Författare Ämne: Bob Dylan 2018  (läst 35432 gånger)

Utloggad Merlin

  • Landlord
  • *****
  • Antal inlägg: 254
    • Visa profil
SV: Bob Dylan 2018
« Svar #30 skrivet: 20 december, 2017, 12:46:48 »
Gratis tapas!  ^_^

Utloggad JanneS

  • A Friend To The Poor
  • ***
  • Antal inlägg: 159
    • Visa profil
SV: Bob Dylan 2018
« Svar #31 skrivet: 18 januari, 2018, 09:59:28 »
Hade varit kul att se Bob i Verona 27 april men kan tyvärr inte.

Utloggad bobi

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2127
    • Visa profil
    • E-post
SV: Bob Dylan 2018
« Svar #32 skrivet: 24 januari, 2018, 15:48:56 »
Jag ger mig. Tror jag....Dylan är till åren kommen och det är inget problem att förstå att nykommande material inte kommer..../Bobi

Utloggad egoBen

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 3464
    • Visa profil
    • E-post
SV: Bob Dylan 2018
« Svar #33 skrivet: 24 januari, 2018, 16:40:42 »
Jag ger mig. Tror jag....Dylan är till åren kommen och det är inget problem att förstå att nykommande material inte kommer..../Bobi

Men det är värt att se honom för alla nya arrangemang sedan sist!

Utloggad Bengt

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 1950
    • Visa profil
    • E-post
SV: Bob Dylan 2018
« Svar #34 skrivet: 24 januari, 2018, 17:06:59 »
Jag ger mig. Tror jag....Dylan är till åren kommen och det är inget problem att förstå att nykommande material inte kommer..../Bobi

Hoppas på nygamla och okörda Tin Angel i Rom :party:
...annars är det fint att bara vara in the land of ravioli, kokt kanin, frascati mm.

Utloggad bobi

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2127
    • Visa profil
    • E-post
SV: Bob Dylan 2018
« Svar #35 skrivet: 31 januari, 2018, 11:32:00 »
Jo,det är nog sant det ni säger, men hela den här Sinatragrejen har tagit mig rätt hårt. Så är det./bobi

Utloggad Hibbitt

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 1671
    • Visa profil
    • E-post
SV: Bob Dylan 2018
« Svar #36 skrivet: 31 januari, 2018, 19:27:21 »
Haft en riktig Sinatravecka här med skivor och dvd:er i massor.  :party:
Så Sinatra är inte det stora problemet med Bobs 10-tal.
Men ett problem. 7 legs med hög Sinatraprocent och 5 cd-plättar är... om inte annat kanske lite slöseri med Bob Dylans tid?

Ett större problem är 'The Set'.
Som kanske startade 2013 vilket ger 16 legs nu.
Eller 27 legs eller 42 legs.
För 'startpunkten' 2013 var bara kulmen och den slutgiltiga cementeringen av en process som pågått många set; Blowin' in the Wind som extranummer fastnade 4 legs innan dess, Tangled up in Blue cementerades åratal innan dess osv.
Och inte minst det spegelvända - alla dessa hundratals låtar som successivt fasats bort ur setlistan de senaste 10-12 åren. Och ersatts med så få nya alternativ att de kan räknas på två BobCats fingrar. 
Ja det var redan 2012 som vi läste "men spelar ändå samma setlistor som han gjort de senaste åren", då det kontroversiella (och diskussionssprudlande) ämnet 'Bob Dylan är slö, slapp och likgiltig' poppade upp på L&T.
 :rolleyes:
 :mellow:

Men att leg 1 år 2018 skulle ha något med detta att göra...
...kan man ha olika tankar och åsikter om.  -_-
Bob bestämmer.
 
...and if you hear vague traces of skippin' reels of rhyme to your tambourine in time...

Utloggad Guthrie

  • Landlord
  • *****
  • Antal inlägg: 331
    • Visa profil
SV: Bob Dylan 2018
« Svar #37 skrivet: 01 februari, 2018, 13:19:22 »
Jag tycker inte han är så dålig trots allt dom konserter jag har sett i alla fall.

