Författare Ämne: Stora ögonblick/Bob knäcker  (läst 380246 gånger)

Utloggad Humlan

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 8072
    • Visa profil
SV: Stora ögonblick/Bob knäcker
« Svar #795 skrivet: 01 maj, 2015, 11:13:12 »
T ex That Lucky Old Sun a la Shadows In The Night.

Ja, det vore något! Frågan är om den passar bäst där efter "Long & Wasted Years" eller som sista extranummer, den plats som nu hålls av "Stay With Me"?

 :d2: :d6:
±→H4n→~ https://www.instagram.com/joakim.humleback/

"But power and greed and corruptible seed Seem to be all that there is"

"Since the legalization, Monsanto has charged Brazilian farmers 2% of their sales of Roundup Ready soya beans, which now account for an estimated 85% of the nations soyabean"

Utloggad bobi

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2127
    • Visa profil
    • E-post
SV: Stora ögonblick/Bob knäcker
« Svar #796 skrivet: 01 maj, 2015, 12:28:47 »
Ni är rätt knasiga, allihop. Och tack för det...../bobi :d5:

Utloggad Leif

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 4238
    • Visa profil
    • E-post
SV: Stora ögonblick/Bob knäcker
« Svar #797 skrivet: 02 maj, 2015, 00:18:26 »
Bob knäcker ju, most of the time. BennyBoy (aka Hungryhoss ) gör samma sak, ibland, som här i ett inlägg på ER-forumet, ang The Set:

It's the Strolling Thunder Revue, a theatrical way for him to live out his leading man fantasies without putting himself out of joint. It doesn't have to change, and yet its always changing on every level, as every live art performance does.
More to the point, he's got to be increasingly conscious of the approaching darkness, and his idea must be to let the NET ease into its end game with some dignity. So reduce the chance of it going tits up by controlling the variables. Quite right too. These are deeply rewarding shows and there are enough people out there who won't have seen this set before who will love it.

It begins with "I'm a worried man with a worried mind, nothing in front of me and no one behind" and it ends with, well, you know how it ends. That seems pretty pitch perfect to me.


The man in me will hide sometimes to keep from bein seen.
But that's just because he doesn't want to turn into some machine.

Utloggad bobi

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2127
    • Visa profil
    • E-post
SV: Stora ögonblick/Bob knäcker
« Svar #798 skrivet: 02 maj, 2015, 10:46:07 »
Den där THC från Barolo är så sanslöst fin. Så fick jag gråta i dag med. Och i går fick jag se mitt första barnbarn. Så nu ska jag köpa barnbok-gissa vilken....../bobi :d1:

Utloggad Humlan

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 8072
    • Visa profil
SV: Stora ögonblick/Bob knäcker
« Svar #799 skrivet: 02 maj, 2015, 10:56:41 »
Den där THC från Barolo är så sanslöst fin. Så fick jag gråta i dag med. Och i går fick jag se mitt första barnbarn. Så nu ska jag köpa barnbok-gissa vilken....../bobi :d1:

Härligt Bobi stort grattis!! Jo jag vet vilken :d5: :d6:
±→H4n→~ https://www.instagram.com/joakim.humleback/

"But power and greed and corruptible seed Seem to be all that there is"

"Since the legalization, Monsanto has charged Brazilian farmers 2% of their sales of Roundup Ready soya beans, which now account for an estimated 85% of the nations soyabean"

Utloggad Hibbitt

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 1671
    • Visa profil
    • E-post
SV: Stora ögonblick/Bob knäcker
« Svar #800 skrivet: 02 maj, 2015, 14:21:12 »
Den där THC från Barolo är så sanslöst fin. Så fick jag gråta i dag med. Och i går fick jag se mitt första barnbarn. Så nu ska jag köpa barnbok-gissa vilken....../bobi :d1:
:d2:
...and if you hear vague traces of skippin' reels of rhyme to your tambourine in time...

Utloggad Bengt

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 1950
    • Visa profil
    • E-post
SV: Stora ögonblick/Bob knäcker
« Svar #801 skrivet: 02 maj, 2015, 16:55:50 »
Bob knäcker ju, most of the time. BennyBoy (aka Hungryhoss ) gör samma sak, ibland, som här i ett inlägg på ER-forumet, ang The Set:

It's the Strolling Thunder Revue, a theatrical way for him to live out his leading man fantasies without putting himself out of joint. It doesn't have to change, and yet its always changing on every level, as every live art performance does.
More to the point, he's got to be increasingly conscious of the approaching darkness, and his idea must be to let the NET ease into its end game with some dignity. So reduce the chance of it going tits up by controlling the variables. Quite right too. These are deeply rewarding shows and there are enough people out there who won't have seen this set before who will love it.

It begins with "I'm a worried man with a worried mind, nothing in front of me and no one behind" and it ends with, well, you know how it ends. That seems pretty pitch perfect to me.


Hear, hear !  :d2:

Utloggad bobi

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2127
    • Visa profil
    • E-post
SV: Stora ögonblick/Bob knäcker
« Svar #802 skrivet: 04 maj, 2015, 09:55:57 »
Möjligen är detta fel tråd, men ändå... Jag har återvänt till "Tempest" och är nu klar på, vilket mästerverk det är. Jag ska inte trötta er, men öppningen med Duqusne wistle, After midnight, och, och.... Det här är riktigt stor konst- det måste alla musiklyssnare förstå, även utanför Dylansfären. Och Bobi gråter igen-jag vet inte för vilken dag i ordningen.../bobi

Utloggad bobi

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2127
    • Visa profil
    • E-post
SV: Stora ögonblick/Bob knäcker
« Svar #803 skrivet: 08 maj, 2015, 16:40:58 »
...och på nått sätt försöker jag nu bygga en motorväg bakåt-att ersätta en välutvecklad stig.  Time out of mind hade jag problem med- den var för stark i sina mollackord- men nu... oj. och negationen i "Can`t Wait." Min fru säger att nobelpriset blir postumt, men jag bryr mig inte.....Den här musiken är snart 20 år gammal- jeesus../..Bobi ...

Utloggad Leif

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 4238
    • Visa profil
    • E-post
SV: Stora ögonblick/Bob knäcker
« Svar #804 skrivet: 16 maj, 2015, 21:41:44 »
Revisited:

Queen Jane från Supper Club 1993.

Alltså...vad är det här...vilken värld befinner vi oss i här...?

https://www.youtube.com/watch?v=R2JbasiXSzQ
« Senast ändrad: 16 maj, 2015, 21:43:31 av Leif »
The man in me will hide sometimes to keep from bein seen.
But that's just because he doesn't want to turn into some machine.

Utloggad Guthrie

  • Landlord
  • *****
  • Antal inlägg: 331
    • Visa profil
SV: Stora ögonblick/Bob knäcker
« Svar #805 skrivet: 16 maj, 2015, 22:10:39 »
Lyssnar på Helsingfors 00-05-16 och kan nästan inte förstå att det är 15år sedan idag.Men det är det ju man får luta sig tillbaka och lyssna på Masters of War.

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
SV: Stora ögonblick/Bob knäcker
« Svar #806 skrivet: 25 maj, 2015, 22:48:32 »
Vet inte var jag ska länka denna visdom.
Var först inne på att lägga den på Valentina-länken, eftersom det är detta stycke jag ska se henne spela i oktober.
Men nu hamnar den här. Vet att det är fel. Men ... om ni lyssnar på vad hon säger ...  om att stå på scen. Detta som det innebär. För artisten. För en artist som Bob Dylan.
Har sällan hört det sägas så starkt och så sant som här.

Men visst, moderatorer, flytta detta nånstans. Vart det ska flyttas vet jag inte ...

https://www.youtube.com/watch?v=9a7XiHRjTGI

Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Utloggad egoBen

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 3464
    • Visa profil
    • E-post
SV: Stora ögonblick/Bob knäcker
« Svar #807 skrivet: 01 juni, 2015, 12:56:32 »
Million Miles, London 23 november 2003, vid pianot, han sjunger ju helt fantastiskt, och Koellas gitarr hörs lite lätt rakt igenom och på slutet får han ett långt styltigt underbart solo. Väldigt njutbart!

https://www.youtube.com/watch?v=u_hKJ1f2quA

Utloggad Humlan

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 8072
    • Visa profil
SV: Stora ögonblick/Bob knäcker
« Svar #808 skrivet: 01 juni, 2015, 13:02:55 »
Million Miles, London 23 november 2003, vid pianot, han sjunger ju helt fantastiskt, och Koellas gitarr hörs lite lätt rakt igenom och på slutet får han ett långt styltigt underbart solo. Väldigt njutbart!

https://www.youtube.com/watch?v=u_hKJ1f2quA

Tack  :d2: Härligt  :d6:
±→H4n→~ https://www.instagram.com/joakim.humleback/

"But power and greed and corruptible seed Seem to be all that there is"

"Since the legalization, Monsanto has charged Brazilian farmers 2% of their sales of Roundup Ready soya beans, which now account for an estimated 85% of the nations soyabean"

Utloggad egoBen

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 3464
    • Visa profil
    • E-post
SV: Stora ögonblick/Bob knäcker
« Svar #809 skrivet: 01 juni, 2015, 13:10:35 »
Promenaden han tar 3:30 på den här (Most likely, samma London-konsert som ovan) är inte tråkig att titta på! :d3:

https://www.youtube.com/watch?v=IR2YWOg8984