Författare Ämne: Stora ögonblick/Bob knäcker  (läst 379637 gånger)

Utloggad Guthrie

  • Landlord
  • *****
  • Antal inlägg: 331
    • Visa profil
SV: Stora ögonblick/Bob knäcker
« Svar #765 skrivet: 21 november, 2014, 13:49:04 »
Håller fullständigt med Jörgen.Jörgen när man pratar med andra så är ju del folk som jnte gillar -78.Dom säger att de är tradigt (skånska).Jag håller inte alls med varför tror du att det så Jörgen.

Utloggad Guthrie

  • Landlord
  • *****
  • Antal inlägg: 331
    • Visa profil
SV: Stora ögonblick/Bob knäcker
« Svar #766 skrivet: 21 november, 2014, 14:07:14 »
Eller ni andra ber om ursäkt

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
SV: Stora ögonblick/Bob knäcker
« Svar #767 skrivet: 21 november, 2014, 16:38:54 »
Håller fullständigt med Jörgen.Jörgen när man pratar med andra så är ju del folk som jnte gillar -78.Dom säger att de är tradigt (skånska).Jag håller inte alls med varför tror du att det så Jörgen.
Jag vet inte, men folk tycker ju olika. 78-turnén är ju lite speciell med det stora bandet och lite "showformat". Tror somliga tycker det är lite för Elvis/Neil Diamond-glittrigt. Och att en del av arren är lite såsiga, kanske, vad vet jag?
Men de tre delarna är ju rätt olika. Australien/Japan, Europa och USA/Canada. Nog måste väl alla hitta nåt som passar?
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Utloggad Tobias

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6016
    • Visa profil
    • Last.fm
    • E-post
SV: Stora ögonblick/Bob knäcker
« Svar #768 skrivet: 29 november, 2014, 00:08:24 »
Vet tyvärr inget om Mike Millard.

Mike Millard var en speciell typ. Han spelade in hundratals och åter hundratals konserter i LA-området på 70-talet och lyckades på något sätt i allmänhet få bättre publikinspelningar än någon annan lyckades få vid denna tid.
Tyvärr ville han ogärna dela sina inspelningar. Varje gång han kopierade en inspelning gav han den några "fingeravtryck" så han skulle veta vem som hade läckt till bootleggers.
Mike Millard dog för runt 20 år sedan och brände innan dess alla sina originalinspelningar, varav de flesta aldrig cirkulerat.
På Led Zeppelins officiella dvd-box (utgiven 2003) används en Mike Millard-inspelning.
"Trying is the first step towards failure."

-Homer Simpson

Utloggad Humlan

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 8072
    • Visa profil
SV: Stora ögonblick/Bob knäcker
« Svar #769 skrivet: 29 november, 2014, 11:47:39 »
Vet tyvärr inget om Mike Millard.

Mike Millard var en speciell typ. Han spelade in hundratals och åter hundratals konserter i LA-området på 70-talet och lyckades på något sätt i allmänhet få bättre publikinspelningar än någon annan lyckades få vid denna tid.
Tyvärr ville han ogärna dela sina inspelningar. Varje gång han kopierade en inspelning gav han den några "fingeravtryck" så han skulle veta vem som hade läckt till bootleggers.
Mike Millard dog för runt 20 år sedan och brände innan dess alla sina originalinspelningar, varav de flesta aldrig cirkulerat.
På Led Zeppelins officiella dvd-box (utgiven 2003) används en Mike Millard-inspelning.

Intressant tack Tobias jag tänker verkligen "bränna" alla hans upptagningar som jag sparat på ska bli skönt att rensa ut lite skräp  :wacko:
±→H4n→~ https://www.instagram.com/joakim.humleback/

"But power and greed and corruptible seed Seem to be all that there is"

"Since the legalization, Monsanto has charged Brazilian farmers 2% of their sales of Roundup Ready soya beans, which now account for an estimated 85% of the nations soyabean"

Utloggad Porss

  • Hobo
  • *
  • Antal inlägg: 48
    • Visa profil
    • E-post
SV: Stora ögonblick/Bob knäcker
« Svar #770 skrivet: 08 december, 2014, 10:25:57 »
Nu är jag knäckt igen! Sätt på Workingman´s Blues från den första New York-spelningen och lyssna på sista versen:

The battle is over,
up on the hills,
and the mist is setting in.
Look at me with all my spoils,
what did I ever win?
I got a brand new suit,
I got a brand new wife,
I can live on rice and beans.
Some people never work a day in their life,
they don´t know what work even means.

Det är fullständigt makalöst, bland det bästa jag någonsin hört! Det känner man visserligen ofta när det gäller Bob, men det här är i min upplevelse någonting alldeles speciellt. Jag hoppas att någon håller med mig!

Porss

« Senast ändrad: 08 december, 2014, 10:28:43 av Porss »

Utloggad Porss

  • Hobo
  • *
  • Antal inlägg: 48
    • Visa profil
    • E-post
SV: Stora ögonblick/Bob knäcker
« Svar #771 skrivet: 08 december, 2014, 11:18:35 »
Ett litet tillägg: Lyssna alldeles särskilt på det lilla "skrattet" han lägger in efter "Look at me with all my spoils". I det ryms ett helt livs erfarenheter!

