Författare Ämne: The 1995 Project  (läst 139172 gånger)

Utloggad egoBen

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 3464
    • Visa profil
    • E-post
SV: The 1995 Project
« Svar #180 skrivet: 15 maj, 2014, 09:42:00 »
Tack Joakim! Hade inte heller nåt minne av att det var en så bra konsert, eller? I alla fall så blev jag så underhållen av det du skrev, så jag brydde mig inte om konserten.

Bra att du gillar Texas Tornados. Och Doug Sahm. Som faktiskt gav ut egen version av "To Ramona" långt innan TT bildades.
Att kalla en katt för Doug är för övrigt en strålande galen idé    -_-

Jag har ju ännu faktiskt inte lyssnat på Texas Tornados, men jag känner på mig att jag kommer att gilla det bandet! -_-

Konserten var en PA-inspelning och kanske var det därför jag inte riktigt engagerades den här gången, men det är kul att höra instrumenten och Dylans röst väldigt tydligt, särskilt märks det när han pratar med publiken, introducerar bandet och skämtar. Men musiken blir lite rå och stämningen från publiken faller nästan helt bort. Eller så var konserten egentligen fantastisk, men att jag hade något annat i mitt huvud. Så kan det vara. Det är väldigt skönt att jag inte måste älska varje konsert jag lyssnar på, för det väntar en ny runt hörnet.

Utloggad egoBen

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 3464
    • Visa profil
    • E-post
SV: The 1995 Project
« Svar #181 skrivet: 15 maj, 2014, 09:43:49 »
Eftersom jag inte har varit i Stockholm så många ggr så är väldigt skoj att läsa om platser du skriver om Joakim.Kommer jag till Stockholm skall jag absolut gå till Erlands.Tack så mycket för underbar läsning som vanligt.

Vad roligt att du känner så! :d2:

http://www.erlands.nu

Jag funderar faktiskt på om jag ska fira konsert nummer 50 på Erlands och bjuda in alla som vill komma. Så lyssnar vi tillsammans och så sitter jag och skriver i ett hörn. Hade varit kul! Och eftersom det är så litet så behöver det inte komma fler än tre fyra personer för att det ska kännas okej. Kommer i så fall kanske bli till sensommaren någon gång. Måste fråga "Erland" också.
« Senast ändrad: 15 maj, 2014, 09:46:23 av egoBen »

Utloggad M:o Nightmare

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2156
  • I woke in the mornin' wand'rin'...
    • Visa profil
SV: The 1995 Project
« Svar #182 skrivet: 15 maj, 2014, 10:17:10 »
Eftersom jag inte har varit i Stockholm så många ggr så är väldigt skoj att läsa om platser du skriver om Joakim.Kommer jag till Stockholm skall jag absolut gå till Erlands.Tack så mycket för underbar läsning som vanligt.

Vad roligt att du känner så! :d2:

http://www.erlands.nu

Jag funderar faktiskt på om jag ska fira konsert nummer 50 på Erlands och bjuda in alla som vill komma. Så lyssnar vi tillsammans och så sitter jag och skriver i ett hörn. Hade varit kul! Och eftersom det är så litet så behöver det inte komma fler än tre fyra personer för att det ska kännas okej. Kommer i så fall kanske bli till sensommaren någon gång. Måste fråga "Erland" också.

Cool idé. Senast jag var på Erlands var innan jag besåg Rufus Wainwright på Filadelfia...tror jag...
Gypsy gal, you got me swallowed
I have fallen far beneath
Your pearly eyes, so fast an' slashing
An' your flashing diamond teeth

Utloggad egoBen

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 3464
    • Visa profil
    • E-post
SV: The 1995 Project
« Svar #183 skrivet: 15 maj, 2014, 23:12:38 »
Kan jag få be AndersS att stava rätt åt mig i senaste texten? Cachenötter är ju helt fel tydligen säger Ulrika här bredvid mig i sängen. Men jag får henne att skratta i alla fall och det kan jag ju få ett rätt för i alla fall. Men snälla Anders, kan du ändra till cashewnötter? ^_^

Utloggad Anders S

  • Global Moderator
  • Precious Angel
  • *****
  • Antal inlägg: 4582
    • Visa profil
    • E-post
SV: The 1995 Project
« Svar #184 skrivet: 15 maj, 2014, 23:29:45 »
Kan jag få be AndersS att stava rätt åt mig i senaste texten? Cachenötter är ju helt fel tydligen säger Ulrika här bredvid mig i sängen. Men jag får henne att skratta i alla fall och det kan jag ju få ett rätt för i alla fall. Men snälla Anders, kan du ändra till cashewnötter? ^_^

Sådärja, ligger i sängen och modererar med min smart phone. Inte helt enkelt :ph34r:
Tre ställen med cachenötter, right? I så fall är det fixat  :mellow:
I'm looking for a place that's going to animal my soul,
knit my return, bathe my foot, and collect my dog.
Commission me to sell my animal to the bird to clip
and buy my bath and return me back to the cigarette!

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
SV: The 1995 Project
« Svar #185 skrivet: 16 maj, 2014, 00:45:56 »
Kan jag få be AndersS att stava rätt åt mig i senaste texten? Cachenötter är ju helt fel tydligen säger Ulrika här bredvid mig i sängen. Men jag får henne att skratta i alla fall och det kan jag ju få ett rätt för i alla fall. Men snälla Anders, kan du ändra till cashewnötter? ^_^

Sådärja, ligger i sängen och modererar med min smart phone. Inte helt enkelt :ph34r:
Tre ställen med cachenötter, right? I så fall är det fixat  :mellow:

Tack Anders och Joakim. Såg från början att det var fel, men ville inte klaga. Men nu är det alltså perfekt.
 -_-
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Utloggad Tobias

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6016
    • Visa profil
    • Last.fm
    • E-post
SV: The 1995 Project
« Svar #186 skrivet: 16 maj, 2014, 21:22:38 »
Konserten var en PA-inspelning och kanske var det därför jag inte riktigt engagerades den här gången, men det är kul att höra instrumenten och Dylans röst väldigt tydligt, särskilt märks det när han pratar med publiken, introducerar bandet och skämtar. Men musiken blir lite rå och stämningen från publiken faller nästan helt bort. Eller så var konserten egentligen fantastisk, men att jag hade något annat i mitt huvud. Så kan det vara. Det är väldigt skönt att jag inte måste älska varje konsert jag lyssnar på, för det väntar en ny runt hörnet.

Det var hemskt länge sedan jag lyssnade på Monterey och jag vet inte var min bootleg är nu, men jag minns Monterey som en av de bästa soundboard/PA-inspelningarna från NET-eran rent ljudmässigt. Det lät nästan som den var mixad i efterhand. Däremot var inte heller jag jätteimponerad av framförandet, särskilt jämfört med vissa konserter från vårens Europa-vända. Inte för att den var dålig på något sätt. Dylan höll, för att parafrasera vår vän Leif, en hög lägstanivå 1995.
Jag är glad att du fortsätter med detta enorma projekt, Joakim. Du skriver så bra om musik och mat och malt.
"Trying is the first step towards failure."

-Homer Simpson

Utloggad egoBen

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 3464
    • Visa profil
    • E-post
SV: The 1995 Project
« Svar #187 skrivet: 24 maj, 2014, 17:41:00 »
Konsert 40 av 116, Reno, Nevada 28 maj 1995

Solen är så stark att jag knappt kan se vad som står på skärmen. Jag sitter uppe på en kulle i parken hemma och blickar ut över gräset och människorna som ligger och solar och pratar och skrattar. I'll be your baby tonight, han är på det humöret ikväll, i Reno. Kick your your shoes off, det är precis vad jag gör, och lägger mig i en skönare position och hänger med. Det är sommar i Stockholm och det är första gången jag är i parken och lyssnar på en konsert, det kommer säkert att bli fler tillfällen, jag trivs ganska bra i den här parken, det är hit upp på kullen som jag brukar gå och sätta mig, jag tycker om att titta på människorna, hundarna, gräset och träden. Det kryper en myra på tangenterna och jag blåser på den men det är en envis myra, den kommer tillbaka och jag slutar att blåsa, jag låter den vara, den har sitt liv precis som jag har mitt.

I förmiddags gick jag med en plastpåse full med tomburkar för att panta i maskinen på Konsum. Jag tycker om att plocka upp en burk och placera den i maskinen och se den försvinna in i mörket, och till ljudet av lättmetall som pressas ihop förbereder jag nästa som till samma öde ska mötas. Jag brukar trycka på knappen med det röda korset, det är det minsta jag kan göra. I förmiddags utanför Konsum kom det en romsk kvinna mot mig med vädjande blick, jag hade ju en hel plastpåse med burkar, hon hade inga alls. Every man's conscience is vile and depraved, samvetet är fördärvat, jag ger henne mina burkar och går med svansen mellan benen och köper nya burkar. Man in the long black coat låter skörare än den brukar, och blir svartare och svartare. Fredrik Reinfeldt gick omkring i parken tidigare, han och hans entourage spred blå stämning över den grönskande parken, som om det behövs, hälften av alla som bor här i området röstar blått. Men han är inte här nu, han har gått hem, men jag är kvar, en sval bris fläktar skönt i nacken. Det är varmt idag, på Bob Dylans födelsedag, kanske lika varmt som i Reno. Jag firar med att lyssna på honom framträda och jag dricker en körsbärsläsk. Parken är grön och fin. Jag lutar mig bakåt och tittar upp i den klarblå himlen, I'm seeing the real you at last.

Det är svårt att hitta ett bättre tillfälle till att höra en så fantastisk Mr tambourine man som han gör i Reno, och han tackar och presenterar JJ Jackson på akustisk gitarr efter låten. Det är skönt att bara få blunda och lyssna på en hel låt, och nu börjar Masters of war och jag måste lyssna för det är så bra. Så förbaskat bra. Det kommer en geting och hälsar på, nosar mig på min näsa och på mina läppar och nu vill den ha körsbärsläsk men jag ber den att fara och den gör det. Jag träffade en märklig man häromdagen, en djupt kristen man, han satt och drack vatten på puben. Han hade en snara som armband och ett stort kors runt halsen, dessa gav honom all trygghet han behövde i livet. Konserten fortsätter med en som alltid alldeles underbar Don't think twice, it's alright och jag har rest mig upp nu för jag vill bevaka min läsk, men jag vet inte om det är för sent, om det redan ligger en geting där nere i burken och plaskar och har sig, tjoar och lever livet, med mer socker än den nånsin kan behöva, det nya vita giftet, publiken tjoar och ropar och jag tar en klunk av läsken. Den kristna mannen på puben har gjort sig av med alla sina biblar, behövdes inte längre, han tycker att räcker med budorden och det kan han kanske ha rätt i. Han slutade aldrig att prata, han var ensam, en ensam man och han beklade sig över det men godtog det samtidigt, att han var ensam trodde han berodde på att han inte kunde prata om småsaker, det enda som var intressant i livet var att prata om livet. Det stora livet. Inget är för litet för att jag ska prata om det, jag pratar om myran som går på mina tangenter. Jag pratar till och med den. Läsken jag dricker är amazingly smooth, det står så på burken, till och med understruket. Jag vet inte om jag håller med. Den är i alla fall amazingly söt. Och ganska god, inte amazingly god kanske men jag är glad för att jag har den med mig och jag är glad att det inte verkar som att jag behövde dela den med någon geting. Silvio bränner och bränner, det skriker och fräser, åskar och osar från förstärkarna, publiken jublar. Jag lutar mig bakåt igen, hör She belongs to me, den låter lätt och ledigt i en fin countrytappning. Jag blundar och konstaterar att jag trivs förträffligt bra just nu. Det svänger om Highway 61 revisited. Det låter nästan som en orgel där i bakgrunden, kyrkligt bra helt enkelt, konsertens bästa låt, publiken klappar i takt, klappar inte i takt, alla takter, och skriker, låten bara fortsätter och fortsätter. Jag skriker också.

Kyrkligt var det, och Knockin' on heavens door är första extranummer. Just nu ser jag ingen som helst anledning till att inte fortsätta ligga kvar här i gräset och lyssna, titta på människorna och träden. Han sjunger låten med djup inlevelse  och gitarrerna gnisslar lika mycker som mina tänder efter den amazingly söta körsbärsläsken som nu tagit slut. Det är kanske inte den mest bekväma skrivpositionen, att halvligga och skriva, mina axlar och min rygg är inte så vältränade, inte riktigt gjorda för det här, jag behöver gå hit och halvligga och lyssna och skriva lite oftare. Men då tar jag med två körsbärsläsk, en till mig och en till alla andra som vill ha. Budorden ska man följa, det sa mannen med snaran runt armen, det kan gå illa annars, jag vill inte att det ska gå illa, jag vill ligga här och lyssna på konsert efter konsert. Dricker getingar sockerfri läsk undrar jag för mig själv innan jag skriver sista orden och sparar dokumentet. Fyrverkerier avslutar konserten, på riktigt, det är fyrverkerier, det är så passande att jag tittar mig omkring här i parken och känner för att prata med någon om det, hallå, hör ni, fyrverkerier, vad festligt. Ge mig en läsk.

Utloggad M:o Nightmare

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2156
  • I woke in the mornin' wand'rin'...
    • Visa profil
SV: The 1995 Project
« Svar #188 skrivet: 25 maj, 2014, 20:03:39 »
Dylan fyller år och myran har sitt liv emedan parken är grön....La vie est belle au printemps... -_-
Gypsy gal, you got me swallowed
I have fallen far beneath
Your pearly eyes, so fast an' slashing
An' your flashing diamond teeth

Utloggad egoBen

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 3464
    • Visa profil
    • E-post
SV: The 1995 Project
« Svar #189 skrivet: 07 juni, 2014, 18:19:58 »
Konsert 41 av 116, Eugene, Oregon 30 maj 1995

Stadsdelen töms på kufar. Stadsdelen gentrifieras, östermalmifieras. Liktriktas, den blir tråkigare, konstnärerna får flytta, alla udda figuerar måste flytta, har inte råd att bo kvar, köps ut, köpts bort, betala annars kan du dra, vill vi inte ha dig. Kufarna bor inte längre här. Igår inledde jag samtal med främmande människor på uteserveringarna, jag gör vad jag kan, om ingen annan kufar sig så får jag ställa upp. Jag sa hej vad dricker ni är det gott får jag slå mig ner. Jag började prata med några musiker som bar på utrustning, den ena klädd i svart kostym och den andra vit. Ska ni spela ikväll frågade jag, och visst, det skulle dom, klockan sju, jag kommer sa jag och det gjorde jag. Mannen i vitt spelade gitarr och mannen i svart spelade piano och visade sig vara operasångaren Lars Cleveman men han spelar också experimentell musik med med mannen i vitt, bandet heter Dom Dummaste och gårdagens konsert var en enda låt på ackorden F och G och den varade i exakt 120 minuter. Carl Johan De Geer gästade på trombon vilket han gjorde fantastiskt bra men märkligast av alla var den gregorianske sångaren som mässande på latin i sin gröna jacka och sina bruna byxor. En sylvass mittbena. Det var en magnifik konsert, jag tycker om magnifika konserter och jag tycker om att sitta i parken igen.

En man bredvid mig väntar på att jag ska tömma min burk. Vi tar oss till Eugene i Oregon som ligger längs Highway five några mil söder om Portland i nordvästra USA. Det kommer en annan man och vill ha min burk men jag har inte tömt den ännu. All along the watchtower låter så magnifik som bara den kan och jag vill inte att den ska ta slut. En ljusbrun tax tuggar på en bit plast lite längre ner, det är en fin tax, annars tycker jag att hundarna blir fulare för varje år som går. När jag växte upp var alla hundar fina men så är det inte längre. Det verkar som att någon slags tävling pågår, i att skaffa den fulaste hunden, den ena är fulade än den andra.

You're a big girl now, bird on the horizon, sitting on a fence, I hope that you can hear, hear me singing through these tears, love is so simple to quote a phrase, you've known it all the time I'm learning it these days, det landar ett löv på mina tangenter, det blåser ganska mycket idag, lövet måste vara från förra säsongen för det är brunt som taxen fast det är inget löv inser jag, det är ett frö som landar på mina tangenter och jag låter det ligga kvar. Taxen lägger sig ner och jag lyssnar vidare på denna fantastiska låt, jag kan knappt förstå det, han sjunger så fint, så fantastiskt fint, lövet som inte är något löv åker fram och tillbaka på mina tangenter. When you're lost in the rain in Juarez and negativity don't pull you through sjunger han, den här konserten innebär en vändning, en total vändning, han gör något annat, något nytt, han sjunger en låt som kunde varit vilken som helst men det är inte vilken som helst, jag sitter en bit upp på kullen vid Sven-Harrys konstmuseum i parken och tittar på människor och taxen ska gå nu och den viftar på svansen och det gör jag med, jag har mitt löv mitt frö och lyssnar på en fantastisk konsert och jag sitter i en park och ser männsikor och hundar och nu kan någon komma och hämta min burk men ingen kommer och hämtar min burk.

