Omröstning

Vilka är dina tre (3) favoritlåtar på den här skivan?

Jokerman
31 (24%)
Sweetheart Like You
19 (14.7%)
Neighborhood Bully
3 (2.3%)
Licence to Kill
25 (19.4%)
Man of Peace
8 (6.2%)
Union Sundown
3 (2.3%)
I and I
27 (20.9%)
Don't Fall Apart on Me Tonight
13 (10.1%)

Antal personer som röstat: 42

Omröstningen har avslutats: 03 november, 2013, 20:45:14

Författare Ämne: Poll: Infidels - 3 bästa låtarna  (läst 9796 gånger)

Utloggad Anders S

  • Global Moderator
  • Precious Angel
  • *****
  • Antal inlägg: 4582
    • Visa profil
    • E-post
Poll: Infidels - 3 bästa låtarna
« skrivet: 18 oktober, 2013, 21:45:14 »
Infidels

Recorded Apr-May, 1983
Released Oct 27, 1983




Lite mer info kring olika utgåvor och omslag av skivan
http://www.searchingforagem.com/1980s/International027.htm

This album is widely considered to have been a missed opportunity, because of the strength of the tracks left off the final release! The tracks included on The Bootleg Series Vols. 1-3 speak for themselves. Out-takes from this album have been officially released as follows:

7" Singles (1983): Angel Flying Too Close To The Ground (Willie Nelson) - released as single B-side

Down In The Groove (1988): Death Is Not The End

The Bootleg Series Vols. 1-3 (1991): Blind Willie McTell (the released version is solo acoustic, but many Dylan fans consider the still officially unreleased band version superior); Someone's Got A Hold Of My Heart (early version of Tight Connection To My Heart); Tell Me; Lord Protect My Child; Foot Of Pride

Vad tycker du om den här skivan? Hur har den stått sig genom åren?
och framförallt, vilka är dina tre (3) favoritlåtar på den här skivan?

Omröstningen pågår till den 3 november, och du kan ändra dina val.
I'm looking for a place that's going to animal my soul,
knit my return, bathe my foot, and collect my dog.
Commission me to sell my animal to the bird to clip
and buy my bath and return me back to the cigarette!

Utloggad egoBen

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 3464
    • Visa profil
    • E-post
SV: Poll: Infidels - 3 bästa låtarna
« Svar #1 skrivet: 18 oktober, 2013, 21:48:19 »
Jag är nöjd med att jag röstade en minut efter att tråden skapades. Dett är vid sidan av Oh Mercy och Time out of mind den skiva jag lyssnar på oftast med Dylan och aldrig tröttnar på.

Utloggad Guthrie

  • Landlord
  • *****
  • Antal inlägg: 331
    • Visa profil
SV: Poll: Infidels - 3 bästa låtarna
« Svar #2 skrivet: 18 oktober, 2013, 22:03:16 »
Jag gillar Infidels.Jag har ochså en liten fråga hur gör man med Blind Willie Mctell den kom inte med på plattan.Men jag hoppar över den till att början med.Det här verkar nog lite underligt men mina klara etta är 1.Man of peace 2.I and I 3Jokerman.

Utloggad M:o Nightmare

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2156
  • I woke in the mornin' wand'rin'...
    • Visa profil
SV: Poll: Infidels - 3 bästa låtarna
« Svar #3 skrivet: 18 oktober, 2013, 22:46:05 »
Jösses! Fanns det inte fler låtar än sådär???   :huh: Jag tycker inte någon är bra....för första gången tänker jag troligen inte ens rösta....Sad Sad Sad (Rolling Stones).... :d3:
« Senast ändrad: 18 oktober, 2013, 22:48:23 av M:o Nightmare »
Gypsy gal, you got me swallowed
I have fallen far beneath
Your pearly eyes, so fast an' slashing
An' your flashing diamond teeth

Utloggad Humlan

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 8072
    • Visa profil
SV: Poll: Infidels - 3 bästa låtarna
« Svar #4 skrivet: 18 oktober, 2013, 22:54:58 »
Union Sundown
I And I
Don't Fall Apart On Me Tonight


 :d1: :d2:
±→H4n→~ https://www.instagram.com/joakim.humleback/

"But power and greed and corruptible seed Seem to be all that there is"

"Since the legalization, Monsanto has charged Brazilian farmers 2% of their sales of Roundup Ready soya beans, which now account for an estimated 85% of the nations soyabean"

Utloggad egoBen

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 3464
    • Visa profil
    • E-post
SV: Poll: Infidels - 3 bästa låtarna
« Svar #5 skrivet: 18 oktober, 2013, 23:46:22 »
Jösses! Fanns det inte fler låtar än sådär???   :huh: Jag tycker inte någon är bra....för första gången tänker jag troligen inte ens rösta....Sad Sad Sad (Rolling Stones).... :d3:

Inte någon? Är du galen i huvet eller?!

Utloggad gerbos

  • Landlord
  • *****
  • Antal inlägg: 326
    • Visa profil
    • E-post
SV: Poll: Infidels - 3 bästa låtarna
« Svar #6 skrivet: 19 oktober, 2013, 00:07:46 »
Dylans bästa platta? Jo jag tror nästan det. Förutom de tre Dylan-plattor som jag växte upp med så var den här skivan mitt första möte med Dylan. Jag visste ju redan att Dylan var fantastisk. Men det var när jag chansköpte den här skivan och Live in Budokan av en gammal granne som Dylan på allvar gick från att vara mina föräldrars gamla artist, till att bli min favoritartist.

Jag nötte Budokan-liven och Infidels dygnet runt och jag minns hur tagen jag var. Aldrig hade jag fattat att Dylan var SÅ bra. Framförallt I and I var det mest gripande jag någonsin hört. En känsla som jag än idag känner varje gång jag slår på låten. Måste jag, bland all fantastisk musik, välja en enda låt som betyder extra mycket för mig så skulle valet stå mellan Jethro Tull - Thick as a Brick (den är inte bara helt galet bra, den är även över 40 minuter lång...) och I and I. Ett svårt val men jag skulle nog tillslut plocka I and I på grund av den fantastiska liveversionen från Los Angeles, 20/12 1997. Musik blir inte bättre än vad den låten var den kvällen.

Men det är inte bara denna låt som är fantastisk. För mig är Infidels en skiva där Dylan å ena sidan inte helt hade lämnat den kristna epoken, men å andra sidan gjorde något helt annat än vad han gjorde några år tidigare. Han känns dessutom mer trygg i sig själv än vad jag upplever att han gjorde 1981. Men känslan av slentrian som jag tycker mig känna av från och med nästa skiva fram till den stora förändringen med Oh Mercy, har inte gjort sig påmind än. På Infidels känns Dylan angelägen, grubblande, uppgiven, kraftfull, frustrerad och helt enkelt på topp.

I and I
Don't Fall Apart on Me Tonight
Licence to Kill
« Senast ändrad: 19 oktober, 2013, 00:09:24 av gerbos »

Utloggad M:o Nightmare

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2156
  • I woke in the mornin' wand'rin'...
    • Visa profil
SV: Poll: Infidels - 3 bästa låtarna
« Svar #7 skrivet: 19 oktober, 2013, 09:48:26 »
Jösses! Fanns det inte fler låtar än sådär???   :huh: Jag tycker inte någon är bra....för första gången tänker jag troligen inte ens rösta....Sad Sad Sad (Rolling Stones).... :d3:

Inte någon? Är du galen i huvet eller?!

Japp, eller troligen född ett trettiotal år före dig och därmed Dylan-diggare sedan 1965...det här albumet var det första som icke-Dylanfans köpte och gillade, det var som en plötslig Dylan-farsot som drog över Svea Rike och Jokerman spelades jämnt och ständigt i skvalradion....det är väl synd att säga att en låt som 'Licence to kill' inte är bra,så det får jag ta tillbaka....jag får nog f-n skrolla mig upp och rösta ändå.... :d3:
Gypsy gal, you got me swallowed
I have fallen far beneath
Your pearly eyes, so fast an' slashing
An' your flashing diamond teeth

Utloggad Homer

  • Landlord
  • *****
  • Antal inlägg: 403
    • Visa profil
    • E-post
SV: Poll: Infidels - 3 bästa låtarna
« Svar #8 skrivet: 19 oktober, 2013, 10:38:42 »
Ingen som gillar Sweetheart Like You? Lätt i topp 3 enlgt mig.

Utloggad Humlan

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 8072
    • Visa profil
SV: Poll: Infidels - 3 bästa låtarna
« Svar #9 skrivet: 19 oktober, 2013, 10:44:16 »
Jösses! Fanns det inte fler låtar än sådär???   :huh: Jag tycker inte någon är bra....för första gången tänker jag troligen inte ens rösta....Sad Sad Sad (Rolling Stones).... :d3:

Inte någon? Är du galen i huvet eller?!

Japp, eller troligen född ett trettiotal år före dig och därmed Dylan-diggare sedan 1965...det här albumet var det första som icke-Dylanfans köpte och gillade, det var som en plötslig Dylan-farsot som drog över Svea Rike och Jokerman spelades jämnt och ständigt i skvalradion....det är väl synd att säga att en låt som 'Licence to kill' inte är bra,så det får jag ta tillbaka....jag får nog f-n skrolla mig upp och rösta ändå.... :d3:

1983 31 Mars föddes Émilie Jeanne-Sophie Welti Sophie Hunger ett underbart år  :d2:
±→H4n→~ https://www.instagram.com/joakim.humleback/

"But power and greed and corruptible seed Seem to be all that there is"

"Since the legalization, Monsanto has charged Brazilian farmers 2% of their sales of Roundup Ready soya beans, which now account for an estimated 85% of the nations soyabean"

Utloggad egoBen

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 3464
    • Visa profil
    • E-post
SV: Poll: Infidels - 3 bästa låtarna
« Svar #10 skrivet: 19 oktober, 2013, 11:00:57 »
Jösses! Fanns det inte fler låtar än sådär???   :huh: Jag tycker inte någon är bra....för första gången tänker jag troligen inte ens rösta....Sad Sad Sad (Rolling Stones).... :d3:

Inte någon? Är du galen i huvet eller?!

Japp, eller troligen född ett trettiotal år före dig och därmed Dylan-diggare sedan 1965...det här albumet var det första som icke-Dylanfans köpte och gillade, det var som en plötslig Dylan-farsot som drog över Svea Rike och Jokerman spelades jämnt och ständigt i skvalradion....det är väl synd att säga att en låt som 'Licence to kill' inte är bra,så det får jag ta tillbaka....jag får nog f-n skrolla mig upp och rösta ändå.... :d3:

Hehe, jag gör du det. License to kill är bra! Här från Prag 1995. Har länkat många gånger tidigare till detta klipp, men det kan inte ses för ofta:
http://www.youtube.com/watch?v=aeY8MYB9VIU

Utloggad M:o Nightmare

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2156
  • I woke in the mornin' wand'rin'...
    • Visa profil
SV: Poll: Infidels - 3 bästa låtarna
« Svar #11 skrivet: 19 oktober, 2013, 11:22:34 »
Ingen som gillar Sweetheart Like You? Lätt i topp 3 enlgt mig.

Den bla hamnade på min Top-3-lista från Infidels också...
Gypsy gal, you got me swallowed
I have fallen far beneath
Your pearly eyes, so fast an' slashing
An' your flashing diamond teeth

Utloggad Guthrie

  • Landlord
  • *****
  • Antal inlägg: 331
    • Visa profil
SV: Poll: Infidels - 3 bästa låtarna
« Svar #12 skrivet: 19 oktober, 2013, 11:52:17 »
Jag fårstår ingenting skall du inte rösta.Hör bara på I and I så kanske du ändrar dej.

Utloggad M:o Nightmare

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2156
  • I woke in the mornin' wand'rin'...
    • Visa profil
SV: Poll: Infidels - 3 bästa låtarna
« Svar #13 skrivet: 19 oktober, 2013, 12:00:32 »
Jag fårstår ingenting skall du inte rösta.Hör bara på I and I så kanske du ändrar dej.

Menar du mej så har jag ändrat mig och röstat för en stund sedan... ^_^  I and I har jag på en singelsjua med Sweetheart like you på baksidan...allt material kring Infidels har jag i 'Mintskick'....Nästa album tycker jag är etter värre än detta för att inte snacka om vad som följer sedan...detta åttiotal detta åttiotal (som dock fick en ände i blotta förskräckelse med räddningsplankan Å Nåd)
Gypsy gal, you got me swallowed
I have fallen far beneath
Your pearly eyes, so fast an' slashing
An' your flashing diamond teeth

Utloggad Guthrie

  • Landlord
  • *****
  • Antal inlägg: 331
    • Visa profil
SV: Poll: Infidels - 3 bästa låtarna
« Svar #14 skrivet: 19 oktober, 2013, 12:06:02 »
Det är inte dom albumen vi håller på med utan Infidels