Författare Ämne: Alkoholtråden  (läst 265040 gånger)

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
SV: Alkoholtråden
« Svar #225 skrivet: 07 maj, 2009, 21:15:35 »
Smuttar på en 10-årig Ardbeg ikväll, och känner ännu en gång att ljuvligare dryck finns inte på denna jord.
Amen.
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Garcia678

  • Gäst
SV: Alkoholtråden
« Svar #226 skrivet: 08 maj, 2009, 22:03:16 »
Det är fasen vad oregelbundet smaksinnet är. Drack Paulaner förra helgen och njöt av den absoluta avvägningen i brygden. Öppnade upp den första ikväll, och fram träder en synnerligen intensiv banansmak som jag aldrig kännt förrut. Märkligt.

Likväl, Paulaner är mycket njutbar.

 :d3:

Utloggad bobi

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2127
    • Visa profil
    • E-post
SV: Alkoholtråden
« Svar #227 skrivet: 08 maj, 2009, 23:07:34 »
Lycklig du, Elston, som klarar av att smutta. Dock har jag aldrig sett dig göra just det, men ok, I believe ( in) you.
Bobi :d1:

Utloggad 2gruv

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2318
    • Visa profil
    • E-post
SV: Alkoholtråden
« Svar #228 skrivet: 09 maj, 2009, 01:54:58 »
Det är fasen vad oregelbundet smaksinnet är. Drack Paulaner förra helgen och njöt av den absoluta avvägningen i brygden. Öppnade upp den första ikväll, och fram träder en synnerligen intensiv banansmak som jag aldrig kännt förrut. Märkligt.

Likväl, Paulaner är mycket njutbar.

 :d3:
hm, gröna bananer är ju Paulaners signum- how ever weissbier är förmodligen aqua vita :d1:
Lord, have mercy, mama. It sure is good to see you comin' today

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
SV: Alkoholtråden
« Svar #229 skrivet: 09 maj, 2009, 14:28:41 »
Lycklig du, Elston, som klarar av att smutta. Dock har jag aldrig sett dig göra just det, men ok, I believe ( in) you.
Bobi :d1:

 ^_^
Det kan nog äga sin riktighet. Du har nog mest sett mig halsa, stjälpa i mig och allmänt ägna mig åt ett mindre återhållsamt dryckesbeteende än det ovan beskrivna. Typ  :d4:  :d1:  :d3:
Men visst kan jag smutta, det kan du lita på. Och då helst alltså på en 10-årig Ardbeg, med en lagom stor dos vatten tillsatt för att "open up the taste", som konnossörerna utrycker saken.
 :rolleyes:  :rolleyes:  :rolleyes:

Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Garcia678

  • Gäst
SV: Alkoholtråden
« Svar #230 skrivet: 09 maj, 2009, 20:42:26 »
Citera
hm, gröna bananer är ju Paulaners signum- how ever weissbier är förmodligen aqua vita :d1:

Absolut, banan är Paulaner, men den var så jädra framträdande. Idag är den lite mindre framträdande igen.

Men gott är det  :d4:

Garcia678

  • Gäst
SV: Alkoholtråden
« Svar #231 skrivet: 15 maj, 2009, 23:38:26 »
Slank med några Liberty Ale ikväll, från samma bryggeri i San Fransisco, Anchor Brewing Co. som även har sin utmärkta Steem Beer. Helt OK, men lite spritig för min smak.

Annars måste jag slå ett slag för Timmermans Kriek, körsbärspilsner från Belgien (nr 1666). Japp jag vet, låter suspekt, men synnerligen vanebildande. Om man ser kvällens pilsner som en maträtt är Timmermans en alldeles utmärk aperitif att öppna med.
« Senast ändrad: 15 maj, 2009, 23:42:17 av Garcia678 »

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
SV: Alkoholtråden
« Svar #232 skrivet: 15 maj, 2009, 23:48:49 »
Tycker den relativt nya 12-åriga maltwhiskyn anCnoc (egentligen Knockdhu) är väl värd sina futtiga 329 kr. Fruktig, elegant och med en diskret rökighet.
Utmärkt val, alltså, när plånboken är tunn, men när man ändå vill ha en god single malt.
Och när vill man inte det?
 -_-
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Garcia678

  • Gäst
SV: Alkoholtråden
« Svar #233 skrivet: 17 maj, 2009, 00:14:43 »
Jag vet inte, ska man klassa det som pinsamt när man har 4 liter fin weissbier hemma, dricker ur den och känner att man bara måste släcka törsten ytterligare, varmed man vid 23:30 snåret i tofflor tvingas hasta ner till Statoil-macken för att trygga förrådet med ytterligare ett sexpack Carlsbergs folköl?

 :d6:

Phil Lynott regerar ju f.ö.

Utloggad bobi

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2127
    • Visa profil
    • E-post
SV: Alkoholtråden
« Svar #234 skrivet: 17 maj, 2009, 22:31:28 »
Du är rolig du, garcia. Jag vill minnas att du tidigare i denna tråd sjungit folkölens lov. Men snart är det måndag och då ska du gå till bolaget och köpa så mycket billig wiskey som du har råd med. Och se sen till, att du alltid har en skvätt kvar till söndag morgon.
Leve Bob Dylan!!
bobi :d6:

Utloggad 2gruv

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2318
    • Visa profil
    • E-post
SV: Alkoholtråden
« Svar #235 skrivet: 18 maj, 2009, 00:53:20 »
Jag vet inte, ska man klassa det som pinsamt när man har 4 liter fin weissbier hemma, dricker ur den och känner att man bara måste släcka törsten ytterligare, varmed man vid 23:30 snåret i tofflor tvingas hasta ner till Statoil-macken för att trygga förrådet med ytterligare ett sexpack Carlsbergs folköl?

 :d6:

Phil Lynott regerar ju f.ö.
Schneider Hopfen som är en tillfällig gäst på våra breddgrader är ju ett överhumlat och överalkoholmättat weissbier som släcker den mest erfarne weissbierdrinkaren i soffan anytime
28 spänn för en flaska, a tad overpriced, men som sömnmedel i högsta klass
Lord, have mercy, mama. It sure is good to see you comin' today

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
SV: Alkoholtråden
« Svar #236 skrivet: 18 maj, 2009, 01:06:39 »
Var på Bishops på Bellmansgatan igår (före den Stora Festivalen) och drack tre goda svenska.
Först var det Bödeln från Hantverksbryggeriet, en helt ljuvligt besk brygd som jag gärna låter mig avrättas av igen och igen.
Sen en Brännskär Brown Ale från Nynäshamns Ångbryggeri. Inte en lika stor upplevelse som Bödeln, men helt okej.
Avslutade sen med en Örebro Bitter från Närke Kulturbryggeri, även den en gudadryck.

Tänk så mycken välhumlad och njutbar öl vi har att välja på nuförtiden.
(Ja, även ohumlad weissbier förstås)

Ack vilken lycka   :d2:   :mellow:
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Utloggad 2gruv

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2318
    • Visa profil
    • E-post
SV: Alkoholtråden
« Svar #237 skrivet: 18 maj, 2009, 14:46:06 »
Var på Bishops på Bellmansgatan igår (före den Stora Festivalen) och drack tre goda svenska.
Först var det Bödeln från Hantverksbryggeriet, en helt ljuvligt besk brygd som jag gärna låter mig avrättas av igen och igen.
Sen en Brännskär Brown Ale från Nynäshamns Ångbryggeri. Inte en lika stor upplevelse som Bödeln, men helt okej.
Avslutade sen med en Örebro Bitter från Närke Kulturbryggeri, även den en gudadryck.

Tänk så mycken välhumlad och njutbar öl vi har att välja på nuförtiden.
(Ja, även ohumlad weissbier förstås)

Ack vilken lycka   :d2:   :mellow:

Najs plejs! Dom hade inte Närke slättöl?
Lord, have mercy, mama. It sure is good to see you comin' today

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
SV: Alkoholtråden
« Svar #238 skrivet: 18 maj, 2009, 17:01:07 »
Var på Bishops på Bellmansgatan igår (före den Stora Festivalen) och drack tre goda svenska.
Först var det Bödeln från Hantverksbryggeriet, en helt ljuvligt besk brygd som jag gärna låter mig avrättas av igen och igen.
Sen en Brännskär Brown Ale från Nynäshamns Ångbryggeri. Inte en lika stor upplevelse som Bödeln, men helt okej.
Avslutade sen med en Örebro Bitter från Närke Kulturbryggeri, även den en gudadryck.

Tänk så mycken välhumlad och njutbar öl vi har att välja på nuförtiden.
(Ja, även ohumlad weissbier förstås)

Ack vilken lycka   :d2:   :mellow:

Najs plejs! Dom hade inte Närke slättöl?

Jag har druckit Slättölet där, men jag är inte säker på om det fanns just denna afton.
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Garcia678

  • Gäst
SV: Alkoholtråden
« Svar #239 skrivet: 18 maj, 2009, 23:12:07 »
Du är rolig du, garcia. Jag vill minnas att du tidigare i denna tråd sjungit folkölens lov. Men snart är det måndag och då ska du gå till bolaget och köpa så mycket billig wiskey som du har råd med. Och se sen till, att du alltid har en skvätt kvar till söndag morgon.
Leve Bob Dylan!!
bobi :d6:

Och du är en vis man Bobi  :party: