Författare Ämne: Memoarer. Första delen.  (läst 6388 gånger)

Utloggad Fabian

  • Landlord
  • *****
  • Antal inlägg: 489
    • Visa profil
    • Resan till september
    • E-post
Memoarer. Första delen.
« skrivet: 12 november, 2004, 19:23:12 »
Gjorde en sista after work-runda på bokhandlarna efter jobbet idag; "sista" eftersom jag i denna stund börjat min föräldraledighet, och tänkte kolla bok-läget inför ledigheten. Och döm om min förvåning när jag hittade "Memoarer. Första delen" på gamla Herman Anderssons här i Karlstad. Trodde inte den skulle komma än på ett par veckor. Har så klart inte hunnit läsa, bara bläddrat, och bäst hittills är doften. Den luktar helt enkelt underbart. Översättningen verkar också OK. Har den kommit ut i övriga landet än, eller är det bara personalen i Karlstad som dabbat sig?

Per
- Yes, this is Wilson Smith.

Utloggad dignity

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 668
    • Visa profil
    • http://web.comhem.se/bsob/
Memoarer. Första delen.
« Svar #1 skrivet: 12 november, 2004, 20:53:02 »
Citera
Gjorde en sista after work-runda på bokhandlarna efter jobbet idag; "sista" eftersom jag i denna stund börjat min föräldraledighet, och tänkte kolla bok-läget inför ledigheten.
Ledighet???  :(
Det är väl nu jobbet börjar?  :o
Läs ut boken snabbt som fan så den inte blir liggande till sommarn.  :wOOt:  
Att stjäla en noshörning hör inte till det lättaste!

Utloggad Fabian

  • Landlord
  • *****
  • Antal inlägg: 489
    • Visa profil
    • Resan till september
    • E-post
Memoarer. Första delen.
« Svar #2 skrivet: 13 november, 2004, 10:40:11 »
Hur då menar du...? Det är ju nu jag har tänkt få allting gjort...? :unsure:
- Yes, this is Wilson Smith.

Utloggad dignity

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 668
    • Visa profil
    • http://web.comhem.se/bsob/
Memoarer. Första delen.
« Svar #3 skrivet: 13 november, 2004, 11:38:34 »
Citera
Hur då menar du...? Det är ju nu jag har tänkt få allting gjort...? :unsure:
Att vara föräldraledig är slitsamt!
Det är åtminstone min erfarenhet!  
Att stjäla en noshörning hör inte till det lättaste!

JANNE

  • Gäst
Memoarer. Första delen.
« Svar #4 skrivet: 13 november, 2004, 16:13:36 »
Citera
Gjorde en sista after work-runda på bokhandlarna efter jobbet idag; "sista" eftersom jag i denna stund börjat min föräldraledighet, och tänkte kolla bok-läget inför ledigheten. Och döm om min förvåning när jag hittade "Memoarer. Första delen" på gamla Herman Anderssons här i Karlstad. Trodde inte den skulle komma än på ett par veckor. Har så klart inte hunnit läsa, bara bläddrat, och bäst hittills är doften. Den luktar helt enkelt underbart. Översättningen verkar också OK. Har den kommit ut i övriga landet än, eller är det bara personalen i Karlstad som dabbat sig?

 
Jodå, PUB här i Stockholm hade Memoarer i dag för 198 kr och Hedengrens för 290. Hedengrens hade dessutom Prismas utgåva av Lyrics ("Sångtexter") för 325 kronor. Den sistnämnda verkar vara indentisk med den engelska utgåvan och innehåller inte de omskrivningar som uppenbarligen finns i en del texter i den amerikanska utgåvan. Akademibokhandeln däremot hade än så länge bara de engelska utgåvorna.
Anledningen till att en del bokhandlare redan fått Prismas böcker och en del inte är att det finns olika distributörer. Prismas egen distributör har redan levererat medan de som får böckerna från Seelig får vänta lite.

Pelle

  • Gäst
Memoarer. Första delen.
« Svar #5 skrivet: 13 november, 2004, 18:24:06 »
Citera
Hur då menar du...? Det är ju nu jag har tänkt få allting gjort...? :unsure:
 :rolleyes:  

Utloggad Fredrik

  • Global Moderator
  • Precious Angel
  • *****
  • Antal inlägg: 947
    • ICQ Messenger - 47371243
    • Visa profil
Memoarer. Första delen.
« Svar #6 skrivet: 13 november, 2004, 21:15:35 »
Citera
Hur då menar du...? Det är ju nu jag har tänkt få allting gjort...? :unsure:
Efter snart två pappaledigheter kan jag bara konstatera att det inte blir mycket tid över till allt man trott sig hinna. Sköta barn är ett heltidsjobb, bara att inse.

/Fredrik
It's not me you're looking for, babe.