Författare Ämne: Tempest  (läst 295124 gånger)

Utloggad Tobias

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6016
    • Visa profil
    • Last.fm
    • E-post
SV: Tempest
« Svar #495 skrivet: 03 september, 2012, 14:10:54 »
www.mynewsdesk.com/se/pressroom/sonybmg/pressrelease/view/bob-dylan-foerhandslyssna-paa-nya-albumet-tempest-vid-dramaten-789830

Citera
Denna vecka kan alla Dylan-fans i Sverige besöka Dramaten i Stockholm för att förhandslyssna på det nya albumet ”Tempest”. Man går helt enkelt in på listentobobdylan.com från sin smartphone (iphone eller Android) där man kan ta hem appen ”Sound Graffitti” till telefonen. När man befinner sig i närheten av Dramaten (Stockholm, Nybrogatan/Nybroplan) – öppnar man appen och kan direkt lyssna på låtar från Bob Dylans kommande album ”Tempest” som släpps den 10 september.     

Idag kan man lyssna på följande låtar: Duquesne Whistle, Early Roman Kings, Pay In Blood, Scarlet Town, Narrow Way

Fr.o.m. den 5 september: Soon After Midnight, Long And Wasted Years

Fr.o.m. den 10 september: Tin Angel, Tempest, Roll On John
"Trying is the first step towards failure."

-Homer Simpson

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
SV: Tempest
« Svar #496 skrivet: 03 september, 2012, 15:04:22 »
www.mynewsdesk.com/se/pressroom/sonybmg/pressrelease/view/bob-dylan-foerhandslyssna-paa-nya-albumet-tempest-vid-dramaten-789830

Citera
Denna vecka kan alla Dylan-fans i Sverige besöka Dramaten i Stockholm för att förhandslyssna på det nya albumet ”Tempest”. Man går helt enkelt in på listentobobdylan.com från sin smartphone (iphone eller Android) där man kan ta hem appen ”Sound Graffitti” till telefonen. När man befinner sig i närheten av Dramaten (Stockholm, Nybrogatan/Nybroplan) – öppnar man appen och kan direkt lyssna på låtar från Bob Dylans kommande album ”Tempest” som släpps den 10 september.     

Idag kan man lyssna på följande låtar: Duquesne Whistle, Early Roman Kings, Pay In Blood, Scarlet Town, Narrow Way

Fr.o.m. den 5 september: Soon After Midnight, Long And Wasted Years

Fr.o.m. den 10 september: Tin Angel, Tempest, Roll On John


Sickna idéer ...
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Utloggad M:o Nightmare

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2156
  • I woke in the mornin' wand'rin'...
    • Visa profil
SV: Tempest
« Svar #497 skrivet: 03 september, 2012, 15:18:47 »
Citat från: lundell skrivet 2012-09-03, 13:07:02
" "Tempest" is Dylan’s second-longest song (on Dylan’s longest album ever)."

http://www.thedailybeast.com/articles/2012/09/03/the-rage-in-bob-dylan-s-tempest.html

Intressant!
...och kortast är väl lilla 'Nashville Skyline'..... :d4:


edit: fixat citering
« Senast ändrad: 03 september, 2012, 22:27:18 av Anders S »
Gypsy gal, you got me swallowed
I have fallen far beneath
Your pearly eyes, so fast an' slashing
An' your flashing diamond teeth

Utloggad Swamprat

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 541
    • Visa profil
    • E-post
SV: Tempest
« Svar #498 skrivet: 03 september, 2012, 15:21:24 »
www.mynewsdesk.com/se/pressroom/sonybmg/pressrelease/view/bob-dylan-foerhandslyssna-paa-nya-albumet-tempest-vid-dramaten-789830

Citera
Denna vecka kan alla Dylan-fans i Sverige besöka Dramaten i Stockholm för att förhandslyssna på det nya albumet ”Tempest”. Man går helt enkelt in på listentobobdylan.com från sin smartphone (iphone eller Android) där man kan ta hem appen ”Sound Graffitti” till telefonen. När man befinner sig i närheten av Dramaten (Stockholm, Nybrogatan/Nybroplan) – öppnar man appen och kan direkt lyssna på låtar från Bob Dylans kommande album ”Tempest” som släpps den 10 september.     

Idag kan man lyssna på följande låtar: Duquesne Whistle, Early Roman Kings, Pay In Blood, Scarlet Town, Narrow Way

Fr.o.m. den 5 september: Soon After Midnight, Long And Wasted Years

Fr.o.m. den 10 september: Tin Angel, Tempest, Roll On John


Sickna idéer ...

Ja, herregud vilket trams.
Cocaine improves your tennis

Utloggad M:o Nightmare

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2156
  • I woke in the mornin' wand'rin'...
    • Visa profil
SV: Tempest
« Svar #499 skrivet: 03 september, 2012, 15:23:00 »
Tänk att Uffe och Dylan riktigt tävlar om att lägga ut nya titlar så här hösten -12..här hänger inte många med i svängarna....hoppas låtexemplen i vanlig ordning presenteras nämnda datum här på sajten.... :d2:
Gypsy gal, you got me swallowed
I have fallen far beneath
Your pearly eyes, so fast an' slashing
An' your flashing diamond teeth

Utloggad mb650918

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 1819
    • Visa profil
    • E-post
SV: Tempest
« Svar #500 skrivet: 03 september, 2012, 19:44:25 »
Lovade mig själv att inte lyssna, men jag skall väl inte vara sämre än att jag kan ändra mig ?  :wub:
Scarlet Town låter omedelbart fantastisk i mina öron, en klassiker antagligen ? Resten får jobba sig in !

Haha! Nä, nu vägrar jag mp3 eller streaming eller whatever. 10 september!  :party:
Micke B.

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
SV: Tempest
« Svar #501 skrivet: 03 september, 2012, 19:55:44 »
Lovade mig själv att inte lyssna, men jag skall väl inte vara sämre än att jag kan ändra mig ?  :wub:
Scarlet Town låter omedelbart fantastisk i mina öron, en klassiker antagligen ? Resten får jobba sig in !

Haha! Nä, nu vägrar jag mp3 eller streaming eller whatever. 10 september!  :party:

Right on Micke!
Fast före den 10:e ska vi väl ha en platta, hoppas jag ...  -_-
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Utloggad Tobias

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6016
    • Visa profil
    • Last.fm
    • E-post
SV: Tempest
« Svar #502 skrivet: 03 september, 2012, 19:59:49 »
" "Tempest" is Dylan’s second-longest song (on Dylan’s longest album ever)."

http://www.thedailybeast.com/articles/2012/09/03/the-rage-in-bob-dylan-s-tempest.html

Intressant!

Det stämmer nog att det är den näst längsta låten (bara "Highlands" är längre). Däremot är "Tempest" nog inte den längsta Dylan-skivan hittills. Den tycks vara lite drygt 68 minuter lång, om de uppgifter vi har stämmer. Både "Blonde On Blonde" och "Time Out Of Mind" klockar in på drygt 70 minuter.
"Trying is the first step towards failure."

-Homer Simpson

Utloggad Tobias

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6016
    • Visa profil
    • Last.fm
    • E-post
SV: Tempest
« Svar #503 skrivet: 03 september, 2012, 20:03:06 »
Enligt uppgifter i ER:s forum finns "Tempest" redan till försäljning i åtminstone en butik i Australien, där den officiellt släpps på fredag. Det återstår att se när den dyker upp till försäljning här, men som nämnts ska den finnas i Stockholm senast i fredag.
"Trying is the first step towards failure."

-Homer Simpson

Utloggad Homer

  • Landlord
  • *****
  • Antal inlägg: 403
    • Visa profil
    • E-post

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
SV: Tempest
« Svar #505 skrivet: 03 september, 2012, 20:05:32 »
Enligt uppgifter i ER:s forum finns "Tempest" redan till försäljning i åtminstone en butik i Australien, där den officiellt släpps på fredag. Det återstår att se när den dyker upp till försäljning här, men som nämnts ska den finnas i Stockholm senast i fredag.

Och då även i Gbg, hoppas jag?
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Utloggad Tobias

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6016
    • Visa profil
    • Last.fm
    • E-post
SV: Tempest
« Svar #506 skrivet: 03 september, 2012, 20:08:47 »
Enligt uppgifter i ER:s forum finns "Tempest" redan till försäljning i åtminstone en butik i Australien, där den officiellt släpps på fredag. Det återstår att se när den dyker upp till försäljning här, men som nämnts ska den finnas i Stockholm senast i fredag.

Och då även i Gbg, hoppas jag?

Det vet jag inte, men det verkar väl hyfsat troligt.
"Trying is the first step towards failure."

-Homer Simpson

Utloggad janne

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 828
    • Visa profil
SV: Tempest
« Svar #507 skrivet: 03 september, 2012, 20:19:33 »
www.mynewsdesk.com/se/pressroom/sonybmg/pressrelease/view/bob-dylan-foerhandslyssna-paa-nya-albumet-tempest-vid-dramaten-789830

Citera
Denna vecka kan alla Dylan-fans i Sverige besöka Dramaten i Stockholm för att förhandslyssna på det nya albumet ”Tempest”. Man går helt enkelt in på listentobobdylan.com från sin smartphone (iphone eller Android) där man kan ta hem appen ”Sound Graffitti” till telefonen. När man befinner sig i närheten av Dramaten (Stockholm, Nybrogatan/Nybroplan) – öppnar man appen och kan direkt lyssna på låtar från Bob Dylans kommande album ”Tempest” som släpps den 10 september.     

Idag kan man lyssna på följande låtar: Duquesne Whistle, Early Roman Kings, Pay In Blood, Scarlet Town, Narrow Way

Fr.o.m. den 5 september: Soon After Midnight, Long And Wasted Years

Fr.o.m. den 10 september: Tin Angel, Tempest, Roll On John


Sickna idéer ...

Ja, herregud vilket trams.

Trams var ordet. Undrar vad Margaretha Krook som står staty på denna plats hade sagt om detta marknadsföringstrick.

Utloggad Tobias

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6016
    • Visa profil
    • Last.fm
    • E-post
SV: Tempest
« Svar #508 skrivet: 03 september, 2012, 22:42:52 »
Återkommer med fler intryck i andra tråden, men måste bara kort säga att det 14 minuter långa titelspåret är magiskt. Återigen tar Dylan en enkel melodi och drar ut den under fler minuter än man trodde var möjligt, utan att det blir ett dugg tråkigt. Där finns egentligen inga andra musikaliska utsmyckningar än en framträdande fiol, men Dylans berättelse och röst griper tag i mig. Låten tonar ut medan skeppet går till botten.
"Trying is the first step towards failure."

-Homer Simpson

Utloggad Offe

  • Landlord
  • *****
  • Antal inlägg: 347
    • MSN Messenger - rtot@hotmail.com
    • Visa profil
SV: Tempest
« Svar #509 skrivet: 03 september, 2012, 22:48:43 »
Inte mina egna intryck men väl en kompis. Han jobbar på en skivbutik i Norge som fått sin sändning Tempest idag. Han säger att det är en "helt enastående skiva som står helt i en klass för sig". Det ska också sägas att han inte är ett Dylan-fan.
When you're with me, I'm a thousand times happier than I could ever say.