Författare Ämne: Bob Dylan 2014  (läst 177751 gånger)

Utloggad egoBen

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 3464
    • Visa profil
    • E-post
SV: Bob Dylan 2014
« Svar #450 skrivet: 07 oktober, 2014, 18:35:21 »
Kan någon hjälpa mig med lite metematik? Är 5 september 10 am EDT klockan kl 16 svensk tid? Då släpps nämligen biljetterna till New York-spelningarna senare i år och jag tänkte försöka köpa biljetter.

http://www.bobdylan.com/us/upcoming-dates

http://www.timeanddate.com/worldclock/fixedtime.html?hour=10&min=0&sec=0&p1=43

Verkar vara så...

Ja det stämde. Nu har jag köpt till alla fyra konserter i New York. Några billiga biljetter och några dyra.

Vad roligt att du ska se fyra konserter med Bob på Beacon Theatre, precis som jag gjorde för ganska exakt 25 år sen   :d2:

Jörgen, vid tillfälle får du gärna skriva lite om hur du upplevde dessa konserter! Gärna lite om händelserna runtomkring också, alltid kul att ta del av. Skriv gärna här. -_-

Utloggad egoBen

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 3464
    • Visa profil
    • E-post
SV: Bob Dylan 2014
« Svar #451 skrivet: 07 oktober, 2014, 18:39:06 »
En 5:e konsert på Beaconen  :d6:
Biljett- :wacko: skapet drar igång på Fredag 10.00 lokal tid igen då.

Vojne vojne... Men man kan nog acceptera en "rutten" plats trots allt, efter fyra konserter är man kanske nöjd. Eller inte. -_-

Utloggad bobi

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2127
    • Visa profil
    • E-post
SV: Bob Dylan 2014
« Svar #452 skrivet: 08 oktober, 2014, 09:49:38 »
En x-tra konsert i detta läge. Jag har alltid haft tendens till katastroftankar, men ändå: Är detta slutet på den sk NET ??/ bobi

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
SV: Bob Dylan 2014
« Svar #453 skrivet: 08 oktober, 2014, 11:42:17 »
Okej Joakim   :mellow:

"Promenerade till Åke, han var redo. Åkte med hans föräldrar till flygplatsen. Viss nervositet infann sig när det visade sig att utfarterna från söder var spärrade pga jakt på skjutglad rumän. Kom dock loss och var på Arlanda i god tid".

Ja, så börjar min dagbok från den resan. Och det var då jag och min vän Åke myntade uttrycket "Ursut-tid". Alltså att alltid vara ute i god tid, du vet aldrig när någon skjutglad rumän sinkar dig på väg till Arlanda   :party:

Första kvällen var vi på Carnegie Deli, känd från Kinky Friedmans böcker, där jag åt en sedvanligt gigantisk pastrami sandwich.
Dag två drack jag vad jag i dagboken beskrev som "den största och torraste martini man kan tänka sig" på Costa Azzurra på Mulberry Street, ett hak som tydligen ännu finns kvar. Åt även god pasta där denna söndag den 8 oktober 1989.
Maten följdes av fler öl på The Derby på McDougal Street och en till på The Kettle of Fish.
Sen lullade vi upp till Åkes kompis Mitch, där vi fick se det nyligen visade TV-programmet där Bob spelade flöjt med Peter Himmelman på Chabad.
Jösses, vilken start på vistelsen   :party:
På måndagen uppsökte vi Trotskys muralmålning, den som är på omslaget av "Oh mercy", och lät fotografera oss där.
Sen blev det köp av stetsonhatt och massor av skivaffärer, och sen mat (dumplings och apelsinanka) på Hwa Yuan Szechuan på 40 E.Broadway, en restaurang som tyvärr inte finns kvar.
På måndagen åt vi på ett ställe som hette Tortilla Flats och sen var det konsert. Såg visst även förbandet, som hette Treat Her Right.
Efter konserten samlades vi på närbelägna Dublin House  http://www.dublinhousenyc.com/ där öl i pitchers beställdes och tömdes i rask takt   :d2:
På onsdagen åt vi på Pongsri Thai  http://www.pongsri.net/home.html, ett av favorithaken under vår vistelse. På kvällen konsert och Dublin House.
På torsdagen åkte vi till World TradeCenter, och faktiskt gick jag ut på takterrasen, trots min höjdskräck. Nåja, nu har jag i alla fall varit där ...
Sal Anthonys var middagshaket på fredagen, då i sällskap av John Bauldie, Clinton Heylin, Glen Dundas, Steve Keene m fl. God kyckling med massor av vitlök, enligt dagboken   -_-
Och sen avslutades ju denna kvälls konsert med att Bob klev ut i publiken och försvann genom en sidodörr   ^_^

