Författare Ämne: Kinky Friedman  (läst 8980 gånger)

Utloggad Tobias

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6016
    • Visa profil
    • Last.fm
    • E-post
SV: Kinky Friedman
« Svar #15 skrivet: 15 april, 2013, 00:22:06 »
Kinky Friedman och Chet O'Keefe på Droskan i Umeå blev något av ett födelsedagskalas för mig, en dag för tidigt. Min mamma, syster och svåger följde alla med, efter födelsedagsmiddag på annat ställe. Jag var den ende i sällskapet som var annat än väldigt ytligt bekant med någon av dessa artister. Jag var orolig att framför allt Kinky (som ju är en väldigt speciell artist och knappast imponerande rent musikaliskt) skulle göra dem besvikna. Så verkar det inte ha blivit. Alla verkar ha haft en bra kväll, åtminstone enligt vad de själva sa.
Konserten avvek knappast från vad Chet och Kinky gjort tidigare under turnén, förutom att en Umeåtjej fick komma upp på scenen och köra under Chet O'Keefes "Some Swedish Men". Kinkys konsert följer i allt väsentligt samma mall som den konsert som dokumenteras på hans senaste cd "Bi-Polar Tour: Live From Woodstock" (finns på Spotify). Ungefär samma låtar, ungefär samma mellansnack. Jag hade inte väntat mig annat, så det gjorde det inte ett dugg besviken. Jag kan dock konstatera att Chet O'Keefe är mer benägen att anpassa sitt mellansnack efter publiken än Kinky, som verkligen följer ett inarbetat manus. Fast då var Chet O'Keefe inte på samma sätt rolig-för-att-vara-rolig.
Jag fick efter konserten trevliga pratstunder med båda artisterna och följde Kinky ut när han tyckte det var dags att tända den där cigarren han alltid hade i munnen.
http://t.co/cYkt6r6ThS
"Trying is the first step towards failure."

-Homer Simpson

Utloggad Humlan

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 8072
    • Visa profil
SV: Kinky Friedman
« Svar #16 skrivet: 15 april, 2013, 00:38:13 »
:-) fin bild  :d4:
±→H4n→~ https://www.instagram.com/joakim.humleback/

"But power and greed and corruptible seed Seem to be all that there is"

"Since the legalization, Monsanto has charged Brazilian farmers 2% of their sales of Roundup Ready soya beans, which now account for an estimated 85% of the nations soyabean"

Utloggad Tobias

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6016
    • Visa profil
    • Last.fm
    • E-post
SV: Kinky Friedman
« Svar #17 skrivet: 15 april, 2013, 01:30:16 »
:-) fin bild  :d4:

Tack (antar jag). Det finns en annan bild i samma serie där jag ser mindre fånig ut och Kinky verkar gladare, men jag gillar verkligen bilden jag länkade. Främst för att man i den bilden verkligen ser röken från Kinkys cigarr.
"Trying is the first step towards failure."

-Homer Simpson

Utloggad AndersG

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 3628
    • Visa profil
    • E-post
SV: Kinky Friedman
« Svar #18 skrivet: 15 april, 2013, 06:55:52 »
:-) fin bild  :d4:

Tack (antar jag). Det finns en annan bild i samma serie där jag ser mindre fånig ut och Kinky verkar gladare, men jag gillar verkligen bilden jag länkade. Främst för att man i den bilden verkligen ser röken från Kinkys cigarr.

En Habana cigarr, syns lång väg -_-  Kul bild från Norrland
Politics is entertainment. It's a sport. It's for the well groomed and well heeled. The impeccably dressed. Party animals. Politicians are interchangeable.

Utloggad Humlan

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 8072
    • Visa profil
SV: Kinky Friedman
« Svar #19 skrivet: 15 april, 2013, 08:14:39 »
:-) fin bild  :d4:

Tack (antar jag). Det finns en annan bild i samma serie där jag ser mindre fånig ut och Kinky verkar gladare, men jag gillar verkligen bilden jag länkade. Främst för att man i den bilden verkligen ser röken från Kinkys cigarr.

