Författare Ämne: bobi  (läst 24527 gånger)

Utloggad Humlan

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 8072
    • Visa profil
bobi
« Svar #15 skrivet: 31 augusti, 2005, 22:35:16 »
Citera
Ja, humlan, vi var faktuiskt tre denna gång. Göran-41 gjorde pass ett, Lasse Kongas snarkade sig igenom pass två, jag gjorde några enkla nattimmar med er andra och outtröttlige Göran kom åter på morronkviosten. ( DE två senaste gångerna har gubben gjort nattsittningarna solo och det gick ju bara inte en gång till...) Fick du nån plåt förresten? Hörde/läste nånstans att du var black eller vad det var. Bör åtgärdas. B)
så  nu  finns ni med alla tre Tack ! jo, jag har en plåt tack vare Elston och egoBen
±→H4n→~ https://www.instagram.com/joakim.humleback/

"But power and greed and corruptible seed Seem to be all that there is"

"Since the legalization, Monsanto has charged Brazilian farmers 2% of their sales of Roundup Ready soya beans, which now account for an estimated 85% of the nations soyabean"

Utloggad Leif

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 4237
    • Visa profil
    • E-post
bobi
« Svar #16 skrivet: 31 augusti, 2005, 23:20:00 »
Citera
Heter Bobi.Bor i Stockholmsområdet. Man. född 1949. Gift. 2 barn, 24 o 13 år. Ingen av de tre nämnda är Dylanfantast,men hustrun går ibland med på nån konsert och äldste sonen var med på cirkus-91.
Uppfödd med Dylan, sedan min kusin i Karlstad (!) spelat Blowin`... för mig 62/63.
Hittade den här seiten efter att ha träffat Jörgen i nattkön vid Globen nu senast.
Egentligen inte särskilt intresserad av musik, dåligt musiköra, men förutom Dylan gäller en del andra gamla gubbar, främst Lou Reed och sen är ju Stones  rätt kul live fortfarande.
 Är ett slutet av 60-tals barn, med flower-power och mycket droger. Numer blir det bara lite alkohol ibland...
Gillar orginalgrejor, kör bl.a Rolls Royce sommartid ( billigare än man tror).
Opraktisk. Hajar inget heller av datorer,vilket I&I m.fl. redan observerat. Har därför bara Dylanmaterial som getts ut den vanliga vägen, förutom några skrapiga taper från Tyskland. Gillar bra ljud på konserter oxå,störs då det låter skit.
Missade -66 i Stockholm på ett pinsamt sätt, som jag ska relatera vid annat tillfälle, såg Bob Live 1.a gång i Göteborg -78. Minnesvärda dagar!!
Jag trivs i ert sällskap!
Tack för ordet!!
Hej Bobi!

Jag vill också passa på och hälsa dig välkommen!
Du har kommit till rätt ställe. Have fun!

 :punk:  :cheer:  
The man in me will hide sometimes to keep from bein seen.
But that's just because he doesn't want to turn into some machine.

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
bobi
« Svar #17 skrivet: 01 september, 2005, 13:26:19 »
Citera
Citera
Ja, humlan, vi var faktuiskt tre denna gång. Göran-41 gjorde pass ett, Lasse Kongas snarkade sig igenom pass två, jag gjorde några enkla nattimmar med er andra och outtröttlige Göran kom åter på morronkviosten. ( DE två senaste gångerna har gubben gjort nattsittningarna solo och det gick ju bara inte en gång till...) Fick du nån plåt förresten? Hörde/läste nånstans att du var black eller vad det var. Bör åtgärdas. B)
så  nu  finns ni med alla tre Tack ! jo, jag har en plåt tack vare Elston och egoBen
Välkommen bobi! Kul med en presentation. Kanske fler kan lockas att komma med såna?

Och, för att komplettera. Förutom jag själv och egoben/Joakim så bidrar även Leif, Anders F. och Benke med kulor till plåten din, Humlan. Rätt ska vara rätt!

