Författare Ämne: Stora ögonblick/Bob knäcker  (läst 379730 gånger)

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
SV: Stora ögonblick/Bob knäcker
« Svar #210 skrivet: 25 oktober, 2008, 00:25:04 »
Lustigt att den här tråden hängt i luften ett tag. Också lustigt att just den konsert som Patrik rekommenderade, från Anzio 24 juli 2001, just dykt upp i Schubertversion på dimeadozen.
Jag har ett minne av att den var jäkligt fin, och just innehöll en mycket speciell "Tryin' ...", men ser att jag har den utlånad, så nu ska jag banne mig ladda ner den och lyssna igen!

Det jag annars skulle vilja utnyttja den här tråden till är att få tips om bra 08-konserter att ladda ner och lyssna på. Har nyligen åter fått smak på att lyssna lite mer på nya konserter. Har kört Warszawa (sådär) och Córdoba (underbar!) den här veckan, och behöver nu hjälp att välja fler hörvärda shower. Och vet att det här på loveandtheft finns goda lyssnare att fråga till råds   :d2:

Salzburg 11/6 har jag lyssnat på en del , inte så jättespännande setlista men en Dylan som ännu en kväll förnyar och trollbinder även i äldre nummer som H61R och P4S.

Tack Anders. Setlistor är jag inte sådär jätteberoende av. Huvudsaken är det där svårdefinierade, när musiken berör. Ska kolla upp Salzburg.
 :d5:
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Utloggad babyface

  • Hobo
  • *
  • Antal inlägg: 89
    • Visa profil
    • E-post
SV: Stora ögonblick/Bob knäcker
« Svar #211 skrivet: 25 oktober, 2008, 04:49:56 »
Något färgad för att jag var där.

 Men Ostrava och "Tryin' to Get to Heaven" är klart den ultimata versionen av låten någonsin. T.om. Hoho... håller med mig  :wacko:

Är det någon som missat den, så tänk om.


http://www.youtube.com/watch?v=L9d6PFWS_7k
« Senast ändrad: 25 oktober, 2008, 05:13:34 av babyface »

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
SV: Stora ögonblick/Bob knäcker
« Svar #212 skrivet: 25 oktober, 2008, 10:37:44 »
Något färgad för att jag var där.

 Men Ostrava och "Tryin' to Get to Heaven" är klart den ultimata versionen av låten någonsin. T.om. Hoho... håller med mig  :wacko:

Är det någon som missat den, så tänk om.


http://www.youtube.com/watch?v=L9d6PFWS_7k


Fin version. Men ultimata? Njae, inte för mig. Finns flera 00-versioner jag känner mer för, den på TTS 3 till exempel ...
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Utloggad Goya

  • A Friend To The Poor
  • ***
  • Antal inlägg: 117
    • Visa profil
SV: Stora ögonblick/Bob knäcker
« Svar #213 skrivet: 25 oktober, 2008, 11:57:16 »
Något färgad för att jag var där.

 Men Ostrava och "Tryin' to Get to Heaven" är klart den ultimata versionen av låten någonsin. T.om. Hoho... håller med mig  :wacko:

Är det någon som missat den, så tänk om.


http://www.youtube.com/watch?v=L9d6PFWS_7k

Älskar partiet som börjar runt 1.04.
"When I was in Missooooooouuri, aahhh! They wouldn't let-me-be."
"Gonna raise me an army, some tough sons of bitches,
I'll recruit my army from the orphanages."

Utloggad Hoho

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 849
    • Visa profil
SV: Stora ögonblick/Bob knäcker
« Svar #214 skrivet: 30 oktober, 2008, 18:04:19 »
Något färgad för att jag var där.

 Men Ostrava och "Tryin' to Get to Heaven" är klart den ultimata versionen av låten någonsin. T.om. Hoho... håller med mig  :wacko:

Är det någon som missat den, så tänk om.


http://www.youtube.com/watch?v=L9d6PFWS_7k


Ett av mina största ögonblick, definitivt! Visst är ljudet på inspelningen tyvärr inte topp, men när man var där .. uj uj uj .. Och ja, det här är min favoritversion av låten även om det finns en mängd andra mycket fina framföranden, dels från i år, 2003 och tidigare. Den på TTS är fin, men har ändå svårt för den. Men Ostrava, det är kärlek det :wub:

(hoppas allt e bra förresten mr baby, hoppas man får anledning att ses snart)
The more I die, the more I live.

Utloggad babyface

  • Hobo
  • *
  • Antal inlägg: 89
    • Visa profil
    • E-post
SV: Stora ögonblick/Bob knäcker
« Svar #215 skrivet: 30 oktober, 2008, 21:13:43 »
Något färgad för att jag var där.

 Men Ostrava och "Tryin' to Get to Heaven" är klart den ultimata versionen av låten någonsin. T.om. Hoho... håller med mig  :wacko:

Är det någon som missat den, så tänk om.


http://www.youtube.com/watch?v=L9d6PFWS_7k


Ett av mina största ögonblick, definitivt! Visst är ljudet på inspelningen tyvärr inte topp, men när man var där .. uj uj uj .. Och ja, det här är min favoritversion av låten även om det finns en mängd andra mycket fina framföranden, dels från i år, 2003 och tidigare. Den på TTS är fin, men har ändå svårt för den. Men Ostrava, det är kärlek det :wub:

(hoppas allt e bra förresten mr baby, hoppas man får anledning att ses snart)

Kärlek, sannerligen kärlek.

Det finns en tape med betydligt bättre ljud på hela spelningen i Ostrava än exemplet TTGTH på youtube. Jag får ta och lägga upp den på någon torrent site.

Självklart herr HoHo. Det finns en Dylan kväll med öl och iskall becherovka inplanerad.  :d5:

Utloggad 2gruv

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2318
    • Visa profil
    • E-post
SV: Stora ögonblick/Bob knäcker
« Svar #216 skrivet: 30 oktober, 2008, 23:54:44 »
iskall becherovka :d5:

Ah, Flytande pepparkaka. Smaskens till sån där ättikskorv... :d3:
Lord, have mercy, mama. It sure is good to see you comin' today

Utloggad babyface

  • Hobo
  • *
  • Antal inlägg: 89
    • Visa profil
    • E-post
SV: Stora ögonblick/Bob knäcker
« Svar #217 skrivet: 31 oktober, 2008, 13:44:56 »
iskall becherovka :d5:

Ah, Flytande pepparkaka. Smaskens till sån där ättikskorv... :d3:


Man skulle nästan tro att du var på plats 2gruv ^_^

Livsfarlig kombination den där korven och becherovkan, som tur var växlade jag in på det spåret lite senare på kvällen, efter spelningen i Ostrava.  :d3: 

Utloggad Päivi

  • Hobo
  • *
  • Antal inlägg: 85
    • Visa profil
SV: Stora ögonblick/Bob knäcker
« Svar #218 skrivet: 31 oktober, 2008, 13:56:20 »
OT

"Stora ögonblick/Bob knäcker"

Det var visserligen en Bob men inte Bob Dylan...

Jag var ca 18 år, hade aldrig förstått vad det var med reggaen, tyckte det var tråkigt och inte särskilt intressant - tills jag en gång råkade höra Bob Marley and the Wailers på radion. Från och med detta ögonblick har jag älskat reggae, speciellt Marley förstås.Musiken och rytmen slog genom mina alla ben och celler som en blixt.

Kan fortfarande inte förstå vad som hände då :huh: :huh:

Utloggad Hoho

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 849
    • Visa profil
SV: Stora ögonblick/Bob knäcker
« Svar #219 skrivet: 31 oktober, 2008, 18:26:28 »
Lustigt att den här tråden hängt i luften ett tag. Också lustigt att just den konsert som Patrik rekommenderade, från Anzio 24 juli 2001, just dykt upp i Schubertversion på dimeadozen.
Jag har ett minne av att den var jäkligt fin, och just innehöll en mycket speciell "Tryin' ...", men ser att jag har den utlånad, så nu ska jag banne mig ladda ner den och lyssna igen!

Det jag annars skulle vilja utnyttja den här tråden till är att få tips om bra 08-konserter att ladda ner och lyssna på. Har nyligen åter fått smak på att lyssna lite mer på nya konserter. Har kört Warszawa (sådär) och Córdoba (underbar!) den här veckan, och behöver nu hjälp att välja fler hörvärda shower. Och vet att det här på loveandtheft finns goda lyssnare att fråga till råds   :d2:

Elston, jag kan lätt nämna ett tjog konserter om du vill.

Den jag lyssnar på och rekommenderar just nu är 2008 08 19, Canandaigua, som nyss nådde torrentytan - finns en länk under downloads. Kul, bra, Bob är i fas :rolleyes: njuter tom av LARS.
The more I die, the more I live.

Utloggad Hoho

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 849
    • Visa profil
SV: Stora ögonblick/Bob knäcker
« Svar #220 skrivet: 31 oktober, 2008, 18:32:40 »

Kärlek, sannerligen kärlek.

Det finns en tape med betydligt bättre ljud på hela spelningen i Ostrava än exemplet TTGTH på youtube. Jag får ta och lägga upp den på någon torrent site.

Självklart herr HoHo. Det finns en Dylan kväll med öl och iskall becherovka inplanerad.  :d5:

Håhå, jag har en halv flaska tjeckisk pepparkaka som står och väntar, är Dylankvällen månne datummärkt? :d4:
The more I die, the more I live.

Utloggad babyface

  • Hobo
  • *
  • Antal inlägg: 89
    • Visa profil
    • E-post
SV: Stora ögonblick/Bob knäcker
« Svar #221 skrivet: 31 oktober, 2008, 22:22:39 »

Kärlek, sannerligen kärlek.

Det finns en tape med betydligt bättre ljud på hela spelningen i Ostrava än exemplet TTGTH på youtube. Jag får ta och lägga upp den på någon torrent site.

Självklart herr HoHo. Det finns en Dylan kväll med öl och iskall becherovka inplanerad.  :d5:

Håhå, jag har en halv flaska tjeckisk pepparkaka som står och väntar, är Dylankvällen månne datummärkt? :d4:


Hahaha....med pepparkaka i flytande form är alla välkomna.

Den är inte definitivt datumsatt ännu, annat än innan jul. Men jag lovar att Hoho får en inbjudan och är mycket välkommen om han vågar  :wacko:

Hade jag haft balsal hade hela LAT.se varit inbjudna, men mina 34,5 kvadrat tillåter inga sådana ut svängningar tyvärr.

Off topic, hur kan du fortfarande ha en halv flaska kvar av denna smaskighet?

 :d5:

EDIT: Skulle bara tillägga att Goya är spott on' !!!
« Senast ändrad: 31 oktober, 2008, 22:29:50 av babyface »

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
SV: Stora ögonblick/Bob knäcker
« Svar #222 skrivet: 02 november, 2008, 18:58:05 »
Lustigt att den här tråden hängt i luften ett tag. Också lustigt att just den konsert som Patrik rekommenderade, från Anzio 24 juli 2001, just dykt upp i Schubertversion på dimeadozen.
Jag har ett minne av att den var jäkligt fin, och just innehöll en mycket speciell "Tryin' ...", men ser att jag har den utlånad, så nu ska jag banne mig ladda ner den och lyssna igen!

Det jag annars skulle vilja utnyttja den här tråden till är att få tips om bra 08-konserter att ladda ner och lyssna på. Har nyligen åter fått smak på att lyssna lite mer på nya konserter. Har kört Warszawa (sådär) och Córdoba (underbar!) den här veckan, och behöver nu hjälp att välja fler hörvärda shower. Och vet att det här på loveandtheft finns goda lyssnare att fråga till råds   :d2:

Elston, jag kan lätt nämna ett tjog konserter om du vill.

Den jag lyssnar på och rekommenderar just nu är 2008 08 19, Canandaigua, som nyss nådde torrentytan - finns en länk under downloads. Kul, bra, Bob är i fas :rolleyes: njuter tom av LARS.

Tack Hoho. Fast har du tjugo att rekommendera så är det risk att jag betvivlar ditt omdöme en smula   :mellow:
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Utloggad Hoho

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 849
    • Visa profil
SV: Stora ögonblick/Bob knäcker
« Svar #223 skrivet: 03 november, 2008, 01:15:38 »
Tack Hoho. Fast har du tjugo att rekommendera så är det risk att jag betvivlar ditt omdöme en smula   :mellow:

Det gör du kanske rätt i i så fall, det verkar inte vara så många som är positiva till 2008 som jag tycker är det bästa sen 2000 eller 2001. Men pröva om du ändå vill chansa, så kanske du kan sätta ord på vad som inte gillas respektive gillas, så kan jag kanske vara till hjälp :wacko:
The more I die, the more I live.

Utloggad Hoho

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 849
    • Visa profil
SV: Stora ögonblick/Bob knäcker
« Svar #224 skrivet: 03 november, 2008, 01:19:26 »
(måste säga att jag själv tvivlar på mitt omdöme gällande gillandet av 2008 ibland, men för det mesta är jag bara lycklig å tacksam)
                           :d2:
The more I die, the more I live.