Nej jag skulle nog ge största berömmet för att det låter så bra till Keith.
Visst stod Ron för det mesta solospelandet men pratar man om huvuddelen av gitarrarbetet så var det definitivt Keith.
Det är tyvärr också det som minskade efter 1989-turnén.
Från att ha varit ett band som följer Keith så blev man ett mer "normalt" band som inte låter takten styras av något så opålitligt som en gitarrist.
Gott att höra. Jag har till skillnad från dig inte sett/hört de senaste utgåvorna på dvd/blu-ray, men jag lyssnade på de officiella ljudutgåvorna av nästan samma konserter. Jag förvånades också av det rätt solida gitarrarbetet på 75-inspelningen, men sedan skulle Keith Richards sjunga och verkade helt borta. Det är svårt att tro att den Keith Richards som försöker sjunga "Happy" på "LA '75" har koll på mycket alls.
Det är förstås skillnad på att sjunga och att spela gitarr, men Keiths försök till sånginsats får alla larmklockor att ringa.
Jag håller helt med dig.
Just Happy är det stora lågvattenmärket på just den här konserten.
Jag har också grunnat på hur det ändå kunde vara så bra spel under konserten.
Man kan ju jämföra med den packade Dylan som mumlade sig igenom starten på konserten på Cirkus 91 men som sen lät så bra i de akustiska numren.
Skillnaden här är att det låter som det gör på mitten av konserten.
Nu har Keith i och för sig alltid haft svårt att spela och sjunga samtidigt.
Han lever sig liksom in i gitarrspelet för mycket för att ha plats för att sjunga.
Det kan jag i och för sig tycka är sympatiskt.
Hellre spela som om det gällde livet på ett instrument än göra ett stabilt arbete på två saker samtidigt.
För övrigt är den enda artist jag upplevt som jag upplevt samma sak med Feist när jag såg henne på Cirkus.
Hon fick till och med ursäkta sig för att hon blev så engagerad i sitt gitarrsolo att hon glömde att hon skulle börja sjunga sen.
En riktigt stor höjdpunkt på LA-konserten är Wild horses.
Här spelar Keith fantastiskt med de där kantiga spelet och riff som plötsligt kommer.
Sen kan han när han klarar det komma med små sånginlägg när han fixar det.
Han håller faktiskt upp handen för örat för att kunna komma in med rätt ton som om han var en riktig sångare
Janne K.