Författare Ämne: Together Through Life  (läst 165144 gånger)

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
SV: Together Through Life
« Svar #435 skrivet: 07 maj, 2009, 21:49:36 »
Det var igår morse, jag står och rullar mina sushirullar i allsköns ro, bländas av solen och vackra människor som går förbi där ute samtidigt som höften svänger till... gissa vad?? Bobs nya förstås. Shake Shake Mama går på (samtidigt som jag rullar just Shakérullar!), jag stormtrivs. Och just då, då kommer chefen in. SKRIIKER: "STÄNG AV SKITEN!! Asså, vad är det för SKIT?! Det där är inte ens musik!" Chockad förstår jag nån sekund senare att han skämtar och jag hindrar mig från att häva ur mig "Jag säger upp mig!" och nöjer mig med att vara arg på honom resten av dagen och vara sårad på obestämd tid framöver. Bob snackar man inte skit om, även om det är på skämt, så mycket borde han veta. Skit kan han vara själv!

Right on! Screw bosses!   :mellow:
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Utloggad mb650918

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 1819
    • Visa profil
    • E-post
SV: Together Through Life
« Svar #436 skrivet: 08 maj, 2009, 15:47:45 »
Kan man hitta "Houston" live från Dublin där ute nånstans?
Micke B.

Utloggad Bengt

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 1950
    • Visa profil
    • E-post
SV: Together Through Life
« Svar #437 skrivet: 08 maj, 2009, 16:17:55 »
Kan man hitta "Houston" live från Dublin där ute nånstans?

Båda Dublin-konserterna finns uppe på Dime i form av Tom Moore inspelningar. De bör seeda riktigt bra.

5/5 - http://www.dimeadozen.org/torrents-details.php?id=248414

6/5 - http://www.dimeadozen.org/torrents-details.php?id=248424

 :d2:


Utloggad 2gruv

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2318
    • Visa profil
    • E-post
SV: Together Through Life
« Svar #438 skrivet: 08 maj, 2009, 21:33:21 »
Det var igår morse, jag står och rullar mina sushirullar i allsköns ro, bländas av solen och vackra människor som går förbi där ute samtidigt som höften svänger till... gissa vad?? Bobs nya förstås. Shake Shake Mama går på (samtidigt som jag rullar just Shakérullar!), jag stormtrivs. Och just då, då kommer chefen in. SKRIIKER: "STÄNG AV SKITEN!! Asså, vad är det för SKIT?! Det där är inte ens musik!" Chockad förstår jag nån sekund senare att han skämtar och jag hindrar mig från att häva ur mig "Jag säger upp mig!" och nöjer mig med att vara arg på honom resten av dagen och vara sårad på obestämd tid framöver. Bob snackar man inte skit om, även om det är på skämt, så mycket borde han veta. Skit kan han vara själv!

Right on! Screw bosses!   :mellow:
Citera
Big boss man
Can you hear me when I call
Big boss man
Can you hear me when I call
Oh, you ain‘t so big
You‘re just tall, that‘s all
 

You got me working, boss man
Working 'round the clock
I want me a drink of water
You won't let me stop
You big boss man
Can you hear me when I call?
Oh, you ain't so big
You just tall, that's all
 

Gonna get myself a boss man
One gonna treat me right
Work me hard in the day time
But I'll sure rest easy at night
Big boss man
Can you hear me when I call?
Oh, you ain‘t so big
You just tall, that‘s all

by Al Dixon & A. Smith
Lord, have mercy, mama. It sure is good to see you comin' today

Utloggad Tobias

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6016
    • Visa profil
    • Last.fm
    • E-post
SV: Together Through Life
« Svar #439 skrivet: 08 maj, 2009, 23:28:20 »
Bara som en konsumentupplysning kan nämnas att vinyl-utgåvan "mastrats" från en digital källa, men hela skivan torde vara en 100%-igt digital inspelning, så det är inte så konstigt. Mer konstigt är att denna 45 minuter långa skiva delats upp på två vinylskivor (enkelskivan "Highway 61 Revisited" är 51 minuter lång) utan att de använt möjligheten att pressa den som 45 rpm, vilket är bra för ljudkvaliteten om varje sida på en 12-tummare är mindre än runt 15 minuter lång.
"Trying is the first step towards failure."

