Författare Ämne: Rolling Stones  (läst 87229 gånger)

Utloggad M:o Nightmare

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2156
  • I woke in the mornin' wand'rin'...
    • Visa profil
SV: Rolling Stones
« Svar #210 skrivet: 26 juni, 2014, 20:32:34 »
Känns bra med både Amanda och BigBang. Dessa värmer så att säga upp ljudanläggningen...dessutom när man läser om norrmännen så är det inte utan att jag med viss spänning ser deras insats an... :d6:
Gypsy gal, you got me swallowed
I have fallen far beneath
Your pearly eyes, so fast an' slashing
An' your flashing diamond teeth

Utloggad Bengt

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 1950
    • Visa profil
    • E-post
SV: Rolling Stones
« Svar #211 skrivet: 28 juni, 2014, 17:07:22 »
Med Bobby Womack död kanske Stones kör "It's All Over Now" ikväll i Werchter ? ...eller så repar de in den till Stockholm på Tisdag, med lite tur.  :d6:

Utloggad Bengt

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 1950
    • Visa profil
    • E-post
SV: Rolling Stones
« Svar #212 skrivet: 28 juni, 2014, 23:15:17 »
Med Bobby Womack död kanske Stones kör "It's All Over Now" ikväll i Werchter ? ...eller så repar de in den till Stockholm på Tisdag, med lite tur.  :d6:

Asch då, det var väl klart att de kunde lira den utan repning ikväll i Werchter. Hade varit kul med en sån klassiker i Tele2.

"Normally at this time we do a request song for people who vote online, but tonight we’re gonna change that…
Unfortunately our friend Bobby Womack we found out passed away today… so we’re going to play a song of his we used to play, It's All Over Now"

Utloggad Fajersson

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 1174
    • Visa profil
    • E-post
SV: Rolling Stones
« Svar #213 skrivet: 28 juni, 2014, 23:45:01 »
Det här är väl kanske att svära i kyrkan, men jag tycker att Stones 2014 är lika spännande som en microvärmd chicken Tikka från Findus. Det finns så mycket spännande musik, både ny och gammal, som framkallar betydligt större och varmare känslor än vad de trötta gubbarna. (Jfr. Bob 2014)
...and the road is long, it's a long hard climb. I've been on that road for too long a-the time.

Utloggad Tobias

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6016
    • Visa profil
    • Last.fm
    • E-post
SV: Rolling Stones
« Svar #214 skrivet: 28 juni, 2014, 23:59:40 »
Det här är väl kanske att svära i kyrkan, men jag tycker att Stones 2014 är lika spännande som en microvärmd chicken Tikka från Findus. Det finns så mycket spännande musik, både ny och gammal, som framkallar betydligt större och varmare känslor än vad de trötta gubbarna. (Jfr. Bob 2014)

Nja, jag är stort Stonesfan. Dylan, Stones och Beatles har följt mig genom livet. Den första stora konsert jag såg var Rolling Stones på Eriksbergsvarvet i Göteborg när jag var 15, en händelse jag fortfarande minns som en av mina stora musikupplevelser. Ändå har jag märkbart svårt att känna mig exalterad inför konserten i Stockholm (som jag för övrigt inte kan gå på). Jag kollar på klipp från konserter och det verkar inte så fantastiskt. Visst, Mick Jagger är som en Duracell-kanin och Keith Richards kan fortfarande riffa när det krävs, även om han alltmer är beroende av att Ron Wood fixar det mesta av gitarrspelandet.
Jag hoppas förstås att alla som är på plats på tisdag får en fantastisk upplevelse och vill inte släppa ut luft ur någons ballong. Ger bara mina egna intryck, vad de nu är värda.
"Trying is the first step towards failure."

-Homer Simpson

Utloggad janne

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 828
    • Visa profil
SV: Rolling Stones
« Svar #215 skrivet: 29 juni, 2014, 09:37:29 »

Utloggad Bengt

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 1950
    • Visa profil
    • E-post
SV: Rolling Stones
« Svar #216 skrivet: 29 juni, 2014, 20:47:52 »
Inte för att jag tror att det verkligen funkar, men här kan du rösta på vilken låt du vill att publiken i Tele2 skall få höra i slot 7 på Tisdag  :d6:
http://www.rollingstones.com/2014/06/29/stonesstockholm-song-vote/

Utloggad M:o Nightmare

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2156
  • I woke in the mornin' wand'rin'...
    • Visa profil
SV: Rolling Stones
« Svar #217 skrivet: 29 juni, 2014, 21:13:39 »
Inte för att jag tror att det verkligen funkar, men här kan du rösta på vilken låt du vill att publiken i Tele2 skall få höra i slot 7 på Tisdag  :d6:
http://www.rollingstones.com/2014/06/29/stonesstockholm-song-vote/