Utloggad Porss

  • Hobo
  • *
  • Antal inlägg: 48
    • Visa profil
    • E-post
SV: Stora ögonblick/Bob knäcker
« Svar #772 skrivet: 08 december, 2014, 13:24:14 »
Jag upptäckte att jag har citerat fel. Det skall självklart vara:

"And the mist is closing in"


Utloggad Humlan

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 8072
    • Visa profil
SV: Stora ögonblick/Bob knäcker
« Svar #773 skrivet: 08 december, 2014, 18:05:23 »
Ett litet tillägg: Lyssna alldeles särskilt på det lilla "skrattet" han lägger in efter "Look at me with all my spoils". I det ryms ett helt livs erfarenheter!

Ja visst är det lilla "skrattet" fint  :d5: det där "skrattet" finns med ibland fint att det gör det Tack Bob :d6:
±→H4n→~ https://www.instagram.com/joakim.humleback/

"But power and greed and corruptible seed Seem to be all that there is"

"Since the legalization, Monsanto has charged Brazilian farmers 2% of their sales of Roundup Ready soya beans, which now account for an estimated 85% of the nations soyabean"

Utloggad egoBen

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 3464
    • Visa profil
    • E-post
SV: Stora ögonblick/Bob knäcker
« Svar #774 skrivet: 15 januari, 2015, 12:38:13 »
Jag var ute på lunch och nynnande på When I Paint My Masterpiece, halkade lite på isen men hittade till slut tillbaka till min stol här på kontoret. Sökte upp låten på Spotify och valde till slut versionen på The Bands "Live at the Academy of Music" från 1971. Herregud som han sjunger! Länken mellan New Morning och Before the Flood. Thanks Bob!


Utloggad Porss

  • Hobo
  • *
  • Antal inlägg: 48
    • Visa profil
    • E-post
SV: Stora ögonblick/Bob knäcker
« Svar #775 skrivet: 17 januari, 2015, 21:40:44 »
Att Charlie Sexton är en alldeles speciell gitarrist håller väl de flesta här med om. Under den här hans andra period med Dylan har man fått höra massor av fina saker från honom. Ofta så där lite i bakgrunden. "Traditionella" gitarrsolon har väl nästan inte alls förekommit under de senaste åren. Egentligen inte sedan Denny Freeman slutade. I High Water från den sista Sydney-spelningen i höstas (8 september) kan man höra tre små fina "solon" av Sexton. Lyssna särskilt på det tredje, med orientalisk klang! Läckert! Det är inte bara Bob som "knäcker"! -_-

Utloggad Guthrie

  • Landlord
  • *****
  • Antal inlägg: 331
    • Visa profil
SV: Stora ögonblick/Bob knäcker
« Svar #776 skrivet: 13 februari, 2015, 17:08:42 »
Har fått en ny Boot,ny och ny den är ifrån 79-11-29 Santa Monicka.Lyssnar på I Believe in you och When he returns .Musiken ligger som en dyna under Dylans sång.Då och då hör man Fred Tacketts gitarr dra igenom.Körtjejerna går in på hel rätt ställe och allt stämmer.Bob sjunger starkt och orden är självklara och man mår ganska bra på en sådan fredagskväll.Tänker lite på Joakim när jag skriver men jag kommer aldrig upp i hans kaliber.Nu skall vi ut och äta med jobbet hoppas att fredagskvällen fortsätter som den har börjat.

Utloggad egoBen

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 3464
    • Visa profil
    • E-post
SV: Stora ögonblick/Bob knäcker
« Svar #777 skrivet: 13 februari, 2015, 19:55:30 »
Har fått en ny Boot,ny och ny den är ifrån 79-11-29 Santa Monicka.Lyssnar på I Believe in you och When he returns .Musiken ligger som en dyna under Dylans sång.Då och då hör man Fred Tacketts gitarr dra igenom.Körtjejerna går in på hel rätt ställe och allt stämmer.Bob sjunger starkt och orden är självklara och man mår ganska bra på en sådan fredagskväll.Tänker lite på Joakim när jag skriver men jag kommer aldrig upp i hans kaliber.Nu skall vi ut och äta med jobbet hoppas att fredagskvällen fortsätter som den har börjat.

 -_-

Jag måste höra mer av 1979-konserterna!

Sitter på puben nu och det spelas Like a rolling stone och Positively 4th street. Bob knäcker!

Utloggad molkom

  • Landlord
  • *****
  • Antal inlägg: 277
    • Visa profil
    • E-post
SV: Stora ögonblick/Bob knäcker
« Svar #778 skrivet: 14 februari, 2015, 16:55:51 »
Lång diskussion om Dylan, deltagare bl a Sid Griffin och Barb Jungr. Och om ni orkar sitta så länge eller helt enkelt scrollar en timme in i programmet så får ni veta varför åtminstone jag tycker att detta platsar under rubriken Bob knäcker.  :party:
http://laxman.hipcast.com/deluge/laxman-20150207030220.mp

Utloggad Fajersson

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 1174
    • Visa profil
    • E-post
SV: Stora ögonblick/Bob knäcker
« Svar #779 skrivet: 19 februari, 2015, 08:02:32 »
Jag blir i alla fall knockad av det här framförandet. Drivet, de små astmaanfallen mitt i verserna under andra halvan, stegen, gesterna, Bob i sin Sunday best. Kanske har de länkats tidigare men om inte så håll till godo. http://youtu.be/N8QtQcXGZ8E
...and the road is long, it's a long hard climb. I've been on that road for too long a-the time.