Författare Ämne: Ja ny medlem ska väl visa upp sig själv  (läst 3551 gånger)

Utloggad Olle

  • Hobo
  • *
  • Antal inlägg: 1
    • Visa profil
    • E-post
Ja ny medlem ska väl visa upp sig själv
« skrivet: 05 juni, 2006, 14:11:18 »
Är inte alltför insatt i bob dylans liv, har ärligt talat inte läst hans egna självbiografi. Men jag är mera en av de där som bara lyssnar och spelar hans musik. Är från Södertälje, bara sett Dylan en gång, var nu senast i globen, var ju ingen höjdar grej måste jag ju säga. Det svängde och Bob uttrycker ju sig själv lika bra som han alltid gjort.. Men ljudet var ju skrämmande dåligt, lät ju som tusen sågar som flög i öronen, eller nån som spelade såg. Ja för övrigt så gillar jag jazz och att läsa biografier och modern historia typ.  

Utloggad Humlan

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 8072
    • Visa profil
Ja ny medlem ska väl visa upp sig själv
« Svar #1 skrivet: 05 juni, 2006, 16:41:02 »
Globen är som den är, Dylan som han är... jag hade ett fint ögonblick även den här gången, mixa... spela upp "upptagningen" på så hög volym du som du klarar av så låter det så bra som det är möjligt från Globen...  ....men det finns många finare inspelningar att lyssna på.....från andra tillfällen..... :gulp:  :cheer:  :party:  :punk:  :rolleyes:  :geek: Välkommen !
±→H4n→~ https://www.instagram.com/joakim.humleback/

"But power and greed and corruptible seed Seem to be all that there is"

"Since the legalization, Monsanto has charged Brazilian farmers 2% of their sales of Roundup Ready soya beans, which now account for an estimated 85% of the nations soyabean"

Utloggad egoBen

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 3464
    • Visa profil
    • E-post
Ja ny medlem ska väl visa upp sig själv
« Svar #2 skrivet: 06 juni, 2006, 14:10:59 »
Jag vet inte om man får så god inblick i Dylans liv om man läser hans "självbiografi", men det är fantastisk läsning i vilket fall som helst. Rekommenderas!

Jag har sett Dylan tre gånger i Globen och det har aldrig varit något särskilt. I Göteborg och Oslo brukar det vara bättre, av någon anledning.

Välkommen!
/Joakim (från Tumba)

Utloggad eternity

  • Hobo
  • *
  • Antal inlägg: 4
    • Visa profil
    • E-post
Ja ny medlem ska väl visa upp sig själv
« Svar #3 skrivet: 07 juni, 2006, 12:12:07 »
Citera
I Göteborg och Oslo brukar det vara bättre, av någon anledning.


....för att inte tala om Karlstad där jag sett honom två gånger från mycket god sittplats. Att en hockeyarena skulle kunna bli särskilt mysig är väl ganska otroligt.
En helt osannolikt välfunnen plats var dock Borgholms slottsriun 2001 där konserten var en oförglömlig upplevelse.

Välkommen, förresten - själv är jag bara en vecka gammal här men med ett födelseår som bara skiljer sig åtta från Dylans. Han har följt mig allt mer intensivt genom åren och är en ständig källa till eftertanke och kraft.

Hälsningar/eternity

Though you might call it 'Paradise.[/font]

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
Ja ny medlem ska väl visa upp sig själv
« Svar #4 skrivet: 08 juni, 2006, 17:55:33 »
Välkomna Olle och Evigheten! Kul med nya medlemmar som säger hej, tycker jag. Så hej på er själva, hoppas ni kommer att trivas här   :cheer:   B)   :D  
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you