Författare Ämne: Dylanträff i Göteborg våren 2014  (läst 8598 gånger)

Utloggad Slim

  • Landlord
  • *****
  • Antal inlägg: 291
    • Visa profil
SV: Dylanträff i Göteborg våren 2014
« Svar #15 skrivet: 28 maj, 2014, 18:52:01 »
Tack för mycket trevligt sällskap igår. Och speciellt till Elmer, vars quiz  inte var lätt precis. Alla mina chansningar sprack tyvärr så jag får ladda för nästa gång. Kanske var det den roligaste träffen hittills.

Utloggad Elmer Eliasson

  • Landlord
  • *****
  • Antal inlägg: 445
    • Visa profil
    • E-post
SV: Dylanträff i Göteborg våren 2014
« Svar #16 skrivet: 28 maj, 2014, 19:18:02 »
Det var verkligen trevligt på Bishops Arms igår kväll. Vi blev till slut nio stycken som snackade Bob, drack öl och tävlade i frågesport. Här kommer resultaten i quizen:

Trea blev Lennart (Vaudeville här på forumet) med sju rätt av 13 möjliga. Det kan tilläggas att han skaffat en hund som fått namnet Dylan. Smeknamnet är förstås Bob Hund...

På andra plats kom Thomas (Salle) med åtta korrekta svar.

Vann gjorde Viktor som var ensam om nio rätt. Verkligen imponerande av 21-åringen som till exempel besegrade de rutinerade rävarna Micke S, Manfred och Jonas (Slim). Viktor bor i Göteborg, har varit på 13 Bobspelningar och ska se ytterligare fem i sommar. Vi gamlingar kan vara stolta över sådan återväxt!

Jag ska posta frågorna i den här tråden lite senare, kanske redan i kväll/natt. Jag ska titta på landskampen och pyssla med lite annat först.

Till alla som var med igår säger jag TACK FÖR SENAST! Vi kör nästa år igen!

Elmer

Utloggad egoBen

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 3464
    • Visa profil
    • E-post
SV: Dylanträff i Göteborg våren 2014
« Svar #17 skrivet: 28 maj, 2014, 19:29:32 »
Vad roligt ni verkar ha haft, klart avundsjuk. Viktor, om det är samme Viktor som jag tror jag träffat, är en trevlig prick, som jag träffade i London förra året (hej!). Man kan säga att Viktor är en väldigt typisk göteborgare, mycket glad, pratsam och trevlig. Stämmer väl i alla fall nästan på göteborgare i allmänhet. :d2:

Frågorna ser vi fram emot!

Utloggad Elmer Eliasson

  • Landlord
  • *****
  • Antal inlägg: 445
    • Visa profil
    • E-post
SV: Dylanträff i Göteborg våren 2014
« Svar #18 skrivet: 28 maj, 2014, 23:50:10 »
Okey, här kommer frågorna. Jag återkommer med svaren i början av nästa vecka.


Vem läser texten i den amerikanska ljudboksupplagan av Chronicles?
1  John Cusack                           X  Sean Penn                     2  John Goodman

I vilken låt hittar vi raden I sat down and wrote the best words I could write?
1  Percy´s song                          X  Honest with me              2  The wicked messenger

Vilken folkgrupp retade Bob upp med ett uttalande i franska versionen av Rolling Stone?
1  Serber                                    X  Bosnienmuslimer            2  Kroater

Vilken sorts MC körde Bob vid olyckan?
1  Norton                                    X  Triumph                         2 BSA

Var spelade Bob för exakt 25 år sedan (27 maj 1989)?
1  Ishallen, Helsingfors                 X  Christinehof                    2  Globen

Vilken volym av Bootleg Series innehåller Red river shore?
1  Sex                                         X  Sju                                2  Åtta

Fools rush in where angels fear to tread. Från vilken poet har Bob "lånat" den strofen?
1  John Swift                               X  Alexander Pope               2  John Keats

Vilket av Bobs barn har regisserat filmen American pie - the wedding?
1  Samuel                                   X  Jesse                              2  Anna

Walter Cronkite är en legendarisk TV-journalist. I vilken låt nämns han?
1  Black diamond bay                  X  Unbelievable                    2  I shall be free

Vilket år fick Bob det prestigefyllda Pulitzerpriset?
1  2008                                      X  2006                               2  2004

För vilket bilmärke gjorde Bob reklam vid årets Super Bowl?
1  Chrysler                                 X  Ford                                2  Cadillac

Ofelia fyller år i Desolation row, hur gammal blir hon?
1  Tjugo                                     X Tjugoett                           2  Tjugotvå

Vem har skrivit boken Bobby boy - mannen i mig?
1  Arne Sundelin                         X  Håkan Lahger                  2  Stig Hansén

UTSLAGSFRÅGA: Hur många bor i staden Hibbing enligt folkräkningen 2010?

Elmer

Utloggad mickesam

  • Landlord
  • *****
  • Antal inlägg: 285
    • Visa profil
    • E-post
SV: Dylanträff i Göteborg våren 2014
« Svar #19 skrivet: 29 maj, 2014, 10:48:32 »
Jag vill tacka Elmer för arrangemanget och övriga för engagemanget. Tyvärr hade jag inte skuggan att försvara förra årets quiz-vinst, men jag lämnar med varm hand över vandringspokalen till medlem av den yngre generationen, och som Elmer nämner; det är fint att det finns återväxt.

