Författare Ämne: Reno 1 april  (läst 8097 gånger)

Utloggad Bengt

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 1950
    • Visa profil
    • E-post
Reno 1 april
« Svar #15 skrivet: 03 april, 2006, 05:15:46 »
Nu är ju klockan jä#*%@t tidigt, och möjligen  :whistle:  har jag fel, men tänk om Bob hade ruskat av sig spår 10 & 14-16 och ersatt dem med några andra fräschingar ? Nya arr eller inte, då hade vi ju i alla fall i min bok haft en Reno setlista som suttit som en riktigt röd fläskläpp.

 :rolleyes:  Tänk om det inte hade varit för om..

 B)  Bengt

P.S Skärp till dig nu Bob och lägg till en sommar-spelning i Sverige !
Bjud grabbarna TD & TD på möjligheten att få riffa i Bjuv, Hässleholm, Sösdala, Simris, Skurup eller vilken annan Skånsk metropol som helst.

 

Utloggad Bengt

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 1950
    • Visa profil
    • E-post
Reno 1 april
« Svar #16 skrivet: 03 april, 2006, 05:17:41 »
Hmm.. L&T går fortfarande på vintertid. Kl är faktist 05.16. Riktigt så morronpigg är jag inte  :sleep:  

Utloggad mb650918

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 1819
    • Visa profil
    • E-post
Reno 1 april
« Svar #17 skrivet: 03 april, 2006, 22:09:48 »
Ja ja, du vet att jag gillar att få igång dig Jörgen. Självklart är det skillnad på Bob och resten av världens artistelit. Han är ju som han är och jag älskar honom för det. Och när han är som lynnigast och surrar runt  :wacko:  och letar sina munspel etc är han som roligast.
Det finns ingen artist som liknar honom. 66, 79, 87 gjorde han saker som ingen artist av hans kaliber skulle våga drömma om att göra ens i replokalen.
Setlistorna innehåller några av världshistoriens genom tiderna BÄSTA låtar, you name any! Så är det bara.

Men Bob har faktiskt själv sagt att han tycker det är jobbigt att leta nytt band, och säkert är han helnöjd med detta gäng. Och det är det jag vill åt, en nöjd Dylan. Det hoppas jag aldrig att jag får uppleva.

När det gäller hans musiker så har de inte varit roliga sen hösten ´02. Boogie woogie-farbröder i kojboj-hatt!  :sleep: Sen kan Bob sjunga eller performa hur jävla bra som helst.


Inte fan lutar han sig bakåt, han lutar sig framåt:
 
Micke B.

Utloggad Porss

  • Hobo
  • *
  • Antal inlägg: 48
    • Visa profil
    • E-post
Reno 1 april
« Svar #18 skrivet: 03 april, 2006, 22:29:20 »
Hur kan man kalla Koella och Campbell "Boogie woogie-farbröder i kojboj-hatt"? Du måste skämta!!!

Porss

Utloggad 2gruv

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2318
    • Visa profil
    • E-post
Reno 1 april
« Svar #19 skrivet: 04 april, 2006, 01:00:57 »
Citera
Hur kan man kalla Koella och Campbell "Boogie woogie-farbröder i kojboj-hatt"? Du måste skämta!!!

Porss
Det är nog bara ett förbiseende - Det här sista Ålandsbåtsgänget är så jävla pinsamma att det är lätt att förbise det goda som varit
Att sen Bob själv är fantastisk med jämna mellanrum, ex vis i dublin som det tjatats om här är en annan sak, men bandet suger lik förbannat.
En folkparksturné skulle ge bandet sin rätta publik, + att alla som vill höra Bob skulle dyka upp i Kisa, Österymo, Överkalix och Brunflo är en annan sak

Trist att bandet är kvar, jag undrar verkligen hur länge jag står ut med att harva genom konsert efter konsert efter de pärlor Bob lägger ut bland det gödsel bandet sprider

 :unsure:  
Lord, have mercy, mama. It sure is good to see you comin' today

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
Reno 1 april
« Svar #20 skrivet: 04 april, 2006, 01:45:05 »
Citera
Citera
Hur kan man kalla Koella och Campbell "Boogie woogie-farbröder i kojboj-hatt"? Du måste skämta!!!

Porss
Det är nog bara ett förbiseende - Det här sista Ålandsbåtsgänget är så jävla pinsamma att det är lätt att förbise det goda som varit
Att sen Bob själv är fantastisk med jämna mellanrum, ex vis i dublin som det tjatats om här är en annan sak, men bandet suger lik förbannat.
En folkparksturné skulle ge bandet sin rätta publik, + att alla som vill höra Bob skulle dyka upp i Kisa, Österymo, Överkalix och Brunflo är en annan sak

Trist att bandet är kvar, jag undrar verkligen hur länge jag står ut med att harva genom konsert efter konsert efter de pärlor Bob lägger ut bland det gödsel bandet sprider

 :unsure:
Nämen nu får vi väl ändå hejda oss lite.
Ålandsbåtsgänget???

Låt oss backa lite och än en gång se på Denny Freemans bakgrund.
Han har alltså spelat (och bott) i många år med både Jimmie och Stevie Ray Vaughn. Spelat med Doug Sahm på en av hans bästa plattor. Spelat med Taj Mahal. Var del av ett husband på legendariska Antones i Austin "backing up blues giants like Otis Rush, Albert Collins, Buddy Guy, Jr. Wells, Jimmy Rogers, Eddie Taylor, Lazy Lester, and many, many more"

Den här killen kräver respekt. Sen får ni tycka vad ni vill om hans spel. Men liiiiiiiiiiite mindre vilt sluggande, okay??? Det är faktiskt ingen nolla vi snackar om.
« Senast ändrad: 04 april, 2006, 01:49:36 av Elston »
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Utloggad the_changed_guard

  • A Friend To The Poor
  • ***
  • Antal inlägg: 145
    • Visa profil
    • http://www.wilgot.se
Reno 1 april
« Svar #21 skrivet: 04 april, 2006, 07:56:19 »
Det ha varit lite slumrande tillvaro på L&T på sistone (undertecknad definitivt medräknad) men nu börjar det bli riktigt kul.  :D  :D

Tänke jag skulle posta in gårdagen setlista men nä, det är ju i stort sätt bara att titta på Reno så vet ni hur det var igår.  :rolleyes:
Håller med mb650918 om att en nöjd Dylan inte är som en sökande, utforskande Dylan.

Däremot tycker jag konsitgt nog bandet är det bästa på länge, Freeman är grymt go.
 
I been good, I been good while I been waitin'
Forgive me for hesitatin', but I've been hangin' on
Seven more days, all that'll be gone.

Utloggad mb650918

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 1819
    • Visa profil
    • E-post
Reno 1 april
« Svar #22 skrivet: 06 april, 2006, 19:14:05 »
Gnällspik? Alltså, jag hoppas att ni förstår att detta inte är dödligt allvar.
Vi älskar Bob, vi älskar varandra!  :P

It´s only rock´n´roll, but I like it... :punk:



 
Micke B.

Utloggad I&I

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 1125
    • Visa profil
    • E-post
Reno 1 april
« Svar #23 skrivet: 06 april, 2006, 19:34:43 »
Precis. Det är ju inte som om det vore på liv och död eller så.

Det är mycket allvarligare än så...