Författare Ämne: Alkoholtråden  (läst 265101 gånger)

Utloggad bobi

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2127
    • Visa profil
    • E-post
SV: Alkoholtråden
« Svar #105 skrivet: 17 mars, 2008, 16:16:17 »
I väntan på Göran-41, inför besöket på biograf Sture, salong 2, satt jag parkerad på den inte alltför spektakulära "puben" på Östra station. Efter en grundande, törstsläckande, snabbslukad standardlager ville jag ha något en aning mer sofistikerat. Jag serverades en Fuller´s London Porter, något för kall. Har inte druckit/sett den förut. Mycket bra porter!!
bobi :d6:

Garcia678

  • Gäst
SV: Alkoholtråden
« Svar #106 skrivet: 18 mars, 2008, 19:27:47 »
Lill-Onsdag, aldrig fel med ett par folkisar. Brauhaus premium pilsner, extrapris på Willys. Som förväntat tunn, men hyggligt utblommande beska :d6:

Utloggad bobi

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2127
    • Visa profil
    • E-post
SV: Alkoholtråden
« Svar #107 skrivet: 18 mars, 2008, 19:45:29 »
Jesus, Garcia, du har karaktär....
bobi :d5:

Garcia678

  • Gäst
SV: Alkoholtråden
« Svar #108 skrivet: 18 mars, 2008, 20:12:33 »
Jesus, Garcia, du har karaktär....
bobi :d5:

Man gör så gott man kan :-)

Cheers  :d2:

Utloggad 2gruv

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2318
    • Visa profil
    • E-post
SV: Alkoholtråden
« Svar #109 skrivet: 19 mars, 2008, 23:19:00 »
Lord, have mercy, mama. It sure is good to see you comin' today

JANNE

  • Gäst
SV: Alkoholtråden
« Svar #110 skrivet: 20 mars, 2008, 10:30:11 »
Heders åt Old Beefeater Inn i Götbacksbacken som serverar Krusovice och Gambrinus som happy hour-öl istället för den vanliga svenska standardlagern. Överhuvudtaget har de ett bra ölutbud på kran och dessutom är baren utbyggd.  :d5: :d6:

Utloggad egoBen

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 3464
    • Visa profil
    • E-post
SV: Alkoholtråden
« Svar #111 skrivet: 20 mars, 2008, 12:37:42 »
Idag tänker jag gå och köpa några Oppigård påsköl. Mitt favoritbryggeri brukar leverera. (För att använda en konstig sportklyscha, klart som attan dom levererar, men är det bra? Jodå, det lär vara bra i det här fallet.)

Utloggad cipher_pipe

  • Landlord
  • *****
  • Antal inlägg: 267
    • MSN Messenger - cipher_pipe@hotmail.com
    • Visa profil
    • E-post
SV: Alkoholtråden
« Svar #112 skrivet: 20 mars, 2008, 13:28:50 »
Thought I'd contribute, had this in the pub the other day:

http://www.stonehengeales.co.uk/great_bustard.html

Excellent ale, I must say. Bit of an overwhelming taste at first, but by the second sip, it's right where it's supposed to be: ale heaven.
"For it is the mad that survive in the end" - I said that

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
SV: Alkoholtråden
« Svar #113 skrivet: 20 mars, 2008, 13:56:33 »
Would love to have a Stonehenge and go to ale heaven with you any day, pipe. Ah how I often miss England, it has been much too long ......

Tills vidare får jag nöja mig med att sitta här med en fortfarande snarkande vän på min soffa (ja, fortfarande ...) efter en treflig natt med bl a detta goda påsköl från Dalarna som egoben pratade om.
Även själv nyuppstigen, mildrar jag dagens verkningar med en smutt Tullamore Dew.

Glad påsk på er, kamrater!

 :wub:  :wub:   :d2:   :d2:  :party:   :party:
« Senast ändrad: 20 mars, 2008, 13:58:26 av Elston »
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Utloggad bobi

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2127
    • Visa profil
    • E-post
SV: Alkoholtråden
« Svar #114 skrivet: 20 mars, 2008, 14:51:46 »
Har ni börjat påska redan??
Själv sitter jag kvar i arbete men varvar ner med L&T och släcker snart datorn och tar en tur till bolaget i Arninge för botanisering i påskölsutbudet.
Glad Påsk önskar
bobi :d5: :d1:

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
SV: Alkoholtråden
« Svar #115 skrivet: 20 mars, 2008, 15:53:46 »
Nja, påskade igår och påskar idag. Jobbar sen fre - mån. Sen ska jag ägna mig åt After-Påsk   :party:  :rolleyes:
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Garcia678

  • Gäst
SV: Alkoholtråden
« Svar #116 skrivet: 21 mars, 2008, 20:04:37 »
Murphy's Stout, gudabenådad bryggd.

 :d2: :d4: :d5: :d6: :party:

Utloggad 2gruv

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2318
    • Visa profil
    • E-post
SV: Alkoholtråden
« Svar #117 skrivet: 22 mars, 2008, 20:16:16 »
Handgjort från Åland, Stallhagen Påskebrygd En svart, som mumma, nästan utan kolsyra men gudomligt god brygd  :d6: :d1:
Lord, have mercy, mama. It sure is good to see you comin' today

Utloggad Tobias

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6016
    • Visa profil
    • Last.fm
    • E-post
SV: Alkoholtråden
« Svar #118 skrivet: 23 mars, 2008, 01:13:33 »
Ingen går in på Systembolaget och tror att det billigaste vinet smakar utmärkt, men vi fattiga människor förväntar oss ändå att Bolagets viner är åtminstone drickbara och duger till simpelt berusningsdrickande. Så är inte fallet. Jag har köpt usla fulviner i flera länder, men jag har aldrig smakat ett så vedervärdigt vin som Candidato, 138:- för tre liter på Systembolaget.
Jag läste följande recension av koffeinfri Pepsi, en dryck jag aldrig prövat, som ganska nära beskriver min erfarenhet av Candidato:
Citera
If you haven't tasted Caffeine-Free Diet Pepsi, but would like an idea of what it tastes like, do this - keep a straw in your pocket and wander around outside until you find a pigeon or squirrel that's been dead for, oh, say three months. Stick the straw into the dead animal and suck. Caffeine-Free Diet Pepsi tastes like that, except worse.
http://www.boingboing.net/2008/02/28/awesome-rant-against.html

Eftersmaken håller sig kvar i munnen minst ett dygn och förvärrar den eventuella bakfyllan hundrafalt. Kanske var det något fel på den förpackning jag gjorde misstaget att köpa, men jag tror att det inte var så.
Nu har jag gjort detta till en tråd för varningar, inte bara rekommendationer!
"Trying is the first step towards failure."

-Homer Simpson

Garcia678

  • Gäst
SV: Alkoholtråden
« Svar #119 skrivet: 24 mars, 2008, 23:27:00 »
Ingen går in på Systembolaget och tror att det billigaste vinet smakar utmärkt, men vi fattiga människor förväntar oss ändå att Bolagets viner är åtminstone drickbara och duger till simpelt berusningsdrickande. Så är inte fallet. Jag har köpt usla fulviner i flera länder, men jag har aldrig smakat ett så vedervärdigt vin som Candidato, 138:- för tre liter på Systembolaget.
Jag läste följande recension av koffeinfri Pepsi, en dryck jag aldrig prövat, som ganska nära beskriver min erfarenhet av Candidato:
Citera
If you haven't tasted Caffeine-Free Diet Pepsi, but would like an idea of what it tastes like, do this - keep a straw in your pocket and wander around outside until you find a pigeon or squirrel that's been dead for, oh, say three months. Stick the straw into the dead animal and suck. Caffeine-Free Diet Pepsi tastes like that, except worse.
http://www.boingboing.net/2008/02/28/awesome-rant-against.html

Eftersmaken håller sig kvar i munnen minst ett dygn och förvärrar den eventuella bakfyllan hundrafalt. Kanske var det något fel på den förpackning jag gjorde misstaget att köpa, men jag tror att det inte var så.
Nu har jag gjort detta till en tråd för varningar, inte bara rekommendationer!


Vedervärdigt till trots, men det finns ju även en stark komik i att sitta och truga i sig vin som smakar päckel :-) Kommer ihåg själv en gång när vi satt och tvingade i oss nåt bulgariskt vin vars sötma fick en att vilja gå ut och spy medelst omedelbar verkan. Men skoj var det, och full blev man till slut ändå  :d3: