Författare Ämne: Alkoholtråden  (läst 265012 gånger)

Utloggad 2gruv

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2318
    • Visa profil
    • E-post
SV: Alkoholtråden
« Svar #375 skrivet: 14 oktober, 2010, 15:45:56 »
Jag sitter här med en Cantillon Kriek Lambic framför mig. Jag drack en förra veckan och gillade den otroligt mycket, så jag fixade en till. En dyr öl på 50 kr flaskan, men väl värd pengarna om man som jag gillar extremt syrlig körsbärsöl.
Låter som nåt för mig. Jag saliverar fortfarande när jag tänker på den överlagrade kriek jag fick, ja jag betalade a measely 56 spänn för flaskan som var bäst före 1998, vilket innebär att den borde ha buteljerats kanske 1973. har dessvärre glömt vad den hette, men oj oj oj. Dock var den inte särskilt sur, syran mildras avsevärt med tiden
Det är onekligen spännande med Geuze- jag hade ett par Oud Beersel som jag drack till Selfportraitartikeln som var i en av the british rags i försomras. Bägge var köpta vid samma tillfälle för en 3-4 år sen, och hade samma bäst före datum. Den ena flaskan var som att öppna en försommaräng fylld med blommor, huldror och sköna kvinnor. Den andra var kantig och sur och en stor missräkning. Dumt att jag inte kunde motstå att öppna också den, jag borde haft omdöme nog att spara den ett år till.
Sensmoralen är alltså- Köp lådvis och spara i åratal!
Lord, have mercy, mama. It sure is good to see you comin' today

Utloggad Humlan

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 8072
    • Visa profil
SV: Alkoholtråden
« Svar #376 skrivet: 14 oktober, 2010, 17:37:28 »
Har också provat en sån där belgisk kriek, typ "världens bästa"... för ganska många årsedan äkta kork osv, den skulle jag ha lagrat :-) men lagra är ju inget för mig, så jag måste ha riktigt goda söta saker som tillbehör om jag ska dricka sånt där surt, vet ju att dom serverade socker bitar till, för den som så önskade... :-)

Lagra ? Bra med glas och lätt att bära hem...http://www.delirium.be/photo/etiquettes/plv%20noel%20verre+bouteille.JPG
±→H4n→~ https://www.instagram.com/joakim.humleback/

"But power and greed and corruptible seed Seem to be all that there is"

"Since the legalization, Monsanto has charged Brazilian farmers 2% of their sales of Roundup Ready soya beans, which now account for an estimated 85% of the nations soyabean"

Utloggad bobi

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2127
    • Visa profil
    • E-post
SV: Alkoholtråden
« Svar #377 skrivet: 22 oktober, 2010, 11:01:54 »
Nu är det fel tråd och allt, möjligen vill moderator göra nått åt detta, men så här är fallet: Jag gillar att läsa drakarnas krogkommentarer. Tyvärr kan jag inte låta bli att prioritera sågningarna. Dess journalistiska värde må vara tveksamt, men lustmorden är underbara. Jag vill i genren starkt rekommendera dagens DN,PÅ STAN/äta ute/ sidan 21, spalt tre, angående Restaurang Guru. Den tillhör de fem bästa sågningarna, so far, this year.
bobi :mellow:

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
SV: Alkoholtråden
« Svar #378 skrivet: 22 oktober, 2010, 11:10:15 »
Nu är det fel tråd och allt, möjligen vill moderator göra nått åt detta, men så här är fallet: Jag gillar att läsa drakarnas krogkommentarer. Tyvärr kan jag inte låta bli att prioritera sågningarna. Dess journalistiska värde må vara tveksamt, men lustmorden är underbara. Jag vill i genren starkt rekommendera dagens DN,PÅ STAN/äta ute/ sidan 21, spalt tre, angående Restaurang Guru. Den tillhör de fem bästa sågningarna, so far, this year.
bobi :mellow:

Haha! Du, då hastar vi inte till Odengatan i eftermiddag då   :wacko:
Det var nu mycket länge sedan som jag åt indiskt, men vad är det som är bra nära Pet Sounds? Är Samrat kvar???
Nåja, jag litar på din expertis, bobi   :mellow:
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Utloggad bobi

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2127
    • Visa profil
    • E-post
SV: Alkoholtråden
« Svar #379 skrivet: 22 oktober, 2010, 11:24:03 »
Jesus, jag trodde söder var ditt.... men vi fixar det. Nu klär jag på mig och det blit T-bana idag.
bobi :party:

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
SV: Alkoholtråden
« Svar #380 skrivet: 22 oktober, 2010, 16:08:17 »
Jesus, jag trodde söder var ditt.... men vi fixar det. Nu klär jag på mig och det blit T-bana idag.
bobi :party:

Klart söder är mitt   :mellow:
Och Samrat fanns kvar.
Tack för sällskapet.   :d2:

Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
SV: Alkoholtråden
« Svar #381 skrivet: 29 oktober, 2010, 11:05:42 »
OJ. Vilken soppa...
Leve de tyska renhetsreglerna!
bobi :d4:
Nu finns Unser Aventinus på Garnisonen, dvs ett bolag på 4 minuters promenad från Fältöversten. Don't you dare miss it!  :d3:

Det händer ytterst sällan att jag häller ut ett öl, men det här, det var inte gott  :angry: så i vasken gick det igår kväll. Försökte få Leif att dricka det, men inte heller han ville ha det ...

Men Sigtunas Mohawk Stitch, Brewdogs 77 Lager och finfina Seven Giraffes från skotska Williams Bros, de gick ner utan problem   -_-  :d2:  :d4:
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Utloggad 2gruv

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2318
    • Visa profil
    • E-post
SV: Alkoholtråden
« Svar #382 skrivet: 29 oktober, 2010, 11:19:46 »
OJ. Vilken soppa...
Leve de tyska renhetsreglerna!
bobi :d4:
Nu finns Unser Aventinus på Garnisonen, dvs ett bolag på 4 minuters promenad från Fältöversten. Don't you dare miss it!  :d3:

Det händer ytterst sällan att jag häller ut ett öl, men det här, det var inte gott  :angry: så i vasken gick det igår kväll. Försökte få Leif att dricka det, men inte heller han ville ha det ...

Men Sigtunas Mohawk Stitch, Brewdogs 77 Lager och finfina Seven Giraffes från skotska Williams Bros, de gick ner utan problem   -_-  :d2:  :d4:

amatörer... :d3:
Lord, have mercy, mama. It sure is good to see you comin' today

Utloggad Humlan

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 8072
    • Visa profil
SV: Alkoholtråden
« Svar #383 skrivet: 29 oktober, 2010, 12:22:27 »
OJ. Vilken soppa...
Leve de tyska renhetsreglerna!
bobi :d4:
Nu finns Unser Aventinus på Garnisonen, dvs ett bolag på 4 minuters promenad från Fältöversten. Don't you dare miss it!  :d3:

Det händer ytterst sällan att jag häller ut ett öl, men det här, det var inte gott  :angry: så i vasken gick det igår kväll. Försökte få Leif att dricka det, men inte heller han ville ha det ...

Men Sigtunas Mohawk Stitch, Brewdogs 77 Lager och finfina Seven Giraffes från skotska Williams Bros, de gick ner utan problem   -_-  :d2:  :d4:

Vad ? Unser Aventinus ! i vasken ? LOL JÖSSES ! :-))))
±→H4n→~ https://www.instagram.com/joakim.humleback/

"But power and greed and corruptible seed Seem to be all that there is"

"Since the legalization, Monsanto has charged Brazilian farmers 2% of their sales of Roundup Ready soya beans, which now account for an estimated 85% of the nations soyabean"

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
SV: Alkoholtråden
« Svar #384 skrivet: 29 oktober, 2010, 14:12:07 »
OJ. Vilken soppa...
Leve de tyska renhetsreglerna!
bobi :d4:
Nu finns Unser Aventinus på Garnisonen, dvs ett bolag på 4 minuters promenad från Fältöversten. Don't you dare miss it!  :d3:

Det händer ytterst sällan att jag häller ut ett öl, men det här, det var inte gott  :angry: så i vasken gick det igår kväll. Försökte få Leif att dricka det, men inte heller han ville ha det ...

Men Sigtunas Mohawk Stitch, Brewdogs 77 Lager och finfina Seven Giraffes från skotska Williams Bros, de gick ner utan problem   -_-  :d2:  :d4:

amatörer... :d3:

Tack!

"Enligt Svensk ordbok betyder ordet amatör numera främst 'icke yrkesmässig utövare av viss verksamhet' (ex. amatörfotograf, radioamatör). Ofta finns det också en antydning om bristande skicklighet, speciellt i lite skämtsamma uttryck (en glad amatör, vilken amatör han är!). I idrottssammanhang används ordet ofta med tonvikt på liten eller ingen betalning (amatörer mot proffs).
Ursprungligen har amatör dock betytt 'älskare av ngt', 'person med särskild känsla för viss verksamhet'. Ordet har funnits i svenskan sedan 1700-talet och kommer från franskans amateur, som i sin tur kommer från latinets amator, 'älskare'"

 :wub:
« Senast ändrad: 29 oktober, 2010, 14:14:03 av Elston »
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Utloggad Humlan

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 8072
    • Visa profil
SV: Alkoholtråden
« Svar #385 skrivet: 29 oktober, 2010, 14:30:54 »
OJ. Vilken soppa...
Leve de tyska renhetsreglerna!
bobi :d4:
Nu finns Unser Aventinus på Garnisonen, dvs ett bolag på 4 minuters promenad från Fältöversten. Don't you dare miss it!  :d3:

Det händer ytterst sällan att jag häller ut ett öl, men det här, det var inte gott  :angry: så i vasken gick det igår kväll. Försökte få Leif att dricka det, men inte heller han ville ha det ...

Men Sigtunas Mohawk Stitch, Brewdogs 77 Lager och finfina Seven Giraffes från skotska Williams Bros, de gick ner utan problem   -_-  :d2:  :d4:

amatörer... :d3:

Tack!

"Enligt Svensk ordbok betyder ordet amatör numera främst 'icke yrkesmässig utövare av viss verksamhet' (ex. amatörfotograf, radioamatör). Ofta finns det också en antydning om bristande skicklighet, speciellt i lite skämtsamma uttryck (en glad amatör, vilken amatör han är!). I idrottssammanhang används ordet ofta med tonvikt på liten eller ingen betalning (amatörer mot proffs).
Ursprungligen har amatör dock betytt 'älskare av ngt', 'person med särskild känsla för viss verksamhet'. Ordet har funnits i svenskan sedan 1700-talet och kommer från franskans amateur, som i sin tur kommer från latinets amator, 'älskare'"

 :wub:

:-) Och jag vågar påstå att ingen som var vid sina sunda vätskor..., på 1700-talet, hade hällt ut en Unser Aventinus ...
±→H4n→~ https://www.instagram.com/joakim.humleback/

"But power and greed and corruptible seed Seem to be all that there is"

"Since the legalization, Monsanto has charged Brazilian farmers 2% of their sales of Roundup Ready soya beans, which now account for an estimated 85% of the nations soyabean"

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
SV: Alkoholtråden
« Svar #386 skrivet: 29 oktober, 2010, 15:30:56 »
Detta, min käre Humla, är ett ytterst hypotetiskt påstående, som inte kan bekräftas eller vederläggas.  -_-   :d2:
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Utloggad Humlan

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 8072
    • Visa profil
SV: Alkoholtråden
« Svar #387 skrivet: 29 oktober, 2010, 19:58:27 »
Detta, min käre Humla, är ett ytterst hypotetiskt påstående, som inte kan bekräftas eller vederläggas.  -_-   :d2:

Sant min vän, sant, kylde ni den ordentligt ? Whisky till ? Bra sak för många brukare, att kyla ordentligt..., så drack jag min första Elephant i Köpenhamn, riktigt kall... Min första vad jag kommer ihåg upplevelse där jag hade svårt med ett öl dvs när jag var en mer insatt brukare, var den där syrliga kreiken, då blev jag tvungen till att snabbt hitta på en lösning för den gick ju inte att dricka som den var, för mig, men tillsammans med en sötsak förändrades den, att hälla ut något som någon med stor möda bryggt, att hälla den i en vask är för mig inget alternativ, och säkert har du någon bra förklaring till ditt handlande.
±→H4n→~ https://www.instagram.com/joakim.humleback/

"But power and greed and corruptible seed Seem to be all that there is"

"Since the legalization, Monsanto has charged Brazilian farmers 2% of their sales of Roundup Ready soya beans, which now account for an estimated 85% of the nations soyabean"

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
SV: Alkoholtråden
« Svar #388 skrivet: 30 oktober, 2010, 00:41:59 »
Detta, min käre Humla, är ett ytterst hypotetiskt påstående, som inte kan bekräftas eller vederläggas.  -_-   :d2:

Sant min vän, sant, kylde ni den ordentligt ? Whisky till ? Bra sak för många brukare, att kyla ordentligt..., så drack jag min första Elephant i Köpenhamn, riktigt kall... Min första vad jag kommer ihåg upplevelse där jag hade svårt med ett öl dvs när jag var en mer insatt brukare, var den där syrliga kreiken, då blev jag tvungen till att snabbt hitta på en lösning för den gick ju inte att dricka som den var, för mig, men tillsammans med en sötsak förändrades den, att hälla ut något som någon med stor möda bryggt, att hälla den i en vask är för mig inget alternativ, och säkert har du någon bra förklaring till ditt handlande.

Jag antar att du inte godtar min förklaring, men jag (vi) tyckte helt enkelt inte att ölen (trots att den var väl kyld) smakade gott, och såg ingen anledning att plåga i oss den   :d3:
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Utloggad Humlan

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 8072
    • Visa profil
SV: Alkoholtråden
« Svar #389 skrivet: 30 oktober, 2010, 01:07:06 »
Detta, min käre Humla, är ett ytterst hypotetiskt påstående, som inte kan bekräftas eller vederläggas.  -_-   :d2:

Sant min vän, sant, kylde ni den ordentligt ? Whisky till ? Bra sak för många brukare, att kyla ordentligt..., så drack jag min första Elephant i Köpenhamn, riktigt kall... Min första vad jag kommer ihåg upplevelse där jag hade svårt med ett öl dvs när jag var en mer insatt brukare, var den där syrliga kreiken, då blev jag tvungen till att snabbt hitta på en lösning för den gick ju inte att dricka som den var, för mig, men tillsammans med en sötsak förändrades den, att hälla ut något som någon med stor möda bryggt, att hälla den i en vask är för mig inget alternativ, och säkert har du någon bra förklaring till ditt handlande.

Jag antar att du inte godtar min förklaring, men jag (vi) tyckte helt enkelt inte att ölen (trots att den var väl kyld) smakade gott, och såg ingen anledning att plåga i oss den   :d3:

Vad kan jag säga, annat än att det var ju tråkigt, ni fick tydligen en dålig flaska, tur att ni bara köpte en.
<--- Orval --->
±→H4n→~ https://www.instagram.com/joakim.humleback/

"But power and greed and corruptible seed Seem to be all that there is"

"Since the legalization, Monsanto has charged Brazilian farmers 2% of their sales of Roundup Ready soya beans, which now account for an estimated 85% of the nations soyabean"