illa. Så har det alltid varit. Idag hade jag lagat mat till de mina och satte mig sedan ner och slängde på en slumpvis vald inspelning. Slumpen föll på en konsert från LA 19 december 1997. Medan jag satt och gjorde små mentala exkursioner sjöng Bob för mig i bakgrunden. Plötsligt hände det igen. Blixten slog ner igen. Klockorna stannade. Luften stod stilla. Can't Wait. Så bra den är. Speciellt här. Jag kastas tillbaka till 2002. Minns att jag lyssnade mycket på den då, både i den här versionen och i andra. Mental time travel. Jag gick igenom en ganska skitig separation då och på något sätt var just Can't Wait en låt jag hämtade styrka ifrån. Andra har gått igenom det här och kommit ut på andra sidan liksom. Every one of them words rang true.

 Nu, in another lifetime, sitter jag här och låter Can't Wait transportera mig tillbaka till de där månaderna hösten 2002. Plötsligt avbryts mitt lyssnande av ljudet av min fyraåring som kommer springande. "Lyssnar du på Dylan?" -Mmmm, svarar jag, och kastas tillbaka till nutid. -Stackars dig, skrattar hon och springer därifrån. Inte alls, min vän, inte alls, tänker jag medan Bob och hans band går över i Silvio. Jag får väl ta itu med disken nu.

Tack för den Anders, det var fint skrivet.
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you