Författare Ämne: Stora ögonblick/Bob knäcker  (läst 380310 gånger)

Utloggad Sergei Petrov

  • A Friend To The Poor
  • ***
  • Antal inlägg: 209
    • Visa profil
SV: Stora ögonblick/Bob knäcker
« Svar #240 skrivet: 09 mars, 2009, 15:54:38 »
http://www.youtube.com/watch?v=_ILrl-SPHtY - vad man gillar den låten...

Ett tips är programmet "YouTube to Mp3 Converter" som gör att du kan få ner youtubefiler på datorn i mp3  :party:

http://www.dvdvideosoft.com/downloads/download-free-YouTube-to-Mp3-converter.htm
« Senast ändrad: 09 mars, 2009, 16:03:10 av Sergei Petrov »
Beauty walks a razor's edge, someday I'll make it mine.

Utloggad Tobias

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6016
    • Visa profil
    • Last.fm
    • E-post
SV: Stora ögonblick/Bob knäcker
« Svar #241 skrivet: 09 mars, 2009, 16:13:10 »
http://www.youtube.com/watch?v=_ILrl-SPHtY - vad man gillar den låten...

Ett tips är programmet "YouTube to Mp3 Converter" som gör att du kan få ner youtubefiler på datorn i mp3  :party:

http://www.dvdvideosoft.com/downloads/download-free-YouTube-to-Mp3-converter.htm

Fast att ta vad som redan är väldigt komprimerade ljudfiler och sedan föra över dem till ännu ett komprimerat format (och därmed göra om komprimeringsprocessen en gång till) tycker jag inte verkar så otroligt lockande. Fast det är klart, kan man inte få tag på dem på annat sätt så kanske det kan duga.
"Trying is the first step towards failure."

-Homer Simpson

Utloggad Sergei Petrov

  • A Friend To The Poor
  • ***
  • Antal inlägg: 209
    • Visa profil
SV: Stora ögonblick/Bob knäcker
« Svar #242 skrivet: 09 mars, 2009, 16:19:03 »
http://www.youtube.com/watch?v=_ILrl-SPHtY - vad man gillar den låten...

Ett tips är programmet "YouTube to Mp3 Converter" som gör att du kan få ner youtubefiler på datorn i mp3  :party:

http://www.dvdvideosoft.com/downloads/download-free-YouTube-to-Mp3-converter.htm

Fast att ta vad som redan är väldigt komprimerade ljudfiler och sedan föra över dem till ännu ett komprimerat format (och därmed göra om komprimeringsprocessen en gång till) tycker jag inte verkar så otroligt lockande. Fast det är klart, kan man inte få tag på dem på annat sätt så kanske det kan duga.

Kvalitén är inte den bästa, det har du rätt i.
Beauty walks a razor's edge, someday I'll make it mine.

Utloggad Hurricane

  • Landlord
  • *****
  • Antal inlägg: 250
    • Visa profil
SV: Stora ögonblick/Bob knäcker
« Svar #243 skrivet: 13 mars, 2009, 13:16:07 »
Idag knäckte han järnet, Dylan.

Sitter på bussen hem, kroppen börjar ge upp och böja sig för, vad jag antar kommer bli, en helg av sjukdom, sängliggande och minimalt socialt umgänge.
Jag mår som ett otömt askfat helt enkelt.

Jag sätter mina hörlurar i öronen och försöker hitta något att lyssna på de 45 minuterna bussresan tar.
Det fick bli Eugene, Oregon 14/6 1999. Soundboard inspelning. Gitarr väldigt framträdande i mixen, Dylans röst likaså.

Och det låter helt underbart. Helt fantastiskt, otroligt magiskt. Jag sluter ögonen och förs fram genom Cocaine Blues och My Back Pages följt av en enastående Boots Of Spanish Leather.
Därpå en stark "Hard Rain". Sedan Love Minus Zero/No Limit, en av mina absoluta favoriter.

Efter det kommer en enorm dubbel rätt in i mina öron. Första framträdandet någonsin av Down Along The Cove, Dylan med en urstark röst och en bra låt som borde luftas oftare.

Sedan stiger jag av bussen och börjar vandra hemåt, Dylan pratar med publiken:

"They call this the home of the hippies. ... I've never been a hippie ... but I'm an honorary hippie."

Sen fick Blind Willie McTell följa mig hela vägen hem.


Att han kan vara så bra. Så otrolig, att han lyckas få mig att må bra, om än bara för de där 45 minutrarna, gör mig så otroligt glad. Och sugen på att strunta i allt vad ekonomi och studentfirande innebär och bränna varje öre på att införskaffa biljetter till vårens konserter. Att han dessutom, vilket jag märker när jag kommer hem och undersöker konserten lite närmare, har gett konserter 11, 12 och 13 juni, alltså de tre kvällarna innan den här, gör mig så imponerad. Att kunna spela fyra konserter på fyra dagar och på den fjärde leverera något så här fantastiskt är helt otroligt. Helt knäckande


 -_-

Utloggad Leif

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 4238
    • Visa profil
    • E-post
SV: Stora ögonblick/Bob knäcker
« Svar #244 skrivet: 13 mars, 2009, 14:15:26 »
Idag knäckte han järnet, Dylan.

Sitter på bussen hem, kroppen börjar ge upp och böja sig för, vad jag antar kommer bli, en helg av sjukdom, sängliggande och minimalt socialt umgänge.
Jag mår som ett otömt askfat helt enkelt.

Jag sätter mina hörlurar i öronen och försöker hitta något att lyssna på de 45 minuterna bussresan tar.
Det fick bli Eugene, Oregon 14/6 1999. Soundboard inspelning. Gitarr väldigt framträdande i mixen, Dylans röst likaså.

Och det låter helt underbart. Helt fantastiskt, otroligt magiskt. Jag sluter ögonen och förs fram genom Cocaine Blues och My Back Pages följt av en enastående Boots Of Spanish Leather.
Därpå en stark "Hard Rain". Sedan Love Minus Zero/No Limit, en av mina absoluta favoriter.

Efter det kommer en enorm dubbel rätt in i mina öron. Första framträdandet någonsin av Down Along The Cove, Dylan med en urstark röst och en bra låt som borde luftas oftare.

Sedan stiger jag av bussen och börjar vandra hemåt, Dylan pratar med publiken:

"They call this the home of the hippies. ... I've never been a hippie ... but I'm an honorary hippie."

Sen fick Blind Willie McTell följa mig hela vägen hem.

Att han kan vara så bra. Så otrolig, att han lyckas få mig att må bra, om än bara för de där 45 minutrarna, gör mig så otroligt glad. Och sugen på att strunta i allt vad ekonomi och studentfirande innebär och bränna varje öre på att införskaffa biljetter till vårens konserter. Att han dessutom, vilket jag märker när jag kommer hem och undersöker konserten lite närmare, har gett konserter 11, 12 och 13 juni, alltså de tre kvällarna innan den här, gör mig så imponerad. Att kunna spela fyra konserter på fyra dagar och på den fjärde leverera något så här fantastiskt är helt otroligt. Helt knäckande

 -_-

Yeah, Right on! Tack för den!

Jag är på intet sätt någon completist och har inte samlat alla tillgängliga live gigs men en hel del har jag ju hunnit samla på mig. Och denna
är jag ganska säker att jag har på någon hårddisk, men jag minns inte hur den lät. Jag minns dock att Eugene 1999 har omtalats i positiva ordalag förut.

Så, då vet jag vad jag ska lyssna på ikväll över en öl eller sju.   :d6: :mellow:
The man in me will hide sometimes to keep from bein seen.
But that's just because he doesn't want to turn into some machine.

Utloggad Leif

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 4238
    • Visa profil
    • E-post
SV: Stora ögonblick/Bob knäcker
« Svar #245 skrivet: 14 mars, 2009, 00:27:24 »
Just det ja! NU minns jag! Go listen, Eugene 1999 rocks! Down along the cove!!!
The man in me will hide sometimes to keep from bein seen.
But that's just because he doesn't want to turn into some machine.

Utloggad Tobias

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6016
    • Visa profil
    • Last.fm
    • E-post
SV: Stora ögonblick/Bob knäcker
« Svar #246 skrivet: 14 mars, 2009, 00:39:03 »
Just det ja! NU minns jag! Go listen, Eugene 1999 rocks! Down along the cove!!!

Första liveframförandet av "Down Along The Cove" någonsin, faktiskt. Den funkade rätt bra. Några år senare blev den ännu bättre live, då Dylan började använda ett än fräckare arrangemang och lade till en ny vers.
"Trying is the first step towards failure."

-Homer Simpson

Utloggad Pirke.Avot

  • A Friend To The Poor
  • ***
  • Antal inlägg: 161
    • Visa profil
SV: Stora ögonblick/Bob knäcker
« Svar #247 skrivet: 16 mars, 2009, 23:10:58 »
Jag har nyligen förälskat mig i denna underbara version av Boots of Spanish Leather från München 29 okt 2003.

Rösten är ju bara så vacker!
The only thing we knew for sure about Henry Porter was that he's name wasn't Henry Porter.

Utloggad Leif

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 4238
    • Visa profil
    • E-post
SV: Stora ögonblick/Bob knäcker
« Svar #248 skrivet: 18 april, 2009, 23:55:28 »
Heart of mine.
Jag skulle dö på stunden för att få höra den live.

Gå tillbaka och lyssna på den här låten, på Shot of love. Knäcker så det stänker. Så det räcker. Det behövs inte så mycket.


The man in me will hide sometimes to keep from bein seen.
But that's just because he doesn't want to turn into some machine.

Utloggad Leif

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 4238
    • Visa profil
    • E-post
SV: Stora ögonblick/Bob knäcker
« Svar #249 skrivet: 19 april, 2009, 00:38:46 »
Ibland är det så ljuvligt att gå tillbaka till studio-albumen. Mitt in the flood of alla torrents från alla jordens hörn.

I natt Shot of Love.
I natt sitter Shot of Love så fint. Inte bara för att EGOS finns där. Heart of mine, In the summmertime.

Den här skivan innehåller så mycket. Så många guldkorn. Inte bara EGOS. Bob själv har en soft spot för den här skivan. Jag också.



The man in me will hide sometimes to keep from bein seen.
But that's just because he doesn't want to turn into some machine.

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
SV: Stora ögonblick/Bob knäcker
« Svar #250 skrivet: 19 april, 2009, 00:40:21 »
Jag vet att Bob har det. Och har aldrig lyckats förstå varför.
Och så kommer nu TTL, som inte bara påminner mig om Street-legal, utan också om ... SOL ...

Hm.

 :mellow:
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Utloggad Leif

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 4238
    • Visa profil
    • E-post
SV: Stora ögonblick/Bob knäcker
« Svar #251 skrivet: 19 april, 2009, 00:45:02 »
Jag vet att Bob har det. Och har aldrig lyckats förstå varför.
Och så kommer nu TTL, som inte bara påminner mig om Street-legal, utan också om ... SOL ...

Hm.

 :mellow:

Hm.

Du förstår.



The man in me will hide sometimes to keep from bein seen.
But that's just because he doesn't want to turn into some machine.

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
SV: Stora ögonblick/Bob knäcker
« Svar #252 skrivet: 19 april, 2009, 00:50:36 »
Jag vet att Bob har det. Och har aldrig lyckats förstå varför.
Och så kommer nu TTL, som inte bara påminner mig om Street-legal, utan också om ... SOL ...

Hm.

 :mellow:

Hm.

Du förstår.





 :d2:
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Utloggad Leif

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 4238
    • Visa profil
    • E-post
SV: Stora ögonblick/Bob knäcker
« Svar #253 skrivet: 19 april, 2009, 00:52:03 »
Jag vet att Bob har det. Och har aldrig lyckats förstå varför.
Och så kommer nu TTL, som inte bara påminner mig om Street-legal, utan också om ... SOL ...

Hm.

 :mellow:

Hm.

Du förstår.

Sorry Fredrik, Anders, nu blir det för mycket OT....

Därför: EGOS på SOL, kan det bli bättre? Förutom på en gudabenådad NET-version? Nej, tänkte väl det.

The man in me will hide sometimes to keep from bein seen.
But that's just because he doesn't want to turn into some machine.

Utloggad Slim

  • Landlord
  • *****
  • Antal inlägg: 290
    • Visa profil
SV: Stora ögonblick/Bob knäcker
« Svar #254 skrivet: 20 april, 2009, 08:56:29 »
Just det ja! NU minns jag! Go listen, Eugene 1999 rocks! Down along the cove!!!

Första liveframförandet av "Down Along The Cove" någonsin, faktiskt. Den funkade rätt bra. Några år senare blev den ännu bättre live, då Dylan började använda ett än fräckare arrangemang och lade till en ny vers.

Vafalls? Info tack: 1. Exempel på konsert  2. Finns den nya texten nedtecknad nånstans   3. Fråga: Tycker jag om öl? Svar: Är påven katolik?