Klart att det funkar! Själv röstade jag på 'Dead Flowers', vore något att få lyssna till så här en 43 år efter skiv-releasen... :d6:
Gypsy gal, you got me swallowed
I have fallen far beneath
Your pearly eyes, so fast an' slashing
An' your flashing diamond teeth

Utloggad janne

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 828
    • Visa profil
SV: Rolling Stones
« Svar #218 skrivet: 30 juni, 2014, 08:09:50 »
Jag röstade också på Dead Flowers och plockade fram och tittade på en fantastisk version av låten från live-DVD:n från 1972, Let´s spend the night together.
Finns här:
https://www.youtube.com/watch?v=RS_yyRk_dj8

Utloggad M:o Nightmare

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2156
  • I woke in the mornin' wand'rin'...
    • Visa profil
SV: Rolling Stones
« Svar #219 skrivet: 30 juni, 2014, 09:25:07 »
Jag röstade också på Dead Flowers och plockade fram och tittade på en fantastisk version av låten från live-DVD:n från 1972, Let´s spend the night together.
Finns här:
https://www.youtube.com/watch?v=RS_yyRk_dj8

'Play the guitar Boy'! sa Mick till Taylor och nog spelade han alltid...tyvärr kan han nog ha blivit lite av en driftkuku för sitt myckna spelande hos Keith och Mick...de är inte alltid så snälla som de ser ut... -_- men  en härlig version av Dead Flowers var detta...
Gypsy gal, you got me swallowed
I have fallen far beneath
Your pearly eyes, so fast an' slashing
An' your flashing diamond teeth

Utloggad janne

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 828
    • Visa profil
SV: Rolling Stones
« Svar #220 skrivet: 30 juni, 2014, 17:09:42 »
Jag var inne i ett galleri i Kungsan i dag och kollade in konstverk av Ronnie Wood föreställande han själv och Stonespolarna. Snittpris på typ 40 000 kr men de bjöd på ett glas vitt. I morgon öppnar en annan Wood-utställning på Karlavägen 17, intervju här http://www.svd.se/kultur/jag-alskar-att-teckna-hastar_3697292.svd.
Galleristen som ställer ut i Kungsan, sista dagen i morgon, ställer också ut Dylan på Avalon i Gbg 12-15 juli vilket avhandlas i en annan tråd här på L&T. De öppnar kl 12 i hotellets konferenslokal på konsertdagen om någon är intresserad.

Utloggad M:o Nightmare

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2156
  • I woke in the mornin' wand'rin'...
    • Visa profil
SV: Rolling Stones
« Svar #221 skrivet: 30 juni, 2014, 17:53:42 »
OJ OJ OJ Nu är det nääääääääääära
små Beatles-fans tittar sig vilset omkring
ja då är det j-vligt nääääära....

Tänker slinka in på Karlavägen 17 lunchtid imorrn...frågan är väl nästan om inte Ronnie himself borde vara där så dags...

 :d2:
Gypsy gal, you got me swallowed
I have fallen far beneath
Your pearly eyes, so fast an' slashing
An' your flashing diamond teeth

Utloggad Bengt

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 1950
    • Visa profil
    • E-post

Utloggad M:o Nightmare

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2156
  • I woke in the mornin' wand'rin'...
    • Visa profil
SV: Rolling Stones
« Svar #223 skrivet: 30 juni, 2014, 22:52:57 »
Gypsy gal, you got me swallowed
I have fallen far beneath
Your pearly eyes, so fast an' slashing
An' your flashing diamond teeth

Utloggad M:o Nightmare

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2156
  • I woke in the mornin' wand'rin'...
    • Visa profil
SV: Rolling Stones
« Svar #224 skrivet: 01 juli, 2014, 07:59:20 »
1 Juli 2014! Halvtid för året således och dax för de Rullande Stenarna på hemma-arenan...Äntligen skulle man kunna utropa! Förmodligen är detta runt 10:e gången jag ser dem sedan första gången 1982 i Göteborg, och jag tänkte redan då för 32 år sedan att det var bäst att ta chansen att se dem för de börjar bli jävligt gamla nu ... Aber Icke...jag ser fram emot att se dem om kanske 5 år igen... om jag lever då, för att Stones gör det är jag ganska säker på.. :d2:

Gypsy gal, you got me swallowed
I have fallen far beneath
Your pearly eyes, so fast an' slashing
An' your flashing diamond teeth