-Homer Simpson

Utloggad 2gruv

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2318
    • Visa profil
    • E-post
SV: Together Through Life
« Svar #440 skrivet: 09 maj, 2009, 01:58:00 »
Bara som en konsumentupplysning kan nämnas att vinyl-utgåvan "mastrats" från en digital källa, men hela skivan torde vara en 100%-igt digital inspelning, så det är inte så konstigt. Mer konstigt är att denna 45 minuter långa skiva delats upp på två vinylskivor (enkelskivan "Highway 61 Revisited" är 51 minuter lång) utan att de använt möjligheten att pressa den som 45 rpm, vilket är bra för ljudkvaliteten om varje sida på en 12-tummare är mindre än runt 15 minuter lång.
yep, har själv tänkt samma tankar
Neil hade väl tänkt annorlunda, blurayutgåva hade väl varit en option då oxå antar jag, men det där med digital signalkälla, å att det inte är 45 rpm well den där bob
Lord, have mercy, mama. It sure is good to see you comin' today

Utloggad mb650918

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 1819
    • Visa profil
    • E-post
SV: Together Through Life
« Svar #441 skrivet: 09 maj, 2009, 11:44:41 »
På tal om Neil och vinyl kontra CD så köpte en bekant "Massey Hall" på vinyl och sa att det lät fantastiskt om den. Som om han satt hemma och lirade för honom.
Trist att Neil dock har med två Archives i boxen. Inte likt honom precis.
Nu över till Bob igen: Ja, varför inte två 12-tummare? Köpte "Moder Times" och "Tell Tale Signs" i går på vinyl. Snygga! Nån som har jämfört med CD?
Och så undrar jag om L&T nånsin gavs ut på vinyl? TOOM vet jag finns, men hur är det med L&T? "Good As I Been To You" gick skitdyrt nyligen på Tradera. Undrar om det var den sista LP´n innan TOOM tro?
Micke B.

Utloggad Tobias

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6016
    • Visa profil
    • Last.fm
    • E-post
SV: Together Through Life
« Svar #442 skrivet: 09 maj, 2009, 21:38:59 »
Och så undrar jag om L&T nånsin gavs ut på vinyl? TOOM vet jag finns, men hur är det med L&T? "Good As I Been To You" gick skitdyrt nyligen på Tradera. Undrar om det var den sista LP´n innan TOOM tro?

Jag har själv aldrig sett den, men L&T lär finnas på vinyl, liksom "World Gone Wrong". De är dock extremt ovanliga.
Jag vet inte om "MTV Unplugged" gavs ut på vinyl.
"Trying is the first step towards failure."

-Homer Simpson

Utloggad AndersG

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 3628
    • Visa profil
    • E-post
SV: Together Through Life
« Svar #443 skrivet: 09 maj, 2009, 23:13:38 »
Och så undrar jag om L&T nånsin gavs ut på vinyl? TOOM vet jag finns, men hur är det med L&T? "Good As I Been To You" gick skitdyrt nyligen på Tradera. Undrar om det var den sista LP´n innan TOOM tro?

Jag har själv aldrig sett den, men L&T lär finnas på vinyl, liksom "World Gone Wrong". De är dock extremt ovanliga.
Jag vet inte om "MTV Unplugged" gavs ut på vinyl.

L&T vinyl http://music.shop.ebay.com/items/_W0QQ_dmptZMusicQ5fonQ5fVinyl?_nkw=bob+dylan+love+%26+theft&_sacat=306&_trksid=p3286.m270.l1313&_odkw=bob+dylan&_osacat=306

Politics is entertainment. It's a sport. It's for the well groomed and well heeled. The impeccably dressed. Party animals. Politicians are interchangeable.

Utloggad 2gruv

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2318
    • Visa profil
    • E-post
SV: Together Through Life
« Svar #444 skrivet: 11 maj, 2009, 11:09:28 »
Och så undrar jag om L&T nånsin gavs ut på vinyl? TOOM vet jag finns, men hur är det med L&T? "Good As I Been To You" gick skitdyrt nyligen på Tradera. Undrar om det var den sista LP´n innan TOOM tro?

Jag har själv aldrig sett den, men L&T lär finnas på vinyl, liksom "World Gone Wrong". De är dock extremt ovanliga.
Jag vet inte om "MTV Unplugged" gavs ut på vinyl.
Dom finns, dom står hemma och trängs med annan plast. Det är dyra skivor om man inte har tur, Unplugged kostar minst, runt 500ingen, dom andra blir väl dubbla det ungefär
Lord, have mercy, mama. It sure is good to see you comin' today

Utloggad Leif

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 4238
    • Visa profil
    • E-post
SV: Together Through Life
« Svar #445 skrivet: 11 maj, 2009, 17:37:47 »
Sådärja, nu ligger TTL etta på albumlistan i Sverige också: http://www.hitlistan.se/.

Tätt skuggad av Thorleifs "Sweet kissin in the moonlight".  :rolleyes:
The man in me will hide sometimes to keep from bein seen.
But that's just because he doesn't want to turn into some machine.

Utloggad Hoho

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 849
    • Visa profil
SV: Together Through Life
« Svar #446 skrivet: 12 maj, 2009, 00:50:41 »

Fan vilket bra band han hade då, dvs vilka jävla skitbra strängaspelare jämfört med dagens träbockar

Han hade nog fått 2003-uppsättningen att låta som dagens band, om han skulle skaffat 2003-orna nu :rolleyes:
The more I die, the more I live.

Utloggad Hoho

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 849
    • Visa profil
SV: Together Through Life
« Svar #447 skrivet: 12 maj, 2009, 00:56:31 »
This Dream of You. Den låten satt från början, men SOM den har växt! Växer! Smärtsamt vacker och "ragged". En låt som för mig kommer att parkera högt däruppe.

Och för att då raskt bryta denna dröm, ska vi ta en liten titt på grammatiken i Jolene, mer specifikt "refrängen": Baby I am the king and you´re the queen. Den strofen återkommer 4 gånger, med en liten skillnad
i andra versen, då sjunger Bob:  Baby I am the king and you IS the queen.

"You is" är ju som vi alla vet grammatiskt fel. Men inte fel på gatan, i livet. Colloquial, heter det så?

Varför "you IS" i en strof men inte i de andra? Jag är inte ute efter några uppsatser i ämnet men feel free... :rolleyes: :mellow:. Någon som har någon tanke, ide´? Cipher_pipe kanske?

jag hör inte något annat än "is" i någon vers! (men har iofs lyssnat i lite halvkassa spelare) :d6:
The more I die, the more I live.

Utloggad Hoho

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 849
    • Visa profil
SV: Together Through Life
« Svar #448 skrivet: 12 maj, 2009, 00:58:47 »
Det var igår morse, jag står och rullar mina sushirullar i allsköns ro, bländas av solen och vackra människor som går förbi där ute samtidigt som höften svänger till... gissa vad?? Bobs nya förstås. Shake Shake Mama går på (samtidigt som jag rullar just Shakérullar!), jag stormtrivs. Och just då, då kommer chefen in. SKRIIKER: "STÄNG AV SKITEN!! Asså, vad är det för SKIT?! Det där är inte ens musik!" Chockad förstår jag nån sekund senare att han skämtar och jag hindrar mig från att häva ur mig "Jag säger upp mig!" och nöjer mig med att vara arg på honom resten av dagen och vara sårad på obestämd tid framöver. Bob snackar man inte skit om, även om det är på skämt, så mycket borde han veta. Skit kan han vara själv!

Right on! Screw bosses!   :mellow:
Citera
Big boss man
Can you hear me when I call
Big boss man
Can you hear me when I call
Oh, you ain‘t so big
You‘re just tall, that‘s all
 

You got me working, boss man
Working 'round the clock
I want me a drink of water
You won't let me stop
You big boss man
Can you hear me when I call?
Oh, you ain't so big
You just tall, that's all
 

Gonna get myself a boss man
One gonna treat me right
Work me hard in the day time
But I'll sure rest easy at night
Big boss man
Can you hear me when I call?
Oh, you ain‘t so big
You just tall, that‘s all

by Al Dixon & A. Smith

Haha, tack för den! ^_^
The more I die, the more I live.