Igår cyklade jag över till Kungsholmen och över Västerbron och kom till Hornstull. Den som hör den här Silvo blir inte besviken, han sjunger så bra, så bra, Cleveman på operan hade blivit avundsjuk, jag ger min burk till en tredje man och jag ser en fjärde gå omkring där nere, han kanske får min nästa. Jag har aldrig hört Silvio låta så bra jag har aldrig ens hört Silvio jämfört med det här, publiken jublar och viftar på sina svansar takt. Det är dags nu, jag lutar mig tillbaka och bara lyssnar, det blåser, löven som är frön blåser vilt omkring mig, jag lutar mig bakåt och känner doften av tändväska och jag lyssnar jag lyssnar och hör publiken jubla det går inte att göra något annat löven blåser och landar överallt. Den här konserten skiljer sig mot allt som jag tidigare har hört. TIll och med tamburinmannen som varit med varje gång låter som en helt ny låt, något annat, större, något magiskt, det är ensammare, det låter ensamt, jag är ensam.

Det går inte att beskriva, det går inte att skriva, inte att förklara, att Masters of war kan vara så här vacker och så här hemsk på samma gång, det sitter en kuf på huk bredvid en papperskorg, han letar efter något, hans vänner sitter på bänken bredvid, vännerna samtalar det är sista kufarna i området men jag gör vad jag kan. Jag cyklade över Kungsholmen över Västerbron och kom till Hornstull och tog höger och kom till Lindvallsplan nummer tio och jag tryckte in koden och jag gick en trappa upp och jag knackade på och en man öppnade. Vi tog i hand, skakade tass, jag klev in. När jag lyssnar på den här To Ramona som är precis lika underbar och annorlunda mot vad jag någonsin hört, när jag lyssnar på den så ser jag några droppar regn falla, faller på mina tangenter min skärm. Jag vaggar fram och tillbaka, det går inte att göra något annat, det är en vals, den bjuder upp till dans, det regnar nu men jag sitter kvar det regnar på min dator men jag dansar och sitter kvar. Det regnar och jag flyttar några meter upp och sätter mig under ett träd. Trädet som ger mig alla blad alla frön och nu sitter jag under det. Parken töms och bakom mig ser jag en store collie. Kufen har en kompis och han har en hatt. En seglarhatt och kompisen med seglarhatten har en hund, en stor vit och svart hund. Det är nu fyra kufar som samtalar, fyra kufar och en hund. Till vänster om mig springer det förbi en så liten hund att den skulle rymmas i min burk, hund i burk.

En annan av vännerna har en annan hatt. En napoleonhatt, han går böjd framåt och han håller i en papperskasse. Det mullrar och dånar i Eugene, Oregon, det mullrar när In the garden spelas i Eugene, Oregon. Det regnar i Vasaparken. Jag klev in genom dörren i lägenheten på Lindvallsplan och jag beundrade alla rörförstärkare som stod på hyllorna, på golvet, i skåpen. Under sängen. Ett litet barn jagar en duva och lyckas nästan men bara nästan fånga den. Han som bor i lägenheten på Lindvallsplan säger att han bodde på min gata förut, när det var hyresrätter där. Nu är det inga hyresrätter kvar. Och alla kufar har flyttat. Jag berättar om Peter som vi köpte vår lägenhet av och han säger att han vet vem Peter är och att han har varit hemma hos honom, då, för länge sedan, i lägenheten som sedan fem år tillbaka är vår. Jag sitter under en stor lönn och det har slutat regna i Vasaparken. Jag ska snart gå hem. Jag ska gå hem men jag sitter kvar. Det är här jag är och här jag vill vara. Jag hade kunnat sova här, under trädet, under min lönn. Konserten tar slut, snart tar den slut, med den längsta The times they are a-changin' som jag har hört, som kanske någonsin har spelats, jag vet inte, men den är lång, den är mycket lång och den hade gärna kunnat vara 120 minuter lång men så lång är den inte. Människorna som är kvar i parken blir mer och mer berusade, inte barnen, dom jagar bara duvor. Det har slutat regna och molnen skingrar sig. Konserten är slut och jag tvingas höra samtal från kvinnor bakom mig som pratar om relationer, berusade kvinnor som pratar om relationer och problem det är bara problem någon öppnar en flaska mousserande och kvinnorna fortsätter att dricka och prata om män och den här platsen under trädet är annorlunda nu. Min tid i parken är över men jag kommer kanske tillbaka. Sitter kanske här, i regnet, som inte längre är något regn, som inte är något löv. Två små pudlar som kanske inte är några pudlar leker med en boll.

Utloggad Leif

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 4238
    • Visa profil
    • E-post
SV: The 1995 Project
« Svar #190 skrivet: 07 juni, 2014, 20:56:27 »
Jag bugar. Ödmjukt. Tack.
The man in me will hide sometimes to keep from bein seen.
But that's just because he doesn't want to turn into some machine.

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
SV: The 1995 Project
« Svar #191 skrivet: 07 juni, 2014, 23:08:06 »
Jag med. Bugar alltså.

Men måste kommentera det där i början.

Du såg alltså Dom Dummaste på Teaterstudio Lederman, som ju är granne med dig, igår.
Det hade jag också velat göra.
Och faktum är att jag sett Dom Dummaste (vars andre medlem heter Martin Rössel) där en gång. Fast då var de förband till fina Caroline Says.
Lars Cleveman är f ö en gentleman, som en gång på Big Ben, då jag gjort ett munspelsinhopp med Plastic Pals, berömde mitt spel. Två gånger till och med.

Så mycket för namndroppande och egenskryt.

Leve kufarna!
Som, kanske ändå, inte är några kufar ...
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Utloggad egoBen

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 3464
    • Visa profil
    • E-post
SV: The 1995 Project
« Svar #192 skrivet: 07 juni, 2014, 23:31:50 »
Där ser man, kul att du känner till bandet, det var som sagt en väldigt bra och intressant konsert i en fin lokal. Två timmar före konsertstart kände jag inte ens till bandet! :-) Träffade även den gode Hibbit på gatan utanför när skulle gå och ta ut kontanter, han skulle till konserten, så det var fler Loveandtheftare på plats och vi umgicks sedan efter konserten. Man stöter ofta på kul människor när man är ute och rör sig på gatorna.

 :d2:

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
SV: The 1995 Project
« Svar #193 skrivet: 08 juni, 2014, 00:14:12 »
Där ser man, kul att du känner till bandet, det var som sagt en väldigt bra och intressant konsert i en fin lokal. Två timmar före konsertstart kände jag inte ens till bandet! :-) Träffade även den gode Hibbit på gatan utanför när skulle gå och ta ut kontanter, han skulle till konserten, så det var fler Loveandtheftare på plats och vi umgicks sedan efter konserten. Man stöter ofta på kul människor när man är ute och rör sig på gatorna.

 :d2:

Dom Dummaste bildades redan 1979. Eller gjorde dom det?

Går man in på deras Facebooksida får man veta:

"Dom Dummaste finns inte och har aldrig funnits."

Nä, så kan det också vara.

Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Utloggad Hibbitt

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 1671
    • Visa profil
    • E-post
SV: The 1995 Project
« Svar #194 skrivet: 09 juni, 2014, 20:39:35 »
Där ser man, kul att du känner till bandet, det var som sagt en väldigt bra och intressant konsert i en fin lokal. Två timmar före konsertstart kände jag inte ens till bandet! :-) Träffade även den gode Hibbit på gatan utanför när skulle gå och ta ut kontanter, han skulle till konserten, så det var fler Loveandtheftare på plats och vi umgicks sedan efter konserten. Man stöter ofta på kul människor när man är ute och rör sig på gatorna.

 :d2:

Dom Dummaste bildades redan 1979. Eller gjorde dom det?
Går man in på deras Facebooksida får man veta:
"Dom Dummaste finns inte och har aldrig funnits."
Nä, så kan det också vara.

Ja det blev en trevlig kväll :d2: och innan the 1995 Project-tråd OT:ar sig åt alltför dumt håll så tjoar jag till att jag just upptäckte att Dom Dummaste hade en gammal tråd. Kort men dock. -_-
...and if you hear vague traces of skippin' reels of rhyme to your tambourine in time...