Författare Ämne: Tempest  (läst 295946 gånger)

Utloggad egoBen

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 3464
    • Visa profil
    • E-post
SV: Tempest
« Svar #420 skrivet: 30 augusti, 2012, 10:09:23 »
Nej.
Jag sällar mig till dem som inte kommer att kolla på den här videon igen. Lämnar mig bara stum.

På ER-forumet var det någon som uttryckte det ungefär så att det hade räckt bra om videon bara innehållit Bob och hans följe
vandrande genom stan  :rolleyes: ^_^. Jag håller med...

Det där sista håller jag definitivt också med om. Men nu kan man inte riktigt få allt här i världen.

Utloggad AndersG

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 3628
    • Visa profil
    • E-post
SV: Tempest
« Svar #421 skrivet: 30 augusti, 2012, 10:19:21 »
Nej.
Jag sällar mig till dem som inte kommer att kolla på den här videon igen. Lämnar mig bara stum.

På ER-forumet var det någon som uttryckte det ungefär så att det hade räckt bra om videon bara innehållit Bob och hans följe
vandrande genom stan  :rolleyes: ^_^. Jag håller med...

Det där sista håller jag definitivt också med om. Men nu kan man inte riktigt få allt här i världen.

Om det är uppdragsgivarens syn på världen som återspeglas i videon , eller om regissören fått fria händer är svårt att veta.
Låten vinner dock över videon även om den har sina poänger den också.
Politics is entertainment. It's a sport. It's for the well groomed and well heeled. The impeccably dressed. Party animals. Politicians are interchangeable.

Utloggad M:o Nightmare

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2156
  • I woke in the mornin' wand'rin'...
    • Visa profil
SV: Tempest
« Svar #422 skrivet: 30 augusti, 2012, 10:59:07 »
En kortfilm som en video på 5 minuter är alldeles för kort för att innehålla personvåld som i det här fallet. Det enda man minns är det helt meningslösa våldet. Gör om videon Bobby!
Gypsy gal, you got me swallowed
I have fallen far beneath
Your pearly eyes, so fast an' slashing
An' your flashing diamond teeth

Utloggad Swamprat

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 541
    • Visa profil
    • E-post
SV: Tempest
« Svar #423 skrivet: 30 augusti, 2012, 11:23:36 »
Han har avsiktligen gjort en dålig video. För att han kände för det. Känns väldigt Dylan :party:
Cocaine improves your tennis

Utloggad Hibbitt

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 1671
    • Visa profil
    • E-post
SV: Tempest
« Svar #424 skrivet: 30 augusti, 2012, 12:56:57 »
Nu är DW-videon uppe!  :d5:
http://www.guardian.co.uk/music/musicblog/video/2012/aug/29/bob-dylan-duquesne-whistle?newsfeed=true
Ahh, jag gillar skarpt! Älskar Bobs medverkan, så coolt!
Fattar inte vad du gillar, Joakim. Vad är roligt eller coolt med våld och misshandel?
Tack och lov är den inte så äcklande brutal som videon till "Beyond here lies nothing", och "Must be Santa"-videon kan jag tycka är rolig.
Men vad det är med denne Nash Edgerton, en av de mest våldsfixerade filmmakare jag känner till, som Bob gillar, det fattar jag som sagt inte.

Men den här var väl mer Tom & Jerry-våldsam. Beyond-videon var ju våldsam på riktigt. Obehaglig. Kanske har jag blivit avtrubbad, men jag tyckte faktiskt att videon både var cool och rolig. Våld i sig är knappast coolt eller roligt, men i det här fallet handlar det ju mer absurd humor än om brutalt våld.

Jösses! Hade lyckats missa Beyond Here Lies Nothin-filmen. Kollade nu. Hemskt obehaglig. Helt omotiverat och idiotiskt. Lämnar en mycket dålig smak i munnen, nu ser man skiten framför sig när man hör låten. Riktigt uselt tänkt.
...and if you hear vague traces of skippin' reels of rhyme to your tambourine in time...

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
SV: Tempest
« Svar #425 skrivet: 30 augusti, 2012, 17:13:14 »
Nu är DW-videon uppe!  :d5:
http://www.guardian.co.uk/music/musicblog/video/2012/aug/29/bob-dylan-duquesne-whistle?newsfeed=true
Ahh, jag gillar skarpt! Älskar Bobs medverkan, så coolt!
Fattar inte vad du gillar, Joakim. Vad är roligt eller coolt med våld och misshandel?
Tack och lov är den inte så äcklande brutal som videon till "Beyond here lies nothing", och "Must be Santa"-videon kan jag tycka är rolig.
Men vad det är med denne Nash Edgerton, en av de mest våldsfixerade filmmakare jag känner till, som Bob gillar, det fattar jag som sagt inte.

Men den här var väl mer Tom & Jerry-våldsam. Beyond-videon var ju våldsam på riktigt. Obehaglig. Kanske har jag blivit avtrubbad, men jag tyckte faktiskt att videon både var cool och rolig. Våld i sig är knappast coolt eller roligt, men i det här fallet handlar det ju mer absurd humor än om brutalt våld.

Jösses! Hade lyckats missa Beyond Here Lies Nothin-filmen. Kollade nu. Hemskt obehaglig. Helt omotiverat och idiotiskt. Lämnar en mycket dålig smak i munnen, nu ser man skiten framför sig när man hör låten. Riktigt uselt tänkt.

Beklagar att du lockades att se eländet. Men man slutar rätt snart se skiten framför sig när man hör låten, tack och lov.