2015 års träff är redan inbokad.

Micke, Göteborg

Utloggad Leif

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 4238
    • Visa profil
    • E-post
SV: Dylanträff i Göteborg våren 2014
« Svar #20 skrivet: 29 maj, 2014, 20:17:10 »
Okey, här kommer frågorna. Jag återkommer med svaren i början av nästa vecka.


Vem läser texten i den amerikanska ljudboksupplagan av Chronicles?
1  John Cusack                           X  Sean Penn                     2  John Goodman

I vilken låt hittar vi raden I sat down and wrote the best words I could write?
1  Percy´s song                          X  Honest with me              2  The wicked messenger

Vilken folkgrupp retade Bob upp med ett uttalande i franska versionen av Rolling Stone?
1  Serber                                    X  Bosnienmuslimer            2  Kroater

Vilken sorts MC körde Bob vid olyckan?
1  Norton                                    X  Triumph                         2 BSA

Var spelade Bob för exakt 25 år sedan (27 maj 1989)?
1  Ishallen, Helsingfors                 X  Christinehof                    2  Globen

Vilken volym av Bootleg Series innehåller Red river shore?
1  Sex                                         X  Sju                                2  Åtta

Fools rush in where angels fear to tread. Från vilken poet har Bob "lånat" den strofen?
1  John Swift                               X  Alexander Pope               2  John Keats

Vilket av Bobs barn har regisserat filmen American pie - the wedding?
1  Samuel                                   X  Jesse                              2  Anna

Walter Cronkite är en legendarisk TV-journalist. I vilken låt nämns han?
1  Black diamond bay                  X  Unbelievable                    2  I shall be free

Vilket år fick Bob det prestigefyllda Pulitzerpriset?
1  2008                                      X  2006                               2  2004

För vilket bilmärke gjorde Bob reklam vid årets Super Bowl?
1  Chrysler                                 X  Ford                                2  Cadillac

Ofelia fyller år i Desolation row, hur gammal blir hon?
1  Tjugo                                     X Tjugoett                           2  Tjugotvå

Vem har skrivit boken Bobby boy - mannen i mig?
1  Arne Sundelin                         X  Håkan Lahger                  2  Stig Hansén

UTSLAGSFRÅGA: Hur många bor i staden Hibbing enligt folkräkningen 2010?

Elmer

Fin quiz, Elmer, riktigt fin!  :d5:
Lurig och på bra nivå.

Har förstås läst igenom och svarat på alla frågor, utan att ha googlat eller fuskat, jag lovar  :mellow:.  Efter att ha svarat på alla frågorna, med papper och penna, satte jag igång att googla på de frågor jag var osäker på. Det gick bra, jag fick ihop 11 rätt, vilket jag känner mig riktigt nöjd med, jag som brukar få panik inför quiz:ar om jag inte är den som sätter ihop dem. Avslöjar inget mer nu innan du publicerat dina svar.

 :d5:



The man in me will hide sometimes to keep from bein seen.
But that's just because he doesn't want to turn into some machine.

Utloggad Elmer Eliasson

  • Landlord
  • *****
  • Antal inlägg: 445
    • Visa profil
    • E-post
SV: Dylanträff i Göteborg våren 2014
« Svar #21 skrivet: 02 juni, 2014, 15:15:40 »
Här kommer svaren på quizen:

X) Sean Penn
1) Percy´s song
2) Kroater
X) Triumph
X) Christinehof
2) Åtta
X) Alexander Pope
X) Jesse
1) Black diamond bay
1) 2008
1) Chrysler
2) Tjugotvå
2) Stig Hansén

UTSLAGSFRÅGA: 16361

Elmer

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
SV: Dylanträff i Göteborg våren 2014
« Svar #22 skrivet: 02 juni, 2014, 20:12:22 »
Här kommer svaren på quizen:

X) Sean Penn
1) Percy´s song
2) Kroater
X) Triumph
X) Christinehof
2) Åtta
X) Alexander Pope
X) Jesse
1) Black diamond bay
1) 2008
1) Chrysler
2) Tjugotvå
2) Stig Hansén

UTSLAGSFRÅGA: 16361

Elmer

Tack för svar!
10/13 för mig. Missade tre i rad: 5-7.
Det kan jag leva med   -_-
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Utloggad egoBen

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 3464
    • Visa profil
    • E-post
SV: Dylanträff i Göteborg våren 2014
« Svar #23 skrivet: 02 juni, 2014, 22:31:46 »
Jag hade 8 rätt, övriga eventuella gissningsrätt räknar jag inte. Särskilt kul var den sista ordinarie frågan eftersom jag nyligen träffade Stig Hansén.

Utloggad rainydaycat

  • A Friend To The Poor
  • ***
  • Antal inlägg: 200
    • Visa profil
    • E-post
SV: Dylanträff i Göteborg våren 2014
« Svar #24 skrivet: 05 maj, 2015, 18:51:04 »
Jag ska ändå till Göteborg dagen efter...så jag startar dagen innan :d4:och kommer för att fira The Master.
Rainydaycat

Utloggad rainydaycat

  • A Friend To The Poor
  • ***
  • Antal inlägg: 200
    • Visa profil
    • E-post
SV: Dylanträff i Göteborg våren 2014
« Svar #25 skrivet: 05 maj, 2015, 19:04:05 »
hehe...ett år för sent visst :mellow:
Rainydaycat