Sådär. Mycket kort sammanfattning av mitt första New York-besök.
Hoppas du får det lika bra, Joakim   :party:  :d2:  -_-

Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
SV: Bob Dylan 2014
« Svar #454 skrivet: 08 oktober, 2014, 11:46:08 »
Jaha, konserterna ja ...
Jo, jag minns att jag gillade dem väldigt mycket, men de kom kanske lite i skuggan av New York ändå. Första besöket, du vet ...
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Utloggad M:o Nightmare

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2156
  • I woke in the mornin' wand'rin'...
    • Visa profil
SV: Bob Dylan 2014
« Svar #455 skrivet: 08 oktober, 2014, 12:46:59 »
Okej Joakim   :mellow:

"Promenerade till Åke, han var redo. Åkte med hans föräldrar till flygplatsen. Viss nervositet infann sig när det visade sig att utfarterna från söder var spärrade pga jakt på skjutglad rumän. Kom dock loss och var på Arlanda i god tid".

Ja, så börjar min dagbok från den resan. Och det var då jag och min vän Åke myntade uttrycket "Ursut-tid". Alltså att alltid vara ute i god tid, du vet aldrig när någon skjutglad rumän sinkar dig på väg till Arlanda   :party:

Första kvällen var vi på Carnegie Deli, känd från Kinky Friedmans böcker, där jag åt en sedvanligt gigantisk pastrami sandwich.
Dag två drack jag vad jag i dagboken beskrev som "den största och torraste martini man kan tänka sig" på Costa Azzurra på Mulberry Street, ett hak som tydligen ännu finns kvar. Åt även god pasta där denna söndag den 8 oktober 1989.
Maten följdes av fler öl på The Derby på McDougal Street och en till på The Kettle of Fish.
Sen lullade vi upp till Åkes kompis Mitch, där vi fick se det nyligen visade TV-programmet där Bob spelade flöjt med Peter Himmelman på Chabad.
Jösses, vilken start på vistelsen   :party:
På måndagen uppsökte vi Trotskys muralmålning, den som är på omslaget av "Oh mercy", och lät fotografera oss där.
Sen blev det köp av stetsonhatt och massor av skivaffärer, och sen mat (dumplings och apelsinanka) på Hwa Yuan Szechuan på 40 E.Broadway, en restaurang som tyvärr inte finns kvar.
På måndagen åt vi på ett ställe som hette Tortilla Flats och sen var det konsert. Såg visst även förbandet, som hette Treat Her Right.
Efter konserten samlades vi på närbelägna Dublin House  http://www.dublinhousenyc.com/ där öl i pitchers beställdes och tömdes i rask takt   :d2:
På onsdagen åt vi på Pongsri Thai  http://www.pongsri.net/home.html, ett av favorithaken under vår vistelse. På kvällen konsert och Dublin House.
På torsdagen åkte vi till World TradeCenter, och faktiskt gick jag ut på takterrasen, trots min höjdskräck. Nåja, nu har jag i alla fall varit där ...
Sal Anthonys var middagshaket på fredagen, då i sällskap av John Bauldie, Clinton Heylin, Glen Dundas, Steve Keene m fl. God kyckling med massor av vitlök, enligt dagboken   -_-
Och sen avslutades ju denna kvälls konsert med att Bob klev ut i publiken och försvann genom en sidodörr   ^_^

Sådär. Mycket kort sammanfattning av mitt första New York-besök.
Hoppas du får det lika bra, Joakim   :party:  :d2:  -_-

Jösses, skjutglad rumän... :huh:
Gypsy gal, you got me swallowed
I have fallen far beneath
Your pearly eyes, so fast an' slashing
An' your flashing diamond teeth

Utloggad egoBen

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 3464
    • Visa profil
    • E-post
SV: Bob Dylan 2014
« Svar #456 skrivet: 08 oktober, 2014, 13:29:13 »
Jaha, konserterna ja ...
Jo, jag minns att jag gillade dem väldigt mycket, men de kom kanske lite i skuggan av New York ändå. Första besöket, du vet ...