Jörgen i kön
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Utloggad Humlan

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 8072
    • Visa profil
bobi
« Svar #18 skrivet: 01 september, 2005, 13:51:26 »
Citera
Och, för att komplettera. Förutom jag själv och egoben/Joakim så bidrar även Leif, Anders F. och Benke med kulor till plåten din, Humlan. Rätt ska vara rätt!

Jörgen i kön
±→H4n→~ https://www.instagram.com/joakim.humleback/

"But power and greed and corruptible seed Seem to be all that there is"

"Since the legalization, Monsanto has charged Brazilian farmers 2% of their sales of Roundup Ready soya beans, which now account for an estimated 85% of the nations soyabean"

Utloggad Gotebro

  • Hobo
  • *
  • Antal inlägg: 35
    • Visa profil
    • http://www.hookvide.se/Bootlegs/Guidelines%20for%20trading.htm
    • E-post
bobi
« Svar #19 skrivet: 09 oktober, 2005, 21:45:22 »
Hej

Som nykomling här bör man väl göra en liten presentation i allafall.

Har lyssnat på musik sedan slutet på sextiotalet. Dylan har alltid ingått i lyssnadet inte som den störste men jag har alltid nämt hans namn med repekt. Har sett honom tre gånger och varit på fyra konserter (fundera på den ekvation).
Ska inte se honom på denna turné, ekonomin tillåter inte det.
Hoppas att han åker på ännu en turné och att det är andra omständigheter då.

Vi är fem i familjen var av fyra av oss lyssnar jämt på musik och vill gå på alla konserter som är runt stor stockholm så vi måste prioritera och nu med tanke på att Sverige går till WM så ska pengar läggas på biljetter till nästa års WM och en annan stor artist (vem tror ni det är?) som jag tror åker på avskedsturné med sitt band nästa år.

Ja, det var en kort presentation av mej och mina framtidsplaner.

/ Jonas

 

Pelle

  • Gäst
bobi
« Svar #20 skrivet: 09 oktober, 2005, 21:57:28 »
Citera
Hej

Som nykomling här bör man väl göra en liten presentation i allafall.

Har lyssnat på musik sedan slutet på sextiotalet. Dylan har alltid ingått i lyssnadet inte som den störste men jag har alltid nämt hans namn med repekt. Har sett honom tre gånger och varit på fyra konserter (fundera på den ekvation).
Ska inte se honom på denna turné, ekonomin tillåter inte det.
Hoppas att han åker på ännu en turné och att det är andra omständigheter då.

Vi är fem i familjen var av fyra av oss lyssnar jämt på musik och vill gå på alla konserter som är runt stor stockholm så vi måste prioritera och nu med tanke på att Sverige går till WM så ska pengar läggas på biljetter till nästa års WM och en annan stor artist (vem tror ni det är?) som jag tror åker på avskedsturné med sitt band nästa år.

Ja, det var en kort presentation av mej och mina framtidsplaner.

/ Jonas
Välkommen Jonas! Trevligt med en presentation. :)  

Utloggad AndersG

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 3628
    • Visa profil
    • E-post
bobi
« Svar #21 skrivet: 09 oktober, 2005, 22:00:03 »
Citera
Välkommen Jonas! Trevligt med en presentation.

Instämmer, vi välkommar alltid fans till han från NJ!

Anders G.
Politics is entertainment. It's a sport. It's for the well groomed and well heeled. The impeccably dressed. Party animals. Politicians are interchangeable.

Utloggad bobi

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2127
    • Visa profil
    • E-post
bobi
« Svar #22 skrivet: 13 oktober, 2005, 10:40:39 »
Citera
Citera
Välkommen Jonas! Trevligt med en presentation.

Instämmer, vi välkommar alltid fans till han från NJ!