Ja, jag brukar alltid tala om hur Bob har en osviklig fingertoppskänsla när det gäller att hitta samarbetspartners. Men alla regler har uppenbarligen undantag.
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Garcia678

  • Gäst
SV: Tempest
« Svar #426 skrivet: 30 augusti, 2012, 17:43:48 »
Skapligt likt Phil Ochs den där killen i videon -_-

Utloggad mb650918

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 1819
    • Visa profil
    • E-post
SV: Tempest
« Svar #427 skrivet: 30 augusti, 2012, 20:02:53 »
Ser ni förresten att en Gene Simmons-sminkad kille och Fidel Castro vandrar i Bobs posse mot slutet? Kul video. Bob är hård.

Ja, Genesnubben är störtskön! Och Bobs "klipp i steget" och mossiga nylle. Jag tycker absolut att han ska ta med sig det gänget på turné!  ^_^

OK, nu har även jag sett videon (finns det ordet fortfarande?)...och håller väl med till 50% av era tankar.
Ja, den ÄR våldsam, men med glimten i ögat ändå. Den börjar ju himla kul. Det jag inte gillar är "stegmannen" med sitt basebollträ och pianolektion. Annars hade de ju kunnat få till det charmigare. Ja, lite konstigt tänkt. BHLN är ändå klart värre!  :huh:

Snygg tjej!  :rolleyes:
Micke B.

Utloggad AndersG

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 3628
    • Visa profil
    • E-post
SV: Tempest
« Svar #428 skrivet: 31 augusti, 2012, 08:52:35 »
Och när lär den släppas här då, i Norge nämns fredag den 7/9, borde ju kunna vara samma lika här.
Politics is entertainment. It's a sport. It's for the well groomed and well heeled. The impeccably dressed. Party animals. Politicians are interchangeable.

Utloggad Humlan

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 8072
    • Visa profil
SV: Tempest
« Svar #429 skrivet: 31 augusti, 2012, 08:57:34 »
Och när lär den släppas här då, i Norge nämns fredag den 7/9, borde ju kunna vara samma lika här.


Den är tänkt att hamna i en butik nära mig under fredagen så är det sagt  :d2: :d5: :d6: :party:
±→H4n→~ https://www.instagram.com/joakim.humleback/

"But power and greed and corruptible seed Seem to be all that there is"

"Since the legalization, Monsanto has charged Brazilian farmers 2% of their sales of Roundup Ready soya beans, which now account for an estimated 85% of the nations soyabean"

Utloggad Fajersson

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 1174
    • Visa profil
    • E-post
SV: Tempest
« Svar #430 skrivet: 31 augusti, 2012, 09:04:31 »
Är det någon som vet när den där streamingtjänsten av plattan skulle börja fungera? Jag trodde det var idag, men den kanske inte startar förrän det är idag i hela USA?
...and the road is long, it's a long hard climb. I've been on that road for too long a-the time.

Utloggad Humlan

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 8072
    • Visa profil
SV: Tempest
« Svar #431 skrivet: 31 augusti, 2012, 09:12:25 »
Är det någon som vet när den där streamingtjänsten av plattan skulle börja fungera? Jag trodde det var idag, men den kanske inte startar förrän det är idag i hela USA?

Vet inte har inte hört nått :d1: men 15.99 sek verkar billigt för deluxe versionen någon som beställt den ännu ?  :party: http://www.myplaydirect.com/bobdylan?current_country=SE
±→H4n→~ https://www.instagram.com/joakim.humleback/

"But power and greed and corruptible seed Seem to be all that there is"

"Since the legalization, Monsanto has charged Brazilian farmers 2% of their sales of Roundup Ready soya beans, which now account for an estimated 85% of the nations soyabean"

Utloggad AndersG

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 3628
    • Visa profil
    • E-post
SV: Tempest
« Svar #432 skrivet: 31 augusti, 2012, 09:12:34 »
Och när lär den släppas här då, i Norge nämns fredag den 7/9, borde ju kunna vara samma lika här.


Den är tänkt att hamna i en butik nära mig under fredagen så är det sagt  :d2: :d5: :d6: :party:

På Ringvägen?  -_-
Politics is entertainment. It's a sport. It's for the well groomed and well heeled. The impeccably dressed. Party animals. Politicians are interchangeable.

Utloggad Humlan

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 8072
    • Visa profil
SV: Tempest
« Svar #433 skrivet: 31 augusti, 2012, 09:17:34 »
Och när lär den släppas här då, i Norge nämns fredag den 7/9, borde ju kunna vara samma lika här.


Den är tänkt att hamna i en butik nära mig under fredagen så är det sagt  :d2: :d5: :d6: :party:

På Ringvägen?  -_-

På Skånegatan  :-)
±→H4n→~ https://www.instagram.com/joakim.humleback/

"But power and greed and corruptible seed Seem to be all that there is"

"Since the legalization, Monsanto has charged Brazilian farmers 2% of their sales of Roundup Ready soya beans, which now account for an estimated 85% of the nations soyabean"

Utloggad AndersG

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 3628
    • Visa profil
    • E-post
SV: Tempest
« Svar #434 skrivet: 31 augusti, 2012, 09:26:21 »
Och när lär den släppas här då, i Norge nämns fredag den 7/9, borde ju kunna vara samma lika här.


Den är tänkt att hamna i en butik nära mig under fredagen så är det sagt  :d2: :d5: :d6: :party:

På Ringvägen?  -_-

På Skånegatan  :-)

OK, nu är jag med, tänkte på "Windows"! ^_^
Politics is entertainment. It's a sport. It's for the well groomed and well heeled. The impeccably dressed. Party animals. Politicians are interchangeable.