Författare Ämne: Gonna travel the world is what I'm gonna do  (läst 78012 gånger)

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
SV: Gonna travel the world is what I'm gonna do
« Svar #180 skrivet: 21 maj, 2015, 18:12:14 »
Tobias, du kan inte mena att detta blir ditt livs första tågluff? Jo, det gör du visst.
Ojoj ... att tågluffa är ju att leva ... typ ...
På gott och ont, alltså.
Men alldeles övervägande på gott.

Många tågluffar har jag bakom mig, och förhoppningsvis många framför mig   ^_^

Ja, det är första gången. Jag har åkt mycket tåg i mina dagar, men aldrig något som kan kallas tågluff. Som tur är är det aldrig för sent att börja leva!

Hehe ... precis   ^_^

Hur mycket man vill förbereda en tågluff, eller i stort sett låta bli att förbereda, det väljer man förstås själv. Låter man det bli som det blir och tar en dag i taget blir det ju mer av bergochdalbana än om man har planerat rutt och bokat boende. Åker man i värsta turistsäsongen rekommenderar jag definitivt det senare. Visst, när jag oförberedd kom till Brighton för ett antal år sen och hela stan var fullbokad, då gick det förstås att lägga ut sovsäcken i Sussex Gardens, och betittas av tämligen kritiska engelsmän när jag vaknade, men det är inget jag vill göra om   :huh:
Nå, det var iofs en liftarresa, men principen är densamma.

Sen hoppas jag att du är medveten om att en hel del snabbtåg kostar extra, förutom tågluffarkortet. Liksom att faktiskt inte alla järnvägar ingår i luffarkortet. Så, sånt tycker jag att du ska kolla upp så mycket du kan innan du åker.

Fler tips du vill ha?   :wub:
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Utloggad Fajersson

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 1174
    • Visa profil
    • E-post
SV: Gonna travel the world is what I'm gonna do
« Svar #181 skrivet: 02 juni, 2016, 15:50:22 »
Jag ska till Amsterdam i helgen. Är det någon som har något bra tips på restauranger och bra ölställen? Coffee shops-tips och annat behövs icke. Vi håller oss till flytande och etanolbaserade berusningsmedel  :d2:
...and the road is long, it's a long hard climb. I've been on that road for too long a-the time.

Utloggad egoBen

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 3464
    • Visa profil
    • E-post
SV: Gonna travel the world is what I'm gonna do
« Svar #182 skrivet: 02 juni, 2016, 18:32:12 »
Jag ska till Amsterdam i helgen. Är det någon som har något bra tips på restauranger och bra ölställen? Coffee shops-tips och annat behövs icke. Vi håller oss till flytande och etanolbaserade berusningsmedel  :d2:

För ölställen brukar jag kolla på Ratebeer. Finns även karta så att man vet var ställena ligger. Nära hotell, sevärdheter osv...

http://www.ratebeer.com/places/city/amsterdam/0/144/

Utloggad bobi

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2127
    • Visa profil
    • E-post
SV: Gonna travel the world is what I'm gonna do
« Svar #183 skrivet: 02 juni, 2016, 19:31:49 »
Det ligger en kvarn i östra Amsterdam-men inom räckhåll för transport och promenad. Stan är ju rätt liten..Nåväl, i denna kvarn finns ett mikrobryggeri av hög klass. DE serverar endast egenproducerat och till mycket bra priser. Käk finns också. Säkert hittas det lätt vid nätsökning, så j-a många mikrobryggerier med servering finns det inte. Testa, du blir inte besviken./bobi :d1:

Utloggad Fajersson

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 1174
    • Visa profil
    • E-post
SV: Gonna travel the world is what I'm gonna do
« Svar #184 skrivet: 02 juni, 2016, 23:38:17 »
Tack för tipsen. Kvarnen hade jag redan kornat in. Hittade en del trevliga ställen i närheten av mitt hotell på ratebeer också. Mest av allt ser jag fram emot ett besök på Craft and Draft. Ett mecka för mikrobryggeriöl.
...and the road is long, it's a long hard climb. I've been on that road for too long a-the time.