Utloggad Hibbitt

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 1671
    • Visa profil
    • E-post
SV: Bob Dylan 2018
« Svar #38 skrivet: 01 februari, 2018, 14:44:12 »
Nej så kan det vara. Den kan ju låta utmärkt skitbra den där Set-konserten.  ^_^
:d2:
Sedan älskar tyvärr jag gitarrbaserade band, gitarrer och inte minst Bob Dylans magiska gitarrspel både på elektriskt och akustiskt, ensam och ihop med bandet, så jag får ju lite problem med den aspekten av Bobs 10-tal också.
...and if you hear vague traces of skippin' reels of rhyme to your tambourine in time...

Utloggad egoBen

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 3464
    • Visa profil
    • E-post
SV: Bob Dylan 2018
« Svar #39 skrivet: 27 mars, 2018, 19:12:18 »
Jag köpte en billig flaska Italienskt och drog precis igång "Love and theft" för första gången på flera. Ser otroligt mycket fram mot några konserter i Italien. Första om exakt en vecka nu! Yes yes! ^_^

Utloggad mickesam

  • Landlord
  • *****
  • Antal inlägg: 285
    • Visa profil
    • E-post
SV: Bob Dylan 2018
« Svar #40 skrivet: 28 mars, 2018, 06:46:27 »
Finfin uppladdning, Joakim!
Själv fortsätter jag lyssna igenom konserterna jag sett och i CD-spelaren rullar Cardiff 95. Gjorde dock ett avsteg med att dra igenom Triplicate. Jäkligt trist, men om detta är priset vi får betala för de brillianta konserter han ger i en relativt nytrimmad röst, så bifaller jag. Lyssnade nyligen på Manchester 2011, och visst verkar han ha gått hos någon sångpedagog sen dess.

Vi ses i Rom :party:

Micke, Göteborg

Utloggad lundell

  • Landlord
  • *****
  • Antal inlägg: 494
    • Visa profil
    • E-post
SV: Bob Dylan 2018
« Svar #41 skrivet: 28 mars, 2018, 08:43:09 »
Jag kan hålla med om att Dylan sjunger bättre än på länge. Det började väl egentligen med nytändingen 2013. Även jag har faktiskt lyssnat en hel del på Triplicate den senaste tiden och jag måste säga att jag verkligen gillar det mjuka anslaget och tycker trippeln är riktigt bra! Jag sticker t.o.m. ut hakan och sätter den före både SITN och FA. Och visst är jag ordentligt avundsjuk på er som åker ner på kontinenten för att sitta en stund vid bardens fötter. Jag tittar i almanackan och konstaterar att det snart är på dagen året sedan de senaste Sverige-spelningarna.

Utloggad Bengt

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 1950
    • Visa profil
    • E-post
SV: Bob Dylan 2018
« Svar #42 skrivet: 28 mars, 2018, 10:40:27 »
Finfin uppladdning, Joakim!
Själv fortsätter jag lyssna igenom konserterna jag sett och i CD-spelaren rullar Cardiff 95. Gjorde dock ett avsteg med att dra igenom Triplicate. Jäkligt trist, men om detta är priset vi får betala för de brillianta konserter han ger i en relativt nytrimmad röst, så bifaller jag. Lyssnade nyligen på Manchester 2011, och visst verkar han ha gått hos någon sångpedagog sen dess.

Vi ses i Rom :party:

Micke, Göteborg


SMHI lovar ca 14-18 grader i skuggan och omväxlande soligt och molnigt de där dagarna. Inget snöslask och snålgrader i alla fall. Lite lagomt vårigt för mat, vin & Bob i april. Jag åker till Neapel imorrn. Vi ses  :d6:

Utloggad mickesam

  • Landlord
  • *****
  • Antal inlägg: 285
    • Visa profil
    • E-post
SV: Bob Dylan 2018
« Svar #43 skrivet: 28 mars, 2018, 18:52:51 »
Det där med gradantalet smäller nästan lika högt som maten och vinet du nämner, Bengt.
Ha det så fint så länge i Italien så ses vi nästa vecka  :d5:

Micke, Göteborg

Utloggad egoBen

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 3464
    • Visa profil
    • E-post
SV: Bob Dylan 2018
« Svar #44 skrivet: 03 april, 2018, 17:26:04 »
Ja, då är jag tillbaka i Rom, för min femte konsert med Bob i staden. Vandrar raskt på kullestenarna i Trastevere, vant och med bestämda steg. Går in och tar en italiensk välbrygd öl på det pyttelilla Ma Che Venuti A Fa. Vädret är ljummet, skönt ända in till benen. När som helst nu, any way now, står Bob på scenen några meter framför mig. :wub: