Författare Ämne: Rolling Stones  (läst 87217 gånger)

Utloggad Bengt

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 1950
    • Visa profil
    • E-post
SV: Rolling Stones
« Svar #180 skrivet: 28 mars, 2014, 19:18:40 »
1. Tattoo You 81
2. Bridges to Babylon 97
3. Steel Wheels 89
4. Emotional Rescue 80
5. Undercover 83, Dirty Work 86, Voodoo Lounge 94, A Bigger Bang 05

1 & 2 Här håller hela plattan, 3 & 4 Ca halva plattan funkar, 5 Någon eller några enstaka låtar är helt Ok

 :d6:

Förra rankingen gjordes enbart ur minnet. Nu är allt genomlyssnat en gång, och det blir skäms på missen ang. Emotional Rescue och Bridges To Babylon. "Rätt lista" är:

1. Tattoo You 81
2. Emotional Rescue 80
3. Bridges to Babylon 97
4. Steel Wheels 89
5. Voodoo Lounge 94
6. A Bigger Bang 05
7. Dirty Work 86
8. Undercover 83

1 & 2 Här håller hela plattan
3 & 4 Ca halva plattan funkar
5, 6 & 7 Ett par/några enstaka låtar är helt Ok
8 Endast sista låten funkar hjälpligt.

37 konserter mellan La Trabendo i Paris 2012 och fram till Singapore häromveckan har givit följande låtar från ovan listade plattor:

Start Me Up 37
Emotional Rescue 18
You Got Me Rocking 11
Slipping Away 8
Worried About You 2
Out Of Control 1
She's So Cold 1
Waiting On A Friend 1

Vore kanske kul med fler 80-talslåtar setlistan, men även med endast Start Me Up kan det bli bra :)

Staples Center, Los Angeles
20 Maj, 2013

Get Off Of My Cloud
It's Only Rock'n Roll
Paint It Black
Gimme Shelter
All Down The Line
Far Away Eyes
Sway (with Mick Taylor)
Doom And Gloom
One More Shot
Can't You Hear Me Knocking (with Mick Taylor)
Honky Tonk Women
You Got The Silver (Keith)
Before They Make Me Run (Keith)
Midnight Rambler (with Mick Taylor)
Miss You
Start Me Up
Tumbling Dice
Brown Sugar
Sympathy For The Devil
You Can't Always Get What You Want
Jumping Jack Flash
Satisfaction (with Mick Taylor)

Till skillnad från Nightmare tänker jag vila mig helt från Stones nu, och låta mig Get What I Need den 1 Juli.

 :d2:

Utloggad M:o Nightmare

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2156
  • I woke in the mornin' wand'rin'...
    • Visa profil
SV: Rolling Stones
« Svar #181 skrivet: 28 mars, 2014, 19:44:00 »
1. Tattoo You 81
2. Bridges to Babylon 97
3. Steel Wheels 89
4. Emotional Rescue 80
5. Undercover 83, Dirty Work 86, Voodoo Lounge 94, A Bigger Bang 05

1 & 2 Här håller hela plattan, 3 & 4 Ca halva plattan funkar, 5 Någon eller några enstaka låtar är helt Ok

 :d6:

Förra rankingen gjordes enbart ur minnet. Nu är allt genomlyssnat en gång, och det blir skäms på missen ang. Emotional Rescue och Bridges To Babylon. "Rätt lista" är:

1. Tattoo You 81
2. Emotional Rescue 80
3. Bridges to Babylon 97
4. Steel Wheels 89
5. Voodoo Lounge 94
6. A Bigger Bang 05
7. Dirty Work 86
8. Undercover 83

1 & 2 Här håller hela plattan
3 & 4 Ca halva plattan funkar
5, 6 & 7 Ett par/några enstaka låtar är helt Ok
8 Endast sista låten funkar hjälpligt.

37 konserter mellan La Trabendo i Paris 2012 och fram till Singapore häromveckan har givit följande låtar från ovan listade plattor:

Start Me Up 37
Emotional Rescue 18
You Got Me Rocking 11
Slipping Away 8
Worried About You 2
Out Of Control 1
She's So Cold 1
Waiting On A Friend 1

Vore kanske kul med fler 80-talslåtar setlistan, men även med endast Start Me Up kan det bli bra :)

Staples Center, Los Angeles
20 Maj, 2013

Get Off Of My Cloud
It's Only Rock'n Roll
Paint It Black
Gimme Shelter
All Down The Line
Far Away Eyes
Sway (with Mick Taylor)
Doom And Gloom
One More Shot
Can't You Hear Me Knocking (with Mick Taylor)
Honky Tonk Women
You Got The Silver (Keith)
Before They Make Me Run (Keith)
Midnight Rambler (with Mick Taylor)
Miss You
Start Me Up
Tumbling Dice
Brown Sugar
Sympathy For The Devil
You Can't Always Get What You Want
Jumping Jack Flash
Satisfaction (with Mick Taylor)

Till skillnad från Nightmare tänker jag vila mig helt från Stones nu, och låta mig Get What I Need den 1 Juli.