Det gör inget, skoj att läsa ändå givetvis! Tack! :-)

Utloggad Bengt

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 1950
    • Visa profil
    • E-post
SV: Bob Dylan 2014
« Svar #457 skrivet: 08 oktober, 2014, 17:38:51 »
Med risk för att detta hör hemma i "Värdelöst Vetande"-tråden postar jag här ändå.
Om endast det bästa duger och om man vill komma Bob så nära som möjligt under Beacon-konserterna behöver man i dagsläget punga ut för Resale-biljetter enligt nedanstående:

28/11 Mitt framför scenen, rad 3 - 21 315 kr
29/11 Kanske något lite till vänster om pianot, rad 3 - 30 578 kr
1/12 Precis strax till vänster om mitten, rad 3 - 25 775 kr
2/12 Precis framför pianot, rad 1 - 21 163 kr

Med dagens växlingskurs hos Forex kostar alltså inträde för 4 kvällar 98 831 kr  :party:
...och då har man ännu ingen plåt till konsert nr 5  :d1:

Utloggad Hibbitt

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 1671
    • Visa profil
    • E-post
SV: Bob Dylan 2014
« Svar #458 skrivet: 08 oktober, 2014, 17:56:33 »
Med risk för att detta hör hemma i "Värdelöst Vetande"-tråden postar jag här ändå.
Om endast det bästa duger och om man vill komma Bob så nära som möjligt under Beacon-konserterna behöver man i dagsläget punga ut för Resale-biljetter enligt nedanstående:

28/11 Mitt framför scenen, rad 3 - 21 315 kr
29/11 Kanske något lite till vänster om pianot, rad 3 - 30 578 kr
1/12 Precis strax till vänster om mitten, rad 3 - 25 775 kr
2/12 Precis framför pianot, rad 1 - 21 163 kr

Med dagens växlingskurs hos Forex kostar alltså inträde för 4 kvällar 98 831 kr  :party:
...och då har man ännu ingen plåt till konsert nr 5  :d1:

Meh!  :angry: :angry:
Crazy!
Får snabbt räknat sålunda ba in en hälsena den 28:e.
...and if you hear vague traces of skippin' reels of rhyme to your tambourine in time...

Utloggad Bengt

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 1950
    • Visa profil
    • E-post
SV: Bob Dylan 2014
« Svar #459 skrivet: 08 oktober, 2014, 18:28:02 »
Det finns alltså ett fåtal officiella biljetter kvar till varje konsert, och då är priserna bara dyra och inte totalt hutlösa. Lite längre bak i lokalen då dock.

Utloggad Humlan

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 8072
    • Visa profil
SV: Bob Dylan 2014
« Svar #460 skrivet: 08 oktober, 2014, 20:35:56 »
Med risk för att detta hör hemma i "Värdelöst Vetande"-tråden postar jag här ändå.
Om endast det bästa duger och om man vill komma Bob så nära som möjligt under Beacon-konserterna behöver man i dagsläget punga ut för Resale-biljetter enligt nedanstående:

28/11 Mitt framför scenen, rad 3 - 21 315 kr
29/11 Kanske något lite till vänster om pianot, rad 3 - 30 578 kr
1/12 Precis strax till vänster om mitten, rad 3 - 25 775 kr
2/12 Precis framför pianot, rad 1 - 21 163 kr

Med dagens växlingskurs hos Forex kostar alltså inträde för 4 kvällar 98 831 kr  :party:
...och då har man ännu ingen plåt till konsert nr 5  :d1:

 :party: :party: :party: :party: :party: :wacko:
±→H4n→~ https://www.instagram.com/joakim.humleback/

"But power and greed and corruptible seed Seem to be all that there is"

"Since the legalization, Monsanto has charged Brazilian farmers 2% of their sales of Roundup Ready soya beans, which now account for an estimated 85% of the nations soyabean"

Utloggad Leif

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 4238
    • Visa profil
    • E-post
SV: Bob Dylan 2014
« Svar #461 skrivet: 08 oktober, 2014, 21:02:09 »
Med risk för att detta hör hemma i "Värdelöst Vetande"-tråden postar jag här ändå.
Om endast det bästa duger och om man vill komma Bob så nära som möjligt under Beacon-konserterna behöver man i dagsläget punga ut för Resale-biljetter enligt nedanstående:

28/11 Mitt framför scenen, rad 3 - 21 315 kr
29/11 Kanske något lite till vänster om pianot, rad 3 - 30 578 kr
1/12 Precis strax till vänster om mitten, rad 3 - 25 775 kr
2/12 Precis framför pianot, rad 1 - 21 163 kr

Med dagens växlingskurs hos Forex kostar alltså inträde för 4 kvällar 98 831 kr  :party:
...och då har man ännu ingen plåt till konsert nr 5  :d1:

World Gone Wrong.

