Författare Ämne: Bob till Stockholm waterfront  (läst 184606 gånger)

Utloggad egoBen

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 3464
    • Visa profil
    • E-post
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #465 skrivet: 14 oktober, 2013, 16:21:01 »

Utloggad Homer

  • Landlord
  • *****
  • Antal inlägg: 403
    • Visa profil
    • E-post
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #466 skrivet: 14 oktober, 2013, 17:08:11 »
Fortfarande ingen inspelning? :( Är lite otålig nu, eftar alla hyllningar.

Utloggad Hibbitt

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 1671
    • Visa profil
    • E-post
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #467 skrivet: 14 oktober, 2013, 17:14:50 »
http://gaffa.se/recension/77143

Han var ganska positiv. :-)

/.../ Oväntade Tangled Up In Blue /.../   :rolleyes: Nåja...

/.../ det spelar ingen roll att han samlade på sig svårflörtade damörhängen /.../  -_-
...and if you hear vague traces of skippin' reels of rhyme to your tambourine in time...

Utloggad Jack Fate

  • Landlord
  • *****
  • Antal inlägg: 491
    • Visa profil
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #468 skrivet: 14 oktober, 2013, 19:40:52 »
Tack Bob! Du gjorde mig lycklig igår. Detta var definitivt den bästa konserten sedan min första i Scandinavium år 2000. Det fantastiska ljudet kanske hjälper till?

Long and wasted years har jag lyssnat på var och varannan dag sedan albumet kom. Nu får jag se och höra den live. Åh vad jag njöt!! Det är det bästa framförandet av en låt som jag har sett!
Pistol-Bob äger stället...

"Don't let me change my heart,
Keep me set apart
From all the plans they do pursue.
And I, I don't mind the pain
Don't mind the driving rain
I know I will sustain
'Cause I believe in you."

Utloggad Leif

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 4238
    • Visa profil
    • E-post
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #469 skrivet: 14 oktober, 2013, 21:08:36 »
http://gaffa.se/recension/77143

Han var ganska positiv. :-)

Efter den där recensionen har jag inget att tillägga!  ^_^

Skriver jag någonting nu så bryter jag väl ihop här över tangentbordet. Jag kan inte skriva något lugnt och sansat efter den
här enorma upplevelsen över lördag och söndag. Svävar fortfarande omkring här uppe bland molnen.

Alltså det går inte...vad kan jag överhuvudtaget använda för ord för att försöka beskriva ens ett uns av det vi fick vara med om i helgen?
En alldeles enorm spelning på lördag och så kliver han in på söndag och lyfter det hela till ännu högre höjder!! Hur är det möjligt!?!! Hur är det ens möjligt!!!?!
Inte en svag punkt någonstans, inget mindre än 5-stjärnigt rakt igenom! Tillsammans med sin alldeles egen briljanta kammarorkester, a match made in heaven!

Jag ska bara nämna en låt denna gång, för att på något sätt belysa hur extraordinär den här söndagskonserten var. En låt som har en speciell betydelse för mig. Spirit on The Water. Ända sedan jag först hörde den på Modern Times har jag älskat den låten, den letar sig fram till egna skrymsle och vrån inom mig. Jag har hört den live ett antal gånger, hört flera olika versioner från nedladdade gigs, men jag har aldrig någonsin hittat en version som toppat den upplevelse jag fick (och får) då jag hör studioversionen.

Men igår hände det! Mitt letande är över  ^_^;  Bob gav mig den där live-versionen jag så längtat efter. Det är de små detaljerna som gör det, återigen, speciella fraseringar, Charlie´s och Bob`s samspel, blickarna dem emellan under ett alldeles underbart kort intensivt ögonblick av musikalisk fröjd, Bob bakom flygen och Charlie på gitarren får till några gudomliga licks, to die for, obetalbart! Intensiteten och lekfullheten i denna version, magiskt!

Jag håller med recensenten i Gaffa, det här var bland det bästa jag överhuvudtaget upplevt. Det är bara att buga för Bob! Oändligt mycket tack!














The man in me will hide sometimes to keep from bein seen.
But that's just because he doesn't want to turn into some machine.

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #470 skrivet: 14 oktober, 2013, 21:21:28 »
http://gaffa.se/recension/77143

Han var ganska positiv. :-)

Efter den där recensionen har jag inget att tillägga!  ^_^

Skriver jag någonting nu så bryter jag väl ihop här över tangentbordet. Jag kan inte skriva något lugnt och sansat efter den
här enorma upplevelsen över lördag och söndag. Svävar fortfarande omkring här uppe bland molnen.

Alltså det går inte...vad kan jag överhuvudtaget använda för ord för att försöka beskriva ens ett uns av det vi fick vara med om i helgen?
En alldeles enorm spelning på lördag och så kliver han in på söndag och lyfter det hela till ännu högre höjder!! Hur är det möjligt!?!! Hur är det ens möjligt!!!?!
Inte en svag punkt någonstans, inget mindre än 5-stjärnigt rakt igenom! Tillsammans med sin alldeles egen briljanta kammarorkester, a match made in heaven!

Jag ska bara nämna en låt denna gång, för att på något sätt belysa hur extraordinär den här söndagskonserten var. En låt som har en speciell betydelse för mig. Spirit on The Water. Ända sedan jag först hörde den på Modern Times har jag älskat den låten, den letar sig fram till egna skrymsle och vrån inom mig. Jag har hört den live ett antal gånger, hört flera olika versioner från nedladdade gigs, men jag har aldrig någonsin hittat en version som toppat den upplevelse jag fick (och får) då jag hör studioversionen.

Men igår hände det! Mitt letande är över  ^_^;  Bob gav mig den där live-versionen jag så längtat efter. Det är de små detaljerna som gör det, återigen, speciella fraseringar, Charlie´s och Bob`s samspel, blickarna dem emellan under ett alldeles underbart kort intensivt ögonblick av musikalisk fröjd, Bob bakom flygen och Charlie på gitarren får till några gudomliga licks, to die for, obetalbart! Intensiteten och lekfullheten i denna version, magiskt!

Jag håller med recensenten i Gaffa, det här var bland det bästa jag överhuvudtaget upplevt. Det är bara att buga för Bob! Oändligt mycket tack!

Tack Leif. Och som jag kanske sa igår så var just Spirit on the water en av låtarna denna obeskrivliga helg som efter nån minut kunde förefalla bara "lufsa på", men nån minut senare undrar man förvånat varför man sitter en halv meter ovanför sin stol istället för på den ......    :rolleyes:  -_-
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Utloggad Leif

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 4238
    • Visa profil
    • E-post
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #471 skrivet: 14 oktober, 2013, 21:26:55 »

Tack Leif. Och som jag kanske sa igår så var just Spirit on the water en av låtarna denna obeskrivliga helg som efter nån minut kunde förefalla bara "lufsa på", men nån minut senare undrar man förvånat varför man sitter en halv meter ovanför sin stol istället för på den ......    :rolleyes:  -_-

 ^_^  ^_^  ^_^ Exakt så!  :d5:
« Senast ändrad: 14 oktober, 2013, 21:29:03 av Leif »
The man in me will hide sometimes to keep from bein seen.
But that's just because he doesn't want to turn into some machine.

Utloggad M:o Nightmare

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2156
  • I woke in the mornin' wand'rin'...
    • Visa profil
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #472 skrivet: 15 oktober, 2013, 07:32:38 »
Gypsy gal, you got me swallowed
I have fallen far beneath
Your pearly eyes, so fast an' slashing
An' your flashing diamond teeth

Utloggad AndersG

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 3628
    • Visa profil
    • E-post
Politics is entertainment. It's a sport. It's for the well groomed and well heeled. The impeccably dressed. Party animals. Politicians are interchangeable.

Utloggad M:o Nightmare

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2156
  • I woke in the mornin' wand'rin'...
    • Visa profil
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #474 skrivet: 15 oktober, 2013, 08:15:59 »
http://gaffa.se/recension/77143

....laborerade med fjädrar... :party:



Inspirerades  (?) av:
http://rateyourmusic.com/list/theJigster/album_covers_that_look_very_similar/

Hade ingen aning om John Phillips solo-album om sanningen ska fram...Tack för insikten! Desire är (var) min favoritframsida på ett Dylanalbum...I'll stuck to 'Another Side...' again I guess.... :d2:
Gypsy gal, you got me swallowed
I have fallen far beneath
Your pearly eyes, so fast an' slashing
An' your flashing diamond teeth

Utloggad bobi

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2127
    • Visa profil
    • E-post
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #475 skrivet: 15 oktober, 2013, 09:34:24 »
Det är så bra med LaT. Bara vara lat  (sic!) och låta andra skriva........ Nåväl,helt otroligt. Två saker av 100: Ljudet i WF och Spirit on the water , 98 + kvar att inte nämna nu..../bobi, under försök att komma till jobbet för en kortare visit...Tack, Bob, och alla Dylan-älskare som förgyllt min helg, mitt liv eller vad, när orden tar slut?

Utloggad Björn

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 684
    • Visa profil
    • E-post
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #476 skrivet: 15 oktober, 2013, 10:38:04 »
Ja, det där var ju inte dumt alls. Tänk att för tre dagar sedan hade jag aldrig kunnat tänka mig att höjdpunkterna på en BRA Dylanspelning skulle vara "Forgetful Heart" och "Long And Wasted Years", och nu kan jag inte föreställa mig en spelning utan dem... Tack alla, och tack Waterfront. Ja, och Bob då. "What Good Am I?" This good are you.
I love Bob Dylan. Who doesn't? He tapped into some kind of vein and it keeps on keeping on. There's nobody like him. He's unique, and just… way out cool. (D Lynch)

Utloggad Humlan

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 8072
    • Visa profil
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #477 skrivet: 15 oktober, 2013, 11:29:31 »
När jag är påväg att landa lyfter jag igen när jag trycker på play  :d2:
±→H4n→~ https://www.instagram.com/joakim.humleback/

"But power and greed and corruptible seed Seem to be all that there is"

"Since the legalization, Monsanto has charged Brazilian farmers 2% of their sales of Roundup Ready soya beans, which now account for an estimated 85% of the nations soyabean"

Utloggad M:o Nightmare

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2156
  • I woke in the mornin' wand'rin'...
    • Visa profil
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #478 skrivet: 15 oktober, 2013, 13:10:04 »
Ingen som lyfter och beger sig ner till Köpenhamn? Med ett sådant här facit på handen låter ju inte det som en dålig idé.

 :d2:
Gypsy gal, you got me swallowed
I have fallen far beneath
Your pearly eyes, so fast an' slashing
An' your flashing diamond teeth

Utloggad Humlan

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 8072
    • Visa profil
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #479 skrivet: 15 oktober, 2013, 15:25:45 »
Ingen som lyfter och beger sig ner till Köpenhamn? Med ett sådant här facit på handen låter ju inte det som en dålig idé.

 :d2:

Jadu... isf skulle jag fått lifta ner och ställt mig tillsammans med Frederica :-) men med en egen skylt om "A Free Ticket Please"  :d1:
±→H4n→~ https://www.instagram.com/joakim.humleback/

"But power and greed and corruptible seed Seem to be all that there is"

"Since the legalization, Monsanto has charged Brazilian farmers 2% of their sales of Roundup Ready soya beans, which now account for an estimated 85% of the nations soyabean"