 :d2:

Lysande Bengt! Ja med den research du gjort bara idag skulle jag också vilat....tills imorgon  ^_^
Gypsy gal, you got me swallowed
I have fallen far beneath
Your pearly eyes, so fast an' slashing
An' your flashing diamond teeth

Utloggad Bengt

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 1950
    • Visa profil
    • E-post
SV: Rolling Stones
« Svar #182 skrivet: 28 mars, 2014, 22:21:10 »
De flesta som lättat sitt Stones-hjärta hittills håller både Tattoo You och Emotional Rescue hög(s)t. Betyder det att vi egentligen gillar 70's Stones bäst ? ...för en absolut majoritet av låtarna på de 2 plattorna härstammar ju faktist från olika delar av årtiondet som föregick 80-talet. :d6:


Utloggad Leif

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 4238
    • Visa profil
    • E-post
SV: Rolling Stones
« Svar #183 skrivet: 28 mars, 2014, 22:40:03 »
De flesta som lättat sitt Stones-hjärta hittills håller både Tattoo You och Emotional Rescue hög(s)t. Betyder det att vi egentligen gillar 70's Stones bäst ? ...för en absolut majoritet av låtarna på de 2 plattorna härstammar ju faktist från olika delar av årtiondet som föregick 80-talet. :d6:
Jag så är det, 70-talet. Har inte lättat mitt hjärta över plattorna härovan och ska inte göra det heller. Är alltför okunnig. Nå, Emotional Rescue och Tatto You, där var jag nog med fortfarande men inte så mycket därefter. Även om jag köpte A Bigger Bang då den kom.

Yes, 70-talet (Exile on Main Street!!!!!!!!) för min del som den gamla försoffade uv jag är. Och givetvis 60-talet också. Eller hur Nightmare?  :rolleyes: ^_^
The man in me will hide sometimes to keep from bein seen.
But that's just because he doesn't want to turn into some machine.

Utloggad M:o Nightmare

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2156
  • I woke in the mornin' wand'rin'...
    • Visa profil
SV: Rolling Stones
« Svar #184 skrivet: 29 mars, 2014, 00:34:37 »
Exactly Leif! 1965 är ju inte bara ett förträffligt Dylan-år, även Stones hade höjdpunkter...törs jag nämna 'Satisfaction' och 'The Last Time' till att börja med... :d1:
Gypsy gal, you got me swallowed
I have fallen far beneath
Your pearly eyes, so fast an' slashing
An' your flashing diamond teeth

Utloggad Tobias

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6016
    • Visa profil
    • Last.fm
    • E-post
SV: Rolling Stones
« Svar #185 skrivet: 29 mars, 2014, 02:18:22 »
Stones har spelat in 7 studio plattor sedan 80talet,
fem av dom tycker jag håller hög kvalitet.

tatto you
under cover
dirty work
steel wheels
bridges to babylon
voodo lounge
biggest bang

5 80-talare enligt wiki.
Ok vi kopplar på 80-talarna.
Fem håller hög kvalitet? Har inte hört många här så jag blir nyfiken.
Ska vi göra en liten survey?
För alla som tycker sig ha en aning.
Rangordna de åtta post70talarna:

Emotional Rescue 80
Tattoo You 81
Undercover 83
Dirty Work 86
Steel Wheels 89
Voodoo Lounge 94
Bridges to Babylon 97
A Bigger Bang 05


Min rangordning:
1. Tattoo You
2. Emotional Rescue
3. Voodoo Lounge
4. Bridges To Babylon
5. Steel Wheels
6. A Bigger Bang
7. Undercover 
8. Dirty Work

Fast varje skiva på denna lista är bara en fotnot till Rolling Stones verkligt betydelsefulla saker som släpptes 1963-1978.
Den bästa nya Stones-skivan de senaste 25 åren är nog för övrigt bonusskivan som följde med nyutgåvan av "Some Girls". Den är fenomenal.
Även Mick Jaggers "Wandering Spirit" från 1993 är bra om man vill ha bättre sentida Stones-rock än vad stenarna själv brukar erbjuda.
"Trying is the first step towards failure."

-Homer Simpson

Utloggad dignity

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 668
    • Visa profil
    • http://web.comhem.se/bsob/
SV: Rolling Stones
« Svar #186 skrivet: 29 mars, 2014, 10:39:35 »
Suck! Någon som har en sittplatsbiljett över till den 1 juli? - Jag gick in på Ticnet i god tid igår, men när inget hade hänt runt 9.10 testade jag livenation.se och blev hänvisad till AXN.com. Registreringen tog  sin tid i väntrummet, och 9.25 fanns det bara biljetter i the Golden Circle kvar. För tio år sedan hade jag gladeligen köpt en biljett där, men nu är det som sagt sittplats som gäller.
Att stjäla en noshörning hör inte till det lättaste!

Utloggad M:o Nightmare

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2156
  • I woke in the mornin' wand'rin'...
    • Visa profil
SV: Rolling Stones
« Svar #187 skrivet: 29 mars, 2014, 13:03:49 »
Lite märkligt kan för mig tyckas är 'Tattoo You's' populäritet då inte mindre än 5 av låtarna innehåller kastrat-sång från Mick Jaggers sida...nåväl, det uppskattas väl här...vill även kontra på Tobias rad Fast varje skiva på denna lista är bara en fotnot till Rolling Stones verkligt betydelsefulla saker som släpptes 1963-1978 med att i min värld gäller detta även för Dylan och hans skivutgivning 1963-1966.

Nu kör jag 'Undercover' här medans jag målar fönster och dörrar....och pimplar Norrlands Guld Export utan bismak förståss... :d4:
Gypsy gal, you got me swallowed
I have fallen far beneath
Your pearly eyes, so fast an' slashing
An' your flashing diamond teeth

Utloggad Bengt

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 1950
    • Visa profil
    • E-post
SV: Rolling Stones
« Svar #188 skrivet: 29 mars, 2014, 19:18:04 »
De verkar köra på med sitt webvote-inslag, som funnits med under ett gäng turnéer, även nu. Minns att jag prickade in "rätt låt" i både Köpenhamn (She's A Rainbow) och Göteborg (Star Star) 1998. Antagligen är det väl Mick som inför varje spelning listar upp några låtar som han kan tänka sig att sjunga, och sen får vi rösta ? Tycker att du kan känna för att ha med denna i listan för Tele2, Mick :d4: :party:

https://www.youtube.com/watch?v=q95DApyvm0Y

Utloggad M:o Nightmare

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2156
  • I woke in the mornin' wand'rin'...
    • Visa profil
SV: Rolling Stones
« Svar #189 skrivet: 29 mars, 2014, 19:31:21 »
De verkar köra på med sitt webvote-inslag, som funnits med under ett gäng turnéer, även nu. Minns att jag prickade in "rätt låt" i både Köpenhamn (She's A Rainbow) och Göteborg (Star Star) 1998. Antagligen är det väl Mick som inför varje spelning listar upp några låtar som han kan tänka sig att sjunga, och sen får vi rösta ? Tycker att du kan känna för att ha med denna i listan för Tele2, Mick :d4: :party:

https://www.youtube.com/watch?v=q95DApyvm0Y

Jag gillar också den tack vare Charlies drum-rolls...tror inte den uppskattas i engelskspråkigav världen beroende på inslaget mot slutet som är som taget från 'Grease'...plågade mig igenom 'Dirty Work' under dagen och hittade påtagliga influenser från Michael Jackson hos Mick Jagger på denna platta...mycket intressant tycker jag...
Gypsy gal, you got me swallowed
I have fallen far beneath
Your pearly eyes, so fast an' slashing
An' your flashing diamond teeth

Utloggad Humlan

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 8072
    • Visa profil
SV: Rolling Stones
« Svar #190 skrivet: 29 mars, 2014, 21:48:54 »
Lite märkligt kan för mig tyckas är 'Tattoo You's' populäritet då inte mindre än 5 av låtarna innehåller kastrat-sång från Mick Jaggers sida...nåväl, det uppskattas väl här...vill även kontra på Tobias rad Fast varje skiva på denna lista är bara en fotnot till Rolling Stones verkligt betydelsefulla saker som släpptes 1963-1978 med att i min värld gäller detta även för Dylan och hans skivutgivning 1963-1966.

Nu kör jag 'Undercover' här medans jag målar fönster och dörrar....och pimplar Norrlands Guld Export utan bismak förståss... :d4:

Är Sir Mick kastrerad ? Det förklarar en hel del  :d1: Tack för den upplysningen har undrat länge faktiskt...
±→H4n→~ https://www.instagram.com/joakim.humleback/

"But power and greed and corruptible seed Seem to be all that there is"

"Since the legalization, Monsanto has charged Brazilian farmers 2% of their sales of Roundup Ready soya beans, which now account for an estimated 85% of the nations soyabean"

Utloggad Tobias

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6016
    • Visa profil
    • Last.fm
    • E-post
SV: Rolling Stones
« Svar #191 skrivet: 29 mars, 2014, 22:30:40 »
...vill även kontra på Tobias rad Fast varje skiva på denna lista är bara en fotnot till Rolling Stones verkligt betydelsefulla saker som släpptes 1963-1978 med att i min värld gäller detta även för Dylan och hans skivutgivning 1963-1966.

Fair enough, men i mitt tycke är "Blood On The Tracks", "Slow Train Coming", "Oh Mercy", "Time Out Of Mind" och "Tempest" betydligt mer intressanta fotnötter än vad Stones producerade vid samma tid. Dylan rörde på sig och förändrades, Stones vågade inte ändra ett vinnande koncept.
"Trying is the first step towards failure."

-Homer Simpson

Utloggad Leif

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 4238
    • Visa profil
    • E-post
SV: Rolling Stones
« Svar #192 skrivet: 29 mars, 2014, 22:33:09 »
...vill även kontra på Tobias rad Fast varje skiva på denna lista är bara en fotnot till Rolling Stones verkligt betydelsefulla saker som släpptes 1963-1978 med att i min värld gäller detta även för Dylan och hans skivutgivning 1963-1966.

Fair enough, men i mitt tycke är "Blood On The Tracks", "Slow Train Coming", "Oh Mercy", "Time Out Of Mind" och "Tempest" betydligt mer intressanta fotnötter än vad Stones producerade vid samma tid. Dylan rörde på sig och förändrades, Stones vågade inte ändra ett vinnande koncept.

Amen to that!  ^_^ :d5:
The man in me will hide sometimes to keep from bein seen.
But that's just because he doesn't want to turn into some machine.

Utloggad Humlan

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 8072
    • Visa profil
SV: Rolling Stones
« Svar #193 skrivet: 29 mars, 2014, 22:33:56 »
...vill även kontra på Tobias rad Fast varje skiva på denna lista är bara en fotnot till Rolling Stones verkligt betydelsefulla saker som släpptes 1963-1978 med att i min värld gäller detta även för Dylan och hans skivutgivning 1963-1966.

Fair enough, men i mitt tycke är "Blood On The Tracks", "Slow Train Coming", "Oh Mercy", "Time Out Of Mind" och "Tempest" betydligt mer intressanta fotnötter än vad Stones producerade vid samma tid. Dylan rörde på sig och förändrades, Stones vågade inte ändra ett vinnande koncept.

Amen to that!  ^_^ :d5:

 :d1:
±→H4n→~ https://www.instagram.com/joakim.humleback/

"But power and greed and corruptible seed Seem to be all that there is"

"Since the legalization, Monsanto has charged Brazilian farmers 2% of their sales of Roundup Ready soya beans, which now account for an estimated 85% of the nations soyabean"

Utloggad M:o Nightmare

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2156
  • I woke in the mornin' wand'rin'...
    • Visa profil
SV: Rolling Stones
« Svar #194 skrivet: 29 mars, 2014, 23:36:18 »
...vill även kontra på Tobias rad Fast varje skiva på denna lista är bara en fotnot till Rolling Stones verkligt betydelsefulla saker som släpptes 1963-1978 med att i min värld gäller detta även för Dylan och hans skivutgivning 1963-1966.

Fair enough, men i mitt tycke är "Blood On The Tracks", "Slow Train Coming", "Oh Mercy", "Time Out Of Mind" och "Tempest" betydligt mer intressanta fotnötter än vad Stones producerade vid samma tid. Dylan rörde på sig och förändrades, Stones vågade inte ändra ett vinnande koncept.

Ja det faktumet att Dylans fotnoter är starkare än Stones går inte att bestrida...aber doch!
Gypsy gal, you got me swallowed
I have fallen far beneath
Your pearly eyes, so fast an' slashing
An' your flashing diamond teeth