The man in me will hide sometimes to keep from bein seen.
But that's just because he doesn't want to turn into some machine.

Utloggad Tobias

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6016
    • Visa profil
    • Last.fm
    • E-post
SV: Bob Dylan 2014
« Svar #462 skrivet: 09 oktober, 2014, 03:54:33 »
Okej Joakim   :mellow:

"Promenerade till Åke, han var redo. Åkte med hans föräldrar till flygplatsen. Viss nervositet infann sig när det visade sig att utfarterna från söder var spärrade pga jakt på skjutglad rumän. Kom dock loss och var på Arlanda i god tid".

Ja, så börjar min dagbok från den resan. Och det var då jag och min vän Åke myntade uttrycket "Ursut-tid". Alltså att alltid vara ute i god tid, du vet aldrig när någon skjutglad rumän sinkar dig på väg till Arlanda   :party:

Första kvällen var vi på Carnegie Deli, känd från Kinky Friedmans böcker, där jag åt en sedvanligt gigantisk pastrami sandwich.
Dag två drack jag vad jag i dagboken beskrev som "den största och torraste martini man kan tänka sig" på Costa Azzurra på Mulberry Street, ett hak som tydligen ännu finns kvar. Åt även god pasta där denna söndag den 8 oktober 1989.
Maten följdes av fler öl på The Derby på McDougal Street och en till på The Kettle of Fish.
Sen lullade vi upp till Åkes kompis Mitch, där vi fick se det nyligen visade TV-programmet där Bob spelade flöjt med Peter Himmelman på Chabad.
Jösses, vilken start på vistelsen   :party:
På måndagen uppsökte vi Trotskys muralmålning, den som är på omslaget av "Oh mercy", och lät fotografera oss där.
Sen blev det köp av stetsonhatt och massor av skivaffärer, och sen mat (dumplings och apelsinanka) på Hwa Yuan Szechuan på 40 E.Broadway, en restaurang som tyvärr inte finns kvar.
På måndagen åt vi på ett ställe som hette Tortilla Flats och sen var det konsert. Såg visst även förbandet, som hette Treat Her Right.
Efter konserten samlades vi på närbelägna Dublin House  http://www.dublinhousenyc.com/ där öl i pitchers beställdes och tömdes i rask takt   :d2:
På onsdagen åt vi på Pongsri Thai  http://www.pongsri.net/home.html, ett av favorithaken under vår vistelse. På kvällen konsert och Dublin House.
På torsdagen åkte vi till World TradeCenter, och faktiskt gick jag ut på takterrasen, trots min höjdskräck. Nåja, nu har jag i alla fall varit där ...
Sal Anthonys var middagshaket på fredagen, då i sällskap av John Bauldie, Clinton Heylin, Glen Dundas, Steve Keene m fl. God kyckling med massor av vitlök, enligt dagboken   -_-
Och sen avslutades ju denna kvälls konsert med att Bob klev ut i publiken och försvann genom en sidodörr   ^_^

Sådär. Mycket kort sammanfattning av mitt första New York-besök.
Hoppas du får det lika bra, Joakim   :party:  :d2:  -_-

Och hur var konserterna?
"Trying is the first step towards failure."

-Homer Simpson

Utloggad Guthrie

  • Landlord
  • *****
  • Antal inlägg: 331
    • Visa profil
SV: Bob Dylan 2014
« Svar #463 skrivet: 09 oktober, 2014, 06:46:56 »
Jag skulle också vilja veta hur konserterna var Jörgen.Men det var intressant läsning om dina upplevlser i New York.

Utloggad bobi

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2127
    • Visa profil
    • E-post
SV: Bob Dylan 2014
« Svar #464 skrivet: 10 oktober, 2014, 09:05:35 »
Tack Jörgen, för NY rapport anno -89.Konserterna var f.ö. säkert bra- din matlust och matsalsbeskrivningar gör mig hungrig. Värmer en pizza på stört och hämtar en flaska bubbel vid 10-tiden! /bobi -_- ( Det är mysigt när trådarna snurra OT..)