Anders G.
YEs! Välkommen här med! VM är oxå kul! ( Men inte lika kul....) :punk:  

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
bobi
« Svar #23 skrivet: 13 oktober, 2005, 13:34:32 »
Håller med. Kul med nytillkomna medlemmar som skriver några ord om sig själva här. Välkommen Jonas!
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Utloggad Humlan

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 8072
    • Visa profil
bobi
« Svar #24 skrivet: 13 oktober, 2005, 13:48:34 »
Citera
Håller med. Kul med nytillkomna medlemmar som skriver några ord om sig själva här. Välkommen Jonas!
±→H4n→~ https://www.instagram.com/joakim.humleback/

"But power and greed and corruptible seed Seem to be all that there is"

"Since the legalization, Monsanto has charged Brazilian farmers 2% of their sales of Roundup Ready soya beans, which now account for an estimated 85% of the nations soyabean"

Utloggad bobi

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2127
    • Visa profil
    • E-post
bobi
« Svar #25 skrivet: 16 oktober, 2005, 00:42:33 »
Ska vi öppna en ny tråd?
"Vem är knäppast?¤
Humlan!!!
WE love you, bumble bee!! :punk:  

Utloggad Gotebro

  • Hobo
  • *
  • Antal inlägg: 35
    • Visa profil
    • http://www.hookvide.se/Bootlegs/Guidelines%20for%20trading.htm
    • E-post
bobi
« Svar #26 skrivet: 20 oktober, 2005, 21:33:30 »
Citera
Citera
Välkommen Jonas! Trevligt med en presentation.

Instämmer, vi välkommar alltid fans till han från NJ!

Anders G.
Tack för alla välkoms hälsningar.
Vad snabbt det löste sig med "avskedsturné killen".
« Senast ändrad: 20 oktober, 2005, 21:36:08 av Gotebro »

Utloggad Henry Porter

  • Hobo
  • *
  • Antal inlägg: 82
    • Visa profil
    • E-post
bobi
« Svar #27 skrivet: 20 maj, 2006, 12:53:24 »
Härligt med en kille som varit med från början!

Dela gärna med dig med minnen.
Jag är idel öra!!

//Henry Porter  :smoke:  
I'm all alone, I'm expecting you to lead me of in a cheerful dance

Utloggad Humlan

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 8072
    • Visa profil
bobi
« Svar #28 skrivet: 20 maj, 2006, 17:10:34 »
Citera
Ska vi öppna en ny tråd?
"Vem är knäppast?¤
Humlan!!!
WE love you, bumble bee!! :punk:
 :)  
±→H4n→~ https://www.instagram.com/joakim.humleback/

"But power and greed and corruptible seed Seem to be all that there is"

"Since the legalization, Monsanto has charged Brazilian farmers 2% of their sales of Roundup Ready soya beans, which now account for an estimated 85% of the nations soyabean"

Utloggad bobi

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2127
    • Visa profil
    • E-post
SV: bobi
« Svar #29 skrivet: 10 september, 2010, 08:46:46 »
Så har det gått dryga fem år sedan jag fann LaT. Mitt sinne för dramaturgi ( ? ) säger mig, att mitt 1000:e inlägg på sajten samt min 61:a  födelsedag ska sammanfalla.
I en Dylanbiljettkö för fem år sen, hörde jag Jörgen ( Elston) och Joakom ( Egoben) tala om LaT. De tyckte aktiviteten var litet låg och ville gärna se nya deltagare- som sa nått....
Min totala dataoförmåga överkoms och jag hamnade på LaT. Fantastiskt att vid rejält vuxen ålder träffa nya kompisar och nya möten. LaT och dess folk har berikat mitt liv. Tack allihop!!
Och till er som gillar Dylan, men inte är världsmästare, in och skriv ändå-frågor ( kalenderbitarna svarar!) , egna upplevelser, konserter av andra, osv.
Till de gamla uvarna vill jag säga, tack. Och nu går vi vidare- till Eddie Murphy eller vad han nu hette.....
Bobi :d5: :d6: :d2: