Författare Ämne: bobi  (läst 24060 gånger)

Utloggad bobi

• Precious Angel
  • Antal inlägg: 2127
    • Visa profil
    • E-post
bobi
« skrivet: 30 augusti, 2005, 16:13:38 »
Heter Bobi.Bor i Stockholmsområdet. Man. född 1949. Gift. 2 barn, 24 o 13 år. Ingen av de tre nämnda är Dylanfantast,men hustrun går ibland med på nån konsert och äldste sonen var med på cirkus-91.
Uppfödd med Dylan, sedan min kusin i Karlstad (!) spelat Blowin`... för mig 62/63.
Hittade den här seiten efter att ha träffat Jörgen i nattkön vid Globen nu senast.
Egentligen inte särskilt intresserad av musik, dåligt musiköra, men förutom Dylan gäller en del andra gamla gubbar, främst Lou Reed och sen är ju Stones  rätt kul live fortfarande.
 Är ett slutet av 60-tals barn, med flower-power och mycket droger. Numer blir det bara lite alkohol ibland...
Gillar orginalgrejor, kör bl.a Rolls Royce sommartid ( billigare än man tror).
Opraktisk. Hajar inget heller av datorer,vilket I&I m.fl. redan observerat. Har därför bara Dylanmaterial som getts ut den vanliga vägen, förutom några skrapiga taper från Tyskland. Gillar bra ljud på konserter oxå,störs då det låter skit.
Missade -66 i Stockholm på ett pinsamt sätt, som jag ska relatera vid annat tillfälle, såg Bob Live 1.a gång i Göteborg -78. Minnesvärda dagar!!
Jag trivs i ert sällskap!
Tack för ordet!!

Utloggad Humlan

• Precious Angel
  • Antal inlägg: 8072
    • Visa profil
bobi
« Svar #1 skrivet: 30 augusti, 2005, 16:48:56 »
Varmt Välkommen ordet är ditt så ofta  du känner för det
±→H4n→~ https://www.instagram.com/joakim.humleback/

"But power and greed and corruptible seed Seem to be all that there is"

"Since the legalization, Monsanto has charged Brazilian farmers 2% of their sales of Roundup Ready soya beans, which now account for an estimated 85% of the nations soyabean"

Utloggad Anders S

• Global Moderator
  • Precious Angel
  • Antal inlägg: 4564
    • Visa profil
    • E-post
bobi
« Svar #2 skrivet: 30 augusti, 2005, 18:16:12 »
Välkommen Bobi  :cheer:

Det finns säkerligen folk här som kan hjälpa dig med att uppdatera dina skrapiga tejper, och fylla på med mer Dylan-godis. För det finns väldigt mycket som är bra där ute...  ;)  
I'm looking for a place that's going to animal my soul,
knit my return, bathe my foot, and collect my dog.
Commission me to sell my animal to the bird to clip
and buy my bath and return me back to the cigarette!

Pelle

• Gäst
bobi
« Svar #3 skrivet: 30 augusti, 2005, 20:21:08 »
Välkommen Bobi! Kul med en presentation.

Utloggad AndersG

• Precious Angel
  • Antal inlägg: 3628
    • Visa profil
    • E-post
bobi
« Svar #4 skrivet: 30 augusti, 2005, 20:26:12 »
Välkommen önskar även jag, kul med lite nya namn här på L&T

Jag ska offerera en bra Dylan inspelning här så kanske du lockas att delta och få möjlighet att lyssna på  Zimmy i bra ljud.

Anders G.

Politics is entertainment. It's a sport. It's for the well groomed and well heeled. The impeccably dressed. Party animals. Politicians are interchangeable.

Utloggad I&I

• Precious Angel
  • Antal inlägg: 1125
    • Visa profil
    • E-post
bobi
« Svar #5 skrivet: 30 augusti, 2005, 20:42:47 »
Citera
...Opraktisk. Hajar inget heller av datorer,vilket I&I m.fl. redan observerat. Har därför bara Dylanmaterial som getts ut den vanliga vägen, förutom några skrapiga taper från Tyskland. Gillar bra ljud på konserter oxå,störs då det låter skit.
Missade -66 i Stockholm på ett pinsamt sätt, som jag ska relatera vid annat tillfälle, såg Bob Live 1.a gång i Göteborg -78. Minnesvärda dagar!!
Jag trivs i ert sällskap!
Tack för ordet!!
Hehe. Minns inte nu vad jag kan tänkas ha skrivit, men det var inget illa ment i alla fall. Alla som kan tillräckligt i datorväg för att lyckas få in ett inlägg här och som uppskattar Dylans musik är en fullvärdig medlem på forumet.

Vad gäller de "mindre officiella alstren" är det ju en viss fördel om man har en cd- eller dvd-brännare i datorn, men även utan sådan finns det säkert flera hjälpsamma medlemmar på detta forum som är villiga att hjälpa dig med lite sådant också utan något vinstintresse. (dvs att bränna lite grejer mot porto och tomma cdr-skivor. Jag har klent om tid själv just precis nu och ett tag framåt, men hjälper gärna till om några veckor även jag om du skulle vilja.)

** Ibland är det bra att läsa ända ner först. Men som sagt...  :D
« Senast ändrad: 30 augusti, 2005, 20:46:15 av I&I »

Utloggad egoBen

• Precious Angel
  • Antal inlägg: 3463
    • Visa profil
    • E-post
bobi
« Svar #6 skrivet: 31 augusti, 2005, 08:27:39 »
Hej och välkommen! Jag var också i Dylan-kön. Det finns några bilder fotograferade av Humlan i "Testing testing"-tråden. Även här: http://members.chello.se/nought/Globen_2005/Globen_2005.htm

/Joakim

Utloggad Humlan

• Precious Angel
    • Visa profil
bobi
« Svar #7 skrivet: 31 augusti, 2005, 14:55:51 »
Citera
Jag var också i Dylan-kön. Det finns några bilder fotograferade av Humlan.

/Joakim
Mina nu något förändrade bilder från kön vid globen

"Since the legalization, Monsanto has charged Brazilian farmers 2% of their sales of Roundup Ready soya beans, which now account for an estimated 85% of the nations soyabean"

Utloggad bobi

• Precious Angel
    • Visa profil
    • E-post
bobi
« Svar #8 skrivet: 31 augusti, 2005, 15:54:54 »
Javisst,egoben och humlan.. Jag lånade Göran-41:s sköna vilstol och krossade den någon gång under natten....

Tack alla ni för varmt välkomnande!!!!
Ser fram emot kommande inspelningstips, kul trådar, osv. :gulp:  ( Vadå, gulp, va kom det ifrån?!)

Utloggad egoBen

• Precious Angel
  • Antal inlägg: 3463
    • Visa profil
    • E-post
bobi
« Svar #9 skrivet: 31 augusti, 2005, 17:50:11 »
Citera
Citera

/Joakim

Så du har knepat och knåpat en smula, du kan inte hålla dig ifrån Photoshop vill jag lova. Haha.

Jag kollade förresten din nya hemsidan och där är massor av kanonfina bilder! Jag gillar bäst dina porträtt och växtligheterna. Tjusigt!

Utloggad Humlan

• Precious Angel
    • Visa profil
bobi
« Svar #10 skrivet: 31 augusti, 2005, 18:00:08 »
Citera
Javisst,egoben och humlan.. Jag lånade Göran-41:s sköna vilstol och krossade den någon gång under natten....

Tack alla ni för varmt välkomnande!!!!
Ser fram emot kommande inspelningstips, kul trådar, osv. :gulp:  ( Vadå, gulp, va kom det ifrån?!)
Var det du som var avbytaren ? kanske kan sätta in ditt namn på någon bild också då

Utloggad Humlan

• Precious Angel
    • Visa profil
bobi
« Svar #11 skrivet: 31 augusti, 2005, 18:06:35 »
Citera
Citera
Citera

/Joakim

Så du har knepat och knåpat en smula, du kan inte hålla dig ifrån Photoshop vill jag lova. Haha.

Jag kollade förresten din nya hemsidan och där är massor av kanonfina bilder! Jag gillar bäst dina porträtt och växtligheterna. Tjusigt!
nought
  • [/url] Tack !

Utloggad AndersG

• Precious Angel
  • Antal inlägg: 3628
    • Visa profil
    • E-post
bobi
« Svar #12 skrivet: 31 augusti, 2005, 18:57:03 »
Citera
Jag kollade förresten din nya hemsidan

T-bane bilden från Gamla Stan mot Slussen är fin tycker jag.

Keep up the good work Humlan!

Anders G.

Politics is entertainment. It's a sport. It's for the well groomed and well heeled. The impeccably dressed. Party animals. Politicians are interchangeable.

Utloggad Humlan

• Precious Angel
    • Visa profil
bobi
« Svar #13 skrivet: 31 augusti, 2005, 20:22:58 »
Citera
Citera
Jag kollade förresten din nya hemsidan

T-bane bilden från Gamla Stan mot Slussen är fin tycker jag.

Keep up the good work Humlan!

Anders G.
Tack !

Utloggad bobi

• Precious Angel
    • Visa profil
    • E-post
bobi
« Svar #14 skrivet: 31 augusti, 2005, 20:42:30 »
Ja, humlan, vi var faktuiskt tre denna gång. Göran-41 gjorde pass ett, Lasse Kongas snarkade sig igenom pass två, jag gjorde några enkla nattimmar med er andra och outtröttlige Göran kom åter på morronkviosten. ( DE två senaste gångerna har gubben gjort nattsittningarna solo och det gick ju bara inte en gång till...) Fick du nån plåt förresten? Hörde/läste nånstans att du var black eller vad det var. Bör åtgärdas. B)