Författare Ämne: Dylan/Midler Buckets of Rain-session, en rolig halvtimme!  (läst 1994 gånger)

Utloggad molkom

  • Landlord
  • *****
  • Antal inlägg: 277
    • Visa profil
    • E-post
Dylan/Midler Buckets of Rain-session, en rolig halvtimme!
« skrivet: 23 april, 2014, 14:32:59 »
 Det här dök upp på Youtube som Rekommenderat för mig, 27 minuter 55 sekunder inspelningssession: https://www.youtube.com/watch?v=k6oF49Sd4CE
Hade ingen aning om att detta fanns. Väldigt avspänd stämning. Många roliga kommentarer. Lite skvaller fick man också höra, undrar varför Paul Simon hade blivit förbannad på Bette Midler. Och kul att höra Dylan säga till Bette "I can last all night". Vad han nu kan ha menat med det.  :rolleyes:

Utloggad egoBen

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 3464
    • Visa profil
    • E-post
SV: Dylan/Midler Buckets of Rain-session, en rolig halvtimme!
« Svar #1 skrivet: 23 april, 2014, 18:20:54 »
Blev det ens någon ordentlig tagning till slut? En duett alltså. Inte vad jag har hört. Midler har ju en egen version, eller är den från denna session? Förresten, att spela in i studio kan nog vara mycket mer frustrerande och tråkigt än vad man kan ana. Jag har gjort det själv och för mig är det mest ångest. Bob och Bette verkar kunna skratta åt det hela.

Utloggad molkom

  • Landlord
  • *****
  • Antal inlägg: 277
    • Visa profil
    • E-post
SV: Dylan/Midler Buckets of Rain-session, en rolig halvtimme!
« Svar #2 skrivet: 23 april, 2014, 21:33:08 »
De fick nog till det så småningom. Den slutgiltiga tagningen låter i mina öron ganska likt försöken rent ljudmässigt. Kul att höra att de kan leka och sjunga andra låtar inemellan, You Really Got A Hold On Me och I Don't Believe You gladde mig.
Skulle verkligen vara roligt att få höra mer sådant här work-in-progress eller vad det heter. :party:

Utloggad egoBen

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 3464
    • Visa profil
    • E-post
SV: Dylan/Midler Buckets of Rain-session, en rolig halvtimme!
« Svar #3 skrivet: 07 maj, 2014, 11:23:45 »
Här är den. Hade inte för mig att jag hört Bobs röst på Nuggets of rain men tydligen så är han med.

http://youtu.be/N1fGlaqsKJo