God fredagsförmiddag, gott folk!
Vet inte riktigt var detta inlägg hör hemma, men tror att detta är rätt plats.
Vissa omständigheter, som har att göra med min arbetssituation, innebär att jag med stor sannolikhet kommer att flytta ihop med min fru, Lena, i Norrköping redan i höst

Och i den flytten är det mycket som inte kommer att följa med. Väldigt många kassetter, framför allt.
Nu är det så lyckligt att en av de allra äldsta medlemmarna av det ärevördiga Dylansällskapet i Stockholm har erbjudit sig att ta över hela Dylansamlingen av kassettband. Detta glädjer mig mycket, för då får en kvalitetsmässigt unik samling bobinspelningar ett hem hos en person som verkligen värdesätter denna samling.
Men sen var det då videokassetterna. VHS-samlingen.
En av medlemmarna här på l&t var nyligen hemma hos mig och plockade med sig ett par kassar, men fortfarande finns ungefär 80-90 VHS-band kvar som inte ska med i flytten. En hel del är TV/film-material som inte är mycket att ha, men en del är audience video, som i och för sig inte alltid är i bästa tittbara kvalitet, men som ändå i allmänhet är mycket nära originalet, generationsmässigt, om ni förstår hur jag menar.
Ja, sen finns också en jäkla massa konserttejper med Tom Waits. Kassettband alltså. 70-tal, mest. Fattar inte hur jag kan ha så många sådana, men det har jag uppenbarligen.
Ja, flytten går alltså framåt hösten, men ju snarare jag blir av med dessa dyrgripar, desto bättre.
Ni är alltså välkomna att höra av er till mig om ni är intresserade av att plocka upp något ur dessa samlingar. Ni som har mitt telefonnnummer eller mailadress kan höra av er på det sättet, andra kan skicka privat meddelande här på l&t.
Jörgen,
travelin' on .....