Du får lära dig jobba i "fotoaffären" och bli vän med det "nya" sättet att ställa allt till rätta i familjealbumet innan presentationen inför släkt och vänner nu kan man i en serie gruppfoton välja det "bästa" ansiktet och placera in det i den "finaste" för övrigt bilden om man nu verkligen önskar det, bilder ljuger alltid iaf och svart-vitt är närmast sanningen tron jösses frågorna blir förvirrade svaga eller starka invändningar emot ens uppsått och trovärdighet, nej Tobias bilden är fin men är den sann ? konsten är som alltid att fånga "allt" det "rätta" sanna ? i en kort exponering på nått som kan fånga det jösses har ni ingen i släkten som kan göra jobbet får ni hyra in en som kan nästa gång ! :-)
±→H4n→~ https://www.instagram.com/joakim.humleback/

"But power and greed and corruptible seed Seem to be all that there is"

"Since the legalization, Monsanto has charged Brazilian farmers 2% of their sales of Roundup Ready soya beans, which now account for an estimated 85% of the nations soyabean"

Utloggad egoBen

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 3464
    • Visa profil
    • E-post
SV: Kinky Friedman
« Svar #20 skrivet: 29 april, 2016, 10:11:42 »
Kinky Friedman spelar på Bryggarsalen i Stockholm i kväll. Borde kanske besökas?

http://www.bryggarsalen.se/visa_info_program.asp?e=e004&PostId=197&Avdelning=013&Arkiverat=Nej&Sidrubrik=Mat

Utloggad egoBen

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 3464
    • Visa profil
    • E-post
SV: Kinky Friedman
« Svar #21 skrivet: 29 april, 2016, 10:21:06 »

Utloggad Tobias

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6016
    • Visa profil
    • Last.fm
    • E-post
SV: Kinky Friedman
« Svar #22 skrivet: 11 juli, 2018, 22:07:32 »
Han har en ny skiva ute nu. Den heter ”Circus of Life” och består av nya, egenkomponerade låtar. Jag har ännu inte hört skivan, men ämnar åtgärda det väldigt snart.
http://www.realclearlife.com/music/kinky-friedman-new-album-full-surprises/#1
"Trying is the first step towards failure."

-Homer Simpson

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
SV: Kinky Friedman
« Svar #23 skrivet: 11 juli, 2018, 22:45:20 »
Jag har hört den en gång och kan bara säga att den är sedvanligt kinkyskt melankolisk 😢 Och att jag som alltid älskar Mickey Raphaels munspel 😎 Har inte lyssnat tillräckligt på texterna och behöver öht lyssna mer på skivan.
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Utloggad egoBen

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 3464
    • Visa profil
    • E-post
SV: Kinky Friedman
« Svar #24 skrivet: 22 november, 2019, 21:57:25 »
Kinkys nya skiva alltså. Behöver inte ens höra hela förrän jag vet. Detta är bra så in i skärbrädan alltså! Resurrection! Lyssna på Spotify! Glädje sväng mening.


Utloggad Tobias

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6016
    • Visa profil
    • Last.fm
    • E-post
SV: Kinky Friedman
« Svar #25 skrivet: 24 november, 2019, 00:52:35 »
Kinkys nya skiva alltså. Behöver inte ens höra hela förrän jag vet. Detta är bra så in i skärbrädan alltså! Resurrection! Lyssna på Spotify! Glädje sväng mening.

Ja, det är en bra skiva. Den är producerad av Larry Campbell, som i Dylan-sammanhang är känd för att ha spelat gitarr och andra stränginstrument i Dylans turnéband 1997-2004. Och på "Love And Theft" och diverse andra studioinspelningar. Självfallet är Willie Nelson också med på ett hörn.
"Trying is the first step towards failure."

-Homer Simpson